HoHoLK44: Techniki WoT w pigułce

Celność i celowanie.

8 Odpowiedzi do “HoHoLK44: Techniki WoT w pigułce

  1. No proszę, niby wszystko wiadomo, a zawsze można się czegoś nowego dowiedzieć.
    Nie miałem pojęcia, że od 0.8.6 strzały “wylosowane” (czyli wyliczone) poza celownik są jeszcze raz liczone tak, żeby trafiły do kółka. Z tego wynika, że od pewnego czasu nie ma bata, żeby pocisk poleciał poza celownik. Czyli dobre wg poprawiło de facto celność ;]

    Druga sprawa to RNG. Używa się tego określenia dla mechanizmu wyliczania penetracji i uszkodzeń +/- 25%. W poradniku używa się go w kontekście celności i jest to inne rng, czyli po prostu “losowanie” miejsca, gdzie nasz strzał znajdzie się na krzywej Gaussa. Nie wiem, czy gdziekolwiek w materiałach wg mozna znaleźć funkcję (wzór) to wyliczający.

    1. co do zasady RNG to dale to samo – czyli mechanizm losujący losowe liczby z danego zakresu. W jednym przypadku losuje z przedziału penetracji/uszkodzeń, w innym właśnie losowa wartość z krzywej.

      I nie ma tego nigdzie… bo to niestety ale mogłoby być za dużo dla przeciętnego gracza :D w grze dalej trafiają się osoby twierdzące, że bicie HEkami w to samo miejsca sprawia, że kolejne strzały wchodzą za więcej dmg, bo pancerz się kruszy, albo twierdzący że czołg xyz dostał cichego nerfa do yzx (tutaj wprowadź: celność, mobilność, zarabianie etc)

      1. Przypomniała mi się pewna funkcja z Atari Basic (taki język programowania na 8 -bitowe komputery), która losowała liczbę ułamkową z przedziału 0-1. Potem można było sobie z nią zrobić, co tam się komu podobało: stworzyć warunek, przemnożyć przez “uszkodzenia” itp. I już był gotowy przepis na grę :).
        We wszystkich podręcznikach podkreślano, że to liczba “pseudolosowa”, bo faktycznie w świecie cyfrowym nie ma prawdziwej losowości.

        Chudy, ty tego nie możesz pamiętać – chyba, że masz dużo starszego brata, który pisał Ci jakieś proste gierki na 8-bitowce ;]

  2. 90% procent leci w centrum? Wydaje mi się, że tak było może wcześniej ale właśnie od patcha 8.6 się to zmieniło i celność jest raczej randomowa chociaż według mnie bardzo zależna od konkretnego czołgu. Jest pewna pula czołgów, których celność jest randomowa przy każdym strzale i pula taka jak w wykresie. Takie progetto bardzo często losuje w okolice środka ale też są inne czołgi w których jest to totalnie randomowe przez co te czołgi są niegrywalne i przez to rzadko widywane na randomach.

    1. meh, istne teorie spiskowe bazujące jedynie na subiektywnym ‘odczuciu z gry’.
      Progetto jest dobrym i przyjemnym w grze czołgiem, który ma dość dobrą celność bazową, stąd łatwo przychodzi nam powiedzenie że ‘bardzo często losuje w okolice środka’.

      Co czyni inne w twoim odczuciu ‘randomową celnością’? Ot, tyle że myślisz pewnie o czołgach które są słabe, przeciętne, źle ci się nimi gra… po prostu są ‘nie-dobre’ albo ‘nie-przyjemne’ w grze.
      Ale zasady matematyczne w przypadku obu sytuacji są identyczne, tylko zmienne się zmieniają (ha!), co wpływa na różnicę w wynikach.

Dodaj komentarz