WoWs: aktualizacja 0.9.9

Amerykańskie pancerniki we wczesnym dostępie.

Kapitanowie! W trakcie wprowadzania aktualizacji serwer będzie niedostępny:

Od: Cz. 01 Paź. 07:00 CEST (UTC+2) / Twój czas lokalny: Cz. 01 Paź. 07:00
Do: Cz. 01 Paź. 10:00 CEST (UTC+2) / Twój czas lokalny: Cz. 01 Paź. 10:00

Rozmiar aktualizacji: 5 GB

AMERYKAŃSKIE PANCERNIKI: CZĘŚĆ 1

Amerykańskie pancerniki VIII Kansas i IX Minnesota zostały wprowadzone we wczesnym dostępie!

VIII Kansas można zdobyć za wypełnienie wszystkich dyrektyw, a IX Minnesota z zestawów losowych, które dostępne są w Zbrojowni za dublony.

Żetony amerykańskie: nowy tymczasowy zasób, który mozna zdobyć za wypełnianie dyrektyw wydarzenia oraz wykonywanie specjalnych łańcuchów misji bojowych. Pojawiają się także w zestawach losowych dostępnych za dublony i będą dostępne w zamian za punkty rekrutacyjne w Zbrojowni.

Nagrody dostępne w zamian za żetony amerykańskie: dostępne kolejno zestawy i inne nagrody, które znaleźć można w Zbrojowni.

Nagrody z kolejno dostępnych zestawów: sygnały, jednorazowe kamuflaże, stałe kamuflaże Złoty Orzeł dla okrętów VIII KansasIX Minnesota i X VermontVII Florida ze stałym kamuflażem Złoty Orzeł i pamiątkową flagą, dni konta premium, węgiel.

Cechy nowej gałęzi

  • Liczne działa głównej baterii, o dużej mocy salwy i dalekim zasięgu, ale też dłuższym czasie przeładowania.
  • Doskonała manewrowość jak na okręty tego typu i dobra ochrona przeciwtorpedowa, dość niska prędkość.
  • Dobre uzbrojenie przeciwlotnicze, dodatkowo wzmocnione możliwością stosowania sprzętu eksploatacyjnego Obrona przeciwlotnicza.

Gdy wprowadzona zostanie aktualizacja 0.9.11 okręty VIII KansasIX Minnesota i X Vermont dostępne będą dla wszystkich graczy do zbadania.

Czytaj więcej>>>

STOCZNIA I KAMPANIA „ŻELAZNA WOLA”

Wszystkie pozostałe dyrektywy Stoczni dostępne będą do ukończenia do 26 października. Doprowadźcie do końca wszystkie fazy budowy okrętu na czas, a otrzymacie zupełnie nowy amerykański krążownik VIII Anchorage!

Czytaj więcej>>>

Aktualizacja 0.9.9 kończy tymczasową kampanię „Żelazna wola”, która rozpoczęła się w wersji 0.9.3. Spieszcie się, by zdobyć unikalnego, historycznego dowódcę Jerzego Świrskiego i inne nagrody!

Data i czas zakończenia: Sob. 10 Paź. 08:00 CEST (UTC+2) / Twój czas lokalny: Sob. 10 Paź. 08:00

Czytaj więcej>>>

BITWY KLANOWE: SEZON „WODY PÓŁNOCY”

Początek: Śr. 07 Paź. 13:30 CEST (UTC+2) / Twój czas lokalny: Śr. 07 Paź. 13:30
Koniec: Pon. 23 Lis. 06:30 CEST (UTC+2) / Twój czas lokalny: Pon. 23 Lis. 05:30

Format: 7 na 7, okręty X poziomu
Ograniczenia: maksymalnie dwa pancerniki lub jeden pancernik i jeden lotniskowiec na drużynę
Nagrody: do 11 000 jedn. stali i wiele innych nagród
Mapy: Lodowe wyspy, Śpiący Olbrzym, Droga Wojownika, Północ, Grecja oraz Wody Północy, w trybie dominacji
Cechy sezonu: w nowym sezonie na wszystkich mapach może pojawić się cyklon

  • Cyklon zaczyna się na morzu na samym początku bitwy. Gracze powinni dobrać taktykę odpowiednią do warunków pogodowych.
  • Cyklon zmniejsza zasięg widzenia samolotów do 8 km.
  • W czwartej minucie zaczyna się także zmniejszać zasięg widzenia okrętów. Po 30 sekundach spada on do 14 km.
  • Po 15 i pół minutach cyklon zaczyna się rozpraszać. Jego efekty znikną całkowicie po kolejnych 30 sekundach.

