WoWs – patch 0.5.1

“New mep” i takie tam.

Przedstawiamy pierwszą dużą aktualizację gry od momentu jej premiery – wprowadzamy nowy tryb gry, pierwszą mapę rozgrywaną w nocy, zaktualizowane misje oraz wiele innych elementów. Zapraszamy do lektury!

Pamiętajcie, że ta wersja gry jest w trakcie rozwoju, zatem wszelkie informacje, zrzuty ekranu i mechanizmy rozgrywki mogą ulec zmianie.


Witamy nowych graczy – będziemy dla Was łagodni!

W aktualizacji 0.5.1 wszyscy nowi gracze będą mogli rozegrać misję wprowadzającą, zawierającą samouczek. Nauka podstaw sterowania okrętem oraz prowadzenia ognia będzie przydatna dla osób, które nie opanowały jeszcze mechaniki rozgrywki na morzach. Drzewo technologiczne będzie teraz dostępne po osiągnięciu II poziomu przebiegu służby, aby nie przeładowywać gracza informacjami. W okrętach I poziomu można teraz badać jedynie moduły kadłuba i głównej baterii. To nie wszystko: planujemy także przygotować dokładniejszy samouczek, który pozwoli nowym dowódcom rozwinąć podstawowe umiejętności taktyczne i zrozumieć każdy aspekt gry.

Mapy: Nowe i stare, dzień i noc

W poprzedniej dużej aktualizacji zwiększyliśmy zróżnicowanie geograficzne World of Warships i dodaliśmy dwie nowe mapy: Cieśnina i Wyspy Salomona. Ale nie spoczęliśmy na laurach: w aktualizacji 0.5.1 pojawią się trzy nowe mapy oraz szereg drobnych poprawek w istniejących lokalizacjach.

  • Ziemia ognista jest dostępna dla jednostek poziomów VII–X. Odzwierciedla ona tereny na krańcu Ameryki Południowej, na których znajdują się bogate złoża zasobów strategicznych. To bardzo niebezpieczny region. Ze względu na dużą liczbę wysp, na których znajdują się ogromne kopalnie miedzi, trudno się po nim poruszać.
  • Pułapka to grupa wysp o dużym znaczeniu strategicznym, leżących w samym sercu pacyficznego teatru wojennego. Na tych ciepłych wodach, pomiędzy tropikalnymi wyspami z ogromnym atolem na samym środku, floty amerykańskie i japońskie toczyły ze sobą zażarte bitwy. Mapa będzie dostępna dla wszystkich okrętów poziomów VIII–X.
  • Zorza Polarna to nowa wersja znanej mapy „Północ”, w której pojawią się nowe efekty pogodowe. Będzie ona oddzielną mapą w rotacji. Walki będą się toczyć nieopodal wybrzeży Norwegii, co nawiązuje do sławetnych polowań na pancerniki i wypadów z udziałem krążowników, które przeprowadzano podczas bitew o Północny Atlantyk toczących się pod osłoną polarnej nocy. Tak jest – będzie to pierwsza nocna mapa w World of Warships, aczkolwiek musieliśmy wyregulować oświetlenie tak, abyście widzieli, gdzie strzelacie. Będziemy rozwijać tę koncepcję, ale w tym celu potrzebujemy Waszych opinii!

Zawsze dobrze jest zobaczyć nowe mapy, ale wiemy, że należy także dopracowywać istniejące areny. Dlatego w odpowiedzi na Wasze uwagi przeprojektowaliśmy mapy Lodowe wyspy, Dwaj bracia i Punkt zapalny. Przykładowo: usunęliśmy eksperymentalny „krzyżowy” wzór punktów startowych z mapy Punkt zapalny.

Nowy tryb: Przejęcie strefy – intensywniejsze walki morskie

Chcieliśmy usprawnić dotychczasową formułę bitew spotkaniowych, aby wzbogacić je o dynamiczniejszą rozgrywkę, zachęcić graczy do intensywnych potyczek i uniknąć mało interesujących zakończeń. W tym nowym trybie gry dwie drużyny walczą o jeden duży obszar bazy znajdujący się w środku mapy. Przechwytywanie może rozpocząć się najwcześniej dwie minuty po rozpoczęciu bitwy.

