statystyki serwera EU

Tydzień 14/2019.

Statystyki ogólne:
Dane zebrane dnia: 08.04.2019
Liczba graczy: 22 033 158
Klany: 893 651 (4.056%)
Nowi gracze zarejestrowani w tym miesiącu: 18 010 (0.082%)
Aktywni gracze w tym tygodniu (możliwy błąd – 5%): 740 636 (3.361%)
Stoczone bitwy: 25 819 962 025 (100%)
Bitwy typu „random”: 24 913 134 950 (96.49%)

Statystyki tygodniowe zawierają błędy, tak więc nawet ich tutaj nie wrzucam.

5 Odpowiedzi do “statystyki serwera EU

  1. O kurcze niedobrze, widać że maraton ledwo wyhamował tendencję spadkową:

    liczba graczy dwa tygodnie temu – 734 tys.
    liczba graczy w ostatnim tygodniu – 740 tys.

    To do ilu by spadła bez maratonu? Pewnie gdzieś do 720 tys….. dla tych co napiszą że sezonowość, że zawsze na lato spada itp. – to wszystko prawda tylko weźcie pod uwagę że w 2-3 lata temu w analogicznych tygodniach w grze było grubo ponad 900 tys. graczy więc widać że player base skurczył się o 1/4 i nadal leci w dół…. jak tak dalej pójdzie to do września w grę będzie grało już tylko z 500 tys

    Szkoda że tak to idzie bo ten nowy MM rzeczywiście poprawił przyjemność z rozgrywki, maraton był taki bym powiedział „akurat” nie za trudny nie za łatwy – generalnie parę rzeczy w grze idzie w dobrą stronę ale jak widać mimo to nie udaje się zatrzymać odpływu graczy

    1. Totalny brak balansu maszyn, frustrujące artylerie (z którymi WG NIC nie robi…), nowo dodane kołowce, równie irytujące co śmieciary, P2W itd.

    2. To jest nic, bo w tym samym czasie na serwerach RU mają ponad 3 miliony graczy.

      W najlepszym okresie mieli bodajże 4.8 miliona graczy i tam też widać spadek falowy – wzrasta w okresie świąt i maratonów, spada w pozostałych okresach. Prawdziwy „dołek” będzie w okresie wakacyjnym (lipiec, sierpień, wrzesień). Jeśli czegoś nie wymyślą, jeśli nie zaczną naprawiać tej gry, to spadnie im do 2,5 miliona na RU i 600 tysięcy na EU. I będzie spadać co roku.

      Starają się temu przeciwdziałać – robią „nowe, lepsze konto premium”. Chcą wygonić z gry darmowych graczy lub zmusić ich do płacenia. Moim zdaniem jest to bardzo niedobra decyzja. Ta gra zawsze bazowała na graczach nowych, przyciągniętych darmowością, którzy z czasem zaczynali płacić za rozgrywkę. Teraz napotkają coraz większą ścianę, przewagę płacących nad niepłacącymi. Pewnie WG myśli, że skłoni to darmowców do przejścia na płacenie. Ja jednak jestem przekonany, że to graczy jeszcze mocniej zniechęci, wzmacniając retorykę P2W.

Wyłączono możliwość dodawania komentarzy.