WoWs: biuletyn deweloperów 0.11.1 i test publiczny

Zmiany i nowości w nadchodzącej aktualizacji i test publiczny.

WAŻNE! Aktualizacja jest wciąż w fazie testów, więc informacje zawarte w biuletynie są umowne i odzwierciedlają stan gry na czas jego publikacji. Niektóre zmiany i nowe funkcje mogą zostać całkowicie usunięte bądź wprowadzone w innej formie do czasu wprowadzenia aktualizacji. Zrzuty ekranu, konkretne wartości i szczegóły mechanik w grze niekoniecznie znajdą swoje odzwierciedlenie w ostatecznej wersji gry po wprowadzeniu aktualizacji.

Uwaga: nagrody za aktywność na serwerze testu publicznego mogą odbiegać od tych na serwerze głównym.

Derby sterowców

W aktualizacji 0.11.1 ruszamy z nowym, tymczasowym typem bitwy o nazwie Derby sterowców.

Historycznie te statki powietrzne stanowiły środek transportu dla agentów wywiadu w posiadaniu ważnych wiadomości oraz dyplomatów podróżujących w celu przeprowadzenia tajnych negocjacji na neutralnym gruncie. W nowym typie bitwy Waszym zadaniem będzie powstrzymanie sterowca przeciwnika i upewnienie się, że to Wasz sterowiec jako pierwszy dotrze do punktu docelowego.

Zasady

Bitwy będą toczone w formacie 12 na 12, okrętami X poziomu.

W każdej drużynie znajdzie się niezniszczalny sterowiec, poruszający się po ustalonej ścieżce. Zadaniem drużyny będzie odeskortowanie własnego sterowca do końca jego drogi, nim zrobią to przeciwnicy, bądź zniszczenie wszystkich okrętów oponentów.

Drużyny mają wpływ na szybkość obu sterowców. Każdy z tych statków powietrznych cechuje się obszarem interakcji o promieniu 3 km, który jest wokół niego wyświetlany. Sterowiec będzie poruszał się szybciej, jeśli w tej strefie będą znajdować się wyłącznie sojusznicze okręty, ale zwolni, jeśli przedrze się do niej choć jedna jednostka przeciwnika.

Superlotniskowce

Na premierę aktualizacji 0.11.1 do gry wejdą dwa nowe superokręty:

  • Brytyjski lotniskowiec Eagle, który na etapie kładzenia stępki miał być jeszcze okrętem typu Audacious. Lotniskowiec został ukończony według znacznie zmienionego projektu, a później przeszedł gruntowną modernizację, by mógł przenosić i obsługiwać najbardziej zaawansowane samoloty pokładowe lat 50. ubiegłego wieku, w tym samoloty odrzutowe.

  • Amerykański lotniskowiec United States, ukończony wariant, odtworzony przez naszych deweloperów na potrzeby „superlotniskowca”, jako uderzeniowy lotniskowiec floty z odpowiednimi zmianami w projekcie układu okrętu i jego wyposażeniu.

Na jednostkach stacjonują dwa typy eskadr: standardowe i taktyczne. Te pierwsze stanowią główną siłę uderzeniową lotniskowca, a gracze są już z nimi obeznani, natomiast drugie to nowy rodzaj broni.

Eskadry taktyczne na pokładzie nowych lotniskowców składają się z samolotów odrzutowych, które mogą poszczycić się wysoką prędkością maksymalną. Cecha ta pozwala im szybko pokonać znaczne odległości, by przeprowadzać błyskawiczne ataki wymierzone w przeciwników. Samoloty odrzutowe lotniskowców   Eagle i   United States nie mogą zwolnić poniżej prędkości przelotowej, a doładowanie silnika w ich przypadku nie będzie się odnawiać w powietrzu.

Chcemy też zaznaczyć, że eskadry taktyczne tych okrętów najlepiej sprawdzają się w charakterze broni dodatkowej, dlatego też składają się tylko z jednego klucza atakującego. Oznacza to, że ich skuteczność będzie znacznie spadać wraz z każdym utraconym samolotem. Z tego powodu nie mogą być zbyt długo wystawione na ostrzał z dział przeciwlotniczych.

Wyzwania osobiste

W aktualizacji 0.11.1 powracają Wyzwania osobiste. Waszym celem podczas wydarzenia jest zebranie możliwie jak największej liczby bazowych PD, demonstrując przy tym swoje umiejętności w bitwie i grając okrętami różnych klas i nacji. Więcej szczegółów znajdziecie w specjalnym artykule.

