Przepustka bitewna IX: pojazdy podstawowe

Gwiazdami IX sezonu Przepustki bitewnej są X60TP LewandowskiegoXProgetto M40 mod. 65 oraz XAMX 13 105

Jako pojazdy podstawowe najnowszego sezonu, każdy z nich ma swój własny, progresywny styl 3D, może zdobyć 300 punktów Przepustki bitewnej więcej niżeli inne pojazdy X poziomu i zdobywają więcej punktów za bitwę niż inne pojazdy, nawet w przypadku remisu lub przegranej.

Wrześniowa odsłona Wierzchołka drzewa również poświęcona jest 60TP Lewandowskiego i AMX 13 105. Posuwajcie się w górę ich gałęzi z pomocą zniżek w kredytach i misji dostępnych do 5 października, 07:00 CEST (UTC+2). To doskonała okazja, by odblokować dwie potężne gałęzie drzewa technologicznego. Dodatkowo, po drodze zbierzecie mnóstwo punktów Przepustki bitewnej!

Ci trzej headlinerzy mają wiele do zaoferowania, więc zapoznajcie się z nimi poniżej, poznajcie ich linie i uzyskajcie kilka wskazówek pomocnych w zdominowaniu pola bitwy razem z nimi!

60TP Lewandowskiego

Progetto M40 mod. 65

AMX 13 105

60TP Lewandowskiego

X60TP Lewandowskiego jest zwieńczeniem mocnej linii, która wprowadziła do gry polskie czołgi. Znajdziecie w niej czołgi lekkie, średnie i ciężkie, które wraz ze wzrostem poziomu kosztem mobilności stawiają na pancerz i siłę ognia, a wszystkie pojazdy w linii mają ponadprzeciętne uszkodzenia jak na swój poziom.

Ten czołg X poziomu jest połączeniem czystej siły ognia z dużą przeżywalnością, uderza mocno i potrafi wygrać wymianę ognia z większością przeciwników. Jego działo zadaje 750/750/950 uszkodzeń na strzał przy penetracji wynoszącej 250/317/90 mm, a –8 stopni opuszczenia lufy pozwala wykorzystywać pozycje z ukrytym kadłubem. W takich miejscach najlepiej działają 260 mm pancerza wieży i odporna górna płyta pancerza, które chronią wielką pulę 2600 PW.

Z trzech linii pojazdów podstawowych jest to nasz wybór dla nowych graczy i tych chcących poprawić swoją grę. Te maszyny pozwalają na popełnienie błędów i są doskonałymi nauczycielami mechanik.

Polska linia czołgów ciężkich

I4TP Poziomy I–IV to lekkie czołgi ze słabym pancerzem, przeciętną mobilnością i ogólnie dobrą bronią jak na tę klasę oraz poziom.
II7TP
III10TP
IV14TP
V25TP KSUST II Poziomy V oraz VI to czołgi średnie, które zachowują część mobilności swoich lekkich poprzedników. Oba maja dobre działa, a od poziomu VI poprawia się opancerzenie pojazdów.
VI40TP Habicha
VII45TP Habicha Na poziomie VII znajduje się pierwszy czołg ciężki linii. Jest solidnie opancerzony i ma dobre działo, ale może być kłopotliwy za sprawą swojej masy.
VIII53TP Markowskiego Poziom VIII to bezpośrednie ulepszenie poprzednika, z lepszym pancerzem i skuteczniejszym działem, zadającym 420 PW uszkodzeń na strzał.
IX50TP Tyszkiewicza Poziom IX wykorzystuje zupełnie inny układ pancerza niż wcześniejsze poziomy, ma mniejszy kadłub i mocną, większą wieżę. Jego maksymalne uszkodzenia od strzału zostały zwiększone do 560.
X60TP Lewandowskiego Poziom X ma bardzo odporny pancerz i działo zadające 750 PW uszkodzeń na strzał, drugie pod względem siły na swoim poziomie.

