WoWs: aktualizacja umiejętności dowódcy

World of Warships stale się rozwija. W grze regularnie pojawiają się nowe mechaniki i okręty cechujące się unikalną rozgrywką. Aby mieć pewność, że umiejętności dowódcy odpowiadają obecnemu stanowi gry, przeprowadzamy aktualizację na dużą skalę, w której dodajemy nowe umiejętności i zmieniamy istniejące.

Korekty systemu umiejętności dowódcy zwiększą jego wygodę i elastyczność, a do tego dadzą Wam możliwość wyboru pomiędzy kilkoma skutecznymi konfiguracjami zamiast jedynej słusznej opcji. Umożliwi to bardziej precyzyjne dostosowanie okrętu do własnego stylu gry. Co więcej, oprócz aktualizacji umiejętności dowódcy, przeprojektowaliśmy interfejs, a system dowódcy stał się wygodniejszy w użyciu, podobnie jak przeszkalanie i podnoszenie poziomu dowódców.

Podsumowanie

  • Dodaliśmy nowe umiejętności i zmieniliśmy część istniejących.
  • Każdy dowódca ma teraz osobną sekcję umiejętności dla każdej klasy okrętu. W bitwie aktywna jest sekcja umiejętności odpowiadająca używanej klasie okrętu.
  • Ponieważ umiejętności stały się bardziej wyspecjalizowane, a ich łączna liczba wzrosła, maksymalna możliwa liczba punktów umiejętności dowódcy została powiększona z 19 do 21.
  • Dodaliśmy system rekomendacji umiejętności biorący pod uwagę wybrany okręt.
  • Dowódcy z liczbą punktów umiejętności mniejszą od 21 dodatkowo dostarczą Wam elitarne PD dowódcy w liczbie 5% PD dowódcy, zdobytych w bitwie.
  • Dodaliśmy nową metodę zdobywania elitarnych PD dowódcy — poprzez demobilizację nieużywanych dowódców.
  • Przeprojektowaliśmy interfejs umiejętności dowódcy, system werbunku, ponownego przypisywania i odwoływania.

Wraz z wprowadzeniem aktualizacji 0.10.0 wszystkie umiejętności zostaną automatycznie rozdysponowane przy użyciu systemu rekomendacji. Dzięki temu otrzymacie w nowym systemie standardowy układ umiejętności dostosowany do specyfiki danego okrętu. Możecie skorzystać z okazji na darmowe resetowanie punktów umiejętności w aktualizacji 0.10.0. Upewnijcie się, że wypróbujecie różne kombinacje i znajdziecie te, które pasują do Waszego stylu gry!

Darmowy reset umiejętności jest dostępny do: Cz. 18 Lut. 06:00 CET (UTC+1) / Twój czas lokalny: Cz. 18 Lut. 06:00

Jeśli dowódca jest w trakcie przeszkolenia, zostaje ono automatycznie ukończone wraz z wprowadzeniem aktualizacji 0.10.0. Jeśli dowódca nie jest przypisany do okrętu ze swojej specjalizacji, zostanie przypisany do okrętu ze swojej specjalizacji wraz z wprowadzeniem aktualizacji 0.10.0. Dotyczy to tylko okrętów możliwych do zbadania.


Powody zmian

  • Dla wielu okrętów często istniał tylko jeden układ umiejętności, który się sprawdzał. Poprzez dodanie nowych umiejętności i zmianę istniejących chcieliśmy dać graczom wybór pomiędzy kilkoma różnymi, przydatnymi układami, aby przystosować się do różnych stylów gry.
  • Umiejętności dla okrętów wszystkich klas były uprzednio pokazane w tym samym drzewie umiejętności. Z tego powodu część z nich była nieprzydatna dla określonych okrętów lub miała różne działanie na różnych klasach okrętu. Nowy format drzewka zapewni nam też w przyszłości środowisko do rozwoju tematu i umożliwi na przykład tworzenie bardziej wyspecjalizowanych umiejętności dla każdej klasy okrętu.
  • Stary interfejs systemu umiejętności nie był zbyt przyjemny w obsłudze. Zaktualizowaliśmy go poprzez dodanie następujących funkcji:
    • System rekomendacji, który ułatwia wybór umiejętności.
    • Możliwość odwołania dowódców, których już nie potrzebujecie w zamian za elitarne PD.
    • Możliwość wyboru umiejętności i wcześniejsza ocena ich działania, przed zatwierdzeniem wyboru.

