WoWs: poprawki dźwięku w aktualizacji 0.11.7

W aktualizacji 0.11.7 przerabiamy dzięki przycisków interfejsu po raz pierwszy od wydania gry.

Zdecydowaliśmy się na to, by zwiększyć komfort w porcie i dodać więcej naturalnych tonów i dźwięków, które intuicyjnie dopasują się do animacji elementów interfejsu.

Gdy klikniecie przycisk w menu, poczujecie jego „wagę” i przeznaczenie. Krótkie, energiczne dźwięki towarzyszą animacjom i tworzą wrażenie, że wszystkie elementy na ekranie są pod ręką i skore do działania.

Co chcieliśmy osiągnąć

Styl graficzny uniwersum World of Warships znacznie zmienił się przez lata. Pojawiły się nowe elementy — przyciski, okna wyświetlające różne informacje itp. Ważne jest, by dźwięki w tle również ewoluowały.

Podczas prac nad obecną aktualizacją przyświecały nam trzy główne cele:

  • Zwiększyć komfort użytkownika podczas używania interfejsu.
  • Zwiększyć immersję gracza.
  • Naprawić błędy i stworzyć dźwięki dla wszystkich elementów obecnego interfejsu gry.

Nasze nowe podejście do dźwięku w grze oparliśmy na kilku wytycznych:

  • Spójność: Nowy dźwięk powinien mieć jasno określone miejsce i spełniać swoje zadanie.
  • Odprężenie: Z pomocą nowych dźwięków chcemy stworzyć komfortowe środowisko dla naszych graczy.
  • Immersja: Gra powinna reagować na poczynania gracza i wywoływać w nim emocje.
  • Opisowość: Nowy dźwięk powinien podkreślać funkcję przycisku i jego znaczenie.

Każdy stworzony dźwięk jest częścią szerszego ekosystemu dźwięków, który działa jak jeden organizm.


Co się zmieniło

Istniejące dźwięki tła osiągnęły granice swojego potencjału, więc musiały zostać przerobione i odświeżone.

Czasem nie pasowały do funkcji, animacji i kształtu przycisku. Naprawiliśmy to.

Niektóre ekrany w grze nie miały wcale dźwięków przycisków, przez co całkowicie pozbawiały graczy reakcji dźwiękowych. Ten problem również naprawiliśmy.

Wszystkie nowe i stare elementy interfejsu wykorzystywały dawniej ten sam dźwięk. Zmieniliśmy to — teraz w grze mamy dwa rodzaje dźwięków interfejsu:

  • Dźwięki grupowe: Są one wykorzystywane wielokrotnie i możecie je usłyszeć w różnych oknach.
  • Dźwięki unikalne: Można je usłyszeć tylko w jednym miejscu i są dopasowane do konkretnego elementu.

Staramy się stworzyć wygodne środowisko dla graczy i sprawić, że obcowanie z interfejsem w grze będzie pod względem dźwiękowym dostarczać pozytywnych i przyjemnych odczuć. Aby osiągnąć pożądany efekt, zdecydowaliśmy się zamiast twardych, metalicznych dźwięków pójść w stronę skojarzeń z czymś bezpiecznym i przyjemnym. Jako podstawy zaktualizowanych dźwięków tła użyliśmy dźwięków naturalnych materiałów i zjawisk, takich jak kamyki, piasek, granit, fale morskie, szum liści itd.

Mamy nadzieję, że te i inne zmiany spodobają się Wam i uprzyjemnią Wam rozgrywkę.

Możecie zmienić ustawienia dźwięku w odpowiednim menu. Więcej o ustawieniach przeczytacie w specjalnym artykule na naszej stronie internetowej.

ź: WoWs