WoWs: Nowa mapa – Seszele

Aktualizacja 12.3 powiększyła pulę map w grze o jedną nowość — zapierające dech w piersiach Seszele!

W tym artykule podzielimy się misternymi szczegółami, które możecie dostrzec na mapie, a także zaproponujemy taktyki i kluczowe kierunki ataku na Seszelach.

Wygląd

Nowa mapa inspirowana była pięknymi obszarami północno-wschodniej części archipelagu, włączając w to duże, górzyste wyspy Praslin i La Digue, otoczone mniejszymi obszarami lądu. Wyspy — obmywane przez kryształowo czyste, turkusowe wody — pokryte są zielonymi lasami tropikalnymi i bujną roślinnością. Mapa Seszele w naszej grze przedstawia samą esencję tego oszałamiającego, egzotycznego kurortu.

Rzućcie okiem na największą wyspę. Kierując się w głąb lądu, w jej centralnej części dostrzeżecie miasto rozciągające się w kierunku oceanu od południa i północy. Na plażach znajdziemy pomosty, diabelskie młyny, huśtawki, leżaki i inne udogodnienia dla wczasowiczów. Rollercoaster również przykuje Waszą uwagę! Masywne, granitowe głazy przecinają lśniący, biały piasek plaż, wygładzone przez miliony lat spędzone pod wodą i słoneczne kąpiele. Główną, północną część miasta wyróżnia godna uwagi wieża obserwacyjna.

We wschodniej części wyspy znajduje się kurort z niewielkim portem, w którym cumuje kilka jachtów. Jest tam nawet port dla wodnosamolotów! Właśnie tam można zobaczyć istniejący niegdyś transatlantyk Aquitania. Uważano go za jeden z najelegantszych i najpiękniejszych czteropokładowych transatlantyków tamtych czasów. Statek ten uczestniczył w obu wojnach światowych, służąc jako transportowiec i okręt szpitalny.

Na pozostałych wyspach znajdziemy małe wioski i osady, wraki łodzi, pomosty rybackie, bungalowy i inne małe konstrukcje. Tu i ówdzie Waszym oczom ukażą się autentycznie wyglądające latarnie morskie.

Tę mapę charakteryzują trzy główne typy pogody: jasne słońce, deszcze i mgły oraz zachód słońca.

Taktyki gry

Niewątpliwie ta nowa mapa może Was oczarować i zachęcać do podziwiania niezwykłych widoków, to jednak dość kiepska wymówka, by zapomnieć o taktyce.

  • Mapa Seszele została zaprojektowana dla bitew losowych i kooperacyjnych rozgrywanych okrętami poziomów V–IX.
  • Bitwy rozgorzeją tu w trybie Dominacji z czterema strefami kluczowymi.
  • Oto dwa warianty lokalizacji stref kluczowych na nowej mapie.

Ogromne obszary otwartych wód dostarczają wystarczająco okazji do wymiany ognia na dużym dystansie i przeprowadzenia ukradkowych ataków torpedowych niszczycielami i okrętami podwodnymi. Wyspy, a zwłaszcza ta największa, zapewniają strategiczną przewagę tym, którzy preferują rozgrywkę pozycyjną z wykorzystaniem terenu jako osłony.

Pochylmy się nad kluczowymi kierunkami akcji, jakie oferuje nam mapa. Różnice taktyczne pomiędzy dwiema opcjami rozmieszczenia stref są najbardziej widoczne wzdłuż lewej flanki i na środku mapy.

Lewa flanka

Zwiad

W trybie „Dominacja — cztery strefy — diament” lewa flanka stanowić będzie miejsce rozgrywki pozycyjnej. Po tej stronie wszelkie próby ataku lub zajęcia strefy kluczowej bez odpowiedniego rekonesansu stanowić będą karkołomne przedsięwzięcie. Skierujcie tu swoje eskadry samolotów lub krążowniki wyposażone w Radar dozorowania, który może prześwietlić strefę kluczową, i jednocześnie trzymajcie się blisko brzegów wyspy. Niszczyciele mogą przeprowadzić dynamiczny zwiad, poruszając się blisko krawędzi mapy. W razie wykrycia mogą jednak gorzko popamiętać ucieczkę przed przeciwnikiem, ponieważ mapa Seszele nie zapewnia wielu schronień.