Cyklon wprowadzono, by zmniejszyć zbyt duży potencjał zwiadowczy lotniskowców w bitwach klanowych. Opcja dodania maksymalnie dwóch pancerników lub zastąpienia jednego z nich lotniskowcem urozmaici składy i taktyki w nadchodzącym sezonie. Może się na przykład okazać, że popularność zdobędą niszczyciele.

Szczegółowe informacje na temat tego sezonu opublikujemy w osobnym artykule.

NAJEMNICY

Dowódcy dywizjonów mają teraz możliwość zapraszania „najemników”, czyli graczy spoza klanu lub z innych klanów, by dołączyli do ich dywizjonów w bitwach klanowych.

Nowa funkcja umożliwi dowódcom klanów sprawdzenie w warunkach bojowych kandydatów, którzy chcą do nich dołączyć, lub pozwoli wypełnić luki w składach bez potrzeby przyjmowania do klanu nowych graczy.

Najemnicy: zasady

  • Żeby dodać najemnika do drużyny, wystarczy zaprosić go do dywizjonu. Możecie wyszukiwać graczy za pośrednictwem zakładki „Dywizjony” w kliencie gry.
  • Po bitwie najemnik otrzymuje nagrody zgodne z ligą klanu, po stronie którego walczył.
  • Najemnik może także zdobyć osiągnięcia i emblematy w bitwach klanowych, w zależności od ligi klanu, po stronie którego walczył.
  • Najemnik nie otrzyma jednak ekonomicznych premii klanu, po stronie którego walczył.
  • Najemnik z innego klanu będzie mógł wejść do bitwy w oknie czasowym klanu, który go zaprosił. Wybrane okno czasowe klanu, do którego należy najemnik, pozostanie bez zmian.

W trakcie sezonu „Wody Północy” tylko jeden najemnik może zostać zaproszony do dywizjonu.

AGENCJA BADAWCZA

  • Dodaliśmy premię za zwycięstwo, wynoszącą 200 punktów badawczych dla okrętów V poziomu.
  • Dodano następujące osiągnięcia: Młodszy inżynier okrętowy, Starszy inżynier okrętowy, Inspektor okrętowy, Starszy inspektor okrętowy. Osiągnięcia te przyznawane będą za 10/50/100/150 zresetowanych gałęzi drzewa technologicznego.
  • Tylko gałęzie zresetowane po wprowadzeniu wersji 0.9.9 będą się liczyć w postępach dla nowych osiągnięć i do bonusu dla okrętów V poziomu.

Więcej informacji na temat Agencji badawczej opublikujemy w osobnym artykule.

ZMIANY W MECHANICE GRY

Zmieniliśmy mechanikę wzajemnego oddziaływania pomiędzy pociskami a barbetami/działami głównej baterii.

Dotychczas, gdy pocisk trafiał wieżę głównej baterii, zadawane były jedynie uszkodzenia samemu modułowi, a gracz otrzymywał baretkę „Penetracja”, jednak sam okręt nie odnosił uszkodzeń. Od teraz trafienie w wieżę głównej baterii oznaczać będzie również zmniejszenie PW samego okrętu.

Zmiana ta znacznie ograniczy liczbę przebić, które nie powodują uszkodzeń.

  • Wszystkie uszkodzenia wieży głównej baterii poskutkują także uszkodzeniem okrętu w liczbie 1/10 maksymalnych PW uszkodzeń zadawanych przez dany pocisk.
  • Liczba uszkodzeń zadawanych modułom wieży baterii głównej w przypadku przebicia została zmniejszona 3,3-krotnie.
  • Liczba punktów wytrzymałości modułów wież baterii głównej została zmniejszona o połowę.
  • Uszkodzenia wpływające na PW okrętu od pocisków trafiających w wieże głównej baterii mogą zostać całkowicie odzyskane dzięki sprzętom eksploatacyjnym Grupa naprawcza lub Wyspecjalizowane grupy naprawcze.
  • Modele barbet zostały poprawione.

ULEPSZENIA GRAFIKI

  • Ulepszyliśmy jakość renderowania powierzchni wody dla wszystkich ustawień graficznych. Odbłyski słońca na powierzchni wody wyglądają teraz bardziej realistycznie; horyzont renderowany jest z wyższą jakością, a woda mieć będzie znacznie więcej odcieni, w zależności od mapy. Zmiana ta poprawi szybkość działania klienta gry. Modyfikacje będą najbardziej zauważalne na niskich i średnich ustawieniach jakości grafiki.