Ponadto obszar można przechwycić bardzo szybko – trwa to tylko minutę, niezależnie od liczby obecnych okrętów oraz ich uszkodzeń. Nie jest to jednak zbyt łatwe, ponieważ jeśli przynajmniej jeden okręt przeciwnika wpłynie do przechwytywanego obszaru, atakujący tracą swoje punkty przechwytywania. Podczas gry w tym trybie należy zająć wyznaczony obszar, oczyścić go z przeciwników i utrzymać przez minutę.

Nowy tryb gry będzie dostępny na następujących mapach: Ocean, Wielki wyścig, Pułapka i Lodowe wyspy. Ponadto będziemy uważnie czytać Wasze uwagi na temat tego trybu i odpowiednio go modyfikować. Na razie na podstawie wyników naszych wewnętrznych testów jesteśmy przekonani, że tryb Przejęcie strefy może zaowocować ekscytującymi, zażartymi bitwami.

Zmiany w zrównoważeniu: Słuchamy Was

W nowej aktualizacji wprowadzono zmiany w zrównoważeniu różnych okrętów. Grubość pancerza amerykańskich krążowników Baltimore i Des Moines została trochę zwiększona. Nieznacznie zwiększono też szybkostrzelność artylerii amerykańskich niszczycieli Benson i Fletcher. Ten drugi, do spółki z okrętem Mahan, zyskał usprawniony system badań pancerza, co oznacza, że nie musicie już rezygnować z większej liczby dział głównych. Oprócz tego zmieniono zrównoważenie torped amerykańskich niszczycieli oraz zwiększono ich zasięg.

Japoński krążownik premium Atago, który według opinii właścicieli oraz naszych statystyk w grze wymagał usprawnień, zyska większą manewrowość oraz sprzęt eksploatacyjny Grupa naprawcza. Te zmiany zdecydowanie zwiększą żywotność okrętu w bitwie i liczbę zdobywanych kredytów.

Amerykańskie bombowce staną się bardziej stabilne pod ostrzałem dział przeciwlotniczych: rozrzut ich bomb będzie nieco mniejszy niż dotychczas. Natomiast ich japońskie odpowiedniki będą cechować się większą precyzją przy ręcznej aktywacji – z pewnością przypadnie to do gustu niejednemu doświadczonemu kapitanowi lotniskowców.

Wprowadziliśmy też poważne zmiany w zrównoważeniu japońskich bombowców torpedowych. Ich torpedy będą zadawały mniej uszkodzeń na niższych poziomach.

Krawędź mapy: Rozwiązujemy problem, który dotychczas był pomijany

W aktualizacji 0.5.1 wprowadzamy szereg rozwiązań utrudniających życie graczom, którzy zachowują się niesportowo i „ślizgają się” po krawędziach map. Od teraz system celowania będzie poprawnie obliczał trajektorię tych „ślizgaczy”. Jednak mimo tego trafienie takich okrętów wciąż byłoby trudne ze względu na ich niejednostajne, gwałtowne ruchy. Dobra wiadomość dla wszystkich, który grają fair: silnik każdego okrętu, który zetknie się z krawędzi mapy, zostanie osłabiony o 75%! To skutecznie uniemożliwi wykonywanie nagłych zmian w kierunku ruchu za pomocą techniki ślizgania. Jesteśmy ciekawi, co sądzicie o tym rozwiązaniu.

Misje: Jeszcze więcej wyzwań!

Zebraliśmy i zrealizowaliśmy nasze pomysły na usprawnienie misji, które istnieją w grze od długiego czasu, a także na zwiększenie ich znaczenia dla graczy. Od teraz na ekranie Portu jest widoczne oddzielne menu zawierające cztery rodzaje działań: zdarzenia, wyzwania, misje oraz codzienne misje.

  • Wydarzenia to obszar, w którym upamiętniamy ważne daty w historii Wargaming oraz marynarki wojennej. W tej sekcji będą widoczne informacje o wszystkich tematycznych wydarzeniach, wraz ze stosownymi bonusami i zniżkami w grze.
  • Głównymi cechami Wyzwań są: dostępność przez krótki czas i powtarzalność. Te zadania wymagają sprytu i umiejętności, ale każdy doświadczony dowódca szybko je wykona.
  • Misje to idealne zadania dla dowódców, którzy pragną większej różnorodności w rozgrywce i nagród w uznaniu ich doskonałych umiejętności. Można je wypełnić tylko jeden raz, ale czasami mają one etapową strukturę.
  • Codziennie misje nie są niczym nowym w World of Warships. Od dziś będziecie mogli każdego dnia zastąpić codzienną misję inną, losowo wybraną misją.

