WoWs: ważna wiadomość dla społeczności

Ostatnio wielu z Was było zdenerwowanych różnymi incydentami w grze, naszymi decyzjami, a także ogólnym stanem World of Warships i jej społeczności.

Zanim przejdziemy dalej, chcemy przeprosić Was wszystkich, zarówno graczy, jaki i twórców treści, moderatorów, testerów i innych wolontariuszy, tych, którzy nas wspierają i tych, którzy się na nas zawiedli. Wszystko, co dzieje się w grze i społeczności, jest naszą odpowiedzialnością i przepraszamy, że pozwoliliśmy, aby sytuacja doszła do obecnego stanu.

Chcemy skorzystać z okazji, aby być bardziej przejrzystym w kwestii tego, w jaki sposób będziemy podejmować działania mające na celu poprawę naszych procesów wewnętrznych i naszych relacji z Wami – graczami. W związku z tym przygotowaliśmy dla Was dłuższą niż zwykle wiadomość, w której zobaczycie elementy o różnej skali i o różnym czasie wymaganym do osiągnięcia rezultatów. Bez wątpienia pojawi się więcej nowości i ogłoszeń, więc prosimy nie traktujcie tego jako ostatecznego i jedynego planu mającego na celu rozwiązania wszystkich problemów gry. Zamiast tego potraktujcie to jako listę rzeczy, nad którymi obecnie pracujemy i sposób na pokazanie naszych intencji, aby uczynić grę i społeczność lepszym miejscem. Prosimy miejcie również na uwadze to, że wiele z zaproponowanych przez nas rozwiązań jest przedstawiona ogólnikowo, ponieważ nadal pracujemy nad nimi wewnętrznie.

Monetyzacja

World of Warships to darmowy tytuł oparty na koncepcji gry jako usługi z istotnymi comiesięcznymi aktualizacjami i stałym cyklem ewolucyjnym. Aby wesprzeć ten model, opieramy się na wielu metodach monetyzacji gry uważanych za standardową praktykę w branży. Chociaż uważamy, że nierozsądnie jest oczekiwać, że będziemy omawiać nasze strategie monetyzacyjne w większych szczegółach – ostatecznie są to informacje o znaczeniu krytycznym dla działalności naszej firmy – rozumiemy, że istnieją pewne szczegóły, które mogą być powodem do niepokoju dla wielu z Was. Poniżej odniesiemy się do nich najlepiej jak potrafimy.

  • Mechaniki losowe. Jako firma zawsze przestrzegamy przepisów prawa i nowych regulacji, gdy tylko takie się pojawiają. Dlatego nasze stanowisko w sprawie kontenerów i zestawów losowych jest zawsze zgodne z decyzjami rządów w tej sprawie i takowym pozostanie. W niektórych przypadkach postaramy się nawet wyprzedzić praktyki branżowe. Zdajemy sobie sprawę, że powoli postępują trendy, aby coraz bardziej regulować przestrzeń cyfrową, doganiać zbudowane na nich rozwiązania techniczne i modele biznesowe. Mając to na uwadze, doceniamy Wasze opinie i zobowiązujemy się do następujących kroków: od teraz dla wszystkich nowych okrętów, jeśli są one dystrybuowane za pośrednictwem kontenerów lub zestawów losowych, będzie można je zdobyć w inny sposób. Metody mogą się różnić i nie zawsze muszą pojawić się w tym samym czasie (tj. wczesny dostęp lub oferty ograniczone czasowo), zakupy bezpośrednie, wykonywanie czynności w grze itp.
