Natarcie: nowy nastawiony na rywalizację tryb w World of Tanks!

Przygotujcie się na test sprawności bojowej w walce z innymi dowódcami w zupełnie nowym trybie gry z nową mechaniką!

Od 12 października do 20 listopada będziecie mieli okazję zmierzyć się z graczami dorównującymi Wam rankingiem i przekonać się, kto jest tym najsilniejszym. Bitwy w trybie Natarcie odbywać się będą w formacie 7 na 7 wyłącznie pojazdami X poziomu, podczas Sezonu Gryfa. Tryb cechuje się wieloma nowymi mechanikami rozgrywki, a wśród pokaźnej liczby nagród znajdziecie unikalne progresywne style 2D, które wyeksponują Wasze osiągnięcia. Czytajcie dalej, aby poznać szczegóły!

Test publiczny aktualizacji 1.18.1 jest tuż za rogiem, więc nie przegapcie swojej szansy, aby być jednymi z pierwszych, którzy wypróbują ten ekscytujący tryb!

15

Natarcie: nowy tryb, by poddać Wasze umiejętności próbie

  • W tym nowym, ekscytującym trybie gry, bitwy odbywają się z udziałem kolekcjonerskich i możliwych do zbadania pojazdów wyłącznie X poziomu w formacie 7 na 7. Aby wziąć udział w trybie Natarcie, musicie mieć w garażu przynajmniej jeden czołg X poziomu.
  • Matchmaker będzie wybierał zarówno sojuszników jak i przeciwników do drużyn w oparciu o wewnętrzny dla trybu system stopni. Uwzględni on Waszą pozycję i wyszuka przeciwników o podobnej do Was ocenie stopnia.
  • Podczas odliczania przed bitwą będziecie mogli wybrać inny pojazd X poziomu w Poczekalni lub przełączyć się na inny zestaw wyposażenia, pocisków i materiałów eksploatacyjnych.
  • Wszystkie pojazdy w tym trybie posiadają własne role bojowe. W zależności od roli, jaką odgrywacie, będziecie mieli unikalną umiejętność roli o trzech poziomach naładowania. Im wyższy poziom naładowania, tym silniejszy będzie efekt umiejętności. Aby podnieść poziom swojej umiejętności roli, zdobywajcie punkty prestiżu w bitwach za wykonanie dowolnej przydatnej akcji. Zdobędziecie więcej punktów prestiżu za działania, które są najistotniejsze dla Waszej roli bojowej.
  • Za zajmowanie punktów docelowych na mapie, możecie aktywować umiejętności taktyczne i pomóc kolegom z drużyny zdobyć przewagę nad przeciwnikami.
  • Zamiast klasycznych trzyosobowych plutonów, w Natarciu znajdziecie oddziały dwuosobowe. Możecie również utworzyć drużynę z siedmiu dowódców i walczyć przeciwko super plutonowi przeciwnika.
  • Natarcie oferuje dwie linie nagród. Pierwsza to unikalny progresywny styl 2D, elementy nieśmiertelników i nie tylko, która bazuje na Waszym miejscu w stopniach. Druga to bardziej tradycyjne, wartościowe nagrody, takie jak obligacje oraz elementy wyposażenia i jest powiązana z liczbą zwycięstw. Grając w Natarciu będziecie mogli również zdobywać punkty Przepustki bitewnej.

Aby nowy tryb był perfekcyjnym miejscem, w którym najlepsi z najlepszych będą mogli rywalizować na równych prawach, wprowadzamy wiele nowych mechanik rozgrywki. Wszystkie mają na celu dalsze zwiększenie aspektu rywalizacji w trybie Natarcie. Przyjrzyjmy się im z osobna.

Poczekalnia

W Poczekalni przed bitwą podczas odliczania możecie zmienić wybrany już pojazd. Pamiętajcie jednak, aby przygotować go do bitwy – musi być naprawiony, mieć pełną załogę i załadowaną amunicję. Możecie też wybrać alternatywny zestaw wyposażenia, pocisków i materiałów eksploatacyjnych. Zobaczycie też pojazdy swój i sojuszników oraz ich pozycje startowe na mapie.

Punkty prestiżu i umiejętności roli pojazdu

Wszystkie pojazdy w Natarciu mają specjalne role zależne od ich zachowania na polu walki. W każdej bitwie zdobywać będziecie punkty prestiżu w liczbie zależnej od roli i skuteczności bojowej.