Zniżki i premie w wersji 0.10.0

Aby pomóc Wam zaznajomić się z nowym systemem umiejętności dowódcy w wersji 0.10.0:

  • Umiejętności dowódcy będą resetowane za darmo.
  • Ulepszenia będą demontowane za darmo.
  • Koszt przeszkolenia dowódcy w dublonach zmniejszyliśmy o 90% — z 500 do 50 dublonów.

Co więcej, by pomóc Wam w eksperymentach z przeszkalaniem dowódców na różne okręty:

  • Gracze z co najmniej 8. poziomem dostępu otrzymają 500 dublonów przy pierwszym logowaniu do gry podczas wersji 0.10.0.
  • Aktualizacja 0.10.0 zawiera sześć specjalnych misji bojowych, jedną dla każdej nacji z więcej niż jedną gałęzią okrętów: Stanów Zjednoczonych, Japonii, Wielkiej Brytanii, ZSRR, Niemiec i Francji. Aby wypełnić każdą misję, będziecie musieli zdobyć 1100 bazowych PD w dowolnej liczbie bitew, grając okrętami VII–X poziomu dowolnej klasy w dowolnym typie bitwy, z wyjątkiem bitew treningowych. Nagrodę stanowi 100 dublonów.

W sumie możecie zdobyć w ten sposób do 1100 dublonów. Ta ilość wystarczy na przeszkolenie Waszych dowódców 22 razy podczas wersji 0.10.0.

Zniżki i misje bojowe są dostępne

Od: Cz. 21 Sty. 06:00 CET (UTC+1) / Twój czas lokalny: Cz. 21 Sty. 06:00
Do: Cz. 18 Lut. 06:00 CET (UTC+1) / Twój czas lokalny: Cz. 18 Lut. 06:00

Umiejętności

Niemal wszystkie umiejętności zostały zaktualizowane w nowym systemie, dodano również wiele nowych. Wśród nich znajdziecie:

Umiejętności specjalne, które są aktywowane po spełnieniu konkretnych warunków. Spośród aktywowanych efektów wyróżniamy takie, jak:

  • Ekspert od walki w zwarciu: skraca czas przeładowania dział baterii głównej po wykryciu wroga w zasięgu ognia uzbrojenia dodatkowego Waszego okrętu. Ta umiejętność jest szczególnie przydatna dla pancerników o wyspecjalizowanym uzbrojeniu dodatkowym, lecz w związku ze zwiększeniem zasięgu ognia uzbrojenia dodatkowego w aktualizacji 0.10.0, umiejętność ta będzie również przydatna dla innych pancerników.
  • Jastrzębi wzrok: zmniejsza rozrzut pocisków baterii głównej pancernika, jeśli nie ma wrogich okrętów w zasięgu standardowej wykrywalności Waszego okrętu. Stosowanie tej umiejętności w zestawie z Ekspertem w kamuflażu i Modyfikacją systemu kamuflażu 1 zwiększy dodatkowo jej skuteczność.
  • Mistrz działonowy: skraca czas przeładowania dział baterii głównej krążownika po wykryciu wroga w zasięgu standardowej wykrywalności Waszego okrętu.

  • Osaczony: zmniejsza rozrzut pocisków baterii głównej krążownika i zwiększa maksymalną prędkość okrętu, jeśli w standardowym zasięgu ognia Waszej baterii głównej widocznych jest więcej wrogich okrętów, niż przyjaznych. Umiejętność jest przydatna zarówno podczas ataku oskrzydlającego, jak i przy zajmowaniu stref kluczowych.
  • Cichy sprinter: zwiększa prędkość niszczyciela, gdy ten pozostaje niewykryty. Umiejętność jest szczególnie przydatna dla nieuchwytnych niszczycieli torpedowych.
  • Zabijaka: skraca czas przeładowania dział baterii głównej niszczyciela po jego wykryciu przez wroga. Umiejętność jest szczególnie przydatna dla niszczycieli artyleryjskich — francuskich i radzieckich — oraz podczas walki o strefy kluczowe.

