WoWs: biuletyn deweloperów 0.10.10 i test publiczny

Zmiany i nowości w nadchodzącej aktualizacji i test publiczny.

WAŻNE! Aktualizacja jest wciąż w fazie testów, więc informacje zawarte w biuletynie są umowne i odzwierciedlają stan gry na czas jego publikacji. Niektóre zmiany i nowe funkcje mogą zostać ostatecznie całkowicie usunięte bądź wprowadzone w zupełnie innej formie do czasu wprowadzenia aktualizacji. Zrzuty ekranu, konkretne wartości i szczegóły mechanik w grze niekoniecznie znajdą swoje odzwierciedlenie w ostatecznej wersji gry po wydaniu aktualizacji.

Uwaga: nagrody za aktywność na serwerze testu publicznego mogą odbiegać od tych na serwerze głównym.

Superokręty w bitwach rankingowych

W aktualizacji 0.10.10 rusza piąty sezon bitew rankingowych, w którym możecie wziąć udział za sterami superokrętów. W grze będą na Was czekać następujące stalowe giganty, które dołączą do znanych już z Wielkiej bitwy superokrętów   Satsuma oraz    Hannover:

  • Francuski krążownik   Condé — wielki krążownik ciężki z dwunastoma działami kal. 240 mm na pokładzie, rozmieszczonymi na poczwórnych wieżach. Obrona powietrzna okrętu składa się z powojennych systemów uzbrojenia uniwersalnego i przeciwlotniczego.
  • Amerykański krążownik   Annapolis — projekt rozwojowy krążowników ciężkich typu Des Moines. Kluczową, nieobecną w prototypie cechą charakterystyczną są większe wymiary oraz zwiększona siła ognia, co osiągnięto, wyposażając okręt w dodatkową wieżę baterii głównej.
  • Japoński niszczyciel   Yamagiri — duży, szybki niszczyciel z uniwersalnymi działami głównymi i potężnym uzbrojeniem torpedowym, złożonym z trzech sześciorurowych wyrzutni.
  • Radziecki niszczyciel   Zorkij — projekt osiągającego duże prędkości opancerzonego lidera flotylli, uzbrojonego w działa uniwersalne i przeciwlotnicze. Został zaprojektowany w ZSRR na początku lat 50. XX wieku i bazował na doświadczeniach zdobytych w czasie wojny.

Podobnie jak   Satsuma i   Hannover, nowe okręty będą miały swoje charakterystyczne mechaniki. Zaoferują graczom dostęp do alternatywnych strategii w bitwie i urozmaicą rozgrywkę.

Alternatywny tryb strzału: seria wystrzałów z działa (Condé, Zorkij oraz Annapolis)

Każda wieża będzie miała jeden dodatkowy tryb strzału. Zostanie on aktywowany po naciśnięciu klawisza F. Po przełączeniu się na ten tryb każda wieża będzie mogła wystrzelić kilka następujących po sobie salw w krótkim odstępie czasu, nim zajdzie konieczność jej długiego przeładowania. Po aktywowaniu tego trybu zmienią się parametry dział.

Alternatywne torpedy (Yamagiri)

Japoński superniszczyciel będzie wyposażony w dwa rodzaje torped, między którymi może się przełączać w bitwie. Torpedy będą różnić się pod względem parametrów, np. zasięgu, prędkości i uszkodzeń. Przełączenie się na alternatywne torpedy będzie wymagało dodatkowego, ustalonego czasu na przeładowanie. Przeładowywanie wyrzutni torpedowych zostanie zawieszone na czas przełączania się na drugi rodzaj torped i zostanie wznowione niezwłocznie po zakończeniu zmiany.

Premia ognia korygującego (Satsuma and Hannover)

Na okrętach   Satsuma i   Hannover premia ognia korygującego nie będzie już aktywowana automatycznie. Teraz możecie zrobić to sami, używając klawisza F. Dzięki temu gracze będą mogli zastosować tę premię wzmacniającą w najdogodniejszym momencie.

Sezon bitew rankingowych

Piąty sezon bitew rankingowych będzie odbywał się w formacie 7 na 7 z wykorzystaniem okrętów X poziomu oraz superokrętów we wszystkich trzech ligach. Superokręty będą podlegać tym samym ograniczeniom, co ich „standardowe” odpowiedniki. Superokręty będą dostępne do wypożyczenia w zestawach losowych. Pomoże to zapobiec sytuacji, w której kolejka do bitwy będzie wypełniona wyłącznie superokrętami.

Poza bitwami rankingowymi, superokrętami możecie wyruszyć również do bitew kooperacyjnych. Jest to dobre miejsce do poznania nowych okrętów i ich mechanik w trochę luźniejszych okolicznościach.