W związku z pełnioną rolą, każdy typ pojazdu posiada specjalną umiejętność roli o trzech poziomach naładowania. Wszystkie pojazdy o tej samej roli bojowej mają te same umiejętności. Na przykład ciężkie czołgi szturmowe mają do dyspozycji umiejętność naprawy polowe, która po aktywacji tworzy strefę stopniowo przywracającą punkty PW pojazdu i jego kolegów z drużyny znajdującym się w określonym promieniu. Szturmowe czołgi średnie mogą wykorzystać umiejętność furia, która skraca czas przeładowania o kilka sekund. W trybie występuje wiele innych umiejętności roli, więc każdy pojazd na polu bitwy będzie miał możliwość lepszego realizowania swoich celów.

Na początku bitwy wszystkie umiejętności roli są niedostępne. Aby aktywować umiejętność roli, musicie być w posiadaniu co najmniej jednego poziomu naładowania. Dajcie z siebie wszystko w bitwach dzięki czemu zyskacie punkty prestiżu, aby odblokować i ulepszyć swoją umiejętność roli z poziomu 1 do 3. Wraz ze wzrostem poziomu naładowania, wzrasta siła efektu Waszej umiejętności roli. Jej aktywacja zużywa cały zgromadzony ładunek. Możecie ponownie użyć umiejętności roli po upływie czasu przygotowania.

Punkty prestiżu mają również wpływ na liczbę zdobywanych lub traconych przez Was punktów rankingowych, które są potrzebne do przejścia przez system postępów w tym trybie.

Mapy i punkty docelowe

Bitwy w trybie Natarcie będą przebiegały na następujących wybranych mapach bitew losowych:

16

Niektóre z tych map zostały nieco przerobione specjalnie na potrzeby Natarcia, aby bitwy były bardziej wciągające i akcentowały element rywalizacji. Dodaliśmy dodatkowe pozycje do prowadzenia ostrzału, osłony, przejazdy itp.

Każda mapa w Natarciu ma wyznaczone specjalne punkty docelowe nazwane Sztabem artylerii i Centrum komunikacji. Po zajęciu punktu docelowego będziecie mogli aktywować unikalną umiejętność taktyczną, aby zyskać przewagę nad przeciwnikami.

  • Jeśli zajmiecie Sztab artylerii, możecie zarządzić Ostrzał artyleryjski na wybranym obszarze ogłuszając i zadając uszkodzenia znajdującym się w nim pojazdom przeciwnika.
  • Zajęcie Centrum komunikacji umożliwia użycie Danych wywiadowczych. Po jego aktywacji wszystkie wrogie pojazdy pozostają wykryte przez trzy sekundy.
  • W zależności od mapy, położenie i liczba punktów docelowych może być różna.
  • Czas potrzebny na zajęcie punktu docelowego to 15 sekund w przypadku Sztabu artylerii i siedem sekund dla Centrum komunikacji. Tylko jeden pojazd może zająć dany punkt docelowy.
  • Aby zresetować postępy zdobywania punktów docelowych, zadawajcie uszkodzenia PW lub uszkodzenia krytyczne pojazdowi przeciwnika zajmującemu dany punkt. W związku z powyższym, za każdym razem, gdy zostaniecie uszkodzeni, stracicie wszystkie postępy w przejmowaniu i przez kolejne pięć sekund nie będziecie mogli ponownie przejmować tego punktu docelowego. Jednak Wasi sojusznicy i przeciwnicy mogą zdobywać ten punkt docelowy bez ograniczeń.
  • Jeśli nie aktywujecie umiejętności taktycznej, nie będziecie mogli ponownie zająć punktu docelowego do którego jest ona przypisana.

Mgła wojny

By podkręcić trochę nieprzewidywalność bitew Natarcie wykorzystuje mechanikę mgły wojny. Na początku bitwy drużyny nie będą znać lokalizacji i siły (tj. typów i modeli pojazdów) sił przeciwnika, dopóki nie zostaną one wykryte.

Przygotujcie się do walki w super plutonach!

Wybierzcie walkę solo lub stwórzcie z przyjacielem pluton złożony z dwóch graczy. Możecie również dołączyć do super plutonu składającego się z siedmiu dowódców o równym rankingu i walczyć z super plutonem przeciwnika.

Aby stworzyć pluton z kolegą z drużyny, różnica pomiędzy najwyższą i najniższą wartością punktów rankingowych obu graczy nie powinna przekraczać 350 punktów. Jeśli chcecie walczyć w ramach siedmioosobowego super plutonu, różnica między najwyższą i najniższą wartością punktów rankingowych wśród wszystkich graczy nie powinna przekraczać 490 punktów.

