World of Warships: drzewko niszczycieli Pan-Europejskich

Zgodnie z plotkami zasianymi przez naszego CM’a, WG_Lumberjacka, buff dla Błyskawicy nastąpić miał w okolicach pojawienia się drzewka niszczycieli europejskich.

Błyskawica otrzymała zawrotne skrócenie czasu przeładowania o 0,5 s w aktualizacji 0.8.9, a dziś pojawiają się pierwsze informacje na temat zarysu drzewka niszczycieli pływających pod banderą Europejską.

Oto czym ma charakteryzować się ta linia okrętów:

  • Bardzo szybkie torpedy, o niskich maksymalnych uszkodzeniach i dużym zasięgu,
  • Artyleria będzie podobna do tej na amerykańskich niszczycielach – efektywna na małym dystansie, ale słabsza niż na niszczycielach stricte artyleryjskich,
  • Niska prędkość niszczycieli – na poziomach VIII – X wynosić będzie 35 węzłów, można będzie wykorzystać doładowanie silnika czasowo zwieszające prędkość o 8% (sygnał Sierra Mike zwiększa ją o 5% na stałe),
  • Od tieru VII niszczyciele będą miały duży zasięg obrony p-lot, zadający spore uszkodzenia,
  • Grupa naprawcza – na tierach V – VIII będzie taka sama, jak na niszczycielach Brytyjskich, na tierach IX – X będzie działać o 4s dłużej,
  • Od poziomu VIII okręty będą wyposażone w Radar dozorowania – aktywny będzie przez 15 s, a jego zasięg wynosił będzie 7,5 km,
  • Brak generatora dymu oraz duży zasięg wykrycia przy strzelaniu z dział, skłaniać będzie raczej do polegania na torpedach i radarze w trakcie walki o strefy kluczowe,

Wybrane parametry nadchodzących niszczycieli (drzewko tradycyjnie zaczyna się od krążownika, tak jak w przypadku drzewka Pan-Azjatyckiego, w tym przypadku będzie nim  ORP Gryf):

Europejski krążownik Gryf, Tier I

Szczegóły

Punkty wytrzymałości – 7550

Główna bateria – 4×1 120 mm

Zasięg ognia – 10,7 km

Maksymalne obrażenia pociskami odłamkowo – burzącymi – 850

Szansa na pożar – 8%

Prędkość wylotowa pocisków OB – 900 m/s

Czas przeładowania – 4,5 s

Prędkość maksymalna – 20 węzłów. Promień skrętu – 360 m. Czas przestawienia steru – 3,8 s

Wykrywalność z powierzchni – 7,4 km

Wykrywalność z powietrza – 5,4 km

Wykrywalność po wystrzale w dymie – 2,6 km

Materiały eksploatacyjne:

Slot 1 – Grupa naprawczo – ratunkowa

Europejski niszczyciel Tátra, Tier II

Szczegóły

Punkty wytrzymałości – 8100

Główna bateria – 2×1 100mm

Zasięg ognia – 9,1km

Maksymalne obrażenia pociskami odłamkowo – burzącymi – 1450

Szansa na pożar – 8%

Maksymalne obrażenia pociskami przeciwpancernymi – 1650

Prędkość wylotowa pocisków OB i PP – 880 m/s

Czas przeładowania – 5s

Uzbrojenie torpedowe – 2×3 450 mm

Maksymalne obrażenia – 5100

Zasięg – 8 km

Prędkość torped – 55 węzłów

Czas przeładowania – 40 s

Zasięg wykrywalności torped – 1,2 km

Prędkość maksymalna – 32,5 węzła

Promień skrętu – 460 m

Czas przestawienia steru – 2,1 s

Wykrywalność z powierzchni – 6,2 km

Wykrywalność z powietrza – 2,4 km

Wykrywalność po wystrzale w dymie – 2,0 km

Materiały eksploatacyjne:

Slot 1 – Grupa naprawczo – ratunkowa

Slot 2 – Doładowanie silnika

Europejski niszczyciel Romulus, tier III

Szczegóły

Punkty wytrzymałości – 7700

Główna bateria – 3×1 120 mm

Zasięg ognia – 9,5 km

Maksymalne obrażenia pociskami odłamkowo – burzącymi – 1700

Szansa na pożar – 8%

Maksymalne obrażenia pociskami przeciwpancernymi – 2000

Prędkość wylotowa pocisków OB i PP – 800 m/s

Czas przeładowania – 6,5 s

Uzbrojenie torpedowe -1×2, 1×4 450 mm

Maksymalne obrażenia – 5100

Zasięg – 8 km

Prędkość torped – 55 węzłów

Czas przeładowania – 40 s

Zasięg wykrywalności torped -1,2 km

Prędkość maksymalna – 34 węzły

Promień skrętu – 440 m

Czas przestawienia steru – 2,1 s

Wykrywalność z powierzchni – 6,9 km

Wykrywalność z powietrza – 2,3 km

Wykrywalność po wystrzale w dymie – 2,5 km

Materiały eksploatacyjne:

Slot 1 – Grupa naprawczo – ratunkowa

Slot 2 – Doładowanie silnika

Europejski niszczyciel Klas Horn, tier IV

Szczegóły

Punkty wytrzymałości – 8000

Główna bateria – 1×2, 2×1 120 mm

Zasięg ognia – 9,5 km

Maksymalne obrażenia pociskami odłamkowo – burzącymi – 1700

Szansa na pożar – 8%

Maksymalne obrażenia pociskami przeciwpancernymi – 2000

Prędkość wylotowa pocisków OB i PP – 800 m/s

Czas przeładowania – 6,5 s

Uzbrojenie torpedowe – 2×3 533 mm.

Maksymalne obrażenia – 7533

Zasięg – 9 km

Prędkość torped – 65 węzłów

Czas przeładowania – 55 s

Zasięg wykrywalności torped -1,4 km

Prędkość maksymalna – 37,8 węzła

Promień skrętu – 500 m

Czas przestawienia steru – 2,1 s

Wykrywalność z powierzchni – 7,1 km

Wykrywalność z powietrza – 2,8 km

Wykrywalność po wystrzale w dymie – 2,5 km.

Materiały eksploatacyjne:

Slot 1 – Grupa naprawczo – ratunkowa

Slot 2 – Doładowanie silnika

Europejski niszczyciel Visby, tier V

Szczegóły

Punkty wytrzymałości – 9600

Główna bateria – 1×1, 2×2 120 mm

Zasięg ognia – 9,5km

Maksymalne obrażenia pociskami odłamkowo – burzącymi – 1700

Szansa na pożar – 8%

Maksymalne obrażenia pociskami przeciwpancernymi – 2200

Prędkość wylotowa pocisków OB i PP – 900 m/s

Czas przeładowania – 6,5 s

Uzbrojenie torpedowe – 2×3 533 mm

Maksymalne obrażenia – 7533

Zasięg – 9km

Prędkość torped – 65 węzłów

Czas przeładowania – 55 s

Zasięg wykrywalności torped -1,4 km

Prędkość maksymalna – 39 węzłów

Promień skrętu – 540 m

Czas przestawienia steru – 2,5s

Wykrywalność z powierzchni – 7,1 km

Wykrywalność z powietrza – 2,8 km

Wykrywalność po wystrzale w dymie – 2,5 km

Materiały eksploatacyjne:

Slot 1 – Grupa naprawczo – ratunkowa

Slot 2 – Doładowanie silnika

Slot 3 – Grupa naprawcza (czas działania 10s, przywraca 1%HP na sekundę, przeładowanie 120s (80s premium) 1 ładunek (2 premium)

Europejski niszczyciel Västerås, tier VI

Szczegóły

Punkty wytrzymałości – 12100

Główna bateria – 3×2 120 mm

Zasięg ognia – 9,9 km

Maksymalne obrażenia pociskami odłamkowo – burzącymi – 1700

Szansa na pożar – 8%

Maksymalne obrażenia pociskami przeciwpancernymi – 2200

Prędkość wylotowa pocisków OB i PP – 900 m/s

Czas przeładowania – 6,5 s

Uzbrojenie torpedowe – 2×3 533 mm

Maksymalne obrażenia – 7533

Zasięg– 10 km

Prędkość torped – 65 węzłów

Czas przeładowania – 55 s

Zasięg wykrywalności torped -1,4 km

Prędkość maksymalna – 38 węzłów

Promień skrętu – 590 m

Czas przestawienia steru – 3 s

Wykrywalność z powierzchni – 7,7km

Wykrywalność z powietrza – 3,2km

Wykrywalność po wystrzale w dymie – 2,8km

Materiały eksploatacyjne:

Slot 1 – Grupa naprawczo – ratunkowa

Slot 2 – Doładowanie silnika

Slot 3 – Grupa naprawcza (czas działania 10s, przywraca 1%HP na sekundę, przeładowanie 120s (80s premium) 1 ładunek (2 premium)

Europejski niszczyciel  Skåne, tier VII

Szczegóły

Punkty wytrzymałości – 13000

Główna bateria – 2×2 120 mm

Zasięg ognia – 10,1 km

Maksymalne obrażenia pociskami odłamkowo – burzącymi – 1700

Szansa na pożar – 7%

Maksymalne obrażenia pociskami przeciwpancernymi – 2150

Prędkość wylotowa pocisków OB i PP – 850 m/s

Czas przeładowania – 3,5 s

Uzbrojenie torpedowe – 2×3 533 mm

Maksymalne obrażenia – 7533

Zasięg – 12 km

Prędkość torped – 76 węzłów

Czas przeładowania – 55 s

Zasięg wykrywalności torped – 1,6 km

Prędkość maksymalna – 35 węzłów

Promień skrętu – 610 m

Czas przestawienia steru – 3,2 s

Wykrywalność z powierzchni – 7,7 km

Wykrywalność z powietrza – 3,5 km

Wykrywalność po wystrzale w dymie – 2,8km

Materiały eksploatacyjne:

Slot 1 – Grupa naprawczo – ratunkowa

Slot 2 – Doładowanie silnika

Slot 3 – Grupa naprawcza [czas działania 10s, przywraca 1%HP na sekundę, przeładowanie 120s (80s premium) 1 ładunek (2 premium)]

Europejski niszczyciel Öland, tier VIII

Szczegóły

Punkty wytrzymałości – 14100

Główna bateria – 2×2 120 mm

Zasięg ognia – 10,1 km

Maksymalne obrażenia pociskami odłamkowo – burzącymi – 1700

Szansa na pożar – 7%

Maksymalne obrażenia pociskami przeciwpancernymi – 2150

Prędkość wylotowa pocisków OB i PP – 850 m/s

Czas przeładowania – 3,5 s

Uzbrojenie torpedowe – 2×3 533 mm

Maksymalne obrażenia – 10700

Zasięg – 12km

Prędkość torped – 76 węzłów

Czas przeładowania – 70 s

Zasięg wykrywalności torped – 1,6 km

Prędkość maksymalna – 35 węzłów

Promień skrętu – 610 m

Czas przestawienia steru – 3,4 s

Wykrywalność z powierzchni – 8 km

Wykrywalność z powietrza – 3,5 km

Wykrywalność po wystrzale w dymie – 2,9km

Materiały eksploatacyjne:

Slot 1 – Grupa naprawczo – ratunkowa

Slot 2 – Doładowanie silnika

Slot 3 – Grupa naprawcza (czas działania 10s, przywraca 1%HP na sekundę, przeładowanie 120s (80s premium) 1 ładunek (2 premium)

Slot 4 – Radar dozorowania [Czas trwania 15s; Zasięg działania 7,5km; Przeładowanie 180s (premium 120) , 2 ładunki (premium 3)]

Europejski niszczyciel Östergötland, tier IX

Szczegóły

Punkty wytrzymałości – 15800

Główna bateria – 2×2 120 mm

Zasięg ognia – 10,2km

Maksymalne obrażenia pociskami odłamkowo – burzącymi – 1700

Szansa na pożar – 7%

Maksymalne obrażenia pociskami przeciwpancernymi – 2150

Prędkość wylotowa pocisków OB i PP – 850 m/s

Czas przeładowania – 3 s

Uzbrojenie torpedowe – 1×3, 1×5 533 mm

Maksymalne obrażenia – 10700

Zasięg – 15 km

Prędkość torped – 86 węzłów

Czas przeładowania – 90 s

Zasięg wykrywalności torped – 1,8km

Prędkość maksymalna – 35 węzłów

Promień skrętu – 610 m

Czas przestawienia steru – 3,7 s

Wykrywalność z powierzchni – 8 km

Wykrywalność z powietrza – 3,5 km

Wykrywalność po wystrzale w dymie – 2,9 km

Materiały eksploatacyjne:

Slot 1 – Grupa naprawczo – ratunkowa

Slot 2 – Doładowanie silnika

Slot 3 – Grupa naprawcza (czas działania 10s, przywraca 1%HP na sekundę, przeładowanie 120s (80s premium) 1 ładunek (2 premium)

Slot 4 – Radar dozorowania [Czas trwania 15s; Zasięg działania 7,5km; Przeładowanie 180s (premium 120) , 2 ładunki (premium 3)]

Europejski niszczyciel Halland, tier X

Szczegóły

Punkty wytrzymałości – 19200

Główna bateria – 2×2 120 mm

Zasięg ognia – 10,4 km

Maksymalne obrażenia pociskami odłamkowo – burzącymi – 1750

Szansa na pożar – 8%

Maksymalne obrażenia pociskami przeciwpancernymi – 2100

Prędkość wylotowa pocisków OB i PP – 850 m/s.