 

Bitwy rankingowe: zmiany na podstawie opinii zebranych podczas sezonu pilotażowego

Tryb bitew rankingowych, który niedawno pojawił się w World of Warships, został już wprowadzony do gry. Czas uwzględnić w nim opinie, które od Was otrzymaliśmy.

Geografia bitew rankingowych uległa rozszerzeniu: oprócz znanych i sprawdzonych lokalizacji dowódcy będą walczyć o sławę i uznanie na mapach Ocean, Cieśnina oraz Ziemia ognista. Zauważyliśmy także, że trzy obszary kluczowe to za dużo dla agresywnego i intensywnego stylu gry, co często skutkowało mało emocjonującą rozgrywką. Dlatego zmniejszyliśmy ich liczbę do dwóch na wszystkich mapach. Ponadto podnieśliśmy z 800 do 1000 liczbę punktów, jakie należy zebrać w celu wygrania bitwy. Kary i nagrody nie uległy zmianie. Liczba punktów przejęcia bazy drużyny również uległa zwiększeniu do 300.

Oprócz nagród w aktualizacji 0.5.1 pojawią się nowe elementy wyglądu okrętów: flagi. W przeciwieństwie do sygnałów, które są znanym i skutecznym sposobem usprawnienia parametrów okrętu, flagi są jedynie ozdobą. Istnieją dwa rodzaje flag: tymczasowe i trwałe. Flagi tymczasowe są uaktywniane podczas sezonu i odzwierciedlają zmianę rangi gracza, natomiast flagi trwałe służą do nagradzania dowódców za poszczególne osiągnięcia. Planujemy także poprawić system nagród za otrzymywanie poszczególnych rang, aby uatrakcyjnić postępy na ścieżce kariery dowódcy.

Rankingi z sezonu pilotażowego zostaną wyzerowane. Zakres stopni, warunki przyznawania nagród, zasady odbierania i przyznawania gwiazdek najprawdopodobniej ulegną zmianie po przeanalizowaniu wyników sezonu. Usprawnimy także równoważenie zespołów według stopni, ponieważ w tak ważnych rozgrywkach nikt nie chce grać z nieodpowiednio dobraną drużyną. Dlatego w oparciu o zebrane dane statystyczne wyregulowaliśmy mechanizm losujący tak, aby sprawiedliwie rozdzielać klasy okrętów oraz rangi wśród poszczególnych drużyn.

Tryb dominacji

Tryb dominacji istnieje w grze już od dawna, ale wymagał usprawnień. Zostało to potwierdzone przez Wasze opinie oraz statystyki serwera. Dlatego dostosowaliśmy system rozdawania nagród oraz kar w tym trybie pod względem liczby punktów otrzymywanych za niszczenie okrętów. Teraz wkład wszystkich klas okrętów w grę jest lepiej odzwierciedlony. W aktualizacji 0.5.1 wygląda on następująco:

Klasa okrętu

Kara (nagroda dla przeciwnika)

Nagroda (dla drużyny sojuszniczej)

Niszczyciel
45 (poprzednio: 60)
30 (poprzednio: 40)
Krążownik
50 (poprzednio: 60)
35 (poprzednio: 40)
Pancernik
60 (poprzednio: 60)
40 (poprzednio: 40)
Lotniskowiec
65 (poprzednio: 90)
45 (poprzednio: 60)

Czy to wszystko?

W aktualizacji 0.5.1 jest jeszcze więcej nowości, ale wyszczególnimy je w pełnej liście zmian, którą opublikujemy przed wydaniem nowej wersji gry. Powiemy tylko, że gracze z jednego dywizjonu będą rozpoczynać bitwę jak najbliżej siebie. Odświeżamy także oprawę dźwiękową (na przykład wprowadzamy bardziej realistyczne dźwięki silników), a komentator obecny w trybie dominacji będzie przekazywał graczom o wiele więcej informacji o wydarzeniach na polu bitwy. W trybie dominacji będziecie wreszcie otrzymywać nagrody za zdobywanie kluczowych obszarów, zapewniając korzyści sobie oraz swojej drużynie.