Jeśli znacie wszystkie mocne i słabe strony swojego okrętu, a do tego stoczyliście za jego sterami kilkadziesiąt bitew, warto rozważyć umiejętności, które dają Wam sowite premie wraz z odczuwalną karą, na przykład:

  • Superciężkie pociski PP: zwiększa uszkodzenia maksymalne pocisków przeciwpancernych pancernika o 5%, lecz jednocześnie zwiększa czas gaszenia pożaru oraz zwalczania zalań o 30%.

  • Ciężkie pociski OB i PPO: zwiększa uszkodzenia pocisków OB i PPO krążownika o 10%, lecz jednocześnie zwiększa o 15% wykrywalność okrętów o kalibrze dział baterii głównej wynoszącym co najmniej 149 mm.

Specjalne umiejętności dla lotniskowców, które wzmacniają myśliwce:

  • Myśliwiec przechwytujący: sprzęt eksploatacyjny Myśliwce patrolowe został zastąpiony przez Myśliwce przechwytujące. Wezwane samoloty są niewrażliwe na wrogie myśliwce, nie atakują wrogich myśliwców i nie wykrywają wrogich okrętów. Obszar ich patrolowania został zwiększony o 10%. W rezultacie Wasze myśliwce będą polować wyłącznie na wrogie eskadry uderzeniowe.
  • Skrócony czas reakcji: wezwane przez Was myśliwce atakują wrogie samoloty nie po 5 sekundach, lecz po 1 sekundzie spędzonej na obszarze patrolowania. Niemniej jednak dotarcie do obszaru patrolowania zajmuje im więcej czasu, a także szybciej wstrzymują patrolowanie.
  • Używajcie tych dwóch umiejętności razem: Myśliwiec przechwytujący ochroni Was przed wrogimi myśliwcami i zwiększy obszar patrolowania, a Skrócony czas reakcji przyspieszy reakcję Waszych myśliwców na wrogie eskadry. Połączone umiejętności poprawią Waszą zdolność kontrowania wrogich samolotów i obrony sojuszników.

Przeprojektowaliśmy również interfejs:

  • Kliknijcie dowódcę, a następnie wciśnijcie przycisk „Zmień dowódcę”, by zobaczyć wszystkich dostępnych dowódców danej nacji. W tym celu możecie również wybrać okręt bez dowódcy i kliknąć przycisk „Przydziel dowódcę”. Dowódcy są podzieleni na dwie listy — na tych przypisanych do okrętów i na tych znajdujących się w rezerwie.

  • Możecie teraz najpierw wybrać umiejętności i ocenić ich działanie z pomocą sekcji parametrów, zanim ostatecznie zatwierdzicie swój wybór.

  • Zalecane umiejętności — standardowe opcje umiejętności dla poszczególnego okrętu oznaczone zostały specjalnym znakiem. Umiejętności te są dobierane na podstawie mocnych stron okrętu.
  • Kliknijcie przycisk „Wszystkie umiejętności”, aby sprawdzić umiejętności dla wszystkich klas okrętów. Możecie rozdysponować umiejętności tylko dla klasy okrętu, do której przydzielony jest dowódca, lecz dla każdej klasy zapisywane są osobno.

Zmiany w zbalansowaniu gry

Wprowadzamy zmiany dla niektórych okrętów i parametrów, aby lepiej pasowały do nowego systemu umiejętności. Wraz z wprowadzeniem aktualizacji 0.10.0:

  • zwiększono standardowy zasięg ognia dział baterii głównej okrętu VII Atlanta z 11,1 do 13,3 km;
  • poprawiono dynamikę przyśpieszania i zwalniania okrętu X Colbert.

Gdy silnik okrętu zostanie krytycznie uszkodzony, od teraz będzie wciąż działał z 20% wydajnością, zamiast całkowicie się zatrzymać.

Zwiększono zasięg ognia uzbrojenia dodatkowego należącego do pancerników i krążowników.

