WoWs: biuletyn deweloperów 0.11.8 i test publiczny

Zmiany i nowości w nadchodzącej aktualizacji i test publiczny.

WAŻNE! Aktualizacja jest wciąż w fazie testów, więc informacje zawarte w biuletynie mają charakter umowny i odzwierciedlają stan gry na czas jego publikacji. Do czasu wprowadzenia aktualizacji niektóre zmiany i nowe funkcje mogą zostać całkowicie usunięte bądź wprowadzone w innej formie. Zrzuty ekranu, konkretne wartości i szczegóły mechanik w grze niekoniecznie znajdą swoje odzwierciedlenie w ostatecznej wersji gry po wprowadzeniu aktualizacji.

Uwaga: Nagrody za aktywność na serwerze testu publicznego mogą odbiegać od tych na serwerze głównym.

Rocznica World of Warships

W tym roku World of Warships obchodzi swoje siódme urodziny! Chcąc uczcić to wydarzenie, przygotowaliśmy rozmaite aktywności dla naszych graczy.

Kolekcja Siedem mórz

Ważną nowością będącą częścią naszych obchodów urodzin jest kolekcja pod tytułem Siedem mórz poświęcona historii portów odtworzonych w naszej grze. Kolekcja Siedem mórz pozwoli Wam zerknąć świeżym okiem na znajome miejsca i poznać kilka intrygujących faktów z historii aż 16 słynnych portów.

Elementy kolekcji można zdobyć tylko ze specjalnych kontenerów o tej samej nazwie. Możecie zdobywać kontenery poprzez wykonywanie specjalnych łańcuchów misji bojowych i z darmowych zestawów codziennych w Zbrojowni. Bądźcie pewni, że te kontenery w zupełności wystarczą, by skompletować kolekcję. Kolekcja składa się z czterech stron po cztery elementy na każdej.

Nagroda za ukończenie strony: 1 dzień konta premium.
Nagroda za skompletowanie kolekcji: pakiet premii dla okrętu VII poziomu.

Nowe kolekcja nie będzie dostępna na serwerze testu publicznego.

Okolicznościowe nagrody

Aby uczcić siódmą rocznicę World of Warships, przywracamy premie za Wasze poczynania w bitwach za sterami wszystkich okrętów od poziomu V w górę. Tym razem jednak dodaliśmy istotne usprawnienie — możliwość otrzymania kilku prezentów za jedną bitwę!

Jeśli gracz ma co najmniej 100 okrętów, będzie mógł otrzymać standardowy prezent za bitwy stoczone okrętem, a także dodatkowe prezenty, które zależeć będą od zdobytych bazowych PD. Obowiązuje również stara zasada, która mówi, że nie można zdobyć prezentów po raz drugi, grając tym samym okrętem.

Dodatkowe prezenty mogą być przydzielone dowolnemu innemu okrętowi, na którym ich jeszcze nie ma, dzięki czemu zgarniecie prezent dla tego okrętu bez konieczności faktycznego rozegrania bitwy za jego sterem.

Nagrody za prezenty dodatkowe zależą od poziomu Waszego okrętu:

  • Dla okrętów V–VII poziomu to 1 kontener Specjalne premie.
  • Dla okrętów VIII–IX poziomu to 1 kontener Rzadkie premie i 1 kontener Specjalne premie.
  • Dla okrętów X poziomu i superokrętów to 1 Superkontener.

Liczba prezentów dodatkowych otrzymanych po bitwie zależy od liczby okrętów, jakie posiadacie w swoim porcie, i liczby zdobytych bazowych PD w tej bitwie. Przykładowo, gracz z flotą w porcie przekraczającą 300 okrętów będzie mógł zdobyć 4 prezenty w 1 bitwie: 1 za wejście do bitwy okrętem i 3 za skuteczne działania w bitwie.

Nowy kontener Specjalne premie zawiera premie ekonomiczne 2 poziomu. 5 premii jednego z następujących typów: kredyty +40%, PD okrętu +200%, PD dowódcy +200%, wolne PD +600%.

Nowy kontener Rzadkie premie zawiera premie ekonomiczne 3 poziomu. 3 premie jednego z następujących typów: kredyty +160%, PD okrętu +800%, PD dowódcy +800%, wolne PD +2400%.


Okręt w natarciu

Jedną z nowych aktywności wprowadzanych w aktualizacji 0.11.8 jest wyzwanie rzucane SI w nowej grze pod tytułem „Okręt w natarciu”, inspirowanej klasyczną grą o bitwie morskiej. Możecie wejść do gry w Zbrojowni. Rozgrywkę umożliwia specjalny zasób — przepustka natarcia. Przepustki natarcia można zdobywać za wykonywanie specjalnych misji bojowych.

Możecie zatrzymać trwającą bitwę w dowolnym momencie i wrócić do niej później. Wasz postęp zostanie zachowany. Bitwa może zostać również ukończona automatycznie. W takim wypadku SI dokończy bitwę za Was. Wyniki bitwy pojawią się na ekranie, a Wy otrzymacie wszystkie należne nagrody w postaci żetonów jubileuszowych. Będą one przyznawane za zatapianie okrętów przeciwnika i wygrywanie bitew.