  • Wskaźniki ‘dropów’. Planujemy opublikować wszystkie współczynniki szans na wylosowanie („dropów”) dla wszystkich Kontenerów i losowych zestawów w grze i już nad tym pracujemy. Zajmie nam to trochę czasu, ale naszym twardym zobowiązaniem jest to, że stanie się to w ciągu przyszłego roku.
  • Powrót Missouri. Wstępna koncepcja wydarzenia została odebrana negatywnie i powinniśmy byli przewidzieć Waszą reakcję i inaczej zorganizować to wydarzenie. Sprawa była dla nas wyuczoną lekcją i dodaliśmy alternatywny sposób zakupu tego okrętu. Zajmujemy się również sytuacją z zarobkami Missouri, aby mieć pewność, że ci, którzy go posiadali przed aktualizacją 0.10.7, otrzymają średnio nie mniej kredytów niż przed zmianami w ekonomii okrętu. Jesteśmy wdzięczni za rozegrane bitwy, które pomogły nam zebrać wystarczającą ilość danych. Ta ilość danych pomogła nam podjąć decyzję o dodaniu bonus +10% do specjalnej misji bojowej Missouri (zmiana z 20% do 30%). Dodatkowo, postaramy się wyrównać poniesione w związku starty w kredytach wszystkim graczom, których to dotyczy; szczegóły zostaną opublikowane w osobnych artykule na naszym Devblogu.
  • Letnia wyprzedaż. Niestety popełniliśmy błąd w tłumaczeniu we wrażliwym opisie tego wydarzenia. Naprawiliśmy to JAK NAJSZYBCIEJ i aby ochronić Was przed takimi błędami w przyszłości, dodamy dodatkowe kontrole i zatwierdzenia w naszych wewnętrznych procesach. Jeśli coś takiego się powtórzy, zaoferujemy zwrot pieniędzy wszystkim graczom, których będzie dotyczył ten problem. Zrobiliśmy to już wcześniej i zrobimy to ponownie, możecie być pewni, że otrzymacie należną Wam rekompensatę. Zwrócimy też większą uwagę na nazewnictwo podobnych wydarzeń: przykładowo wielu z Was stwierdziło, że termin „Wyprzedaż” sugeruje bezpośrednie zniżki na przedmioty w grze.
  • Rating wiekowy. Dodaliśmy już powiadomienie dotyczące zakupów w grze z losowymi przedmiotami do naszych ocen PEGI. Jesteśmy również w kontakcie z innymi organizacjami ratingowymi, aby wszędzie dostosowywać rating gry w spójny sposób. Chociaż nasza gra nigdy nie była popularna wśród nieletnich i przestrzegamy przepisów we wszystkich krajach, w których publikujemy World of Warships, planujemy wyjść poza to, czego wymagają od nas przepisy prawa i pracujemy nad własnymi środkami w grze, aby dodatkowo chronić dzieci którzy wchodzą w interakcję z World of Warships. Więcej szczegółów na ten temat podamy wkrótce, gdy będziemy gotowi je ogłosić.

