10.0: Rubikon obchodzi 4. urodziny

Pamiętacie?
Press F to pay respect!

Wargaming ma przyjemność poinformować, że duża aktualizacja 10.0 do World of Tanks o nazwie “Rubikon” przybędzie pod koniec października. Przedstawi ona graczom zupełnie nowy tryb rozgrywki „Rozwałka” w dwóch wariantach – Dominacji oraz Polowania na Stal.

Najnowszy, permanentny tryb do World of Tanks „Rozwałka” zaoferuje zupełnie nowe mechaniki do gry. Możliwość powrotu do walki po zniszczeniu innym czołgiem, bitwy garażowe, miejsca naprawy podczas pojedynków bitwie, przechwytywanie flag – to wszystko sprawi, że nawet doświadczeni czołgiści będą chcieli poznać rozgrywkę w tym trybie na nowo, aby zwyciężać. Gracze będą mieli również ciekawe możliwości dodatkowe typu ostrzał artyleryjski i lotniczy celem zadawania dużych obrażeń przeciwnikom. Oba warianty będą miały unikatowe warunki zwycięstwa czy rozmaite konfiguracje drużyn – każdy z wirtualnych czołgistów będzie mógł spróbować, który mu bardziej pasuje i powinny stanowić ciekawą odmianę w stosunku do klasycznych bitew.

Dla trybu „Rozwałka” przygotowane zostaną dwie nowe mapy – rozdarte wojną miasta Paryż i Berlin. Wraz z aktualizacją ruszy również sezon specjalny misji osobistych, gdzie nagrodą będzie potężny czołg T-22 sr. poziomu 10-tego. Fani medali i osiągnięć będą mogli zdobyć nowe odznaczenia za wybitne osiągnięcia w walce. Aktualizacja 10.0 „Rubikon” to również przewodnik po rozgrywkach PvE, ulepszona możliwość dostosowywania czołgów do własnych potrzeb, z bonusami do umiejętności załogi włącznie. Jak wszystkie nowości w grze, twórcy World of Tanks wraz ze społecznością będą stale monitorować nowe funkcjonalności i je oceniać. To tyczy się również kontynuacji prac nad ulepszaniem grafiki i jej optymalizacją.

“Rubikon nie tylko dodaje mnóstwo nowych elementów do gry, ale stanowi również dobrą podstawę pod dalszy rozwój w kierunku, jaki gracze oczekują,” powiedział Sergey Laptenok, dyrektor działu wydawniczego w World of Tanks. “Słuchanie naszej społeczności i przedstawianie jej nowych, ekscytujących możliwości zabawy jest siłą napędową naszych decyzji.”









Po wprowadzeniu wersji 10.0 Rubicon w grze World of Tanks pojawi się nowy system personalizacji czołgów. Dotychczas emblematy i inskrypcje umieszczaliście na pojazdach głównie ze względów estetycznych. Praktyczne zastosowanie miały tylko kamuflaże, które pomagały czołgom pozostać w ukryciu podczas bitwy. Wkrótce emblematy i inskrypcje będą równie przydatne.

Jakie zmiany wprowadzi aktualizacja 10.0?

Po aktualizacji emblematy i inskrypcje będą pełnić nową funkcję: nie tylko wyróżnią Wasz pojazd, lecz takze dadzą Wam premie do głównej kwalifikacji załogi.
Premie te będą obejmować wszystkich członków załogi albo pojedynczych czołgistów (konkretnego członka załogi).
Premie indywidualne i przeznaczone dla wszystkich członków załogi dzielą się na dwa rodzaje:
stałe premie – premie do głównych kwalifikacji, aktywne przez całą bitwę;
tymczasowe premie – premie do głównych kwalifikacji, które zaczynają działać po spełnieniu określonych warunków w bitwie.<

Uwaga! Wszystkie emblematy i inskrypcje umieszczone na pojazdach przed aktualizacją 10.0 pozostaną na nich. Ponadto premie do głównych kwalifikacji załogi będą obowiązywały niezależnie od tego, czy inskrypcje lub emblematy umieszczono na pojeździe przed aktualizacją, czy po niej.

Więcej informacji na temat rodzajów premii można znaleźć w poniższej infografice:

Jak działają premie do głównych kwalifikacji?

Każdy emblemat lub napis nałożony na czołg daje określoną premię do głównych kwalifikacji. Premie dla wszystkich członków załogi oddziałują na całą załogę i – zależnie od kryteriów aktywacji – mogą dodać 1% (stała premia) albo 2% (tymczasowa premia) do głównej kwalifikacji całej załogi. Premie indywidualne działają w podobny sposób: 2% bonusu w przypadku premii, które są aktywne na stałe, oraz 3% w przypadku premii aktywowanych po spełnieniu określonych warunków w bitwie. Aktywne premie będą wyświetlane obok paska postępów głównych kwalifikacji.