Czas przeładowania – 2,5 s

Uzbrojenie torpedowe – 2×5 533 mm

Maksymalne obrażenia – 10700

Zasięg – 15 km

Prędkość torped – 86 węzłów

Czas przeładowania – 110 s

Zasięg wykrywalności torped – 1,8 km

Prędkość maksymalna – 35 węzłów

Promień skrętu – 660 m

Czas przestawienia steru – 4,3 s

Wykrywalność z powierzchni – 8,9 km

Wykrywalność z powietrza – 4 km

Wykrywalność po wystrzale w dymie – 3,3 km

Materiały eksploatacyjne:

Slot 1 – Grupa naprawczo – ratunkowa

Slot 2 – Doładowanie silnika

Slot 3 – Grupa naprawcza (czas działania 10s, przywraca 1%HP na sekundę, przeładowanie 120s (80s premium) 1 ładunek (2 premium)

Slot 4 – Radar dozorowania [Czas trwania 15s; Zasięg działania 7,5km; Przeładowanie 180s (premium 120) , 2 ładunki (premium 3)]

Europejski niszczyciel Småland, tier X premium

Szczegóły

W przeciwieństwie do Hallanda – Smalland nie ma Radaru dozorowania oraz ma mniej torped, ale jego zasięg wykrycia jest mniejszy o 1km. To bardziej klasyczny torpedowiec, polegający na swojej niewykrywalności.

Punkty wytrzymałości – 19200

Główna bateria – 2×2 120 mm

Zasięg ognia – 10,4 km

Maksymalne obrażenia pociskami odłamkowo – burzącymi – 1750

Szansa na pożar – 8%

Maksymalne obrażenia pociskami przeciwpancernymi – 2100

Prędkość wylotowa pocisków OB i PP – 825 m/s

Czas przeładowania – 2,5 s

Uzbrojenie torpedowe – 1×3, 1×5 533 mm

Maksymalne obrażenia – 10700

Zasięg – 15 km

Prędkość torped – 86 węzłów

Czas przeładowania – 110 s

Zasięg wykrywalności torped – 1,8 km

Prędkość maksymalna – 35 węzłów

Promień skrętu – 660 m

Czas przestawienia steru – 4,3 s

Wykrywalność z powierzchni – 7,9 km

Wykrywalność z powietrza – 3,5 km

Wykrywalność po wystrzale w dymie – 2,9 km

Materiały eksploatacyjne:

Slot 1 – Grupa naprawczo – ratunkowa

Slot 2 – Doładowanie silnika

Slot 3 – Grupa naprawcza (czas działania 10s, przywraca 1%HP na sekundę, przeładowanie 120s (80s premium) 1 ładunek (2 premium)

Wszystkie podane parametry dotyczą okrętu bez kapitana, sygnałów oraz kamuflażu.  Dane mogą ulec zmianie.

Tłumaczenie własne

Ź: WoWs Devblog

0 0 votes
Oceń wpis:
5 komentarzy
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
Jisaburo Ozawa

Stawiacz min-okręt szkolny Gryf to krążownik według idiotów z WG. A prędkosć to jaką będzie miał? 45 w?

Sinecode

Historycznie Gryf był „niewiadomo czym”. Miał być nowoczesnym stawiaczem min, okrętem szkolnym oraz krążownikiem reprezentacyjnym wyposażonym (na szczęście koniec końców z tego zrezygnowano) w katapultę z samolotem. Więc wsadzenie go jako krążownik na 1 tier nie jest takie głupie do końca.

Jisaburo Ozawa

Ogólnie racja. Nasz Gryf to taka większa Itsukushima (1929), tylko dlaczego WG nazywa krążownikami stawiacze min, awiza i kanonierki? Maleńkie i mikro krążowniki ówczesnie budowała tylko Republika Chińska.

Revanche25

Niemcy na początku II wojny nasze DD klasyfikowali jako krążowniki torpedowe.
Ważniejszą sprawą jest że WG wykastrowało Gryfa, bo ten miał 2xI + 2xII 120 mm a nie 4xI 120 mm.

Sinecode

To się nazywa balans… 😀
Żadnej gry od WG nie należy traktować jako gry historycznej, bo to już błąd na dzień dobry. Zręcznościówki albo gry hazardowe (no bo wiecie- RNG i wejdzie albo nie wejdzie) jak najbardziej.