Linia frontu 2021: co nowego?

Tęskniliście za epickimi bitwami 30 na 30, Dowódcy?

Linia frontu, jeden z najbardziej ekscytujących trybów w World of Tanks, powróci przynosząc kilka zmian. Każdego miesiąca, od sierpnia do listopada 2021 r., czeka na Was jeden tygodniowy etap. (Pamiętajcie, że Linia frontu będzie niedostępna między tymi etapami). Poznajcie wszystkie szczegóły i dokładne specyfikacje w poświęconym mu artykule „Linia frontu: Zasady”.

Linia frontu, etap 1.

16 sierpnia, 2021, 06:00 CEST – 23 sierpnia, 2021, 03:00 CEST (UTC+2)

Daty rozpoczęcia i zakończenia pozostałych nadchodzących etapów Linii frontu 2021 zostaną dodane w późniejszym terminie, więc zachowajcie czujność!

POCZĄTEK KONIEC
Etap 1 16 sierpnia, 2021 od 06:00 CEST (UTC+2) 23 sierpnia, 2021 do 03:00 CEST (UTC+2)
Etap 2 Wrzesień Wrzesień
Etap 3 Październik Październik
Etap 4 Listopad Listopad

Linia frontu 2021 wprowadzi przerobiony system rezerw bojowych i będzie ściśle powiązana z Przepustką bitewną. Ale przede wszystkim, umożliwi uczestnictwo pojazdom IX poziomu w formacie testowym. Przyjrzyjmy się szczegółom.

Zarys ogólny

Podstawowa mechanika Linii frontu 2021 i system postępów nie ulegną zmianie. Jednak na wszelki wypadek pokrótce je przypomnijmy:

  • Bitwy są rozgrywane pomiędzy 2 drużynami po 30 graczy na dwóch wielkich na 9 km² mapach: Normandia oraz Kraftwerk.
  • Każda drużyna posiada swój określony cel. Atakujący powinni przełamać obronę i zniszczyć przynajmniej 3 z 5 bunkrów na terytorium przeciwnika. Obrońcy powinni odpierać ataki przeciwnika aż do upłynięcia czasu bitwy.
  • By wjechać do walki w Linii frontu, użyjcie dowolnego pojazdu VIII poziomu dostępnego w Waszym garażu. Dodatkowo, pojazdy IX poziomu również zostaną dopuszczone do tego trybu w ramach formatu testowego, ale tylko w późniejszych etapach bitew (więcej szczegółów poniżej).
  • Możecie również używać pojazdów do wypożyczenia VIII i IX poziomu, by dołączyć do bitwy.

Grajcie w Linii frontu i zdobywajcie punkty postępu Przepustki bitewnej!

Możecie teraz otrzymywać punkty Przepustki bitewnej za grę we wszystkich etapach Linii frontu. Liczba punktów, które możecie zdobyć, będzie zależeć od Waszej pozycji w rankingu pobitewnym według zdobytego doświadczenia Linii frontu, a także od tego, czy Wasza drużyna była zwycięska czy przegrała.

POZYCJA W RANKINGU POBITEWNYM ZWYCIĘSTWO PORAŻKA
1–5 25 10
6–20 10 5
21–30 0 0

Po osiągnięciu każdego kolejnego poziomu Linii frontu (z wyjątkiem pierwszego), otrzymacie również 20 punktów Przepustki bitewnej, jak i nagrodę bonusową w postaci dyrektyw.

LINII FRONTU PUNKTY DYREKTYWY
1
2 20 Czyszczenie wentylacji (x5) 
3 20 Czyszczenie wentylacji (x5) 
4 20 Czyszczenie wentylacji (x5) 
5 20 Izolacja wydechu (x15) 
6 20 Smarowanie stabilizatora (x5) 
7 20 Smarowanie stabilizatora (x5) 
8 20 Smarowanie stabilizatora (x5) 
9 20 Smarowanie stabilizatora (x5) 
10 20 Zamiennik filtra paliwa (x15) 
11 20 Uporządkowany magazyn amunicji (x5) 
12 20 Uporządkowany magazyn amunicji (x5) 
13 20 Uporządkowany magazyn amunicji (x5) 
14 20 Uporządkowany magazyn amunicji (x5) 
15 20 Tuning celowania (x15) 

Łącznie zdobędziecie 280 punktów Przepustki bitewnej, gdy dotrzecie do 15 poziomu Linii frontu.

