Q&A 28.02.2015

– nowa fizyka ruchu póki co spełnia oczekiwania – devsi chcieli za wszelką cenę uniknąć driftów ciężkich czołgów rodem z WT: GF, co im się udało. Ponadto developerzy zachęcają graczy do przewracania czołgów – wszystko trzeba przetestować, a dane do analizy same z siebie się nie pojawią
– arta również odczuje nową fizykę – celowanie w ruchu jest dalej bezsensowne, ale teraz pojazd porusza się bardziej gładko, co może się przełożyć na krótszy czas celowania
– dodanie efektów pogodowych do WoT nie jest specjalnym problemem – zapotrzebowanie na zasoby komputera nie zwiększyłoby się zbytnio, ale byłby to wyrok śmierci dla posiadaczy najstarszych kalkulatorów. Devsi przeprowadzą badanie dotyczące statystycznego stosunku specyfikacji komputera gracza do ilości wydawanych przez niego pieniędzy na WoT. Dzięki temu dowiedzą się, jak bardzo opłacalni dla WG są posiadacze kalkulatorów
– z powodu sankcji system ekonomiczny na rosyjskim serwerze poszedł w rozsypkę – ilość graczy na rosyjskim serwerze nie zmniejszyła się, ale przychody WG z tego rejonu już tak. Jednakże, ogólne przychody WG pozostały na podobnym poziomie

– pamiętacie książkę Yuriego Pasholoka o nazwie „Stalin i jego stalowe kule”? Jeden z opisanych tam pojazdów jest właśnie modelowany, prawdopodobnie na potrzeby jakiegoś bekowego filmu, lub eventu (1 kwietnia?)
– devsi są ogólnie zdziwieni aferą dotyczącą sabotażu War Thundera, gdyż nie szukają konfliktów (T_J: Unikają niepotrzebnych walk) – po prosto chcą robić dobre gry. Większość z nich uważa, że to albo teoria spiskowa, albo dział odpowiedzialny za Public Relations rzeczywiście coś odwalił – „To jest zupełnie inny wydział, więc nie wiemy do końca, co tam może się dziać”

WG ma już za sobą spotkanie dotyczące porażki, jaką okazał się World of Warplanes. Oto, co wyciągnięto z tej dyskusji:
– mechanizmy fizyki w BigWorld są poprawne, jednak ich realizacja była beznadziejna, gdyż rezultat ani nie przykuwa uwagi, ani nie sprawia frajdy
– grze brakuje: odpowiednich gałęzi samolotów, różnorodności maszyn, dobrej obsługi joysticka i sterowania klawiaturą oraz WoWp ma niemrawą rozgrywkę. Te rzeczy zadecydowały o porażce nad WT, który oferuje dynamiczną rozgrywkę (aczkolwiek to się tyczy tylko rozgrywki powietrznej)
– największy problem z WoWp? „Grając w WoT zawsze można coś ugrać, polepszać swoje umiejętności i zdobywać fragi. WoWp to jedno wielkie RNG – ping decyduje choćby o tym, czy salwa pocisków sięgnie celu. Z tego powodu gracz przez wiele bitew może absolutnie nic nie wskórać pomimo tego, że naprawdę się stara, przez co z kolei indywidualność na polu bitwy zostaje zatracona – zostaje się którymś tam z kolei fragiem, albo na odwrót. Poza tym, gracz kompletnie nie czuje sterowania maszyną – kiedyś zamierzano wprowadzić widok z kokpitu, ale ostatecznie niepotrzebnie z tego zrezygnowano.”
– autoaim botów jest beznadziejny – 80% zrzuconych przez bombowce bomb nie sięga celu
– zadania w bitwie nie są właściwie zaprojektowane i/lub wyjaśnione, a minimapa jest zalana informacjami, przez co niektórzy gracze całkowicie rezygnują ze starć powietrznych i strącają tylko cele naziemne
– pikseloza niektórych obszarów gry mimo dobrej karty graficznej jeszcze bardziej pogarsza sytuację
– co prawda przerzucenie części obliczeń na klienta, tak jak w WT ułatwiłoby sytuację, ale WG nigdy nie pójdzie na taki układ, gdyż wtedy gra byłaby podatna na cheat
– zwiększenie transferu danych pomiędzy serwerem, a klientem zapchałoby serwery i powodowało lagi, a przecież znikające/poruszające się skokowo samoloty nie są zabawne
– sprzęt eksploatacyjny, jak i poziom P2W jest prawidłowy
– devsi wierzą, że sukces WT jest spowodowany połączeniem rozgrywki graczy w powietrzu i na ziemi – pilot może pobawić się w paziowanie niczego spodziewających się graczy na ziemi i na odwrót. Jednakże, WT: GF jest znacznie gorsze od WoT, a poziom P2W jest tam stanowczo zbyt wysoki