Feedback

Jednym z głównych tematów, którymi chcemy się zająć, jest to, jak Wasze opinie wpływają na grę. Niestety, nie zawsze było jasne, w jaki sposób wykorzystujemy Wasz feedback i gdzie wpisują się on w nasz proces decyzyjny. Zawsze braliśmy go pod uwagę, ale patrząc wstecz widzimy, że w niektórych przypadkach nie był on wystarczająco wykorzystywany, w porównaniu z innymi ważnymi dla nas źródłami informacji: dużymi ilościami danych i kreatywną wizją gry zespołu. Chcemy zmienić tę sytuację i upewnić się, że zwracamy większą uwagę na Wasze sugestie i opinie, jednocześnie dając Wam lepszy wgląd w sposób podejmowania przez nas decyzji. Rzeczy, które teraz rozważamy i obecnie oceniamy:

  • Więcej reakcji na opinie na temat balansu okrętów. Wiemy, że jest kilka okrętów, nad którymi chcielibyście, żebyśmy się skupili, i potwierdzamy to: są planowane zmiany w balansie dla Zao, Pietropawłowska i FDR w aktualizacji 0.10.10. Idąc dalej tym tropem postaramy się w podobny sposób w przyszłości szybciej adresować Wasze obawy związane z wybranymi okrętami, a gdy nie będzie to możliwe (np. zmiana w balansie okrętu zbyt drastycznie wpłynęłaby na jego działanie), włożymy więcej wysiłku w wyjaśnienie naszej decyzji.
  • Lotniskowce. Pomimo wielu innych wydarzeń w grze, nie zapomnieliśmy, jak aktywnym tematem w społeczności gry nadal są kwestie związane z CV. Wprowadziliśmy wiele zmian do tej klasy od czasu reworku, ale zdajemy sobie sprawę, że może być potrzebnych więcej zmian. Dobrym przykładem jest wykrywanie innych okrętów przez CV – przeprowadziliśmy już kilka testów i nie znaleźliśmy dobrego, adekwatnego sposobu na rozwiązanie tego problemu. Nie oznacza to, że nie będziemy go dalej ulepszać. Prosimy, miejcie na uwadze, że nie jest to coś, co można zrobić na szybko. Wiele Waszych pytań dotyczy również nieparzystych poziomów lotniskowców, o których wcześniej wspominano jako „CV wsparcia”. W tej chwili są one na wczesnym etapie prototypowania (opracowywania koncepcji dokumentów) i szczerze mówiąc, nie powinniście się ich spodziewać w 2022 roku.
  • Nowe tryby gry. Będziemy dalej rozwijać grę, wprowadzając nowe tryby gry i mechaniki, zarówno oparte na fikcji, jak i historii. Na przykład w 0.10.8 będziemy mieli nowy tryb – Konwoje – inspirowany wydarzeniami historycznymi. W przyszłości będziemy badać nowe tryby gry – to jeden z naszych priorytetów. Rozszerzenie stałych typów bitew (przede wszystkim bitew losowych) o nowe mechaniki jest również jednym z długoterminowych celów, aby gra była ‘świeża’ i bardziej przyjemna. Jednak stworzenie trybu odpowiedniego nie tylko na krótki okres gry, ale na stałą obecność z wysoką powtarzalnością jest znacznie większym wyzwaniem, więc wymaga o wiele więcej prób i wysiłku.
  • Mapy. Zwolniliśmy ostatnio z dodawaniem nowych map do gry, ponieważ zespół skupił się bardziej na ogólnej oprawie graficznej gry (zaktualizowane efekty wizualne, nowa jakość wody i inne ulepszenia), a także na wprowadzeniu zupełnie nowego poziomu podwodnego świata. Mimo to, w 2022 r. stworzymy co najmniej jedną nową mapę, a są szanse, że będzie ich jeszcze więcej. Spoiler: zamierzamy również wypróbować nową mechanikę z pierwszą z tych nowych map, która wcześniej nie była używana w grze.
  • Operacje. Rework CV sprawił, że wiele wewnętrznych narzędzi związanych ze sztuczną inteligencją stało się przestarzałych a wykorzystanie ich do trybu operacji stało się bardzo trudne lub niemożliwe. W tej chwili jesteśmy w trakcie usuwania tej przeszkody. Pracujemy nad tym z wielu powodów, nie tylko ze względu na operacje, ale jedną z korzyści, jakie to przyniesie, będzie możliwość powrotu części starych operacji w 2022 roku.
  • Inne. Wiemy, że jesteście zainteresowani wieloma innymi rzeczami – nad wieloma z nich już pracujemy i znajdują się one na różnych etapach rozwoju. Nie zapomnieliśmy o takich rzeczach, buildy krążowników pod dodatkową artylerię, aktualizacja niektórych starych modeli okrętów, poprawki CV poziomu IV, Huron (dostępny w 2022), West Wirginia’44 (dostępna w 2023), poprawki w systemie czatu, ulepszenia dla trybu rankingowego i wiele innych drobnych i nie tak małych zmian w grze, które sprawią, że Wasze wrażenia z niej będą lepsze.

Komunikacja

Jesteśmy dużym, rozproszonym zespołem około 500 osób pracujących w ponad 4 krajach. Pochodzimy z różnych środowisk, zróżnicowanych kulturowo i również stawiamy czoła poważnym utrudnieniom spowodowanym przez globalną pandemię. Ogranicza nam to możliwości spotkania się osobiście, aby móc uzgodnić pewne sprawy i w rezultacie napotykamy na wyzwania w sferze komunikacji. Jednak te wewnętrzne kwestie nie powinny być widoczne, a tym bardziej wpływać na wrażenia z gry. Ulepszanie komunikacji to niekończący się proces, który musi być ewolucyjny, a nie rewolucyjny, więc z czasem te usprawnienia będą widoczne stopniowo w wielu obszarach, a nie jako jednorazowa instytucjonalna zmiana dokonana z dnia na dzień. Chcielibyśmy jednak odnieść się do kilku konkretnych punktów, które wskazaliście w tym obszarze.