Zaktualizowaliśmy nagrody, a tabela z wynikami zostanie zresetowana dwa tygodnie po wprowadzeniu aktualizacji. Dzięki temu nagrody będą ponownie dostępne dla graczy, którzy osiągnęli już najwyższy poziom.

Nagrody: nowy tymczasowy zasób o nazwie żetony śródziemnomorskie oraz węgiel. Przejdźcie do specjalnej zakładki w Zbrojowni, by wymienić swoje żetony śródziemnomorskie na zestawy z  VI Dido i  VI Canarias z kamuflażem Atlantycki oraz inne nagrody.

Zmiany w ekonomii gry

Uszkodzenia zadane samolotom

Nagroda ekonomiczna za niszczenie samolotów będzie teraz przydzielana w taki sam sposób jak nagroda za uszkadzanie i niszczenie okrętów. Część kredytów i PD będzie przyznawana nie tylko za zestrzelenie samolotu, ale także za zadanie mu uszkodzeń.

Średnia zyskiwanych zasobów pozostanie bez zmian, ale nagrody będą łatwiejsze do zdobycia.

Uzupełnianie amunicji

Koszt uzupełniania amunicji lotniskowca i ataku lotniczego będzie teraz obliczany w odniesieniu do ilości wykorzystanej amunicji, a nie utraconych samolotów.

Kredyty będą wykorzystywane również do uzupełnienia ładunków głębinowych na pokładach niszczycieli i krążowników.

Dzięki tym krokom sprowadzimy koszty uzupełniania amunicji lotniskowców, ataku lotniczego i ładunków głębinowych do poziomu pozostałych typów amunicji.

PD lotniskowców

Przerobiliśmy sposób zdobywania PD przez lotniskowce VIII i X poziomu. Będą teraz zdobywać ich więcej za zatapianie przeciwników, a mniej za uszkadzanie ich.

Dotychczas dobra skuteczność bojowa lotniskowców VIII i X poziomu przynosiła mniejsze nagrody w porównaniu z innymi klasami okrętów. Nawet zatopienie kilku jednostek przeciwnika rzadko stawiało lotniskowce na czele swojej drużyny pod względem zdobytych PD. Teraz wysoka skuteczność w bitwie zapewni większe nagrody.


Inne ulepszenia

Zmiany w botach

Całkowicie przerobiliśmy system AI sterujący botami w grze. Nowy system sprawia, że dołączanie botów do różnych typów bitew i scenariuszy w grze jest łatwiejsze i szybsze.

Uprościliśmy działanie algorytmu botów na wszystkich poziomach trudności w pokojach treningowych. Nie spodziewamy się większych zmian w zachowaniu botów w przypadku operacji, bitew kooperacyjnych i różnorodnych trybów tymczasowych. Mimo to, ze względu na ogromną skalę aktualizacji całego systemu AI, ciężko nam ocenić w tym momencie efekt tych zmian. Będziemy bacznie obserwować zachowanie botów i w razie konieczności wprowadzimy kolejne poprawki.

Zmiany w drzewie technologicznym

Wraz z premierą aktualizacji 0.11.1 okręty  X Grosser Kurfürst oraz  X Chabarowsk zostaną zastąpione w swoich drzewach technologicznych odpowiednio jednostkami  X Preussen i  X Delny.

Więcej szczegółów na temat zmian w drzewie technologicznym znajdziecie w specjalnym artykule.

Aktualizacje techniczne

  • Zaktualizowaliśmy sposób wyświetlania warunków misji i nagród, a także innych elementów interfejsu w zakładce Misje bojowe.
  • Naprawiono i zaktualizowano zachowanie karuzeli okrętów w przypadkach, gdy w porcie przeprowadzane są różne działania.

Test publiczny aktualizacji 0.11.1: Runda 1.

Chcemy Wam przypomnieć, że teraz wzięcie udziału w teście publicznym jest prostsze niż kiedykolwiek — możecie zalogować się za pomocą danych z konta głównego. Aby to zrobić, wybierzcie „Test publiczny” w menu Instancji gry, w aplikacji Wargaming Game Center. W nagrodę za uczestnictwo w teście publicznym otrzymacie żetony społeczności. Można je wymienić na kontenery, stałe i jednorazowe kamuflaże oraz inne pożądane przedmioty!

W aktualizacji 0.11.1 pojawi się nowy tymczasowy typ bitwy — Derby sterowców — a także superlotniskowce, Wyzwania osobiste i inne nowości. Rzućcie okiem na Biuletyn deweloperów i witajcie w teście! Do zobaczenia na serwerze testu publicznego!