  • Port kosmiczny będzie teraz korzystać z nowego modelu oświetlenia i ulepszonej technologii HDR.
  • Zmieniliśmy wygląd przyrządów celowniczych dla eskadr lotniczych, poprawiliśmy także działanie kamery samolotów. Zmiana ta wpłynie jedynie na wygląd interfejsu dla samolotów, ułatwiając celowanie wszystkimi rodzajami ich uzbrojenia, bez zmian w samym sposobie rozgrywki.
  • Przyrządy celownicze samolotów nie będą się już automatycznie dostosowywać do ukształtowania terenów wysp. Specjalny wskaźnik powiadomi Was, że pocisk może trafić w ziemię, a celownik stanie się nieco bardziej przeźroczysty. Nowa funkcja pomoże także uniknąć sytuacji, gdy gracz wycelował w okręt wroga, ale na torze lotu pocisku znajdują się przeszkody terenowe.
  • Samoloty operujące w ramach eskadr będą teraz łatwiej zmieniać pozycje: trasa podejścia bombowców do celu odrobinę się zmieni, a wszystkie uszkodzenia odnoszone przez samolot przy podejściu wprawią go w drżenie.
  • Poprawiliśmy widoczność przyrządów celowniczych samolotów na wodzie odbijającej promienie słońca.

ZMIANY I ULEPSZENIA TECHNICZNE

Wraz z wprowadzeniem wersji 0.9.9 gracze będą mogli grać na wszystkich serwerach World of Warships przy użyciu jednego klienta gry, bez potrzeby instalacji osobnych instancji gry dla każdego regionu. Serwer gry będzie określany na podstawie aktualnie wybranego konta w Wargaming Game Center.

Zalecamy usunięcie wszystkich dodatkowych klientów gry zainstalowanych przed wprowadzeniem wersji 0.9.9. Uwaga: nadal konieczne jest stosowanie osobnych klientów dla testów publicznych.

Zaobserwowaliśmy spadki wydajności i zaburzenia w wyglądzie przyrządów celowniczych w przypadku kart graficznych, które nie wspierają DirectX 11. Z tego względu wycofujemy wsparcie dla kart graficznych, które nie spełniają minimalnych wymagań sprzętowych.

Lista kart graficznych, których nie wspieramy

Wsparcie dla systemów operacyjnych macOS zostanie wstrzymane po wprowadzeniu wersji 0.10.0. Podjęliśmy tę decyzję ze względu na niską popularność tego systemu operacyjnego wśród naszych graczy. Wsparcie dla macOS ogranicza nasze możliwości poprawienia wyglądu gry i jej ogólnej wydajności.

Więcej informacji znajdziecie w tym artykule.

ZMIENIONA I NOWA ZAWARTOŚĆ

Zbrojownia

Następujące okręty będą dostępne w Zbrojowni od wprowadzenia aktualizacji:

  • X Franklin D. Roosevelt—dostępny za 33 000 jedn. stali. Lotniskowiec typu Midway, który posiada solidne opancerzenie. Duża pula PW jego samolotów i duża liczebność eskadr pozwolą na nieprzerwane, skuteczne ataki, nawet gdy jego pozbawione sprzętu Naprawa samoloty zostaną ostrzelane.

  • IX Paolo Emilio—dostępny za 43 000 punktów badawczych. Niszczyciel ten został początkowo zaprojektowany jako lekki krążownik do operacji zwiadowczych dla marynarki Włoch. Jest szybki, uzbrojony w silną artylerię o długim czasie przeładowania, mogącą strzelać pociskami PPO i OB. Potężne uzbrojenie torpedowe okrętu, w połączeniu z dostępem do sprzętów eksploatacyjnych Awaryjne doładowanie silnika i Wysokoprężna wytwornica dymu, czynią z niego idealną jednostkę do błyskawicznych ataków na krótkich dystansach.

Inne zmiany

Kontynuujemy nasze prace nad ulepszaniem Dostaw codziennych: w wersji 0.9.9 zostaną dodane dwie nowe opcje. Sprawdzimy nową mechanikę po wprowadzeniu aktualizacji. Żeby się upewnić, że wyniki są wiarygodne, niektórzy gracze otrzymywać będą nagrody za pośrednictwem „starej” wersji Dostaw codziennych, a inni gracze za pośrednictwem „nowej”. Badanie to wymagać będzie także losowej grupy odniesienia, dlatego niektórzy gracze, niestety, w ogóle nie będą mieć dostępu do Dostaw codziennych w czasie trwania aktualizacji.