  • Program dla współtwórców społeczności (CC). Kiedy tworzyliśmy program CC, naszym celem była pomoc utalentowanym osobom zainteresowanym naszą grą w tworzeniu treści i rozwijaniu ich kanałów. W tej chwili jasnym jest dla nas, że wiele rzeczy w programie nie działa tak, jak powinno, co prowadzi do frustracji i niespełnienia oczekiwań. Mimo to, niektóre inne elementy programu działają dobrze. Wkrótce dokonamy ‘aktualizacji’ programu CC, zarówno pod względem zasad, jak i sposobu, w jaki współpracujemy z twórcami. Spodziewamy się, że wstępny wewnętrzny plan i pierwsze punkty akcji będą gotowe w drugiej połowie września i będą wprowadzane w życie już jesienią.
  • Przyszłość gry. Chcielibyśmy zaoferować wam głębsze spojrzenie na przyszłość gry. W tej chwili mamy Devblogi (gdzie zasadniczo ogłaszamy wszystko, co pojawi się w Superteście) i serię Waterline (aktualizacje kwartalne). Aby je uzupełnić i poszerzyć wizję rozwoju gry, chcemy podzielić się z Wami ogólną mapą drogową tego, czego możecie się spodziewać w World of Warships w odległej przyszłości. Powinno dać Wam to wyobrażenie o tym, na czym chcemy się skupić – ale pamiętajcie, że wszystko może i będzie się zmieniać. Jednocześnie chcemy pokazać postęp, jaki osiąga World of Warships. Gra ewoluuje z roku na rok i wprowadzenie mapy drogowej ułatwi Wam śledzenie tego, co robimy.
  • Jakość komunikacji. Ostatnio po naszej stronie było wiele błędów komunikacyjnych i związanych z tym incydentów. Chociaż błędy zawsze się zdarzają i wszyscy jesteśmy ludźmi, zdajemy sobie sprawę, że musimy poprawić się w tej kwestii. Uruchomiliśmy już pełny, wewnętrzny przegląd wszystkich powiązanych z tym procesów. Chcemy ograniczyć ilość nieporozumień i błędów w tłumaczeniach, oraz zapewnić więcej odpowiedzi i produktywnych rozmów ze społecznością. Planujemy również ulepszyć sposób, w jaki wchodzicie z nami w interakcję w dowolnym miejscu, czy to na forach, portalu wsparcia gracza, serwerach Discord czy oficjalnych streamach.
  • Ogólna przejrzystość. Zdajemy sobie sprawę, że musimy nad tym ciężko pracować: z jednej strony chcemy zwracać większą uwagę na nastroje społeczności, z drugiej musimy być bardziej transparentni i wyjaśniać swoje stanowiska. Stworzymy serię publikacji, aby uczynić nasze wewnętrzne działania bardziej przejrzystymi i pokazać logikę tego, co robimy. Przykładowo nie ujawniliśmy, dlaczego ostatni błąd związany z torpedami wymagał do naprawy aż 2 aktualizacji, podczas gdy błąd CV (straty samolotów w wersji 0.9.9) został naprawiony niemal natychmiast. W rzeczywistości błędy te mają bardzo różne podłoże: błąd CV został naprawiony przez szybkie dostosowanie niektórych parametrów, podczas gdy błąd związany z torpedami wiązał się z logiką gry i chociaż został naprawiony technicznie w ciągu tygodnia, musiał przejść przez wszystkie regularne procesy kontroli jakości (QA). Wdrożenie takiej zmiany poprzez poprawkę jest niezwykle ryzykowne dla ogółu gry. Niemniej jednak powinno było to zostać przekazane w bardziej przejrzysty sposób i zrobimy co w naszej mocy, aby to zrobić w przyszłości.
  • Dogłębna komunikacja i spostrzeżenia. Gdy będzie to konieczne, użyjemy więcej konkretów i dostarczymy głębszych wyjaśnień naszych decyzji. Na przykład wdrożyliśmy system banów okrętów w trybie CB, który pomaga nam zachować świeżość ‘mety’, i chcemy powiedzieć więcej o tym, jak i dlaczego go używamy, ponieważ jest to coś, co interesuje naszych najbardziej oddanych graczy.

Wszystko to jest tylko naszym obecnym, pierwszym planem. Będziemy szukać innych ciekawych rozwiązań. Chcemy pokazać Wam naszą odpowiedzialność, troskę o grę zarówno w komunikacji z Wami jak i poprzez konkretne działania opisane powyżej (i nie tylko) – aby gra była lepsza dla wszystkich.

Ostatnie słowo o pasji i komunikacji. Podczas gdy ciężko pracujemy, aby ulepszyć sposób, w jaki komunikujemy się i współdziałamy z Wami, chcemy poświęcić chwilę, aby zająć się Waszą pasją i sposobem, w jaki się ze sobą komunikujemy. Wiemy, że bardzo zależy Wami na grze i prosimy Was, abyście pamiętali, że są ludzie – menedżerowie społeczności, personel pomocniczy, programiści i wolontariusze – którzy czytają Twoje komentarze i posty, gdziekolwiek są one publikowane. Chociaż jako firma z pewnością musimy pracować nad sposobem, w jaki się z Wami komunikujemy, prosimy o traktowanie osób, z którymi się kontaktujesz, uczciwie i z szacunkiem. Twój głos będzie miał dla nich tyle samo – lub więcej – wagi, jeśli przedstawisz swoje opinie i opinie w rozsądny i konstruktywny sposób.


Z poważaniem,

Victor Bardovsky, Dyrektor Wydawniczy

Andrey Lisak, Dyrektor ds. Rozwoju

Zespół World of Warships

ź: WoWs

0 0 votes
Oceń wpis:
1 komentarz
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze