Amerykańskie pancerniki hybrydowe.
Wraz z wprowadzeniem aktualizacji 12.2 amerykańska gałąź pancerników hybrydowych poziomów VIII–X została udostępniona do zbadania przez wszystkich graczy.
Zanurzcie się w lekturze, by dowiedzieć się, jak grać nowymi okrętami i co odróżnia je od zaprawionych w bojach kompanów.
Uzbrojenie i opancerzenie
Nowe pancerniki wyglądają podobnie do weteranów w grze — VIII North Carolina, IX Iowa i X Montana. Nowe okręty wyróżniają jednak charakterystyczne duże nadbudówki, które mieszczą hangar dla samolotów i pokład lotniczy. Z powodu tych nadbudówek, pancerniki mają mniej dział baterii głównej: sześć na okrętach VIII poziomu, osiem na IX i dziesięć na X poziomu. Kaliber dział to 406 mm.
Choć kadłub nowych okrętów może przypominać ich dobrze opancerzonych, zaprawionych w bojach rówieśników, musicie pamiętać, że kiepskie opancerzenie ich dużego hangaru uwrażliwia je na pociski OB i PPO.
Kontrolowane eskadry
To, co wyróżnia nowe amerykańskie okręty to fakt, że są one hybrydami. Oznacza to, że na ich pokładzie znajdziemy eskadrę, którą gracz może sterować. Składa się z pojedynczego klucza bombowców, uzbrojonego w bomby OB. VIII Nebraska i IX Delaware mają pięć bombowców w kluczu, X Louisiana zaś sześć. Każdy samolot dźwiga dwie bomby, które mogą zadać sporą liczbę uszkodzeń.
Po rozpoczęciu bitwy, eskadra nie jest natychmiast dostępna; potrzeba czasu, zanim będzie można ją wysłać. Po przeprowadzeniu ataku samoloty nie wracają na pokład. Nowa eskadra przygotowuje się, jak tylko poprzednia wzniesie się w powietrze. Przed ponownym startem klucza cała eskadra musi zostać odzyskana.
Podczas kontrolowania samolotów, nie możecie bezpośrednio nawigować swoim okrętem, zatem nie powinniście wypuszczać eskadry, znajdując się pod ciężkim ostrzałem przeciwnika. Możecie jednak używać autopilota, aby ustalić kurs okrętu.
Taktyka
Rolą hybryd w walce jest zapewnienie wsparcia ogniowego swojej drużynie na średnim i długim dystansie. Dzięki solidnej obronie przeciwlotniczej mogą ochronić swych sojuszników przed lotnictwem przeciwnika. Weźcie dobrą poprawkę podczas ostrzału z dużej odległości z powodu przeciętnej prędkości amerykańskich pocisków. Zbliżając się do okrętu przeciwnika, nie zapomnijcie o tym, że nasi debiutanci mają wrażliwą nadbudówkę.
Dostęp do kontrolowanych eskadr daje dodatkowe możliwości. Na przykład jako dodatek do klasycznych nalotów powietrznych, możecie użyć swoich samolotów do celów zwiadowczych lub wykrycia zakamuflowanych przeciwników. Zyskacie możliwość ostrzału baterią główną okrętów przeciwnika, wykrytych przez Wasze samoloty.
Możecie również zadać więcej uszkodzeń, jeśli podpalicie okręt oponenta za pomocą baterii głównej, a gdy pożar zostanie ugaszony, zaatakować go własną eskadrą bombowców. To połączenie pozwoli Wam powtarzalnie podpalać okręt przeciwnika w krótkim odstępie i w pełni wykorzystać pożary. Możecie zmieniać kolejność, w której używacie dział baterii głównej i samolotów.
Pod koniec bitwy, gdy na Waszym skrzydle nie ma już przeciwników, eskadra staje się nieoceniona. Dzięki samolotom możecie szybko dostać się na drugą flankę i pomóc swojej drużynie, gdy Wasz okręt zmienia pozycję.
Choć nowe okręty są hybrydami, w większości bitew będą służyć jako pancerniki. Samoloty zapewniają tylko dodatkowe możliwości taktyczne; w zamyśle nie mają stać się głównym źródłem uszkodzeń lub rdzeniem rozgrywki.
Nowe okręty
VIII NEBRASKA
Szybki okręt hybrydowy (pancerniko-lotniskowiec) o potężnej obronie przeciwlotniczej. Uzbrojony w sześć umieszczonych na dziobie dział kal. 406 mm. |
IX DELAWARE
Projekt dużej hybrydy pancernika i lotniskowca, zbudowanej na kadłubie okrętu typu Iowa, z porównywalnym pod względem siły uzbrojeniem przeciwlotniczym. Okręt ten ma również podobne opancerzenie i osiągi związane z prędkością. |
X LOUISIANA
Projekt potężnej hybrydy pancernika i lotniskowca zbudowany na kadłubie pancerników typu Montana, uzbrojony w dziesięć dział kal. 406 mm. Uzbrojenie przeciwlotnicze tego okrętu jest przykładem systemów rozwiniętych pod koniec II wojny światowej. |
Ulepszenia
-
-
-
-
- Modyfikacja 1 systemu kamuflażu
- Modyfikacja 2 pomieszczenia radiolokacji artyleryjskiej lub Modyfikacja 3 głównej baterii
ź: WoWs