WoWs: kody bonusowe

Zagadka w porcie świątecznym rozwiązana!

Jubileusz World of Warships, słynna powieść przygodowa Juliusza Verne’a i mała wioska na Węgrzech — co mogą mieć ze sobą wspólnego? Dla takich bystrzaków jak nasi Kapitanowie to łatwizna!

W tym roku kontynuujemy starą, dobrą tradycję ukrywania jubileuszowej zagadki w Porcie Stół kreślarski. Ponieważ rok temu rozgryźliście naszą zagadkę naprawdę szybko, to w szóstą rocznicę gry postanowiliśmy postawić przed Wami trudniejsze zadanie.

Tym razem elementy zagadki ukryte zostały w zakamarkach Portu, na mapach w grze, a nawet w misjach bojowych. Znalezienie ich wymagało nie lada sprytu, wiedzy i otwartego umysłu. A Wy świetnie się spisaliście!


Najciemniej pod latarnią

Okazało się, że zagadka była wielopoziomowa. Rozwiązanie jej wymagało znalezienie szyfru, metody szyfrowania i klucza.

  • Zaszyfrowana wiadomość nie była wielkim wyzwaniem: umieściliśmy ją na ekranie monitora w Porcie. Stanowił aktywny kod bonusowy:

IROSGFBYRYMPWUH

AKTYWUJ KOD

  • Niektórym mogło się wydawać, że był to jedyny sekret dotyczący tego „logowania” w Porcie. Wielu jednak odważyło się zasugerować, że jest w tym coś głębszego!
  • Na ekranie doskonale widoczna była podświetlona data rocznicy gry — 17.09. W tym dniu opublikowaliśmy misje bojowe o specjalnym przeznaczeniu o kryptonimie Vigenère, co samo w sobie było odniesieniem do metody szyfrowania.

Metoda szyfrowania Vigenère wymaga szyfru i klucza…

Gdzie jednak ukryty był klucz?

Skoro znaliście już szyfr i metodę szyfrowania, wystarczyło znaleźć klucz.

  • Szybko zauważyliście, że wymagane wartości uszkodzeń i kredytów w łańcuchu misji bojowych Vigenère przypominały kod binarny. Zamieniając ten kod w tekst, otrzymujemy skrót LUtS. Nie jest to rodzaj podpowiedzi, którą można by uznać za oczywistą, prawda?
  • Następnie dodaliście liczbę elitarnych PD dowódcy, które można było zdobyć dzięki misjom bojowym, co dawało wynik 20 000.

Bingo! Kolejny fragment układanki wskakuje na swoje miejsce. „20,000 LUtS” to jawne odniesienie do tytułu powieści „Twenty Thousand Leagues Under the Sea” („Dwadzieścia tysięcy mil podwodnej żeglugi”). Szybko zgadliście, że klucza należy szukać w tej książce!

Cała naprzód po klucz!

Słynna książka miała wiele przedruków i dostępna jest w wielu językach. Ale ścieżka do odnalezienia klucza była taka sama, bez względu na wydanie. Wszystko zaczynało się od okrętów, które miały liczby w nazwach.

  • Pierwsze dwa okręty widoczne były w samym Porcie. Nazwy te to G-101 i ZF-6.

  • Po znalezieniu specjalnej formuły na stole kreślarskim udało się Wam pojąć, że są aż trzy kolejne okręty, które mogą Wam powiedzieć, jaki jest następny krok.
  • Okręty te porozrzucane były na mapach gry. Aby je znaleźć, należało skorzystać ze wskazówek pozostawionych w Porcie: kompas i dwie fotografie z odniesieniami do map Północ, Lodowe wyspy i Linia tektoniczna.

Taki dobór środków to nie przypadek. Były one dostępne w bitwach kooperacyjnych i rankingowych. A to znaczy, że można było je eksplorować za sterami okrętów podwodnych.

  • Ale gdzie umieszczone były te „okręty-wskazówki”? Rozgryzając nasz tok rozumowania, wpadliście na pomysł, że wszystkie trzy niszczyciele w cudowny sposób zatonęły w pobliżu miejscówek znanych z poprzednich Easter Eggs. Była to „lwia głowa” na Linii tektonicznej i okręt podwodny USS Skate na mapie Lodowe wyspy. Na mapie Północ niszczyciel zatonął w pobliżu znaku „BB Passage Prohibited”, który został przeprojektowany i zawierał wskazówkę, że należy użyć okrętu podwodnego, żeby zbadać okoliczne dno.
  • Wspólnym wysiłkiem doszliście do właściwych wniosków! Wszystkie trzy niszczyciele, leżące spokojnie na morskim dnie, zostały odnalezione. Były to Z-23, Z-44 i Z-46.

Wszystkie pięć okrętów było już znanych, zsumowaliście liczby w ich nazwach i otrzymaliście wynik 220.

Teraz obierzmy kurs na Węgry.

W tym momencie rozwiązanie zagadki było już o krok!

  • Ze wszystkich możliwych opcji, liczba 220 najprawdopodobniej odnosiła się do rozdziału 20., sekcji 2., a jego nazwa zawierała następujące koordynaty: „47° 24′ SZEROKOŚCI I 17° 28′ DŁUGOŚCI GEOGRAFICZNEJ”. Koordynaty te zawsze były takie same, bez względu na wydanie książki.
  • Pozostały już tylko formalności. Sprawdziliście rozmaite możliwości znalezienia tych koordynatów na mapie. Próby te jednak naprowadzały Was na różne fragmenty oceanu, bez żadnego ewidentnego związku z jakimkolwiek obiektem.
  • Tylko jeden z tych wariantów wskazywał na konkretne miejsce — małą węgierską wioskę o nazwie Takácsi.

Brawo! Po uważnym przejrzeniu wszystkich materiałów w Porcie,  z kilkoma minizagadkami rozwiązanymi po drodze i po przeczesaniu morskich głębin w World of Warships, Wasz wspólny wysiłek doprowadził Was do klucza szyfrującego!

Odszyfrowanie i zwycięzca

W tej chwili mieliście już w rękach wszystkie elementy jubileuszowej zagadki.

  • Szyfr: irosgfbyrympwuh (w polu logowania na ekranie w Porcie).
  • Metoda szyfrowania: szyfr Vigenère’a (na który wskazywała nazwa łańcucha misji bojowych).
  • Klucz: Takácsi (który znaleźliście po rozwiązaniu kilku łamigłówek).

Z całego serca gratulujemy graczowi blackvaxter12, który jako pierwszy połączył wszystkie elementy układanki! Gratulacje, Dowódco! Z przyjemnością wręczyliśmy zwycięzcy okręt-nagrodę, który sam wybrał —  VIII Michaił Kutuzow.

A oto odszyfrowana wiadomość, która przy okazji jest kodem bonusowym na sześć kontenerów Prezent:

PRESENTFROMNEMO

AKTYWUJ KOD

Wszystkie kody aktywować można do: Pon. 25 Paź. 01:59 CEST (UTC+2) / Twój czas lokalny: Pon. 25 Paź. 01:59

Gorące podziękowania dla wszystkich uczestników! 

Nie ma chyba wątpliwości, że rozwiązanie tej łamigłówki w pojedynkę byłoby niemal niemożliwe. Chcemy Wam bardzo podziękować za Wasze wielkie zainteresowanie, cierpliwość i wspólny wysiłek!

ź: WoWs

Jedna odpowiedź dla “WoWs: kody bonusowe”

Wyłączono możliwość dodawania komentarzy.