Szczegółowe informacje o piątym sezonie bitew rankingowych podamy później.


Premie za skuteczność bojową

W aktualizacji 0.10.10 możecie zdobyć okolicznościowe premie za skuteczność bojową wszystkimi okrętami od poziomu V wzwyż. W zależności od poziomu wybranej jednostki możecie zgarnąć węgiel, stal lub tymczasowy zasób specjalny, który wymienicie na kontenery Prezent od Mikołaja w aktualizacji 0.10.11.


Wyścig zbrojeń

Wyścig zbrojeń powraca w aktualizacji 0.10.10, jako tymczasowy typ bitwy. Traktujemy to jako ważną próbę przed wprowadzeniem Wyścigu zbrojeń do bitew losowych w nieokreślonej przyszłości.

W Wyścigu zbrojeń po całej mapie rozsiane są przeróżne wzmocnienia, które dodają pikanterii do zwyczajowego przebiegu bitwy. Zebranie ich wpłynie na całą drużynę, zwiększając parametry bojowe okrętów do końca bitwy.

W najnowszej odsłonie pojawią się nowe wzmocnienia, które poprawią uszkodzenia uzbrojenia i zwiększą aktualne i maksymalne wartości PW. Możecie się również spodziewać następujących zmian:

  • Odzyskiwanie PW okazało się zbyt efektywne w porównaniu do innych wzmocnień i sprawiało, że sprzęt eksploatacyjny Grupa naprawcza był rzadziej wybierany przez graczy. Zredukowaliśmy skuteczność wzmocnienia oraz zmieniliśmy je tak, że w pierwszej kolejności będzie ono przywracać funkcjonalność części okrętu, które nie mogą być naprawione przez Grupę naprawczą.
  • Usunięto następujące wzmocnienia: przyśpieszenie przeładowania sprzętów eksploatacyjnych okrętu (lub eskadry); zwiększenie prędkości okrętu i skrócenie czasu przestawiania steru oraz skrócenie czasu przeładowania sprzętu eksploatacyjnego Doładowanie silnika dla samolotów.
    • Okazało się, że skracanie czasu przeładowania nie było wystarczająco skuteczne. Zapewniało istotną premię dopiero po zdobyciu kilku poziomów tego wzmocnienia. Gracze mogli ją zdobyć dopiero w połowie, bądź bliżej końca bitwy, gdy okręty wyczerpały lub były bliskie wyczerpania ładunków sprzętu eksploatacyjnego.
    • Zwiększanie szybkości i manewrowości okrętu było bardzo skuteczne tylko dla niewielkiej liczby okrętów. Dla pozostałej większości wzmocnienie oferowało nieznaczne korzyści.
  • Dodaliśmy nagrodę ekonomiczną w postaci PD i kredytów dla graczy, którzy zbierają wzmocnienia, ale zmniejszyliśmy też liczbę poziomów wzmocnień z 6 do 3. Tym samym zwiększyliśmy ogólny efekt zapewniany przez każdy z poziomów.
  • Teraz więcej wzmocnień będzie pojawiać się na „wodach neutralnych”, a okręty będą rozpoczynać bitwę w rozciągniętych formacjach, podobnie jak w przypadku bitew losowych.

W aktualizacji 0.10.10 udostępnimy Wyścig zbrojeń w trybie testowym dla okrętów z poziomów IX-X, które zmierzą się ze sobą w formacie 12 na 12. Szczegóły na temat warunków trybu Wyścig zbrojeń zostaną ogłoszone w późniejszym terminie.


Poprawki i zmiany wizualne

Aktualizacja 0.10.10 wprowadza kilka sporych poprawek i zmian w grafice, w ramach naszych ciągłych prac nad oprawą wizualną gry.

Nowa woda

Symulacja i efekty graficzne wody zostały całkowicie przerobione na wszystkich mapach. Nowy system symulacji potrafi tworzyć fale o dowolnym kształcie i wysokości, zwiększając również realizm związany z ich poruszaniem się. Będą one teraz delikatnie kołysać okrętem, a ten z kolei będzie generował reakcję zwrotną, zależną od wysokości fali. Ta zmiana nie będzie miała wpływu na rozgrywkę.

Poprawiliśmy wyświetlanie refleksów słońca na wodzie oraz innych efektów optycznych na powierzchni wody. Dodano dynamiczną pianę morską oraz zaktualizowano efekt kilwateru.

Przy niskich ustawieniach graficznych symulacja wody pozostanie niezmieniona.

Tekstury HD na mapach

Wprowadzamy ogromną aktualizację dla wszystkich map i portów, uwzględniającą ulepszone tekstury HD. W aktualizacji 0.10.10 dodane zostaną tekstury o dużej szczegółowości na mapach Dwaj bracia i Gorący punkt, a także w portach Filipiny, Sankt Petersburg oraz Twitch Prime.

