Q&A 26.02.2015

– jutro powinien się pojawić publiczny test nowej fizyki ruchu. Będzie w nim 10 map i 15 czołgów, a całość bazuje na kliencie 9.2 (statystyki, modele, mapy itd.)
– klaksony zostały porzucone dawno temu
– możliwość kupna amunicji premium za złoto nie zostanie usunięta
– devsi określili już listę nadchodzących poprawek w MP i zostanie ona ujawniona wraz z publicznym testem 9.7

Co nieco o nowej fizyce:
– pokonywanie małych przeszkód (tory, czy małe kamienie) nie będzie wiązało się z utratą prędkości
– mając odpowiednią prędkość i przyczepność obydwu gąsienic będzie można przeskakiwać nad niewielkimi przeszkodami
– przy gwałtownym hamowaniu kadłub przechyli się do przodu (lub do tyłu, zależy w którym kierunku czołg się porusza), co może dać chwilowo lepszy wychył działa w dół (albo do góry)
– skręcanie będzie bardziej gładkie i łatwiejsze w kontroli (łatwiej będzie można obrać żądany promień skrętu)
– pod specjalnym klawiszem będzie można aktywować coś, co działaniem przypomina hamulec ręczny
– przy większych prędkościach aktywacja „ręcznego” pozwoli wykonać ciasny i szybki skręt
– przy skręcaniu do tyłu aktywacja ręcznego pozwoli na szybszy obrót
– dzięki ręcznemu kontrola nad promieniem skrętu może stać się łatwiejsza
– w sprzyjających warunkach można wywrócić wrogi czołg do góry gąsienicami
– przy spadaniu z mostu, klifu itp. będzie można upaść na dach
– teren będzie miał większy wpływ na mobilność czołgu
– jeśli przy stromym podjeździe gąsienice stracą przyczepność, to zaczną buksować
– masa czołgu będzie bardziej odczuwalna
– będzie można wjechać w niedostępne wcześniej miejsca
– przykład gładkiego poruszania się (czołg nie wytraca prędkości na małych przeszkodach):


LINK

– przykład obracania się i ślizgania:


LINK

– przykład poruszania się po torach:


LINK

– pancerz wieży IS-6 jest historyczny
– pancerz Jgtigera 8,8 po konwersji na HD prawdopodobnie nie zostanie zmieniony (weakspot KM dalej będzie istnieć, a przednia dolna płyta dalej będzie mieć 120 mm grubości)
– od czasu do czasu klient lubi się wywalić po zakończeniu bitwy. Zostanie to naprawione
– pośmiertna kamera (a dokładniej kolejność przełączania się widoku na poszczególne czołgi) działa jak należy (T_J: Tego nigdy nie ogarniam – zwłaszcza przełączanie się na gracza ze swojego plutonu to katorga i lepiej od razu zrobić ctrl + LPM)
– Storm uważa, że T95 w HD nie dostał nerfa do pancerza
– Storm stwierdził, że efekty pogodowe kiedyś nadejdą, ale devsi mają obawy przed wprowadzaniem takich bajerów
– w nowej fizyce ruchu za hamulec ręczny będzie odpowiadać klawisz spacji (T_J: Czy jest tu ktoś, kto kiedykolwiek świadomie użył funkcji zatrzymania się i ruszenia po wystrzale oraz uznał to za coś pomocnego? Za to przypadkowa aktywacja jest dość upierdliwa). Jeżeli ktoś wcześniej miał na tym klawiszu jakieś inne funkcje (np. gaśnica), zostaną one zresetowane
nowa fizyka ruchu nie nadejdzie ani w 9.7, ani w 9.8 – devsi po prostu chcą zebrać statystyki i opinie, aby móc podjąć dalsze działania
– nowa fizyka ruchu nie oznacza, że zawieszenia czołgów w starej jakości zaczną zachowywać się, jak te w HD
– historyczny układ przeniesienia napędu w czołgach konstrukcji F. Porsche póki co nie zostanie wprowadzony
– Havok to bardzo daleka przyszłość
– nowa fizyka ruchu nie ma żadnego wpływu na wydajność gry, gdyż jest obsługiwana przez serwer
– w przypadku wywrotki na dach pojawi się podobne odliczanie, co w przypadku symulatora okrętu podwodnego. Jeśli po pewnym czasie czołg nie stanie z powrotem na gąsienice, to eksploduje (T_J: To będzie „zabawne”. Sądzę, że linka holownicza z WT nie jest takim głupim pomysłem – a żeby powstrzymać trolli holowników, to np. zaczepienie musieliby „zaakceptować” obydwaj gracze)
– nowa fizyka ruchu nie oznacza, że serwery zaczną się jeszcze bardziej gotować
– szyny nie zostaną wymodelowane jako fizyczne obiekty (w modelu kolizyjnym), gdyż to by zmniejszyło wydajność serwera
– celem publicznego serwera nowej fizyki ruchu jest znalezienie złotego środka w kwestii grywalności
– niektórzy gracze baaardzo narzekają, na fakt, że niektóre rzeczy zostały przełożone na 9.8 przez finały WGL. Storm nie uważa tego za jakiś problem (T_J: IIIIEESSS TRZYYYY W HAADEEE)
– Q: “Czołgi w War Thunder mogą same ufajdać się „brązową substancją”” A: “Jeżeli im się to podoba, to niech się smarują tą substancją nawzajem.”
– efekty ubrudzenia błotem w WoT to dość daleka przyszłość