Ponadto dodajemy filtry do interfejsu portu, aby ułatwić odnalezienie odpowiedniego okrętu kapitanom dysponującym pokaźnymi flotami.

Czy to wszystko? Możemy już wracać na głębokie wody?

Tak jest, kapitanowie – ale pozostańcie na tej częstotliwości, ponieważ wkrótce będziemy publikować szczegółowe informacjach o zmianach w nowej wersji!

źródło: worldofwarships.eu

15 Odpowiedzi do “WoWs – patch 0.5.1

  1. Kiedyś myślałem, że to będzie nudna giera, w której można grać, odrabiać lekcje, jeść obiad/kolacje i jeszcze wykręcić dobry wynik. Pobrałem.. mam 3 IV tiery i jeden VI i powiem tak: całkiem przyjemna gierka. \
    btw. stockowy Fuso to takie bezużyteczne gówno, że masakra, nawet krążowniki go gwałcą z daleka, kiedy on ma tylko 13 km zasięgu. Potem pewnie przyjdzie nagroda za te 12k expa męki z silnikiem i kadłubem :)

  2. W nocy z środy na czwartek udalo mi się wbić 1 range na premium niszczycielu amerykańskim Sims.(Lubię wersje hardkor i stwierdziłem, że na japońskim DD to by było zbyt proste ). Rzecz miała miejsce na serwerze rosyjskim gdzie do bojów rankingowych przystąpiło 80 tyś. graczy z czego range nr 1 wbilo narazie 320 osób stan na piątek wieczór. Najpopularniejsze statki 6-7 ter na których gracze zdobyli 1 rangę to: krażowniki Cleveland i Aoba oraz niszczyciel Mutsuki. Ponadto lotnisko Hyiru i zaraz za nim krażek Myoko & pancernik Nagato a stawkie najpopularniejszych zamyka rzeczony Sims.
    Do “czego pije” Panie i Panowie….WIEKSZOŚĆ ustawień zarówno modułów jak i umiejętności kapitańskich podpowiadanych przez “znanaych” Youtuberów jest błędna i nie nadaje się do agresywnej gry ! To był fajny ewent i na dlugo go zapamietam… Zostały ok. 2 tygodnie.do końca pierwszego sezonu, dlatego życze Wszystkim szczęścia w drabince bitew rankingowych bo czasem jest b. potrzebne przy losowaniu niż umiejętności;)

  3. Mi Fuso całkiem fajnie się gra choć gram jak noob,lubie zwłaszcza aobe i myoko (niewiedzieć czemu ale dość często dostają odemnie po cytadeli ,tak samo jak lotniskowce).Choć trzeba przyznać że jest chyba troche miękki,Nagato chyba też ,mam problem zawsze z BB z hamburgerowni.

  4. Jak dla mnie, osoby która już dawno nie gra w Wota, a pogrywa sobie w statki, zmiany są cholernie dobre, zbuffowali moje ulubione okręty, które potrzebowały tego buffa.
    Nowa mapa i to w nocy, coś czego w Wocie dalej nie ma, tak sobie patrzę na to co robią w tych okrętach a co w czołgach i mam wrażenie że to całkiem inna ekipa robi tą grę, no raczej tak jest bo wiadomo, ale rozumiecie, podejście całkowicie inne, aż jestem w szoku że to nadal WG.
    Oby się to nie zmieniło a jak już, to jeszcze na lepsze.
    Dla mnie zmiany i nowości na wielki plus, brakuje tylko lepszych eventów, ale na to pewnie trza będzie poczekać.

    1. WoWs robi ekipa z Lesta Studio z St.Petersburga, czyli bardziej podwykonawca. Wcześniej już zrobili podobna grę- Pacific Storm.
      Wiec nasze ulubione trolle i wysoce wykwalifikowani deweloperzy siedzą w Mińsku i tam kleją wocika oraz czuwają nad produktem wysokiej jakości…

Dodaj komentarz