WoWs: Okręty podwodne w bitwach losowych

W tym artykule piszemy o przybyciu wypożyczanych okrętów podwodnych do bitew losowych; uzbrojeniu do zwalczania okrętów podwodnych na krążownikach i pancernikach oraz zmianach balansowych, którymi objęte zostały okręty podwodne.

Okręty podwodne

Okręty podwodne są obecne w bitwach rankingowych i kooperacyjnych od niemal dwóch miesięcy. Jesteśmy niezmiernie wdzięczni za wszystkie rozegrane przez Was bitwy jak i Wasze opinie. Poprzez uczestnictwo w bitwach i dzielenie się z nami Waszymi uwagami, pomogliście nam zdecydować, jakie kroki w rozwoju okrętów podwodnych powinniśmy teraz podjąć.

Na podstawie zebranych danych oraz opinii graczy zaplanowaliśmy liczne zmiany, które wprowadzimy w przyszłości. Pierwszą z nich będzie dodanie w aktualizacji 0.10.9 uzbrojenia przeciwko okrętom podwodnym do wszystkich krążowników i pancerników poziomów V–X, z wyjątkiem okrętów hybrydowych i holenderskich krążowników.

Zdajemy sobie sprawę, że wprowadzenie uzbrojenia ZOP na dużej liczbie jednostek może mieć znaczny wpływ na skuteczność okrętów podwodnych, więc wprowadziliśmy szereg zmian balansu dla tej nowej klasy:

  • Zmieniliśmy charakterystyki torped. Okręty podwodne mają teraz możliwość wystrzeliwania ich jedna po drugiej. Pozwoli to zwiększyć dynamikę rozgrywki i poprawi kontrolę nad liczbą torped wystrzelonych podczas ataku. Aby zachęcić Kapitanów okrętów podwodnych do korzystania z impulsów sonaru w celu poprawienia celności, zwiększona została szerokość sektora wystrzeliwania torped.
  • Niemieckie okręty podwodne ustępowały amerykańskim odpowiednikom pod względem uszkodzeń, które mogły zadać. Aby je pod tym względem zrównać, zwiększyliśmy maksymalne uszkodzenia oraz szansę na spowodowanie zalania dla torped wystrzelonych przez niemieckie okręty podwodne.
  • Wyrzutnie torpedowe na niemieckich okrętach podwodnych są zlokalizowane głównie na ich dziobach, co znacznie ułatwia atakowanie z większych odległości. Aby przesunąć ciężar rozgrywki niemieckimi okrętami podwodnymi w stronę walki na dużych odległościach, zwiększyliśmy zasięg ich torped.
  • Z kolei amerykańskie okręty podwodne całkiem dobrze spisują się w bitwach na krótkim i średnim dystansie, ponieważ ich wyrzutnie torpedowe umieszczone są zarówno na dziobach, jak i rufach. Aby zachęcić Kapitanów amerykańskich okrętów podwodnych do utrzymania tego stylu prowadzenia walki, zmniejszono zasięg wystrzeliwanych przez te jednostki torped.

Zmniejszono tempo wyczerpywania zdolności zanurzania w przypadku wykrycia okrętu podwodnego. Zwiększenie tempa wyczerpywania zdolności zanurzania w aktualizacji 0.10.8 znacznie wpłynęło na komfort gry tą klasą, , a także na jej efektywność. Aby zmniejszyć oddziaływanie wykrycia okrętów podwodnych na ich rozgrywkę, zredukowaliśmy tempo wyczerpywania zdolności zanurzania po wykryciu tych jednostek.

Podsumowanie zmian

  • Tempo wyczerpywania zdolności zanurzania wykrytego okrętu podwodnego zmniejszono z 4 do 3 jedn./sek.
  • Torpedy są teraz wystrzeliwane jedna po drugiej. Jeśli okręt podwodny ma kilka wyrzutni torpedowych na dziobie lub rufie, to są one teraz wyświetlane jako jedna wyrzutnia, odpowiednio na dziobie lub rufie. Koncepcja przeładowywania wyrzutni torpedowych pozostała bez zmian.
  • Szerokość sektora wystrzeliwania torped została powiększona 2,5-krotnie.
  • Zmieniono parametry torped i impulsów sonaru.