NAPISZ OPINIĘ

Harmonogram rundy 1.

Początek: Cz. 27 Sty. 17:30 CET (UTC+1) / Twój czas lokalny: Cz. 27 Sty. 17:30
Koniec: Wt. 01 Lut. 06:30 CET (UTC+1) / Twój czas lokalny: Wt. 01 Lut. 06:30

Misje bojowe i nagrody

  • Nagrody za aktywność na serwerze testu publicznego mogą różnić się od tych na serwerze głównym.
  • Nagrody będą przyznawane na Wasze konto automatycznie w ciągu kilku dni od wprowadzenia nowej wersji.
  • Możecie zdobyć superlotniskowce na serwerze testu publicznego za wypełnianie specjalnych misji bojowych, grając okrętami X poziomu. Więcej szczegółów dostępnych jest w kliencie gry.
  • W drugiej rundzie testu publicznego bitwy rankingowe odbędą się w następującym formacie:
    • Liga brązowa: 7 na 7 okrętami poziomów VI–VII
    • Liga srebrna: 6 na 6 okrętami poziomów VIII–IX
    • Liga złota: 5 na 5 okrętami X poziomu

Możecie zdobywać żetony społeczności za wypełnianie misji bojowych na serwerze testu publicznego.

Runda
1. 2.
Zdobyć 250 bazowych PD w jednej bitwie losowej, rankingowej lub kooperacyjnej.

Nagroda na serwerze głównym: 100 żetonów społeczności

Zdobyć 1000 bazowych PD w bitwach losowych, rankingowych lub kooperacyjnych.

Nagroda na serwerze głównym: 200 żetonów społeczności

Zdobyć 8000 bazowych PD w bitwach losowych, grając superlotniskowcami.

Nagroda na serwerze głównym: 1 kontener Wargaming

Stoczyć pięć bitew w trybie Derby sterowców i zadać co najmniej 30 000 pkt. uszkodzeń w każdej z nich.

Nagroda na serwerze głównym: 1000 żetonów społeczności

Stoczyć trzy bitwy w ramach operacji i zdobyć co najmniej 3 gwiazdy w każdej z nich.

Nagroda na serwerze głównym: 500 żetonów społeczności

Wygrać pięć bitew kooperacyjnych, grając okrętami X poziomu oraz zadając co najmniej 30 000 pkt. uszkodzeń w każdej bitwie.

Nagroda na serwerze głównym: 250 żetonów społeczności

Ukończyć grupę misji bojowych Nagrody TP w bitwach losowych lub rankingowych:

  • Zdobyć 50 baretek „Trafienia rakietami”, „Trafienia bombami” lub „Trafienia torpedami”
  • Zestrzelić 30 samolotów
  • Zadać 250 000 pkt. uszkodzeń, grając holenderskimi krążownikami

Nagroda na serwerze głównym: 450 żetonów społeczności

Rozegrać jedną bitwę w bitwach rankingowych w złotej lidze.

Nagroda na serwerze głównym: 1 kontener Wargaming

Każdy kontener Wargaming zawiera 1 dzień konta premium Warships., 3 sygnały Papa Papa oraz 3 sygnały Juliet Charlie.

Premie początkowe

  • Koszt badań okrętów i modułów będzie znacznie obniżony.
  • Będziecie mogli resetować umiejętności dowódców za darmo.

Jeśli dołączacie do testu publicznego po raz pierwszy od aktualizacji 0.11.0, zostaniecie nagrodzeni następującymi premiami:

  • Na początku testu publicznego każdy uczestnik na swoim testowym koncie posiadać będzie wszystkie możliwe do zbadania okręty VI oraz VIII poziomu, za których sterami zasiądą dowódcy z 19 punktami umiejętności.
  • 500 000 000 kredytów; 30 000 dublonów; 250 000 jedn. węgla i 90 dni konta premium Warships.
  • 50 sygnałów wszystkich typów (poza sygnałami specjalnymi), które również zostaną dodane do Waszych kont testu publicznego.

Jeśli stoczyliście co najmniej jedną bitwę na serwerze testu publicznego podczas testów aktualizacji 0.11.0, Wasze konta zostaną skopiowane z serwera głównego na serwer testu publicznego.

Jak wziąć udział

Wszystkie informacje dotyczące dołączenia do testu publicznego i zdobycia w nim nagród są dostępne w naszym instruktażu.

TEST PUBLICZNY: INSTRUKCJE

ź: WoWs 1, 2