Podsumowanie premii

Pojazd może mieć maksymalnie dwa emblematy i dwa napisy. Premie z różnych emblematów i inskrypcji łączą się, jeśli dotyczą tych samych czołgistów lub całej załogi.

  • Identyczne premie z różnych inskrypcji i emblematów łączą się.
  • Emblemat lub napis, który daje premię określonemu członkowi załogi, będzie oddziaływał na wszystkich czołgistów pełniących tę samą funkcję (np. dwóch ładowniczych w E 100).
  • Jeśli dany członek załogi pełni wiele ról (np. dowódcy i radiooperatora), premie będą łączone dla poszczególnych kwalifikacji. Załóżmy przykładowo, że umieszczone inskrypcje i emblematy dają premię 3% do głównych kwalifikacji dowódcy, 2% do głównych kwalifikacji wszystkich członków załogi oraz 3% do kwalifikacji radiooperatora. W sumie dowódca otrzyma premię 5% do głównych kwalifikacji. Liczba ta będzie wyświetlana obok paska postępów głównej kwalifikacji. Ponadto druga funkcja tego członka załogi, tj. radiooperator, również zostanie objęta premią wysokości 5% do głównej kwalifikacji.

Lista zmian z supertestu:
– wprowadzono końcową wersję trybu Rozwałki
– nowi gracze w ciągu kilku pierwszych bitew będą grać z botami
– zasięg renderowania został zmieniony z kwadratu 1×1 km na okrąg o promieniu 564 metrów
– silnik gry został mocno zaktualizowany, umożliwiając tym samym wprowadzenie niektórych nowości w przyszłości
– inskrypcje i emblematy od teraz dają bonus do umiejętności załogi
– supertesterzy dostali do ogrania następujące pojazdy: Panzer 58, AMX M4 Mle 49, Chieftain Mk.6, Chieftain/T95, KV-4 KTTS, T-44-100, VK 45.03, prototyp Turán III i Toldi III
– dodano czołg Škoda T 40 do sklepu premium
– przerobiono do jakości HD następujące maszyny: KV-220 (przemianowany na KV-220-2), KV-1, 212A, IS-8 (przemianowany na Т-10), Marder 38T, Stpz I Bison, G.Pz.Mk.VI (e), Pz 38 (t) n.A., Wespe, VK 20.01 (D), Pz II, Grille, Pz II Ausf. J, Tiger II, Pz S35 739 (f), 8.8 cm Pak 43 Jagdtiger, Jagdpanther II, T2 MT, M2 MT, M3 Stuart, M7 MT, T34, AMX 12t, AMX AC 46, Vickers Medium Mk.III, Matilda, Loyd Gun Carriage i Covenanter
– zmieniono kolory i skalowanie letnich i pustynnych klanowych kamuflaży klanowych

Zmiany w pojazdach:
– T82 stał się artylerią IV tieru, a nowym trzecim tierem TD zostaje T56
– T18 zostaje artylerią III tieru, a na jego miejsce wskakuje T3 HMC
– artyleria T57 zostaje zamieniona na T1 HMC
– FV4202 zostaje zrebalansowany na czołg premium VIII tieru, a na jego miejsce wskakuje Centurion Action X (tak, w tym patchu nie będzie Chieftaina)
– topowa wieża Caernavona zostaje zastąpiona wieżą Centuriona Action X
– stokowa wieża Conquerora zostaje zastąpiona wieżą Centuriona Action X
– Covenanter: szansa na zapłon silnika Meadows DAV zmniejszona z 40 do 20%
– kąt nachylenia przedniej płyty FV4005 i FV4004 został zmniejszony do 57 stopni
– pogrubiono niektóre obszary jarzma w Mausie i Löwe
– T23E3: penetracja pocisków AP/APCR zwiększona z 127/177 do 149/190 mm
– prędkość maksymalna 8.8 cm Jagdtigera została zwiększona z 28 do 38 km/h
– Jagdpanther, Ferdinand i Jagdpanther II: prędkość pocisków armaty 10,5 cm Pak L/52 zmieniła się z 805/1006/805 m/s na 950/1188/950 m/s. Wartości te pokrywają się teraz z działem 10,5 cm K/52
E 50M: prędkość pocisków armaty 10,5 cm Kw.K. L/52 Ausf. K zmieniła się z 1478/1173/1173 m/s na 1500/1200/1200 m/s. Wartości te pokrywają się teraz z działem L/52 Ausf. B
– KV-220: zwiększono moc silnika z 650 do 850 km – w ramach balansu zwiększono opory gruntu; pancerz przedniej górnej płyty zwiększył się ze 100 do 120 mm
– T-54 mod. 1945 (premka): celność zwiększona z 0,38 do 0,36; czas przeładowania skrócono z 8,1 do 8 s; czas celowania spadł z 2,6 do 2,4

Mapy:
– usunięto z randoma mapę Południowe Wybrzeże
– całkowicie usunięto z klienta gry mapy Prowincja i Ukryta wioska
– dodano nowe efekty specjalne dla wielu map
– poprawiono modele kolizyjne niektórych elementów otoczenia

Inne:
– zoptymalizowano klienta gry dla niektórych konfiguracji
– czas ładowania map, jak i samego klienta gry zmniejszył się
– naprawiono nieco problemów z nowymi cieniami
– zoptymalizowano niektóre efekty specjalne
– dodano profil klanu – nowy interfejs zawierający szczegółowe informacje o klanie
– do mechanizmu dynamicznych plutonów dodano powiadomienia dźwiękowe
– naprawiono kilka bugów w interfejsie


Oficjalne oświadczenie na temat patcha 10.0 Rubikon:

Drodzy Dowódcy!

Dziękujemy Wam bardzo za to, że stale wspieracie naszą grę. Ilość pełnych pasji i zaangażowania opinii oraz uwag, które otrzymaliśmy od Was w związku z nachodzącą wersją, pokazuje ponownie, jak bardzo zależy Wam na przyszłości World of Tanks.

Uwagi Społeczności są dla nas kluczowe i dzięki nim możemy sprawiać, że doświadczenia z gry są jak najlepsze. Wasza odpowiedź na wersję 10.0 „Rubikon” powiedziała nam wyraźnie, że nie sprostamy wszystkim Waszym oczekiwaniom dotyczącym nadchodzącej aktualizacji. Na podstawie otrzymanych od Was opinii poczyniliśmy duże zmiany w planach  następnej wersji gry.

Zgodnie z nowymi planami następna wersja będzie nosić numer 9.12. Zostaną w niej wprowadzone następujące elementy:

  • Nowy tryb gry Rozwałka (Szał). Opracowywaliśmy ten tryb przez ostatnie kilka miesięcy, a Wy go przetestowaliście. Wprowadzamy w nim takie funkcje, jak: powracanie do bitwy, starcia wielu zespołów oraz wiele czołgów poziomów VIII–X na bitwę.
  • Usunęliśmy z tego trybu mechanikę chmury gazu.
  • Wprowadzamy nową, ulepszoną mechanikę widzenia, samouczek PvE oraz nowy brytyjski czołg średni X poziomu Centurion Action X (jako zastępstwo za FV4202).
  • Nowy interfejs personalizacji czołgów. System bonusów dla załogi za emblematy i inskrypcje został usunięty z najbliższej aktualizacji po przeanalizowaniu jego działania i opinii zebranych w trakcie testów publicznych.

To tylko kilka głównych elementów wersji 9.12. Pełna lista nowej zawartości i zmian zostanie opublikowania niebawem.

Jesteśmy wdzięczni za szczere opinie i konstruktywną krytykę. Przepraszamy za to, że obiecaliśmy zbyt wiele w ramach wersji 10.0 „Rubikon” i za wynikające z tego zmiany. Jesteśmy przekonani, że razem możemy zapewnić jeszcze lepsze wrażenia płynące z rozgrywki.

Dziękujemy Wam jeszcze raz za wsparcie,

Wiktor Kisłyj i Zespół Wargaming

5 Odpowiedzi do “10.0: Rubikon obchodzi 4. urodziny

  1. A dzisiaj mało kto pamięta o T-22 med. W sumie nic dziwnego, podobno niezły crap z niego zrobili. Sam spotkałem to może 5 razy na randomach…

  2. Wtedy byłem na NIE dla „nowego” systemu bonusowej personalizacji, dzisiaj byłbym podwójnie na „nie”.
    Prawdę powiedziawszy nowy gracz w WoT ma jednak prz…bane — gra niby prosta, ale pół dnia można spędzić rozważając czy wybrało się dobrze perki, wyposażenie i eksploatację na kilku czołgach.
    A już „intuicyjne” ozdabianie czołgu to musi być dla nich prawdziwa męka. Kto z nowych domyśli się, że zakładając stylizację nie zdejmuje automatycznie się z czołgu ręcznie nałożonego kamuflażu ? Interfejs garażowy aż kwiczy, żeby go przebudować.

  3. Haha i znowu robią graczy w wała, przez osratni rok zasypywali graczy nagrodami bonusami z gotowymi stylami malowania. Co były też w sprzedaży za Golda i pieniądze, a teraz staną się one nie użyteczne bo na gotowy styl nic nie można założyć aby mieć te dodatkowe premie…

    1. Nie no, bez przesady… gotowy styl jest całością i dobrze, łatwiej tym żonglować między czołgami (jeśli komuś kamo brakuje). Tylko czemu piszesz o „dodatkowych premiach” z ozdobników, skoro to nie weszło do gry ? Albo ja coś przeoczyłem ? 🙂

Wyłączono możliwość dodawania komentarzy.