Przyszłe aktualizacje wdrożą szczegółowe tekstury na pozostałych mapach i portach. Jednakże podobnie jak w przypadku oświetlenia HDR, taka aktualizacja wymaga przerobienia ogromnej ilości zawartości oraz indywidualnego podejścia do każdej mapy i portu. Z tego powodu zastosowanie nowej technologii dla wszystkich map i portów w grze zajmie trochę czasu i będzie realizowane stopniowo, wraz z wprowadzaniem przyszłych aktualizacji.

Podwodny świat, roślinność i animacje

Kontynuujemy poprawianie podwodnego środowiska w naszej grze. W aktualizacji 0.10.10 dodaliśmy podwodną roślinność na mapach Dwaj bracia i Gorący punkt. Podwodne środowisko pojawi się także na mapach Przystań, Śpiący olbrzym oraz Złomowisko Alpha. W kolejnych aktualizacjach skupimy się na dodawaniu usprawnień do podwodnych obszarów również na pozostałych mapach.

Roślinność została poprawiona na wszystkich mapach i we wszystkich portach. Drzewa wyglądają bardziej realistycznie dzięki skorygowanemu cieniowaniu i promieniom słońca, przebijającym się przez listowie. Przerobiliśmy też interakcję wiatru z drzewami. Dodaliśmy więcej drzew i innych zielonych obszarów na mapach.

W portach i na mapach z teksturami HD pojawią się teraz ptaki, ryby, powiewające flagi oraz inne poruszające się obiekty. W przyszłości zamierzamy dodawać więcej animacji dla map i portów.


Pozostałe zmiany

Dodaliśmy następujące pięć osiągnięć, które można zdobyć wyłącznie za grę w dywizjonie w ramach bitew losowych:

  • Skoordynowany atak: Wasz dywizjon powinien zniszczyć co najmniej 7 okrętów przeciwnika.
  • Walka wręcz: Wasz dywizjon powinien zadać uszkodzenia co najmniej 10 okrętom przeciwnika. Uszkodzenia zadane każdemu z okrętów muszą wynosić co najmniej 20% jego normalnej puli PW.
  • Towarzysze broni: Każdy członek dywizjonu powinien zniszczyć co najmniej dwa okręty przeciwnika w jednej bitwie.
  • Grupa uderzeniowa: Uszkodzenia zadane przez dywizjon powinny być równe co najmniej 50% całkowitej sumy normalnych puli PW wszystkich okrętów przeciwnika.
  • Główna ofensywa: Dywizjon powinien zniszczyć okręty należące do trzech różnych klas.

Zmieniono warunki zdobywania gwiazd dywizjonu, tzn. bonusy za zwycięstwo przyznawane członkom klanu. Teraz możecie zdobyć gwiazdę dywizjonu, grając z każdym z członków Waszego klanu aż trzy razy, poprzez:

  • Wygranie bitwy
  • Zdobycie osiągnięcia Skoordynowany atak
  • Zdobycie osiągnięcia Grupa uderzeniowa

W trakcie trwania aktualizacji 0.10.10 etap Starć w Bitwie morskiej będzie przeprowadzany w formacie grupowym. Klany zostaną losowo podzielone na kilka grup po 25 lub 50 klanów w każdej. Ilość zdobywanej ropy będzie zależeć od liczby otrzymanych gwiazd oraz miejsca klanu w danej grupie. Po premierze wersji 0.10.11 standardowy format Starć będzie zastępowany formatem grupowym co cztery tygodnie.

Zmodyfikowaliśmy portrety wszystkich dowódców w grze, nadając im jednakową wielkość. Dodaliśmy nowe portrety dowódców z USA, Wielkiej Brytanii, ZSRR, Włoch, Azji Wschodniej oraz Francji.

Przygotowaliśmy dla Was prezent. Wypatrujcie żetonów społeczności w tym i innych artykułach na naszej stronie! Możecie je wymienić na różnorodne przedmioty w zakładce Morska społeczność w Zbrojowni. Bądźcie na bieżąco z wiadomościami i dzielcie się artykułami ze znajomymi, żeby oni również mogli odbierać prezenty!

Możecie odebrać swój prezent do: Pon. 25 Paź. 15:00 CEST (UTC+2) / Twój czas lokalny: Pon. 25 Paź. 15:00

Oglądajcie nasze oficjalne streamy i bierzcie udział w testach publicznych oraz innych aktywnościach, aby zdobywać żetony społeczności. W sumie, do końca aktualizacji 0.10.9, naszej stronie internetowej możecie zdobyć maksymalnie  1510 żetonów społeczności.

