Podsumowanie tego co już wiemy o nowej linii sowieckich czołgów dwulufowych wychodzącej z KV-3 na którym to trzeba uzbierać około 65.000 PD.
• tier VIII – IS-2-II
• tier VIII premium – Object 703 II
• tier IX – IS-3-II
• tier X – ST-II
IS-2-II, tier VIII
Wstępna charakterystyka:
Tier: VIII, HT ZSRR
Działo: 100 mm S-34D
DMG: 300/300/360
Penetracja: 221/256/50 mm
Czas przeładowania: 8,5/8,5 s
• czas przygotowania podwójnego strzału: 2 s
• blokada działa po podwójnym wystrzale: 4 s
• odstęp między pojedynczymi strzałami: 5 s
Celność: 0,36
Czas celowania: 2,4 s
Obrót wieży: 27,12 °/s
Wychył pionowy działa: -7°/20°
Pojemność magazynu amunicji: 74 szt.
V-max: +34/-12 km/h
Moc silnika: 750 KM
Stosunek mocy do masy: 14,72 KM/t
Obrót kadłuba: 31,29 °/s
Ilość HP: 1.500
Pancerz kadłuba: 110/90/60 mm
Pancerz wieży: 235/140/120 mm
Zasięg widzenia: 350 m
Zasięg radia: 625 m
Liczba załogantów: 5
Więcej screenów TUTAJ.
Object 703 II, tier VIII premium
Wstępna charakterystyka:
Tier: VIII, HT ZSRR premium
Wariant I z działem 122 mm
DMG: 390/390/530
Penetracja: 221/270/61 mm
Czas przeładowania: 11/11 s
• czas przygotowania podwójnego strzału: 3,5 s
• blokada działa po podwójnym wystrzale: 7 s
• odstęp między pojedynczymi strzałami: 5 s
Celność: 0,43
Czas celowania: 2,97 s
Obrót wieży: 25,03 °/s
Wychył pionowy działa: -5°/18°
Pojemność magazynu amunicji: 40 szt.
V-max: +42/-20 km/h
Moc silnika: 720 KM
Stosunek mocy do masy: 12 KM/t
Obrót kadłuba: 27,12 °/s
Ilość HP: 1.550
Pancerz kadłuba: 120/85/60 mm
Pancerz wieży: 175/100/90 mm
Zasięg widzenia: 360 m
Zasięg radia: 730 m
Liczba załogantów: 4
Wariant II z działem 100 mm
DMG: 300/300/b/d
Penetracja: 221/256/50 mm
Czas przeładowania: 8,5/8,5 s
• czas przygotowania podwójnego strzału: 2,5 s
• blokada działa po podwójnym wystrzale: 6 s
• odstęp między pojedynczymi strzałami: 3 s
Więcej screenów TUTAJ.
IS-3-II, tier IX
Wstępna charakterystyka:
Tier: IX, HT ZSRR
DMG: 390/390/530
Penetracja: 243/292/68 mm
Czas przeładowania: 10,7/10,7 s
• czas przygotowania podwójnego strzału: 2,5 s
• blokada działa po podwójnym wystrzale: 4 s
• odstęp między pojedynczymi strzałami: 5 s
Celność: 0,38
Czas celowania: 2,88 s
Obrót wieży: 22,95 °/s
Wychył pionowy działa: -8°/20°
Pojemność magazynu amunicji: 74 szt.
V-max: +38/-15 km/h
Moc silnika: 750 KM
Stosunek mocy do masy: 13,52 KM/t
Obrót kadłuba: 29,2 °/s
Ilość HP: 1.800
Pancerz kadłuba: 145/90/60 mm
Pancerz wieży: 280/150/130 mm
Zasięg widzenia: 380 m
Zasięg radia: 625 m
Liczba załogantów: 5
Więcej screenów TUTAJ.
ST-II, tier X
Wstępna charakterystyka:
Tier: X, HT ZSRR
DMG: 440/440/530
Penetracja: 258/340/68 mm
Czas przeładowania: 11,25/11,25 s
• czas przygotowania podwójnego strzału: 2,5 s
• blokada działa po podwójnym wystrzale: 3 s
• odstęp między pojedynczymi strzałami: 5,5 s
Celność: 0,38
Czas celowania: 2,78 s
Obrót wieży: 16,7 °/s
Wychył pionowy działa: -8°/20°
Pojemność magazynu amunicji: 40 szt.
V-max: +40/-13 km/h
Moc silnika: 800 KM
Stosunek mocy do masy: 11,54 KM/t
Obrót kadłuba: 27,12 °/s
Ilość HP: 2.500
Pancerz kadłuba: 150/140/100 mm
Pancerz wieży: 250/160/160 mm
Zasięg widzenia: 390 m
Zasięg radia: 730 m
Liczba załogantów: 5
Więcej screenów TUTAJ.
W ramach prac nad czołgiem ST-I, inżynierowie Ganin i Chasovnikov 11 czerwca 1945 r. przedstawili projekt ulepszenia maszyny:
„Czołg ciężki ST-I jest potężnym pojazdem bojowym, wyposażonym w szybkostrzelne działo i wystarczającą ilość pancerza. Ten projekt (ST-II) stanowi ulepszenie poprzedniego czołgu, głównie w obszarach celności oraz siły ognia (szybkostrzelności) i ma następujące nowe funkcje:
• Instalacja dwóch dział o identycznym (średnim lub dużym) kalibrze i dwóch karabinów maszynowych (lub armat małego kalibru). Te dwa (cztery) działa dadzą czołgowi niespotykaną siłę ognia, zwiększając jego wartość bojową.
• Dwa działa zapewniają bardzo wysoką szybkostrzelność, są obsługiwane przez dwóch ładowniczych, dodatkowo przewiduje się montaż specjalnych uchwytów na amunicję, wspomagających szybkie ładowanie (pociski są ustawione w kierunku dział i znajdują się z tyłu wieży).
• Czołg może natychmiast zaatakować poruszający się cel, ponieważ może natychmiast wystrzelić drugi pocisk; pierwszy służy do „wstrzeliwania się w cel”.
• Jeśli jedno działo nie będzie działało (niewypał, zacięcie się zamka, awaria mechanizmu, błąd ładowniczego itp.), to drugie może kontynuować ostrzał, a więc czołg pozostanie w akcji.
• Współczynnik pancerza, mocy silnika i masy w porównaniu do działa podwaja się. Dokładność przy strzelaniu do ruchomych celów lub w przypadku strzelania w ruchu zwiększa się, ponieważ celowaniem zajmuje się jedna osoba, która niemal natychmiast ma możliwość śledzenia strzału.
Czołg przewyższa dwa czołgi o identycznej sile ognia, gdyż w przypadku dwóch maszyn nie można by było osiągnąć tak wysokiej dokładności, połączonej z taką szybkostrzelnością. Wszystkie inne mechanizmy ST-II są takie same jak w ST-I.”
Tak pokrótce został scharakteryzowany ST-II. Mowa jest tutaj o montażu dwóch dział średniego (100 mm) lub dużego (122 mm) kalibru, więc daje to pewne pole do balansowania statystyk maszyny, w zależności od wybranej opcji. Projekt nigdy nie został zrealizowany, został wręcz nawet po części wyśmiany, aczkolwiek był jak najbardziej realny.
Chcę więcej kolorów w szarym Himmelsdorfie. Chcę więcej broni. Poza tym, myślę, że dwie lufy to zawsze świetny pomysł. Duże, błyszczące. Te, które wyglądają tak, jakby nimi można było jednym strzałem wysłać spotera do garażu. Jedno działo to wybór pomidorów, dwie zaś to opcja dla fioletów.
ciekawe ile expa na is2-II, mam 83k ale kv4 nie oblokowalem.
Też od dłuższego czasu się nad tym zastanawiam. Mogliby dać info chociaż ile mniej więcej będzie potrzeba…
KV-4 też warto przemordować. ST-I jest świetną rekompensatą męk z tą stodołą na gąsienicach na 8 tierze (chociaż ja go przyjemnie wspominam). IS-4 nie ma zbyt wiele sensu ale też potrafi zrobić robotę.
a na co to komu takie dziwactwa, wiem że niektórym się nudzi bo nie mają co graindować ale można wprowadzić normalne czołgi, a nie następne dziwactwo po kołowcach które pewnie rozpierdoli znowu gameplay w kosmos…
Czytajcie ze zrozumieniem, na początku jest napisane ile trzeba uzbierać expa.
Czytajcie ze zrozumieniem… Wpis został zaktualizowany po naszych komentarzach.
Tylko ~65000 XP? Podejrzanie mało.
Jest wiele HT poziomu VII, gdzie potrzeba od 80000-110000 XP do odblokowania ósemki, także spodziewam się wartości z górnej granicy tego przedziału 😛
Czołgi wyglądające jak IS/IS-3 itd bedą wychodzić z kloca jakim jest KV-3 chyba tylko dlatego że ostatnio rozdzielili IS-3 na 2 i już tutaj nie chcieli mieszać bo innego sensownego wyjaśnienia nie widze.
Zrobili tak bo nikt nie widział sensu grindowania linii od T-150 wzwyż, jak miałeś KW-3, paździerzowate KW-4 i dopiero ST-I nadrabiał. A IS-4 mimo że sobie wbrew pozorom radzi, to i tak jest w tyle za 277, 750A, o 260-tce i 279(e) nie wspominając. Można by oczywiście po KW-13 też wyprowadzić nową linię bo to też czołg typu „jest bo jest, ale nikt nie jest pewny po co”.
a co z is 4 jak sie ma go w garażu ??