Komunikacja w bitwach

W Natarciu będziecie mogli komunikować się z kolegami z drużyny i koordynować swoją taktykę za pośrednictwem czatu głosowego. Będzie on domyślnie wyłączony, ale możecie go aktywować wciskając klawisz „H” (domyślnie) lub bezpośrednio w interfejsie trybu. Wszyscy gracze, którzy są na czacie głosowym, zostaną oznaczeni specjalną ikoną.

Czat głosowy plutonu/super plutonu zmienia się w czat drużynowy po wejściu do Poczekalni przed bitwą.

Jeśli nie wyłączyliście komunikacji głosowej będąc w plutonie, zostaniecie automatycznie połączeni z czatem drużynowym na początku bitwy.

Rywalizujcie z równymi sobie!

W całym Sezonie Gryfa doświadczenie i indywidualne mistrzostwo będą Waszymi głównymi atutami. W Natarciu, matchmaker uwzględni Waszą pozycję w systemie stopni trybu i automatycznie znajdzie przeciwników zbliżonych Wam poziomem. Zbierze on drużyny o równej sile na podstawie klasyfikacji w trybie Natarcie. W rezultacie gracze będą ścierać się ze sobą w intensywnych bitwach, walcząc z równymi sobie, aby odkryć, kto jest najlepszy.

W Natarciu, matchmaker równomiernie rozdziela graczy z różnych stopni i dywizji. Gracze z różnicą 7 dywizji nie mogą być dobrani do tej samej bitwy.

System stopni: obserwujcie jak wzrasta Wasze mistrzostwo!

Wyróżnijcie się z tłumu dzięki systemowi postępów z klasyfikacją która przedstawia Wasze osiągnięcia i odzwierciedla wzrost waszego mistrzostwa. Im jest on wyższy, tym większy będzie Wasz status – i nagroda!

System postępów trybu nosi nazwę Systemu stopni i składa się z stopni oraz dywizji. Aby osiągnąć nowe stopnie i dywizje, należy wygrywać bitwy oraz zdobywać punkty rankingowe. Ocena Waszego stopnia zależy bezpośrednio od Waszych wyników: Im skuteczniej walczycie, tym więcej punktów rankingowych otrzymacie za każde zwycięstwo.

Możecie również utracić zdobyte już punkty rankingowe za porażki, remisy, porzucenie bitwy przed jej zakończeniem lub długi brak aktywności w trybie (więcej o tym poniżej).

Łącznie w trybie występuje siedem stopni:

  • debiutancki
  • żelazny
  • brązowy
  • srebrny
  • złoty
  • mistrzowski
  • legendarny

Na pierwsze pięć stopni składają się cztery dywizje – D, C, B oraz A – podczas gdy na dwa pozostałe i najwyższe stopnie – mistrzowski i legendarny – tylko jedna.

Jednak najbardziej prestiżowym i zaszczytnym jest stopień legendarny. Tylko 10% najbardziej uzdolnionych i wytrwałych Dowódców, którym uda się wejść do rankingu liderów będzie w stanie osiągnąć ten elitarny stopień.

Debiutancki

Schemat kamuflażu Debiutant dla stylu Skrzydło i pazur.

Styl 2D Skrzydło i pazur

FV217 Badger

M48A5 Patton

IS-4

Żelazny

Żelazny schemat kamuflażu Debiutant dla stylu Skrzydło i pazur.

Element nieśmiertelnika: Grawerunek Punkty prestiżu

Element nieśmiertelnika: Żelazne tło

Brązowy

Brązowy schemat kamuflażu Debiutant dla stylu Skrzydło i pazur.

Element nieśmiertelnika: Brązowe tło

Dodatkowa kopia stylu 2D Skrzydło i pazur

Srebrny

Srebrny schemat kamuflażu Debiutant dla stylu Skrzydło i pazur.

Element nieśmiertelnika: Grawerunek Zwycięstwa w trybie Natarcie

Element nieśmiertelnika: Srebrne tło

Złoty

Złoty schemat kamuflażu Debiutant dla stylu Skrzydło i pazur.

Element nieśmiertelnika: Złote tło

Dodatkowa kopia stylu 2D Skrzydło i pazur

Mistrzowski

Mistrzowski schemat kamuflażu Debiutant dla stylu Skrzydło i pazur.

Odznaka Mistrz Natarcia

Element nieśmiertelnika: Mistrzowskie tło

25 obligacji dziennie za utrzymanie pozycji w klasyfikacji

Dodatkowa kopia stylu 2D Skrzydło i pazur

Legendarny

Legendarny schemat kamuflażu Debiutant dla stylu Skrzydło i pazur.