Nowy zasięg (km):

Poziom Standardowy zasięg ognia Zasięg ze wszystkimi konkretnymi ulepszeniami i umiejętnościami
niemieckie/francuskie Pozostałe niemieckie/francuskie Pozostałe
III 4 3,2 5 4
IV 4,8 4 6 5
V 4,95 4,3 7,5 6,5
VI 5,6 4,95 8,5 7,5
VII 6,3 5,6 9,5 8,5
VIII 7,6 6,6 11,5 10
IX 7,95 6,95 12 10,5
X 8,3 7,3 12,5 11

Jeśli standardowy zasięg ognia uzbrojenia dodatkowego był pierwotnie wyższy, nie zostanie on obniżony. Wykrywalność okrętu stanowi kolejne ograniczenie — maksymalny możliwy zasięg ognia uzbrojenia dodatkowego okrętu nie powinien przekraczać jego najmniejszej możliwej wykrywalności.

Będziemy bacznie obserwować wszystkie okręty i sposób, w jaki na nie wpływa zaktualizowany system umiejętności. Szczególną uwagę zwrócimy na okręty VII Flint i X Smolensk oraz na uzbrojenie dodatkowe pancerników.


Elitarne PD, przeszkalanie i werbunek

Elitarne PD dowódcy

Elitarne PD mogą zostać wykorzystane do podnoszenia poziomu dowódców, przyspieszania przeszkolenia na inne okręty oraz do ponownego rozdysponowania punktów umiejętności i mogą być zamieniane na wolne PD za dublony.

Gdy odwołacie dowódcę, możecie zamienić część jego PD dowódcy na elitarne PD:

  • do 25% PD dowódcy, w cenie 10 kredytów za 1 PD;
  • do 100% PD dowódcy, w cenie 1 dublona za 110 PD.

Na przykład, jeśli dowódca ma 10 000 PD dowódcy, wtedy jego odwołanie pozwoli Wam na zdobycie 2500 elitarnych PD za 25 000 kredytów, lub 10 000 elitarnych PD za 90 dublony.

Dowódcy z liczbą punktów umiejętności mniejszą od 21 dodatkowo dostarczą Wam elitarne PD dowódcy w ilości 5% PD dowódcy, zdobytych w bitwie. Dla dowódców z 21 punktami umiejętności, każdy zdobyty PD zostaje zamieniony w elitarny PD; dodatkowe 5% nie jest przyznawane.

Przeszkalanie i specjalizacja

  • Możliwość przyśpieszenia przeszkolenia dowódcy w zamian za kredyty została usunięta z interfejsu, lecz jest teraz „wbudowana” w grę i darmowa. Ilość PD wymaganych do przeszkolenia została zmniejszona o połowę.

  • Umiejętności nie będą działać aż do zakończenia przeszkolenia dowódcy.
  • Dowódca bez specjalizacji na dany okręt nie może zostać przypisany do tego okrętu bez przeszkolenia. Zasada ta nie dotyczy okrętów premium i specjalnych.
  • Sekcja umiejętności dla każdej klasy okrętu podlega redystrybucji punktów niezależnie od innych. Koszt ponownego rozdzielenia punktów umiejętności pozostaje taki sam.
  • Możecie wejść do bitwy okrętem bez przypisanego dowódcy. W takim przypadku PD dowódcy nie zostaną przypisane do Waszego konta. Pozwoli Wam to na otrzymanie premii za osiągnięcia bitewne bez przypisywania dowódców lub na wypróbowanie nowego okrętu bez konieczności przeszkolenia na niego dowódcy.

Werbowanie dowódców

Koszt i liczba umiejętności dla werbowanych dowódców ulegnie zmianie, żeby w razie konieczności gracz był w stanie zwerbować dowódcę z większą ilością punktów umiejętności.

  • Dowódca bez umiejętności: werbowany za darmo.
  • Dowódca z 6 punktami umiejętności: dostępny za 900 000 kredytów.
  • Dowódca z 10 punktami umiejętności: dostępny za 1500 dublonów.

Czy posiadacie dużą liczbę dowódców i chcecie zresetować wszystkie ich umiejętności za jednym razem?

Od 21 stycznia, po wprowadzeniu aktualizacji 0.10.0 we wszystkich regionach, znajdziecie tutaj link do specjalnej strony, gdzie możecie automatycznie zresetować umiejętności wszystkich swoich dowódców za darmo.

ź: WoWs

0 0 votes
Oceń wpis:
1 komentarz
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
misza

Kolejna głupkowata zmiana o którą nikt nie prosił. No ale ludzie będą pogubieni i będą zmieniali skille za golda. Kasa poleci i tylko to się liczy.