Najlepsze porady dla 60TP Lewandowskiego

  • Bądźcie odważni w wypatrywaniu okazji, ale nie popadajcie w skrajność i nadmierne zaufanie w swoje możliwości. Na pancerzu tego czołgu można polegać, ale nie niezniszczalny.
  • Otoczcie się sojusznikami, którzy pomogą Wam wykończyć przeciwników. Działo uderza mocno, ale jest powolne.
  • Może jednak korzystać ze wspaniałego wyboru pocisków. Pociski OB mają wytaczającą moc, by pewnie przebijać pancerze lekko chronionych pojazdów.
  • Trzymajcie wieżyczkę skierowaną w stronę przeciwnika. O ile jej przód jest wytrzymały, to boczny pancerz wieży można łatwo przebić.

Progetto M40 mod. 65

Linia XProgetto M40 mod. 65 była ta, która wprowadziła do gry czołgi włoskie. Od poziomu VIII począwszy wchodzące w jej skład pojazdy, są szybkie nie tylko w kwestii przemieszczania się, ale także strzelania, a to za sprawą mechaniki automatycznego przeładowania. Automaty ładujące i duże kąty opuszczenia lufy sprawiają, że linia ta jest wszechstronna, ale jest również jedną z najtrudniejszych do opanowania, przy czym zarządzanie pociskami stanowi w tym przypadku najwyższy priorytet.

Poziom X tej linii ma mnóstwo potencjału, a w szczególności wykorzystywane w nim działo zadające 360/360/440 PW uszkodzeń na strzał oraz duże uszkodzenia od serii. Pociski standardowe odznaczają się doskonałą prędkością w sam raz do zdejmowania szybko poruszających się obiektów, a 268/330/105 mm przebicia może konkurować z większością opancerzenia u przeciwników. Samo opancerzenie pojazdu jest słabe – z wyjątkiem górnej płyty, która jest dobrze nachylona – i najlepiej sprawdza się w grze ze schowanym kadłubem.

Linia włoskich czołgów średnich

IFiat 3000 Poziomy I–V to stopniowe ulepszania pancerza, siły ognia i mobilności. Są dość dobrze zbalansowani i mają podobny styl rozgrywki.
IIM14/41
IIIM15/42
IVP26/40
VP.43
VIP.43 bis Poziom VI wyznacza zmianę w linii, większy nacisk położono na szybkość kosztem siły ognia, co nie przynosi znacznych korzyści.
VIIP.43 ter Poziom VII to małe ulepszenie względem poprzedniego poziomu w kwestii uszkodzeń, szybkości i pancerza.
VIIIP.44 Pantera Poziom VIII jest pierwszym, który posiada mechanizm automatycznego ładowania. Definiuje on resztę linii dzięki większej szybkości i naciskowi na wszechstronność kosztem siły ognia pojedynczego strzału.
IXPrototipo Standard B Poziom IX poświecą pancerz na rzecz siły ognia, dziedzicząc potężne działo zdolne zadać 1080 PW uszkodzeń z pełnego magazynka.
XProgetto M40 mod. 65 Poziom X otrzymuje dodatkowy 4 pocisk do automatu ładującego, co zwiększa jego potencjał zadawania uszkodzeń. Jest to wyraźna poprawa w stosunku do poziomu IX.

Najlepsze porady dla Progetto M40 mod. 65

  • Unikajcie linii frontu. Tym czołgiem najlepiej jest grać w roli wsparcia z dala od przeciwników, a to ze względu na cienki pancerz.
  • Bądźcie elastyczni. Czołg jest szybki, stosunkowo trudny do wykrycia i może zadawać poważne uszkodzenia od serii niczego nie spodziewającym się przeciwnikom.
  • Planujcie z wyprzedzeniem, by przechytrzyć przeciwników. Zarządzanie pociskami jest kluczowe, aby nie dać się zaskoczyć i może być również wykorzystane do zaskoczenia przeciwników.
  • Używajcie ostatniego pocisku do zniszczenia przeciwnika. Nie dajcie się przyłapać z pustym magazynkiem.

AMX 13 105

XAMX 13 105 kończy linię niewielkich czołgów, które wymieniają pancerz z wcześniejszych modeli na szybkość. Na poziomie VI pojazdy otrzymują automaty ładujące, by skuteczniej nękać przeciwników, a AMX 13 105 jest jedynym czołgiem lekkim tego poziomu, który posiada ten mechanizm. Dzięki dużej wszechstronności, czołgi te świetnie naddają się do ukrywania i wykrywania, lub do szybkiego karania nieprzyjaciela uszkodzeniami od serii.