Zajmowanie stref kluczowych

Każda drużyna ma odmienne korzyści podczas zajmowania strefy kluczowej na lewym skrzydle. Ekipa rozpoczynająca na górze ma przewagę podczas wpływania do strefy kluczowej, ponieważ znajduje się ona bliżej ich części wyspy. Górna drużyna ma jednak mniejszy sektor do ostrzeliwania części mapy przeciwnika. Dla dolnej drużyny zajęcie strefy kluczowej może okazać się trudniejsze i bardziej ryzykowne, lecz jej sektor do ostrzeliwania jest większy.

Gra w przewadze

W ramach innego scenariusza Dominacji „bazowe” strefy kluczowe umieszczone zostaną na lewej flance, ale zajmowanie ich od samego początku nie będzie łatwe. Aby zatem zyskać przewagę w bitwie, drużyna będzie musiała wyprzedzić przeciwnika pod względem siły i rekonesansu. Jeśli Wasza drużyna zdobędzie przewagę liczebną na lewym skrzydle, możecie spróbować napierać z flanki, zająć bazową strefę kluczową i wejść na tyły przeciwnika operującego w centrum i po prawej stronie.

Centrum

Miejsce, gdzie niebezpieczeństwo czyha na każdej mili

We wczesnej fazie bitwy centrum mapy jest dość niebezpieczną okolicą. Nie stanowi to problemu, jeśli szukacie starej, dobrej bijatyki za sterami okrętu, który sprawdza się w walce na otwartych wodach. Niszczyciele i okręty o potencjale zwiadowczym również przydadzą się w konflikcie o strefę kluczową w „standardowym” wariancie Dominacji. Gdy strefy kluczowe rozmieszczone są w kształt diamentu, druga co do wielkości wyspa na mapie posłuży jako przydatna osłona przed niszczycielami rozważającymi ataki torpedowe.

Kontrola

W kolejnych etapach bitwy drużyna, która kontroluje centralną część mapy, będzie miała więcej sposobności do szybkiego przemieszczenia się na wybraną flankę. Dzięki temu możecie zarówno wesprzeć sojuszników, jak i przeprowadzić atak.

Wykorzystanie terenu

Kolejnym elementem mapy, który obie strony mogą wykorzystać, jest stosunkowo niska centralna część dużej wyspy. Odpowiednie pozycje wokół niej mogą mogą zapewnić Wam dobrą linię ostrzału przeciwników znajdujących się w innych częściach mapy.

Prawa flanka

Napór

Prawa flanka przypadnie do gustu solidnie opancerzonym okrętom, które mogą napierać w pierwszej linii. Będzie to również miejsce dla jednostek, które sprawdzają się w wymianie ognia na otwartych wodach.

Schronienia

Każda drużyna ma po swojej stronie małą wyspę, która może posłużyć za schronienie dla okrętów kontrolujących strefę kluczową. Kolejną osłoną jest duża wyspa zlokalizowana bliżej centrum mapy, lecz wzdłuż jej wybrzeża znajdują się linie strzału dla okrętów o stromym torze lotu pocisków.

Wykalkulowane ryzyko

Misje zwiadowcze mające na celu oszacowanie siły przeciwnika i zajęcie stref kluczowych opierają się na niszczycielach. Jednak podobnie jak w przypadku operowania na lewej flance niszczyciele powinny podjąć środki ostrożności, bo gdy zostaną wykryte, żadne manewrowanie za tymi małymi wysepkami nie zapewni im osłony.

Nowa mapa oferuje różne schematy taktyczne w bitwie, lecz skoordynowane działania zespołowe mogą być kluczem do odniesienia zwycięstwa przez Waszą drużynę. I wreszcie, co też ważne, jest to całkiem przyjemne dla oka miejsce! Witamy na Seszelach, Kapitanie!

ź: WoWs