Odznaka Legenda Natarcia

Naszywka Legenda Gryfa

Element nieśmiertelnika: Legendarne tło

50 obligacji dziennie za utrzymanie pozycji w klasyfikacji


Dodatkowa kopia stylu 2D Skrzydło i pazur

Ranking liderów i brak aktywności w stopniach

Natarcie będzie miało swój własny dynamiczny ranking liderów w kliencie gry. Uwzględni on tylko graczy, którzy osiągnęli dwa najwyższe stopnie: mistrzowski i legendarny. Pozycja gracza w rankingu liderów zależy od liczby zdobytych przez niego punktów rankingowych. Jeśli kilku graczy ma taką samą liczbę punktów rankingowych, gracz, który rozegrał więcej bitew w Natarciu zajmie wyższą pozycję.

Jeśli nie będziecie aktywni w trybie przez pewien czas, liczba zdobytych przez Was punktów rankingowych będzie się stopniowo zmniejszać. Ta mechanika będzie obowiązywała tylko graczy ze stopniami srebrnym, złotym, mistrzowskim i legendarnym.

Dodatkowo, każda bitwa rozegrana w tych czterech stopniach nagradza Was pewną liczbą ładunków aktywności. Ładunki stopniowo zapełniają Wasz pasek aktywności, a maksymalnie możecie posiadać 14 ładunków. Ładunki aktywności można również uzyskać osiągając stopnie, do których stosuje się mechanikę braku aktywności w stopniach (tj. srebrnej, złotej, mistrzowskiej i legendarnej). Jeśli nie macie żadnych ładunków aktywności, stracicie określoną liczbę punktów rankingowych, zależną od Waszego stopnia.

Nagrody sezonu

A teraz przejdźmy do najbardziej nęcącego tematu, czyli nagród! Sezon Gryfa wprowadza dwie linie nagród.

Na pierwszą linie nagród składają się unikalne elementy personalizacji statusu, które wzbudzą zazdrość u innych dowódców. By uzyskać te nagrody, musicie robić postępy.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

Po rozegraniu pierwszej bitwy w trybie, otrzymacie unikalny progresywny styl 2D, który można zastosować (a następnie ponownie zastosować, jeśli chcecie) do każdego pojazdu X poziomu. Otrzymacie I poziom tego stylu. W miarę zdobywania nowych stopni lub znaczących osiągnięć w danej bitwie lub serii bitew, Wasz styl zyska nowe elementy 2D, takie jak emblematy, napisy (po ukończeniu specjalnych misji dostępnych w Natarciu) i kamuflaże.

Maksymalny styl VII poziomu z najbardziej imponującym kamuflażem jest przyznawany po osiągnięciu stopnia legendarnego. W sumie podczas Sezonu Gryfa można zdobyć aż pięć egzemplarzy stylu.

Osiągając nowe stopnie, zyskacie również dodatkowe ekskluzywne modyfikacje, w tym:

  • Unikalne elementy nieśmiertelnika, jak grawerunek czy tła
  • Świetne odznaki mistrzowskie Gryfa za osiągnięcie dwóch elitarnych stopni mistrzowskiego i legendarnego
  • Efektowny pasek Legenda Gryfa

+6 zdjęć

Dodatkowo gracze w stopniach mistrzowskim i legendarnym jako nagrodę dodatkową otrzymują dzienne obligacje.

drugiej linii nagród znajdują się cenne przedmioty w grze (np. obligacje, elementy wyposażenia, rezerwy osobiste itp.), które zdobędziecie za określone liczby zwycięstw w trybie. Te nagrody zostaną rozdzielone na osiem etapów. Aby ukończyć każdy etap i zgarnąć nagrody, musicie zwyciężyć w określonej liczbie bitew.

Wreszcie, po rozegraniu swojej pierwszej bitwy w Natarciu, otrzymacie te trzy pojazdy do wypożyczenia do bitew 7 na 7:

Wszystkie pojazdy na wypożyczenie są replikami istniejących czołgów o takich samych cechach i właściwościach. Pozostaną one na Waszym koncie do końca sezonu i zostaną usunięte po jego zakończeniu.

Grając w Natarciu będziecie mogli również zdobywać punkty Przepustki bitewnej.

Sezon Gryfa zbliża się dużymi krokami – przygotujcie swoje pojazdy X poziomu i bądźcie w gotowości do wykazania się w emocjonujących bitwach!

ź: WoT