Sezon „Wody północy”.
Zasady
Sesje gry dostępne w: środy, czwartki, soboty i niedziele
Format: 7 na 7, okręty X poziomu
Ograniczenia: jeden lotniskowiec na drużynę. Do dwóch pancerników na drużynę. Jeśli drużyna posiada jeden lotniskowiec, nie może posiadać więcej niż jeden pancernik.
Nagrody: do 11 000 jedn. stali i wiele dodatkowych nagród
Mapy: Lodowe wyspy, Śpiący olbrzym, Droga wojownika, Północ, Grecja oraz Wody Północy, w trybie Dominacji
Stosowane są następujące reguły dla wszystkich map:
- Liczba stref kluczowych: 3
- Czas zajmowania: 40 sekund
- Zdobywanie punktów: 3 punkty za każde 4 sekundy zajmowania
W dniach, gdy wprowadzane są jakiekolwiek aktualizacje, bitwy klanowe toczone są tylko w oknie czasowym właściwym dla Waszego serwera.
Uwaga: wraz z przejściem na czas standardowy, okna czasowe dla serwerów EU oraz NA zostaną przesunięte o godzinę do przodu.
Zasady sezonu
W trakcie nowego sezonu na wszystkich mapach może pojawić się cyklon.
- Gracze zostaną powiadomieni o nadciągającym cyklonie na początku każdej bitwy, aby móc dostosować taktykę do warunków pogodowych.
- Cyklony natychmiast zmniejszają zasięg widzenia samolotów do 8 km.
- W czwartej minucie bitwy zasięg widzenia okrętów również zaczyna spadać. Po 30 sekundach zostaje zmniejszony do 14 km.
- Po piętnastu i pół minutach od rozpoczęcia bitwy cyklon zacznie się rozpraszać. Jego efekt kompletnie zanika po kolejnych 30 sekundach.
Zasadniczo cyklon jest zaprojektowany, by zmniejszyć potencjał zwiadowczy lotniskowców w bitwach klanowych. Możliwość dodania maksymalnie dwóch pancerników lub zastąpienie jednego z nich lotniskowcem pozwoli na większe zróżnicowanie składu drużyn i taktyki bojowej w nadchodzącym sezonie. Może się na przykład okazać, że popularność zdobędą niszczyciele.
Najemnicy
Dowódcy dywizjonów otrzymają teraz opcję zaproszenia „najemników”, czyli graczy spoza swojego klanu lub z innych klanów, aby dołączyli do ich dywizjonów w ramach bitew klanowych.
Nowa funkcja pozwoli liderom klanu na przetestowanie w warunkach bojowych kandydatów, którzy chcą dołączyć do ich klanu, lub też wypełnić lukę w składzie, bez konieczności dodawania nowych graczy do klanu.