Dobre wykorzystanie prędkości maksymalnej 68 km/h i doskonałych wartości kamuflażu czołgu X poziomu jest kluczowe, jeśli chcecie zająć dogodne pozycje i wykrywać przeciwników z użyciem 390 m zasięgu widzenia. Gdy znajdziecie się w trudnej sytuacji (lub nabierzecie ochoty na agresywniejszą grę), skorzystajcie z automatu ładującego. Przy 390 uszkodzeniach na strzał możecie zadać 1170 uszkodzeń od serii w 6 sekund.

Francuska linia czołgów lekkich

IRenault FT Poziomy I–IV są powolne jak na czołgi lekkie, natomiast pancerz i mobilność należą do czołgów średnich oraz ciężkich.
IIFCM 36
IIIAMX 38
IVAMX 40
VAMX ELC bis Poziom piąty to ulubieniec fanów za sprawą niskiej sylwetki, dużej mobilności i wspaniałego wyboru dział. Może pochwalić się dobrymi uszkodzeniami na minutę lub na strzał, w zależności od wybranego modułu.
VIAMX 12 t Poziom VI–IX to małe czołgi z automatycznym ładowaniem. Odznaczają się dużą mobilnością i otrzymują stopniowe ulepszenia wraz z postępem poziomu.
VIIAMX 13 75
VIIIBat.-Châtillon 12 t
IXAMX 13 90
XAMX 13 105 Poziom X łączy pasywne wykrywanie z ofensywnym zadawaniem uszkodzeń, otrzymując znacznie ulepszone 390 PW uszkodzeń na strzał oraz wyższą pulę PW.

Najlepsze porady dla AMX 13 105

  • Wykorzystajcie prędkość czołgu. Dopadajcie przeciwników, gdy ci przemierzają otwarte obszary lub zajmujcie korzystne pozycje na wczesnym etapie gry.
  • Znajdźcie odpowiedni moment, aby oskrzydlić przeciwników. Połączcie szybkość i uszkodzenia od serii, aby dostać się za linie przeciwnika i zniszczyć niczego nie spodziewających się nieprzyjaciół.
  • Bądźcie elastyczni. Miejcie rozeznanie, kiedy pozostać w ukryciu i wykrywać, a kiedy posłać dobre uszkodzenia serią.
  • Odblokujcie drugą kombinację wyposażenia. Użyjcie Ulepszenia polowego, aby przygotować wyposażenie do wykrywania, a inne do zadawania uszkodzeń, aby poprawić zdolności adaptacyjne.

Zdobywanie punktów Przepustki bitewnej

Pojazdy podstawowe Przepustki bitewnej zdobywają więcej punktów Przepustki bitewnej  niż pozostałe pojazdy. Liczba punktów, które otrzymacie po każdej bitwie, będzie zależała od Waszej pozycji w drużynie, która wynika z zarobionych PD. Nawet, jeśli Wasza drużyna przegrała lub zremisowała, nadal otrzymacie punkty Przepustki bitewnej

MIEJSCE W DRUŻYNIE WG ZDOBYTYCH PD PUNKTY ZA ZWYCIĘSTWO  PUNKTY ZA PRZEGRANĄ LUB REMIS 
PROGETTO M40 MOD. 65 60TP LEWANDOWSKIEGO AMX 13 105 INNE POJAZDY PROGETTO M40 MOD. 65 60TP LEWANDOWSKIEGO AMX 13 105 INNE POJAZDY
Najlepsza 3 10 8 9 7 8 6 7 5
Najlepsza 5 5 6 7 5 3 4 5 3
Najlepsza 10 5 6 5 5 3 4 3 3

Sezon IX Przepustki bitewnej ruszył pełną parą, a trzy pojazdy podstawowe już rwą się do bitew. Wykorzystajcie nasze sugestie i wskazówki, aby jak najlepiej wykorzystać mocarnego 60TP Lewandowskiego, taktycznego Progetto M40 mod. 65 i żwawego AMX 13 105 – oraz szykujcie się do solidnych zarobków w punktach Przepustki bitewnej!

ź: WoT