Możecie wymieniać żetony w Zbrojowni za pomocą opcji wymiany, która najbardziej Wam odpowiada:

  • Stałe kamuflaże
  • Pakiety premii dla okrętów
  • Premie ekonomiczne
  • Kontenery z sygnałami i zasobami
  • Kredyty

Przeprojektowane operacje

W aktualizacji 0.11.8 przeprojektowaliśmy wszystkie operacje w grze. Powodem tych zmian było umożliwienie Wam częstszego uczestnictwa w operacjach Waszymi ulubionymi okrętami przy równoczesnym zdobywaniu nagród.

Obecnie okręty VI–VIII poziomu mogą przystąpić jednocześnie do tej samej bitwy, a ostateczny skład drużyny będzie miał wpływ na siłę botów i zyski po bitwie. „Opłata” za ponowne wejście do bitwy tym samym okrętem zostanie usunięta.

Ekonomia działająca w operacjach również ulegnie zmianie. Do tej pory gracze zdobywali gwiazdki za ukończenie operacji, a nagrody można było zdobyć tylko raz. Całkowicie usunęliśmy gwiazdki, a nagrody mogą być teraz zdobywane poprzez wykonywanie wyjątkowych codziennych i tygodniowych misji bojowych uszytych na miarę operacji. W nagrodę otrzymacie żetony społeczności.

Operacja tygodnia nie będzie dostępna w aktualizacji 0.11.8. Podczas gry w drużynie, gdzie sojusznicy wybierani są automatycznie, operacja zostanie wybrana losowo. Wciąż będziecie mogli wybrać operację, gdy będziecie częścią dywizjonu.

Aktualizacja 0.11.8 przywraca trzy następujące operacje w odświeżonym trybie gry: Ostatnia granica, Hermes i Kwiat wiśni.

Zmiany w mechanice przeładowania

Zmieniliśmy mechanikę przeładowania działa nakładaną podczas zmiany typu pocisku.

Przy aktywnej umiejętności dowódcy Wprawny ładowniczy typ pocisku będzie teraz zmieniany jeszcze szybciej, jeśli nie wszystkie działa baterii główniej są w pełni przeładowane po salwie (co było wymagane przed zmianą, by umiejętność zadziałała).

Pociski będą teraz miały nowy parametr — czas zmiany typu pocisku.

  • Jeśli obecny czas przeładowania działa przekracza czas zmiany typu pocisku, przełączenie rodzaju pocisku nie wpłynie na czas przeładowania działa.
  • Jeśli jednak obecny czas przeładowania działa jest krótszy od czasu zmiany typu pocisku, czas przeładowania działa po przełączeniu typu pocisku będzie równy czasowi zmiany typu pocisku.

Premia umiejętności Wprawny ładowniczy nakładana na czas zmiany typu pocisku została zmieniona z −50% na −40%. Przykładowo, jeśli standardowy czas przeładowania działa wynosi 30 sekund, czas zmiany typu pocisku z aktywną umiejętnością Wprawny ładowniczy wyniesie 18 sekund, lecz powinno brać się pod uwagę następujące kwestie:

  • Jeśli pozostały czas przeładowania działa wynosi 20 sekund i zmienicie typ pocisku, czas przeładowania wciąż będzie wynosił 20 sekund.
  • Jeśli do przeładowania dział pozostało tylko 5 sekund, przełączenie typu pocisku zwiększy czas przeładowania działa do 18 sekund.

Mechanika ta dotyczyć będzie każdej wieży indywidualnie. Czas zmiany typu pocisku pokazany będzie w specyfikacji technicznej okrętu.

Dodatkowo wszystkie możliwe do zbadania włoskie pancerniki będą posiadać domyślnie premię –30% czasu zmiany typu pocisku, co oznacza, że będzie ona działać nawet wówczas, gdy umiejętność Wprawny ładowniczy nie jest aktywna. Aktywacja umiejętności dodatkowo zwiększy premię.

Skoro mówimy o włoskich pancernikach, częste przełączanie pomiędzy typami pocisków jest istotnym elementem rozgrywki. Dodatkowa premia uwypukli tę funkcjonalność i zwiększy efektywność umiejętności Wprawny ładowniczy, w porównaniu do pancerników innych nacji.

Test publiczny aktualizacji 0.11.8: Runda 1.

Udział w teście publicznym pozwoli Wam na zdobycie kontenerów z okrętami premium, stałymi i jednorazowymi kamuflażami oraz innymi cennymi przedmiotami. Wszystkie informacje o tym, jak dołączyć do testu publicznego, są dostępne na naszej oficjalnej stronie w specjalnym artykule.

Aktualizacja 0.11.8 wprowadza premie za skuteczność bojową, przerobione operacje, minigrę Okręt w natarciu i inne nowości. Rzućcie okiem na Biuletyn deweloperów i witajcie w teście! Do zobaczenia na serwerze testu publicznego!