Do gry dodany został stały kamuflaż „Gotyk” dla pancernika VIII Bismarck. Szczegółowe informacje o tym, jak go zdobyć, opublikujemy wkrótce.

Do Drzewa technologicznego dodany został okręt VIII Mainz, dostępny za 11 000 dublonów.

Z Drzewa technologicznego tymczasowo usunięty został VIII Tirpitz. Będzie jednak wciąż dostępny w Zbrojowni.

Następujące okręty zostały dodane do testowania przez deweloperów, supertesterów oraz współtwórców społeczności: IX HizenIX Z-44VII StrasbourgX Plymouth i VI Mysore.

INNE ZMIANY

Sprawdźcie spoiler, żeby dowiedzieć się więcej o zmianach w równowadze gry, zmianach w jej zawartości i innych ulepszeniach.

Ulepszenia interfejsu bojowego gry

  • Ponownie włączyliśmy opcję przejścia do sekcji Misje bojowe poprzez kliknięcie na misję bojową, która znaleziona zostanie w kontenerze.
  • Lista misji bojowych, które przewinięto w dół, automatycznie powróci do góry po przejściu do innej zakładki.
  • Na ekranie wyników bitwy pojawiać się będzie wskazówka dla misji bojowej, pokazująca poczynione w niej postępy w trakcie tejże bitwy.
  • Po przejściu do zakładki Dyrektyw, domyślnie wybrana zostanie aktywna dyrektywa.

Zmiany w równowadze gry

W wersji 0.9.9 dokonaliśmy zmian w parametrach kilk okrętów, opierając się na własnej analizie ich skuteczności bojowej i opiniach graczy. Zmiany te były konieczne, by wprowadzić większą równowagę dla wybranych okrętów. W kolejnych aktualizacjach pojawić się mogą kolejne zmiany, jeśli okażą się konieczne.

Brytyjski krążownik V poziomu Hawkins

  • Czas przeładowania głównej baterii został skrócony z 12,6 do 12,1 sek.

Brytyjski lotniskowiec VIII poziomu Implacable

Zmiany w charakterystyce bomb OB:

  • Maksymalne uszkodzenia zwiększone z 4700 do 4900 PW
  • Szansa na wzniecenie pożaru zwiększona z 27% do 28%

Radziecki krążownik X poziomu Pietropawłowsk

  • Zasięg wykrywalności z powierzchni wody zwiększony z 14,9 do 15,4 km. Pozostałe wartości powiązane z wykrywalnością zostały odpowiednio zwiększone

Radziecki krążownik IX poziomu Riga

  • Czas przeładowania głównej baterii skrócony z 15,0 do 14,5 sek.
  • Zasięg wykrywalności z powierzchni wody zwiększony z 14,74 do 15,04 km. Pozostałe wartości powiązane z wykrywalnością zostały odpowiednio zwiększone

Ulepszenie Modyfikacja 1 doładowania silnika

  • Premia do czasu działania Doładowania silnika i Awaryjnego doładowania silnika została zmniejszona z +40% do +30%

Pozostałe zmiany i ulepszenia

Uwaga: korzystanie z aplikacji Overwolf może sprawiać problemy z działaniem klienta World of Warships. Żeby to naprawić, prosimy o aktualizację Overwolf do najnowszej wersji. Jeśli problem nie ustąpi, prosimy o kontakt ze Wsparciem gracza.

  • Naprawiono błędy w opisie 6. zadania 4. misji kampanii „Pięć epok marynarki”
  • Naprawiono błąd w podkładach głosowych autopilota dla następujących dowódców: Kaguya, Chang’e i Hou Yi
  • Nazwy modułów samolotów szturmowych będą teraz zawierać oznaczenia OB lub PP dla swoich rakiet
  • Ograniczono liczbę sytuacji, w których klient gry wyłączał się samoczynnie podczas autoryzacji
  • Ograniczono liczbę sytuacji, w których autopilot okrętu uniemożliwiał utrzymanie kursu
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego umiejętność Strzelec wyborowy zapewniała nieprawidłową premię do szybkości obrotu dział głównej baterii
  • Naprawiono błąd powodujący wyłączanie klienta gry przy przechodzeniu do Stoczni przed pojawieniem się budowanego okrętu
  • Naprawiono błąd sprawiający, że w niektórych sytuacjach niemożliwe było zalogowanie do gry po zminimalizowaniu klienta gry, a następnie ponownym jego zmaksymalizowaniu
  • Inne zmiany i ulepszenia. Pełną listę znajdziecie z pomocą Wsparcia gracza.

Dodaj komentarz