A zatem co czeka WoWp w przyszłości?
– gra nadal będzie funkcjonować, jednakże zostanie całkowicie przerobiona i zreanimowana
– zostaną wprowadzone kokpity w 3D
– mapy prawdopodobnie zostaną zmniejszone i zubożone o zadania
– bombowce zostaną ulepszone, pojawi się też wiele nowych samolotów (pojawił się też pomysł na pluton sterujący jednym bombowcem – np. jeden gracz byłby pilotem, drugi celowniczym, a trzeci obsługiwałby karabiny maszynowe)
– zwiększona zostanie kontrola nad maszyną (np. możliwość wyłączenia/włączenia konkretnych silników, czy używania prędkości do gaszenia pożaru – w przypadku braku gaśnicy gracze mogliby się ratować poprzez zanurkowanie i wyłączenie silnika)
– poprawki, poprawki i jeszcze więcej poprawek graficznych, zwłaszcza w kwestii bugów
– wznoszenie się na odpowiednią wysokość przestałoby być koniecznością
– więcej maszyn z silnikami odrzutowymi
– lepsze rakiety
– startowanie z lotniskowca/lotniska w czasie odliczania do bitwy (bo fajnie wygląda)
– lepsza sterowność maszyn
– devsi rozważali nawet połączenie WoWp i WoWs – z powodu mechaniki map i innych aspektów WoT nie wchodzi w grę, ale WoWs już tak. To by wymagało ogromnych nakładów pracy i przemyślenia wielu rzeczy, więc to raczej tylko pomysł
– WG będzie potrzebować opinii graczy, zwłaszcza na europejskim i amerykańskim serwerze, na którym ktoś gra – w niedługo zostaną wypuszczone ankiety i devsi będą cenić sobie zdanie grających

A teraz co nieco o World of Warships:
– WG spodziewa się dużej popularności swoich okrętów na amerykańskim serwerze, gdyż to ten rejon wykazuje największą fascynację flotą morską. Wielu tamtejszych graczy już wyraziło chęć przetestowania gry, a niektóre filmiki z rozgrywki powodowały niezły szum
– nooby, załapały się na alfatesty narzekają, że lotniskowce są jak arta w wocie – powietrznym rakiem. Devsi zalecali pływanie obok okrętów z bronią przeciwlotniczą i przestali kłapać paszczą (tekst z zamkniętej sekcji forum WoWs)
– WG wie o brakach w personelu odpowiedzialnym za WoWs i zamierza poprawnie rozwiązać ten problem (Insider wspomina o kimś, kogo nazywają „Challenger”)
– niemieckie drzewko zostanie przeprojektowane, aby znalazło się w nim więcej okrętów
– WG szanuje fakt, że japońska flaga „wschodzącego słońca” powoduje kontrowersje (głównie w Korei i Chinach, gdzie kojarzona jest tam podobnie, co u nas swastyka, czy też sierp i młot), dlatego nie zamierza umieszczać jej w grze, a zamiast niej dało aktualną flagę Japonii. Na forum można umieszczać historyczne zdjęcia okrętów z flagą wschodzącego słońca, ale jakiekolwiek inne obrazki, gify, czy nawet własne malunki zawierające tę flagę są zabronione
– umieszczanie jakichkolwiek zdjęć ze swastyką Kriegsmarine na forum jest zabronione

Devsi już obgadali sytuację europejskiego oddziału WG. Oto i kilka wniosków:
– od teraz gracze będą mogli reaktywować z większym priorytetem swoje zgłoszenie, jeśli nie zostało ono prawidłowo rozwiązane. Oznacza to, że zgłoszenie będą musiely wtedy przejrzeć większe szychy na szczeblu WG, a nawet sami developerzy. Oczywiście tylko poważne zgłoszenia będą tak traktowane (np. bugi, problemy techniczne), natomiast skargi w stylu „dlaczego się nie przebiłem”, albo „dlaczego dostałem bana, to on pierwszy we mnie szczelau” będą raczej olewane
– skargi na graczy będą miały mniejszy priorytet, żeby moderator mógł na spokojnie zbadać sprawę – jeśli niewinny gracz został zraportowany wyłącznie przez czyiś ból dupy, to karę poniesie raportujący
– jeśli dostałeś durną odpowiedź na zgłoszenie, która nijak się ma do pytania (często jeszcze w innym języku), to będziesz mógł reaktywować zgłoszenie (automatycznie z większym priorytetem), aby upewnić się, że twój problem rozpatrywał rozumny człowiek
– forumowi moderatorzy będą musieli teraz działać według ogólnych zasad – devsi chcą ukrócić ich samowolkę
– najtrudniejsze do rozwiązania są problemy techniczne, dlatego przy wybieraniu tej kategorii zgłoszenia gracz zostanie poproszony od razu o szczegółową specyfikację komputera (będzie też miniprogram, który za jednym klikiem przeskanuje komputer i wygeneruje stosowny raport)
– nie warto pisać przesączonych jadem zgłoszeń do supportu – będą one automatycznie ignorowane, tak samo jak przyszłe zgłoszenia danego gracza
– moderatorzy muszą zapoznać się z listą zakazanych modów, aby móc poprawnie odpowiadać na pytania, czy dany mod jest dozwolony. Ogółem wszystko związane z Warpackiem jest nielegalne. Devsi uważają, że jeśli jakiś moderator odpowiada, że dany mod z Warpacka jest dozwolony, to jest zwyczajnym idiotą, a zgłoszenie powinno zostać reaktywowane
– na naszym serwerze W KOŃCU pojawi się lista zakazanych modów – ogółem nie powinna odbiegać od tej z amerykańskiego serwera
– WG postara się opracować narzędzie wykrywające nielegalne mody i ostrzegające o tym gracza
– moderatorzy z ADHD również mogą oberwać – jeśli zauważysz, że któremuś odwala, napisz zgłoszenie do supportu i wspomóż się screenem/linkiem
– od teraz będzie można również raportować oszustwa i ustawki w e-sporcie – w tym celu zostanie utworzona nowa kategoria, a priorytet zgłoszeń będzie wysoki
– klany również doczekają się moderacji choćby na forum
– serwer SEA otrzyma ponadto nową ekipę i więcej moderatorów, gdyż na tamtejszym forum trzeba ogarnąć rasizm i inne niepożądane kwestie – oberwać się może zarówno trollom forumowym, jak i moderatorom, którzy nie wykonują swojej pracy
– nasz serwer dostanie nowych ludzi w ekipie WG, która będzie miała za zadanie również przetrzepać m.in. ludzi w dziale PR i spraw technicznych – jak dotąd pod lupę wzięto już siedmiu ludzi, z czego dwóch Czechów

Na koniec porcja zwykłego Q&A
– devsi mają ubaw z fanatycznych bojowników o WoT bez arty. Uważają, że wszyscy powinni „oberwać młotem prosto z nieba od samego Boga”
– ostatnio w USA próbowano przeforsować układ z firmą Time Warner (druga co do wielkości korporacja mediowa świata) będący w wielkim uogólnieniu czymś w rodzaju ACTA. Na szczęście jednak do tego nie doszło i Internety pozostaną „politycznie wolne”, co cieszy WG
– devsi nie zbanują XVM, ale też go nie zachwalają: „Grajcie dla frajdy, a nie fioletowych cyferek”
– w Ameryce Łacińskiej powstanie nowy klaster WoT
– Storm ma pomysł co do zmian w Fochu 155 – albo usunąć magazynek z działa, albo dać mu działo 120 mm z magazynkiem. To póki co tylko pomysł. Tak czy siak, z obecnym działem jest coś nie tak
– wielkokalibrowe pociski nie przebijają papierowych czołgów? „Poproszę o nagranie powtórki. Kiedy tylko prosimy o powtórki, wszyscy nagle milkną i chowają się”
– nowa fizyka obecnie pozwala na wręcz absurdalne możliwości terenowe – zostanie to poprawione zwłaszcza dlatego, że niektóre rejony powinny pozostać niedostępne dla czołgów
– obecna ilość map na teście aż nadto wystarcza do testów
– bug ze zwalnianiem czołgu (efekt „zmiany biegów”) zostanie naprawiony
– nowa fizyka nie zostanie rozłożona na części, tylko wypuszczona w całości
– dzięki używaniu hamulca ręcznego na niektórych czołgach można naprawdę nieźle obracać wieżą – nie ma w planach żadnych nerfów
– obecnie za kontakt z podłożem odpowiadają punkty – po 5 na gąsienicę/zestaw gąsienic
– devsi będą mogli ustawiać różne parametry przyczepności dla poszczególnych zawieszeń
– jeszcze nie wiadomo, czy i jakie pojazdy zostaną zrebalansowane w związku z nową fizyką
– devsi ukrócą możliwości wjeżdżania na tego typu miejsca
– obecnie występuje bug, przez który gąsienice zniszczonego czołgu wiszą w powietrzu, zostanie to naprawione

źródło: FTR

To by było już na tyle, troszkę posucha dziś =]

33 Odpowiedzi do “Q&A 28.02.2015

  1. „– Storm ma pomysł co do zmian w Fochu 155 – albo usunąć magazynek z działa, albo dać mu działo 120 mm z magazynkiem. To póki co tylko pomysł. Tak czy siak, z obecnym działem jest coś nie tak”

    znerfili mu chyba wszystko co sie dalo i jeszcze chca mu magazynek zabrac juz teraz jest rzadkoscia na randomie ten tedek a co dopiero jak mu jeszcze dzialo obetna…

    1. Co ty gadasz? Zabranie magazynka to by była świetna sprawa przeładowanie około 13 sec a nie jakie 50 i 5 między pociskami. A jeśli chodzi o działo 120mm to chyba najlepsze rozwiązanie dac mu te 275 peny magazynek 4 strzałowy z przeładowaniem około 20 sekund i celność 0,33 i wtedy byłby grywalny. :cool:

    2. mnie z kolei najbardziej rozbawilo to:
      zwiększenie transferu danych pomiędzy serwerem, a klientem zapchałoby serwery i powodowało lagi, a przecież znikające/poruszające się skokowo samoloty nie są zabawne, poruszające się skokowo samoloty nie są zabawne a czołgi to tak? pomimo że mam dobrego neta ale troszkę słabszego kompa, fpsy potrafią mi spaść do 4-8 ping utrzymuje sie na poziomie 20 kilku a lagi mam nieziemskie, ale jasne lepiej postawić RU 10 klaster

    3. To samo jest z OBJ268(704 jest z 5 razy lepszy obecnie).Sprzedalem go z przyjemnoscia 2 dni temu.Tak go naprawili,zbalansowali w kazdym aspekcie(mobilnosc,pancerz,kamo,celnosc,penetracja) i co tam jeszcze,ze az zal.Na randomie spotykane sa jeszcze E3,E4,WT oraz 263.Na CW w zasadzie juz tylko E3 i 263.Nikt normalny Focha czy 268 nie chce do druzyny bo to po prostu latwy frag i znikomy dmg przy duzym szczesciu,a WT ma fuksa jesli magazynek oprozni.
      Failgaming robi swietna robote i wspaniale traktuje poswiecony czas graczy pieknie sluchajac placzkow.

  2. „pilot może pobawić się w paziowanie niczego spodziewających się graczy na ziemi i na odwrót.” ta jasne zawłaszcza na SB, gdzie bez dzojstika, ciężko cokolwiek trafić w powietrzy nie mowiac juz o precyzyjnym bombardowaniu…..

    ” grze brakuje: odpowiednich gałęzi samolotów, różnorodności maszyn,” hahaha Jak się dodaje samoloty z serwetki to tak jest, biedne cesarstwo ostatnio prawie 70% samolotów miało z takich co nigdy nie walczyło z wrogiem….

    Btw co tak WG sie uparło na te samoloty s-f ?

    1. Chyba jest tu mały błąd w tłumaczeniu … Japonia praktycznie cały czas miała taka samą flagę jak obecnie , z małymi różnicami .
      http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Japanese_flags
      Cały hałas idzie o banderę wojenną Imperialnej Marynarki Wojennej i ewentualnie Imperialnej Armii . :cool:

      Cóż , walczące pod tymi flagami oddziały Armii i Marynarki , nie zaskarbiły sobie wdzięczności podbitych ludów a wręcz odwrotnie :lol:

  3. ” dzięki używaniu hamulca ręcznego na niektórych czołgach można naprawdę nieźle obracać wieżą – nie ma w planach żadnych nerfów”

    I kolejna odpowiedź:
    „– jeszcze nie wiadomo, czy i jakie pojazdy zostaną zrebalansowane w związku z nową fizyką”

    Coś tu jest nie tak :idea:

      1. Ale może, „historia” pokazała, jak często. No raczej w tym przypadku nic buffa nie dostanie, skoro w przypadku depresji balans raczej był zachowany. A to, że w związku z nową fizyką niektóre czołgi (jak nie wszystkie) dostały jakiegoś buffa do depresji oznacza, że niektóre staną się lekko OP. Ja np. chce zobaczyć grę M46 Patton, gdzie po szybkim stopie depresja będzie kosmiczna, gdzie już bez tego jest mega. A co dopiero np. Chi-To albo Comet…

  4. „z powodu sankcji system ekonomiczny na rosyjskim serwerze poszedł w rozsypkę – ilość graczy na rosyjskim serwerze nie zmniejszyła się, ale przychody WG z tego rejonu już tak. Jednakże, ogólne przychody WG pozostały na podobnym poziomie”

    Czyli bardziej dymają i cisną EU. Nawet się do tego przyznają. GJ WG!

    Więcej serwerów i lepsze promocje dla RU!

    Dla EU najlepiej dać jeden serwer (ile oszczędności!) z ograniczoną pojemnością: pierwszeństwo będą mieli gracze z premką, jednak nie będzie to gwarantowało miejsca na serwerze.
    Będzie oczywiście możliwość wykupienia „glejtu” umożliwiającego natychmiastowe logowanie.
    Jedno logowanie 0.99 ojro, 5 logowań 3,99 ojro, tydzień logowań 5,49ojro, miesiąc logowań 17,99 ojro…
    Mam też pomysł dotyczący zmniejszenia RNG …oczywiście za symboliczną opłatą :-)

    PS Jak coś mogę wysłać CV w odpowiednie miejsce i zająć się polityką firmy, jak widać idealnie się do tego nadaję :-)

  5. – devsi są ogólnie zdziwieni aferą dotyczącą sabotażu War Thundera, gdyż nie szukają konfliktów (T_J: Unikają niepotrzebnych walek)
    hehe ,,jakaś ciota ten twój mistrz”
    Gratuluję dobrego gustu rumunie :wink:

  6. – wielkokalibrowe pociski nie przebijają papierowych czołgów? „Poproszę o nagranie powtórki. Kiedy tylko prosimy o powtórki, wszyscy nagle milkną i chowają się”

    Szkoda ze nagrywam tylko ostatnie mecze. Goldowy pocisk Obiekta 268 odbijający się od tyłu Batchata. Chciałbym zobaczyc takie doswiadczenie w „realu”.

    Czy z ostatnich meczy – rykoszet z T34 (250 pene) na FV304

      1. pancerz tylni wieży kromki to 57mm ,by napewno go przebić (zasada trzech kalibrów) twój czołg musiałby mieć działo kalibru co najmniej 171mm a jak wiadomo t34 tyle nie ma więc nie wiedzę tu żadnego buga (tylko nieznajomość mechaniki gry) chyba że będzie poparty powtórką

    1. Ja bym dał powtórkę, ale zagrałem jak pomidor i wstyd …a do tego o czity by mnie posądzili bo w jednym meczy 3 razy miałem rykoszet na AMX 13-75.
      Dwa razy od unicuma w T34 albo w T32 (te jego komentarze na czacie :D ) …no i od kogoś jeszcze ;)

    1. Właśnie zacząłem badać swoją pierwszą V erę czołgów w GF, i jakoś tego P2W nie zauważyłem, natomiast doskonale pamiętam czasy gdy w WoT amunicja premium i inne dodatki były dostępne wyłącznie za gold.
      Zarówno WoT jak i GF mają swoje wady i zalety, co czołgów do zarabiania GF daje możliwość sprawdzenia jak zachowuje się czołg na gruncie, w WOT kupujesz kota w worku, ale np. gdyby można było zamienić do 7 dni taki czołg na inny, sprawa była by rozwiązana

  7. – wielkokalibrowe pociski nie przebijają papierowych czołgów? „Poproszę o nagranie powtórki. Kiedy tylko prosimy o powtórki, wszyscy nagle milkną i chowają się”

    to jest chyba oczywiste, że nie nagrywam 80000 bitew tylko po to, żeby w razie buga w penetracji dać wg jeden z filmów :facepalm: np taki ru251 trafiam go w bok z jgtigera i oczywiscie ding, yeap sure gj wg

    1. tak to jest ,jak się nie zna mechaniki to się wszędzie bugi widzi
      1.często trafiają się sytuacje że kąt z jakim pocisk trafia w pancerz jest tak mały że nie ma szans by się przebił ,jaką kolwiek by miał penetrację ,on poprostu ,nawet w realu ześlizgnąłby sie z pancerza
      2wielu graczy też nie rozróżnia rykoszetów od trafień za zero (które często występują po trafieniu w dolną cześć gąsienicy ,albo w miejscu pancerzy warstwowych
      a co do nagrywania bitew to nie wiem czy wiesz ale jedna bitwa zajmuje zazwyczaj poniżej 1MB,więc nie jest to duży problem dla dysku twardego (chyba ze twój komp ma 15 lat ,i pojemność dysku to ok 30 gb)

    2. Gdybyś nie miał żadnej powtórki, wybierz jedną odpowiedź, dlaczego nie masz jej, proszę:
      1MB to za dużo dla mojego dysku twardego
      nagrywanie powtórek laguje mi komputer
      WG shackowało mi komputer i usu
      zwykle nagrywam powtórki, ale wyjątkowo tym razem nie nagrałem
      nie będę wrzucał tutaj powtórek bo ukradniecie mi konto i komputer
      co to jest powtórka?

  8. „[…]dzięki używaniu hamulca ręcznego na niektórych czołgach można naprawdę nieźle obracać wieżą[…]”
    … Boże, ile można pisać, że to PMS (planetarny mechanizm skrętu) a nie jakiś „hamulec ręczny”. To tak jakby w samolocie wolant nazwano kierownicą, a dźwignie sterowania ciągiem – pedałem gazu…

Dodaj komentarz