Superokręty przeszły kilka różnych etapów testowania.
Uczestniczyły w Wielkiej bitwie w aktualizacji 0.10.5, bitwach rankingowych w piątym sezonie, bitwach kooperacyjnych od aktualizacji 0.10.10 i bitwach losowych od aktualizacji 0.11.0. Testy te pozwoliły nam zebrać niezbędne informacje i przygotować się na ważne wydarzenie. W aktualizacji 0.11.3 superokręty są wprowadzane do drzewa technologicznego na stałe.
Dostęp do superokrętów
Superokręty umieszczone zostają w drzewie technologicznym bezpośrednio nad X poziomem. Jednak ich przybycie oznacza więcej niż tylko kontynuację odpowiednich gałęzi drzewa. Superokręty cechują się mechaniką, która jest całkowicie nowa dla naszej gry i stanowią zauważalny skok jakościowy w stosunku do okrętów X poziomu. Z tego względu umożliwiliśmy dostęp do nich tylko graczom, którzy zbadali przynajmniej trzy okręty X poziomu. Oznacza to, że wszyscy gracze sterujący superokrętami będą już mieli spore doświadczenie w grze. Aby kupić konkretny superokręt, należy także zbadać okręt X poziomu z odpowiedniej gałęzi. Superokrętów nie trzeba badać.
Koszt zakupu superokrętu zależy od jego klasy:
- Superpancerniki — 57 milionów kredytów.
- Superlotniskowce — 48 milionów kredytów.
- Superkrążowniki — 47,5 milionów kredytów.
- Superniszczyciele — 45 milionów kredytów.
Chcielibyśmy uniknąć nadmiernego zwiększenia popularności pancerników w porównaniu z innymi klasami, więc ich koszt jest znacznie wyższy.
Ekonomia superokrętów
Bardzo istotnym aspektem dodania superokrętów do drzewa technologicznego jest ich ekonomia bitewna — zarobki i koszty obsługi. Na przestrzeni lat ekonomia w grze znacznie się rozwinęła z powodu rozmaitych premii i licznych sygnałów ekonomicznych. Zdobywanie kredytów stało się łatwiejsze, nawet przy grze najdroższymi w obsłudze okrętami X poziomu. Znacznie wpłynęło to na ich popularność.
W przypadku superokrętów zdecydowaliśmy się zmienić podejście. Naszym celem jest ograniczenie ich powszechności (ze względu na matchmaking) i zapewnienie okrętom X poziomu ekonomicznej przewagi nad superokrętami.
- Superokręty zarabiają tyle kredytów, ile okręty X poziomu.
- Koszt ich obsługi to 360 000 kredytów.
- Stały kamuflaż superokrętów nie zmniejsza ich kosztu obsługi po bitwie, nie zwiększa również zarobków w kredytach. Zapewnia jednak większą premię PD w porównaniu do stałych kamuflaży okrętów X poziomu.
- Stałe kamuflaże dla superokrętów są kupowane osobno od okrętów, podobnie jak inne możliwe do zbadania okręty w drzewie technologicznym.
- Każdy stały kamuflaż przekazywany wraz z wypożyczonymi okrętami zostanie usunięty z kont graczy.
Co jeszcze należy wiedzieć
- Na superokręty nie ma wpływu Agencja badawcza i nie zostaną sprzedane po zresetowaniu gałęzi.
- Okręty poziomów IX i X będą wchodzić do bitew z superokrętami z ograniczeniami podobnymi do tych nakładanych na liczbę okrętów różnych poziomów i na liczbę okrętów niższych poziomów w bitwach poziomów VIII–X. Możliwe są także bitwy z udziałem samych superokrętów.
- Superokręty sklasyfikowane są w grze jako jednostki możliwe do zbadania. Oznacza to, że dowódcy muszą zostać przeszkoleni, jeśli dostaną na nie przydział.
Planujemy dodać specjalny budynek do bazy morskiej w przyszłych aktualizacjach. Więcej informacji pojawi się później na naszej stronie internetowej.
Superokręty
Wraz z superokrętami do World of Warships zostały dodane nowe mechaniki:
- Wytyczne bojowe zapewniają tymczasowe wzmocnienie parametrów okrętów w bitwie. Przy standardowym przypisaniu klawiszy możecie aktywować premię klawiszem F, ale dopiero po przeprowadzeniu ognia korygującego.
- Alternatywny tryb ognia: seria salw, w której każda wieża automatycznie wystrzeliwuje liczne pociski w krótkim odstępie pomiędzy tymi salwami. Po nich zajdzie konieczność długiego przeładowania dział. W zależności od okrętu aktywacja tego trybu może zmienić charakterystykę dział lub pocisków.
- Eskadry taktyczne rozwijają wysoką prędkość maksymalną i są głównym wyróżnikiem superlotniskowców. Samoloty te mogą w krótkim czasie pokonać znaczne odległości i przeprowadzać błyskawiczne ataki wymierzone w przeciwników. Nie mogą jednak zwolnić poniżej prędkości przelotowej, a doładowanie silnika w ich przypadku nie odnawia się w powietrzu. Eskadry taktyczne złożone są tylko z jednego klucza atakującego, ponieważ najlepiej sprawdzają się jako broń dodatkowa. Podobnie jak u eskadr okrętów hybrydowych, na początku każdej bitwy aktywowany jest minutnik odliczający czas do ich gotowości do startu, a dodatkowo potrzebują sporo czasu na przygotowanie do lotu.