U-69

  • Zwiększono maksymalne uszkodzenia torped z 7067 do 7533 pkt.
  • Zwiększono szansę na spowodowanie zalania z 37% do 41%.
  • Zwiększono zasięg torped i impulsów sonaru z 9 do 11,5 km.

U-190

  • Zwiększono maksymalne uszkodzenia torped z 7467 do 8633 pkt.
  • Zwiększono szansę na spowodowanie zalania z 40% do 47%.
  • Zwiększono zasięg torped i impulsów sonaru z 10 do 12,5 km.

U-2501

  • Zmniejszono czas przeładowania wyrzutni torped z 85 do 77 s.
  • Zwiększono maksymalne uszkodzenia torped z 7700 do 8633 pkt.
  • Zwiększono szansę na spowodowanie zalania z 41% do 47%.
  • Zwiększono zasięg torped i impulsów sonaru z 11 do 14 km.

Cachalot

  • Zmniejszono zasięg torped i impulsów sonaru z 11,5 do 10 km.

Salmon

  • Zmniejszono zasięg torped i impulsów sonaru z 12,5 do 11 km.

Balao

  • Zmniejszono zasięg torped i impulsów sonaru z 14 do 12 km.

Zmieniliśmy również ustawienia kontrolowanych przez AI okrętów podwodnych w bitwach kooperacyjnych i treningowych. Sterowane przez AI okręty podwodne będą teraz aktywniejsze w bitwie. Zapobiegnie to sytuacjom, gdy bitwa trwa zbyt długo, ponieważ gracze muszą zlokalizować i zniszczyć ostatni okręt podwodny przeciwnika.

Kolejnym krokiem w testowaniu okrętów podwodnych jest dodanie ich do bitew losowych. Pomoże nam to precyzyjnie ocenić ich stan i zebrać opinie od większej liczby graczy. Innym ważnym elementem testowania jest sprawdzenie rozgrywki okrętami podwodnymi w formacie 12 na 12, który cechuje się zauważalnie odmiennym tempem i zagęszczeniem prowadzonych walk, niż w przypadku bitew rankingowych.

Co więcej, dodanie wypożyczanych okrętów podwodnych do bitew losowych pozwoli większemu gronu graczy wypróbować nową klasę okrętów, przyzwyczaić się do właściwego im stylu rozgrywki lub wypracować własne strategie ich zwalczania. Pomoże to również przeciwdziałać sytuacji, w której kolejki do bitwy będą zapełnione okrętami podwodnymi — gdy te zostaną już na stałe dodane do gry — ponieważ będą one najczęściej wybierane przez graczy zainteresowanych nową klasą.

Możecie otrzymać okręty podwodne na 7-dniowe wypożyczenie poprzez wypełnianie kolejno dostępnych misji bojowych, które są aktualizowane co 2 tygodnie.

Taka oferta okrętów podwodnych pomoże nam uważnie śledzić ich liczbę na naszych morzach oraz zapobiec wydłużonym czasom oczekiwania w kolejce. Poza tym zamierzamy uważnie obserwować okręty podwodne w bitwach losowych, by móc szybko reagować, jeśli ich obecność w tym trybie gry będzie niekorzystnie wpływać na rozgrywkę.


Uzbrojenie zwalczające okrętu podwodne

Uzbrojenie Atak lotniczy bombami głębinowymi zostało dodane do wszystkich krążowników i pancerników V–X poziomu, poza jednostkami hybrydowymi i holenderskimi krążownikami, które nie posiadają uzbrojenia do zwalczania okrętów podwodnych. Jednocześnie zmieniono zasięg Ataku lotniczego bombami głębinowymi dla wszystkich pancerników, które posiadały już to uzbrojenie.

Ulepszenie Modyfikacja 1 ataku lotniczego zostało dodane na 4. miejscu dla krążowników i pancerników z poziomów VI–X, które posiadały już uzbrojenie Atak lotniczy bombami głębinowymi.

Szykujcie się na zanurzenie, powodzenia!

ź: WoWs