Test publiczny aktualizacji 0.10.10: Runda 1.

Wzięcie udziału w teście publicznym jest teraz znacznie prostsze — możecie zalogować się za pomocą konta głównego. Aby to zrobić, wybierzcie Test publiczny w sekcji Instancja gry w aplikacji Wargaming Game Center. W nagrodę otrzymacie żetony społeczności! Te mogą zostać wymienione na okręty premium, stałe kamuflaże, Superkontenery i inne przedmioty.

W aktualizacji 0.10.10. uświadczycie powrotu Wyścigu zbrojeń, licznych ulepszeń graficznych, superokrętów w bitwach rankingowych i innych ekscytujących nowości. Rzućcie okiem na biuletyn deweloperów i witajcie w teście! Do zobaczenia na serwerze testu publicznego!

NAPISZ OPINIĘ

Harmonogram rundy 1.

Początek: Cz. 14 Paź. 18:30 CEST (UTC+2) / Twój czas lokalny: Cz. 14 Paź. 18:30
Koniec: Wt. 19 Paź. 07:30 CEST (UTC+2) / Twój czas lokalny: Wt. 19 Paź. 07:30

Misje bojowe i nagrody

  • Nagrody za aktywność na serwerze testu publicznego mogą różnić się od tych na serwerze głównym.
  • Nagrody będą automatycznie przyznawane na Wasze konto w ciągu kilku dni od wprowadzenia nowej wersji.

Możecie zdobywać żetony społeczności poprzez wypełnianie misji bojowych na serwerze testu publicznego.

Runda
1. 2.
Zdobyć 250 bazowych PD w jednej bitwie losowej lub kooperacyjnej.

Nagroda na serwerze głównym: 100 żetonów społeczności

Zdobyć 1000 bazowych PD w bitwach losowych lub kooperacyjnych.

Nagroda na serwerze głównym: 200 żetonów społeczności

Stoczyć pięć bitew w Wyścigu zbrojeń i zadać w każdej z nich co najmniej 30 000 pkt. uszkodzeń okrętom przeciwnika.

Nagroda na serwerze głównym: 1 kontener Wargaming

Zdobyć 800 bazowych PD w bitwach rankingowych.

Nagroda na serwerze testu publicznego: superokręty   Satsuma  Hannover  Yamagiri  Condé  Annapolis i   Zorkij

Zdobyć 2000 bazowych PD w bitwach rankingowych.

Nagroda na serwerze głównym: 450 żetonów społeczności

Zdobyć dwa osiągnięcia dla dywizjonu w bitwach losowych lub rankingowych.

Nagroda na serwerze głównym: 500 żetonów społeczności

Zdobyć 50 baretek „Wykrycie” lub pomóc zadać 450 000 PW uszkodzeń poprzez wykrywanie okrętów przeciwnika.

Nagroda na serwerze głównym: 750 żetonów społeczności

Znaleźć się w pierwszej 10 klanów w swojej grupie w Bitwach morskich.

Nagroda na serwerze testu publicznego: 1000 żetonów społeczności

Każdy kontener Wargaming zawiera 1 dzień konta premium Warships, 3 sygnały Papa Papa oraz 3 sygnały Juliet Charlie.

Premie początkowe

  • Koszt badań okrętów i modułów będzie znacznie obniżony.
  • Gracze będą mogli resetować umiejętności dowódców za darmo.

Jeśli logujecie się do testu publicznego po raz pierwszy, to, począwszy od aktualizacji 0.10.9, następujące premie zostaną przyznane do Waszego konta:

  • Na początku testu publicznego każdy uczestnik na swoim koncie posiadać będzie okręty VI, VIII, IX i X poziomu, za których sterami zasiądą dowódcy z 19 punktami umiejętności.
  • 500 000 000 kredytów; 30 000 dublonów; 250 000 jedn. węgla i 90 dni konta premium Warships.
  • 50 sygnałów wszystkich typów (poza sygnałami specjalnymi), które również zostaną dodane do Waszych kont testu publicznego.

Jeśli stoczyliście co najmniej jedną bitwę na serwerze testu publicznego podczas testów aktualizacji 0.10.9, Wasze konta zostaną skopiowane z serwera głównego na serwer testu publicznego.

Jak wziąć udział

Wszystkie informacje dotyczące dołączenia do testu publicznego i zdobycia w nim nagród są dostępne w naszym instruktażu.

TEST PUBLICZNY: INSTRUKCJE

ź: WoWs 1, 2

Jedna odpowiedź dla “WoWs: biuletyn deweloperów 0.10.10 i test publiczny”

Wyłączono możliwość dodawania komentarzy.