WoWs: jak grać

Mapy.

Mapy są istotną częścią naszej gry. W zależności od rodzaju mapy możecie przyjąć rozmaite strategie, by odnieść sukces. Jeśli chcecie wiedzieć, jak najlepiej zachowywać się na otwartych wodach, w cieśninach i w pobliżu wysp, ten film Wam pomoże.

Podstawy teoretyczne

  • Otwarte wody to naturalne środowisko pancerników i dalekosiężnych krążowników. Okręty lepiej przystosowane do bitew w zwarciu raczej trzymają się blisko wysp w pobliżu stref kluczowych, na głównych kierunkach natarć przeciwnika.
  • Lekkie i szybkostrzelne krążowniki doskonale sprawdzają się przy grupach wysepek. To samo dotyczy niszczycieli. Te ostatnie również dobrze sobie radzą na otwartych wodach. Dotyczy to zwłaszcza niszczycieli, których podstawowym uzbrojeniem są torpedy.
  • Lotniskowce najczęściej pozostają w tyle, za głównymi siłami swojej drużyny. Warto jednak podpływać nimi najbliżej jak się da, bo dzięki temu skraca się czas potrzebny samolotom na dotarcie do celu.

Porady praktyczne

W grze jest ponad 30 map. Każda wykorzystywana jest w bitwach określonych poziomów. Są miejsca na mapach, w których niektóre okręty mogą być najskuteczniejsze lub najbardziej przydatne dla swojej drużyny. Dziś omówimy trzy mapy dla niższych średnich poziomów: Archipelag, Wielki wyścig i Wyspy Salomona.

Archipelag

W centrum mapy znajdują się cztery duże wyspy, które w trybie Dominacji zamieniają strefę kluczową B w pewnego rodzaju arenę.

Grając niszczycielem, możecie na chwilę wstrzymać się z zajmowaniem strefy kluczowej lub walką z okrętami tej samej klasy na tej improwizowanej arenie.

Czekajcie, aż Wasze torpedy zostaną przeładowane, by wystrzelić je w wąską cieśninę pomiędzy wyspami. Dzięki temu przeciwnik, który zechce rozpocząć z Wami pojedynek, otrzyma niespodziewany i potężny cios.

Dowodząc krążownikiem, możecie wspierać sprzymierzone niszczyciele, które zdecydowały się popłynąć w kierunku środka mapy. Możecie to robić, przebywając w pobliżu jednej z czterech wysp.

Nie zapominajcie o zagrożeniu stwarzanym przez torpedy i o tym, że pancerniki mogą zadać poważne uszkodzeniach Waszym krążownikom.

Wielki wyścig

Na tej mapie możecie wybierać spośród kilku interesujących pozycji. Krążowniki mogą kontrolować wyjście z zatoki.

Sama zatoka to obszar starć szybkich niszczycieli. Znajdują się tu trzy małe wyspy, które mogą posłużyć za osłonę lub miejsce zasadzki.

Wystający kawałek lądu na tej mapie może zostać wykorzystany jako miejsce ukrycia dla lotniskowców. Lepiej jednak korzystać z niego tylko w określonych okolicznościach. Przykładowo, na wypadek zagrożenia zbliżającego się z kierunku linii 9–10 lub jeśli przeciwnik regularnie wykrywa Wasz lotniskowiec.

Zajmując pozycję, uważajcie na przeciwników, którzy mogą przebić się bokiem zatoki i łatwo Was wykryć.

Wyspy Salomona

Kluczowym punktem tej mapy jest cieśnina pomiędzy trzema wyspami na samym środku obszaru gry. Nikt nie zabroni Wam popłynięcia tam swoim niszczycielem czy krążownikiem już na samym początku, ale pamiętajcie o ryzyku napotkania przeważających sił wroga.

Zalecamy zajęcie pozycji w pobliżu cieśniny. Możecie powitać przeciwnika torpedami lub ostrzałem artylerii.

Na Wyspach Salomona są też mniej oczywiste pozycje, którymi warto się zainteresować. Dużą wyspę przecina mała rzeka, tworząc wąwóz. Pobliskie pancerniki i krążowniki mogą więc przezeń strzelać i razić przeciwników znajdujących się po drugiej stronie wyspy.

Dowodząc lotniskowcem, możecie zbliżyć się do dużej wyspy. Jak wspominaliśmy wcześniej, taki manewr skróci Waszym samolotom drogę do celu. Będziecie więc mogli częściej nękać przeciwników. Zmieniając pozycję, upewnijcie się, że nie zostaniecie wykryci przez przeciwników, którzy przedarli się przez szeregi Waszej drużyny flanką lub przez środkową cieśninę.

W następnym odcinku opowiemy Wam o korzystnych pozycjach na mapach wyższych poziomów: Cieśnina, Krąg, Nowy Świt i Linia tektoniczna. Bądźcie czujni!

ź: WoWs