★ Satsuma to projekt powstały na bazie X Yamato i jest kontynuacją jego gałęzi drzewa technologicznego. Uzbrojony jest w ulepszone działa główne kal. 510 mm, które umieszczono w czterech podwójnych wieżach. Wytyczne bojowe zmniejszają maksymalny rozrzut pocisków jego baterii głównej o 35%, poprawiając tym samym ich celność.
★ Hannover jest następcą X Preussen w drzewie technologicznym. Jest odmianą projektu H-42 wyposażoną w działa kal. 483 mm w czterech podwójnych wieżach. Działa uzbrojenia dodatkowego zostały zastąpione artylerią uniwersalną o kal. 128 mm. Wytyczne bojowe zwiększają zasięg dział baterii dodatkowej o 12% i skracają ich przeładowanie o 20%.
★ Condé znalazł swoje miejsce w drzewie technologicznym tuż za X Henri IV. To duży krążownik ciężki uzbrojony w dwanaście dział kal. 240 mm, które rozmieszczono w poczwórnych wieżach. Obrona przeciwlotnicza okrętu składa się z powojennych dział uniwersalnych i systemów obrony przeciwlotniczej. Aktywacja alternatywnego trybu ognia zapewnia Condé tymczasowy bonus +25% penetracji pociskami OB i zmniejsza maksymalny rozrzut pocisków baterii głównej o 40%. Odstęp pomiędzy salwami wynosi 1,5 sekundy; liczba salw w serii wynosi 2; czas przeładowania to 50 sekund.
★ Annapolis to rozwinięcie ciężkiego krążownika typu Des Moines i następca tej jednostki w drzewie technologicznym. Główne różnice w porównaniu do prototypu widać w większych rozmiarach i zwiększonej sile rażenia. Tę drugą cechę osiągnięto poprzez wyposażenie okrętu w dodatkową wieżę baterii głównej. W alternatywnym trybie ognia odstęp pomiędzy salwami wynosi 1 sekundę; liczba salw w serii wynosi 3; czas przeładowania to 40 sekund.
★ Yamagiri wieńczy gałąź drzewa, na której końcu wcześniej znajdował się X Shimakaze. To szybki niszczyciel uzbrojony w uniwersalne działa główne i potężne uzbrojenie torpedowe złożone z trzech sześciorurowych wyrzutni. Cechą szczególną okrętu Yamagiri są jego alternatywne torpedy. W bitwie możliwe będzie użycie różnych rodzajów torped, różniących się parametrami — zasięgiem, prędkością i zadawanymi uszkodzeniami. Yamagiri również posiada alternatywny tryb ognia, w którym wystrzeliwuje 3 salwy w 1-sekundowych odstępach, a czas przeładowania to 30 sekund.
★ Zorkij jest następcą okrętu X Delny w drzewie technologicznym. To projekt szybkiego, opancerzonego lidera niszczycieli z działami uniwersalnymi i uzbrojeniem przeciwlotniczym opracowanymi w Związku Radzieckim na początku lat 50. XX wieku na podstawie doświadczeń wyniesionych z minionej wojny. Alternatywny tryb ognia zapewnia mu premię +50% penetracji pancerza pociskami OB. Odstęp pomiędzy salwami stanowi 1 sekundę; liczba salw w serii wynosi 4; czas przeładowania to 40 sekund.
★ United States to okręt prowadzący serii powojennych lotniskowców. W drzewie technologicznym występuje po X Midway. Budowa okrętu rozpoczęła się w 1949 roku, ale nigdy jej nie dokończono. Odtworzyliśmy go w grze jako uderzeniowy lotniskowiec floty, implementując niezbędne przeróbki w układzie okrętu i wyposażeniu. Poza standardowymi eskadrami United States ma także do dyspozycji trzy eskadry taktyczne składające się z samolotów szturmowych, bombowców torpedowych i nurkujących. Są one najlepiej przystosowane do szybkich, precyzyjnych ataków na osamotnione cele.
★ Eagle budowany był jako jeden z okrętów typu Audacious. Jest następcą okrętu o tej samej nazwie w drzewie technologicznym. Został ukończony według znacznie zmienionego projektu, a później przeszedł gruntowną modernizację, która pozwoliła mu przenosić i obsługiwać najbardziej zaawansowane samoloty morskie lat 50. ubiegłego wieku, w tym samoloty odrzutowe. Eagle posiada eskadry standardowe i taktyczne odrzutowe.
Dodanie superokrętów do drzewa technologicznego stanowi ważny krok dla World of Warships. Będziemy pilnie śledzić ich skuteczność w bitwie oraz Wasze opinie, by w razie potrzeby wprowadzać zmiany. Chcemy, żeby superokręty były przyjemnie w grze, dawały frajdę przy zatapianiu i dostarczały świeżych wrażeń z rozgrywki.
ź: WoWs