Pojazdy dopuszczone do Linii frontu nie mają limitu punktów Przepustki bitewnej. Otrzymacie punkty w każdym pojeździe Linii frontu i w każdej bitwie, o ile spełnione zostaną powyższe warunki.

Zmiany w Rezerwach bojowych

W sezonie 2021 dodaliśmy trzy nowe Rezerwy bojowe i przeprojektowaliśmy niektóre z istniejących. W sumie będzie dziewięć Rezerw bojowych podzielonych na trzy kategorie: Szturmowe, Zwiadowcze oraz Taktyczne. Wszystkie pojazdy będą posiadały trzy miejsca na Rezerwy bojowe, po jednej na kategorię.

Osiągając poziomy Linii frontu, zdobywać będziecie punkty Rezerw bojowych. Wykorzystajcie je, by odblokować Rezerwy bojowe na dedykowanym im ekranie. Gdy to nastąpi, możecie wybrać i przypisać rezerwy do swojego pojazdu. Wszystkie Rezerwy bojowe można ulepszyć w trakcie bitwy po uzyskaniu określonych stopni. Maksymalny poziom ulepszenia określonej Rezerwy bojowej zależy od typu pojazdu, którym gracie. Spójrzcie sami:

Teraz przyjrzyjmy się każdej z nich z osobna.

Rezerwy szturmowe

Ta kategoria obejmuje Rezerwy bojowe zadające bezpośrednie uszkodzenia. Dwa z nich, Nalot oraz Ostrzał artyleryjski, będą Wam już znane. Nalot odnosi największy skutek przeciwko szybkim celom i dużym formacjom wroga, podczas gdy Ostrzał artyleryjski najlepiej sprawdza się przeciwko powolnym przeciwnikom i pojazdom ze znacznym pancerzem.

Trzecią — i nową — rezerwą jest Pole minowe. Po jej aktywowaniu możecie stawiać miny, które nie tylko zadają uszkodzenia, ale także ogłuszą przeciwników. Rezerwą bojową o bardziej taktycznym charakterze jest Pole minowe, które pomoże powstrzymać przeciwników przed natarciem, odciąć im drogę odwrotu i kontrolować strategiczne strefy na polu bitwy.

Miny stawiane sojuszników będą oznaczone specjalnymi wskaźnikami i nie spowodują uszkodzeń Waszych pojazdów ani nie ogłuszą ich załóg.

Pola minowe przeciwnika zostaną automatycznie wykryte, gdy znajdą się w promieniu 50 metrów od Was. Możecie je również dostrzec dzięki dwóm Rezerwom bojowym z kategorii Zwiad (więcej na ten temat poniżej). Miny zniszczycie strzałem bezpośrednim, a także za pomocą Nalotu lub Ostrzału artyleryjskiego. Możecie też rozstawić własne pole minowe, po czym oba pola ulegną zniszczeniu.

Rezerwy zwiadowcze

Poprawiliśmy funkcjonalność Zasłony dymnej, czyli Rezerwy bojowej, która blokuje zasięg widzenia wroga i ukrywa sojuszników w określonej strefie. Poprzednio poprawiała ona maskowanie, ograniczając jednocześnie zasięg widzenia wszystkich czołgów wewnątrz niej; teraz ukryje pojazdy sojuszników bez nakładania na nie ograniczeń zasięgu widzenia. Wasi przeciwnicy będą mieli ograniczony zasięg widzenia bez premii do maskowania. Ponadto można teraz odróżnić od siebie wrogie i sojusznicze zasłony dymne po kolorze dymu: szary przeznaczony jest dla sojuszników, a ciemnopomarańczowy dla pojazdów wroga.

Lot zwiadowczy pozostaje bez zmian, ale teraz umożliwi też wykrycie wrogich pól minowych.

Dodaliśmy również Stróża, który będzie szczególnie przydatny dla czołgów lekkich. Jest to pasywna umiejętność, która zwiększa zasięg widzenia i działa, gdy pojazd pozostaje nieruchomy przez kilka sekund. Po aktywacji, jeśli Wasz pojazd jest w bezruchu, Stróż zapewni premię do maskowania i da Wam efekt Systemu obserwacji dowódcy, który obniża wartość maskowania u przeciwników. Ta Rezerwa bojowa pozwoli Wam również wykryć pola minowe przeciwnika znajdujące się w promieniu 250 m.

Rezerwy taktyczne

Inspiracja zapewnia teraz znacznie większą premię do efektywności załogi Waszego pojazdu niż sojuszników wokół Was. Premie do umiejętności i atutów załóg pojazdów sojuszniczych pozostaną na poziomie +15% do głównych kwalifikacji.

Inżyneria nie będzie już zapewniać premii do przywracania PW pojazdu w kole odnawiania — premia ta zostanie przeniesiona do Napraw polowych (więcej informacji poniżej). Inżynieria nadal będzie dawać 50-80% premii do szybkości zajmowania bazy i 30-50% premii do szybkości odnawiania zapasów, w zależności od poziomu ulepszenia. Dodatkowo, przy zadawaniu uszkodzeń atakującemu, przejmowanie bazy zostanie przerwane na 5 do 10 sekund, w zależności od poziomu ulepszenia Rezerwy bojowej.

Naprawy polowe są nową Rezerwa bojową, która natychmiast przywraca znaczny procent PW pojazdu i kontynuuje przywracanie jej małej ilości jeszcze przez kilka sekund. Gdy jest aktywne zmniejsza również uszkodzenia zadawane przez pole minowe. Naprawy polowe nie ustają, nawet jeśli odniesiecie uszkodzenia.

Kategoryzacja Rezerw bojowych

Wejdziecie do bitwy z jedną Rezerwą bojową i stopniowo uzyskacie dostęp do innych z pozostałych kategorii. Będziecie mogli wybrać jedną z trzech dostępnych rezerw dla każdej kategorii miejsca. Możecie również ulepszyć rezerwy bojowe podczas bitwy uzyskując określone stopnie.

Każdy typ pojazdu będzie miał właściwą sobie kolejność odblokowania Rezerw bojowych, w zależności od ich cech rozgrywki. Na przykład, na początku bitwy czołgi ciężkie będą miały wybraną Rezerwę bojową z tylko kategorii Szturm. W miarę rozwoju bitwy będą one mogły odblokować i wybrać Rezerwę taktyczną, a rezerwy z kategorii zwiadowczych będą dostępne jako ostatnie. W przypadku czołgów lekkich, dział samobieżnych i niszczycieli czołgów miejsce, które będzie dostępne jako pierwsze przypisane będzie do Rezerw zwiadowczych. Czołgi średnie w pierwszej kolejności uzyskają dostęp do Rezerw taktycznych. Dzięki temu systemowi możecie ulepszyć Rezerwy bojowe, które pozwolą Wam być najskuteczniejszymi w bitwie i wykorzystywać różne strategie.

Przygotujcie się do starć w pojazdach IX poziomu!

Czołgi IX poziomu są popularnymi pojazdami o zróżnicowanej rozgrywce, pożądanymi przez każdego dowódcę. Mogliście zdobyć je w nagrodę podczas zeszłorocznej Ekspedycji (która dzieliła system postępów ze Stalowym łowcą) lub w Przepustce bitewnej. Ale poza bitwami losowymi w grze nie istniały tryby, w których można by nimi grać i w pełni wykorzystać ich wysoki potencjał bojowy. Teraz możecie uzyskać zupełnie nowe wrażenia z rozgrywki i ujrzeć te niesamowite pojazdy w akcji w najbardziej epickim trybie World of Tanks!

Rozpocznijcie bitwy według standardowych zasad: czołgiem VIII poziomu. Ale kiedy atakujący przejmą co najmniej jeden punkt drugiej linii obrony (strefy D, E i F), wszyscy gracze odrodzeni po zniszczeniu, mogą wybrać pojazd IX poziomu, aby powrócić do bitwy i wzmocnić swoją drużynę.