NAPISZ OPINIĘ

Harmonogram rundy 1.

Początek: Cz. 18 Sie. 18:30 CEST (UTC+2) / Twój czas lokalny: Cz. 18 Sie. 18:30
Koniec: Wt. 23 Sie. 07:30 CEST (UTC+2) / Twój czas lokalny: Wt. 23 Sie. 07:30

Misje bojowe i nagrody

Możecie zdobywać żetony społeczności wykonując kolejne misje bojowe na serwerze testu publicznego. Żetony te można wymienić na różnorodne nagrody w Zbrojowni, w tym rzadkie stałe kamuflaże, kontenery i inne przedmioty w grze.

Nagrody za aktywność na serwerze testu publicznego mogą różnić się od tych na serwerze głównym.

Runda
1. 2.
Zdobyć 250 bazowych PD w jednej bitwie losowej lub kooperacyjnej.

Nagroda na serwerze głównym: 100 żetonów społeczności.

Zdobyć 1000 bazowych PD w bitwach losowych lub kooperacyjnych.

Nagroda na serwerze głównym: 200 żetonów społeczności.

Zdobyć 8000 bazowych PD w bitwach losowych.

Nagroda na serwerze głównym: 1 specjalny kontener Taktyczny.

Zdobyć 8000 bazowych PD w operacjach.

Nagroda na serwerze głównym: 1000 żetonów społeczności.

Zadać 700 000 pkt uszkodzeń okrętom przeciwnika lub pomóc swojej drużynie zadać 250 000 pkt uszkodzeń poprzez wykrywanie w bitwach losowych lub operacjach.

Nagroda na serwerze głównym: 500 żetonów społeczności.

Ukończyć 10 dodatkowych zadań w operacjach.

Nagroda na serwerze głównym: 450 żetonów społeczności.

Trafić okręty przeciwnika 1500 razy pociskami baterii głównej lub torpedami w bitwach losowych, bądź ukończyć 40 zadań dodatkowych w operacjach.

Nagroda na serwerze głównym: 250 dublonów; 1600 żetonów społeczności; 2 specjalne kontenery Taktyczny.

Każdy specjalny kontener Taktyczny zawiera 1 dzień konta premium Warships, 2 jednorazowe premie ekonomiczne +300% wolnych PD za bitwę oraz 3 sygnały Juliet Charlie.

Dodatkowo do zwyczajowych misji podczas testu publicznego 0.11.8, gracze będą mieli dostęp do specjalnych misji powtarzalnych, których wypełnienie nagrodzi Was nagrodami na serwerze głównym.

Powtarzalne misje bojowe

Zdobyć 1000 bazowych PD w bitwach losowych lub kooperacyjnych.

Nagroda na serwerze głównym: 1000 jedn. węgla; 2500 wolnych PD; 200 żetonów społeczności; 500 000 kredytów.

Powtarzalna misja bojowa jest dostępna tylko w drugim i trzecim dniu każdej rundy testu publicznego. Misja jest aktualizowana o godz. 02:00 UTC.

Łańcuch misji bojowych

Część 1.
Wygrać dwie bitwy.
Część 2.
Zdobyć 1500 bazowych PD.
Część 3.
Zadać 150 000 pkt uszkodzeń okrętom przeciwnika.
Część 4.
Zniszczyć trzy okręty przeciwnika.

Nagroda na serwerze głównym za ukończenie łańcucha: 5000 wolnych PD; 700 jedn. węgla; 800 000 kredytów; 10 000 elitarnych PD.

Łańcuch misji bojowych można ukończyć w bitwach losowych lub operacjach i jest on możliwy do wypełnienia trzy razy dziennie w następujących godzinach: 12:00–14:00 UTC; 18:00–20:00 UTC; 00:00–02:00 UTC. Możecie ukończyć misję we wszystkich trzech blokach czasowych i trzykrotnie zdobyć nagrody podczas jednego dnia.

Premie początkowe

  • Koszt badań okrętów i modułów będzie znacznie obniżony.
  • Będziecie mogli resetować umiejętności dowódców za darmo.

Jeśli dołączacie do testu publicznego po raz pierwszy od aktualizacji 0.11.7, zostaniecie nagrodzeni następującymi premiami:

  • Na początku testu publicznego każdy uczestnik na swoim testowym koncie posiadać będzie wszystkie możliwe do zbadania okręty VI i VIII poziomu, za których sterami zasiądą dowódcy z 19 punktami umiejętności.
  • 500 000 000 kredytów; 30 000 dublonów; 250 000 jedn. węgla i 90 dni konta premium Warships.
  • Zestawy z jednorazowymi premiami ekonomicznymi i 50 sygnałami bojowymi.

Jeśli rozegraliście co najmniej jedną bitwę na serwerze testu publicznego podczas testów aktualizacji 0.11.7, Wasze konta zostaną skopiowane z serwera głównego na serwer testu publicznego.

ź: WoWs 1, 2