Jeśli lubicie grać czołgami VIII poziomu, nie musicie wybierać czołgu IX poziomu, aby ponownie dołączyć do bitwy. Nadal możecie rozegrać całą bitwę w czołgach premium VIII poziomu i, jak zwykle, zdobyć maksymalną liczbę kredytów. Jednak ekonomia Linii frontu pozwala Wam na dobre zarobki również w pojazdach IX poziomu. Po udostępnieniu czołgów IX poziomu będziecie mogli nimi grać bez ograniczeń, tak jak czołgami VIII poziomu. A dzięki czołgom do wypożyczenia, które również możecie otrzymać za darmo, przystąpienie do bitwy w pojazdach IX poziomu jest bardzo łatwe.

Garaż Linii frontu będzie złożony z dwóch sekcji, a każda z nich będzie zawierać wyłącznie pojazdy VIII i IX poziomu. Jeśli chcecie dołączyć do bitwy w pojeździe IX poziomu, nie zapomnijcie go wybrać i wyposażyć przed rozpoczęciem walki – to samo dotyczy pojazdów VIII poziomu.

Pojazdy do wypożyczenia

Jeśli nie posiadacie w garażu żadnych czołgów VIII i IX poziomu, możecie: wynająć pojazdy. Następujące pojazdy będą dostępne po stałej cenie w kredytach na wszystkich etapach:

Czołgi do wypożyczenia VIII poziomu (dostępne za 240 000)

Czołgi do wypożyczenia IX poziomu (dostępne za 320 000)

Dwa kolejne pojazdy do wypożyczenia IX poziomu, M46 Patton i Conqueror, można zdobyć za darmo, osiągając, odpowiednio, drugi i piąty poziom Linii frontu. Wszystkie czołgi są replikami istniejących pojazdów z takimi samymi charakterystykami i właściwościami.

Mamy nadzieję, że wszystkie wprowadzone zmiany sprawią, że Wasze wrażenia z rozgrywki będą jeszcze przyjemniejsze. Przygotujcie się na intensywne starcia 30 na 30, Dowódcy!

ź: WoT

0 0 votes
Oceń wpis:
8 komentarzy
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
Jisaburo Ozawa

Ja obecnego BP (23 czerwca – 6 września) skończę za około tydzień lub półtora tygodnia a geniusze z WG wymyślili że nagrodami za kolejne poziomy LF będą już tylko dyrektywy, czyli będę grał pierwszy etap tylko dla sportu. W ubiegłym roku nagrodami były jeszcze obligacje (710) i kredyty (milion) ale to było za wiele dla tych zachłannych księgowych.

Jisaburo Ozawa

Suplemencik. Kiedyś to było fajnie i na bogato ale kiedyś…
https://www.dom1n.com/newsy/linia-frontu-zasady/

KosmoKaczka

Poważnie? IX tiery? :/ Przecież to oczywiste że teraz IX będą górą ze względu choćby na armaty X tieru.

pikawka

I o to chodzi WG, żeby Linia Frontu przestałą być Linią Premek, a co za tym idzie, żeby przestały tak łatwo wpływać srebrniki. Mogli chociaż dodać nową mapę dla odświeżenia rozgrywki.
Pewnie pogram, ale już bez entuzjazmu.

Jisaburo Ozawa

O nie! Tylko nie nowa mapa! Na nowej mapie to te wszystkie Agatki, Stasie, Grzesie i Jasie Kapele wota się pogubią z przerażenia!

SPG's

Może przynajmniej na jakiś czas ilość patologii na randomie zmniejszy się dzięki LF

Roophert

Ehh, fajny (chociaż nudny, ale przez klepanie tych samych map) tryb na siłę „ulepszony”… szkoda.

Sinecode

Nie tyle ulepszony co perfidnie zepsuty. Jeśli to będą wymaksowane 9-tki to niewiele będą odbiegać od dychy (w zasadzie tylko różnić się ilością HP) a to powoduje że ogarnięty pluton takich 9-tek może drastycznie zmienić przebieg bitwy.