źródło: FTR

BTW: Sprawa z Super Pershingiem w HD jest nieco zagmatwana. Z dzisiejszego przecieku trudno jednoznacznie ustalić nerf/buff. Poza tym wcześniej wspominano, iż model jest nieprawidłowy i zostanie on poprawiony. Z finalną oceną chyba będzie trzeba się wstrzymać do testu 9.7 (IMO połowa marca), no chyba że do tego czasu dostaniemy „pewny” przeciek.
Working as intended.

17 Odpowiedzi do “Q&A 26.02.2015

  1. Czy wszyscy tutaj są aż tak głupi !!!!!!!!!!!???????????????????????
    Już mnie głowa boli od czytania komentarzy typu „oby nie było jak w WT”….
    Czy wy ku**a nie potraficie zrozumieć tego, że na filmach przedstawiających nową fizykę pokazywali RĘCZNY HAMULEC ??
    Zobaczcie filmiki z tego postu i zobaczycie, że wszystko zostaje po staremu poza możliwością wywrócenia czołgu, brakiem utraty prędkości na kamyczkach i większymi możliwościami wjazdu pod górki.

    Naprawdę aż w głowie się przewraca gdy czyta się „złote myśli” tych, którzy nie potrafią czytać ani patrzeć… co ciekawe do tego grona zaliczają się również youtuberzy jak np. Hallack05, który mimo swojego obycia w przeciekach ocenił filmy, a nie to co w nich przedstawiono…

      1. QPaythoss
        Każde maskowanie moich modeli wzoruję na kamuflażach z World of Tanks. Jak można zauważyć kolor jaki uzyskałem z wymieszania kilku farb jest prawie identyczny z tym znajdującym się w grze, a i ustawienie „łat” jest mocno zbliżone. :wink:
        Qpudelsoha
        Używam farb „Tamiya Color Acrylic Paint” (konkretnie była to mieszanina „X-11 Chrome Silver” z „XF-1 Flat Black”). Technika natomiast nazywa się „suchy pędzel”. :smile:

  2. – przy gwałtownym hamowaniu kadłub przechyli się do przodu (lub do tyłu, zależy w którym kierunku czołg się porusza), co może dać chwilowo lepszy wychył działa w dół (albo do góry)
    Hmmm… To co ja ruskimi teraz robię? :lol: To już działa :idea:

  3. – w nowej fizyce ruchu za hamulec ręczny będzie odpowiadać klawisz spacji (T_J: Czy jest tu ktoś, kto kiedykolwiek świadomie użył funkcji zatrzymania się i ruszenia po wystrzale oraz uznał to za coś pomocnego? Za to przypadkowa aktywacja jest dość upierdliwa).

    Tak, ja używałem i to dość często, zatrzymanie się poprzez przycisk jazdy w tył trochę trwa i skupienie się celownika zaczyna się nieco później, natomiast gdy zatrzymamy się klikając spację, to celownik skupia się od razu. W pewnych krytycznych momentach jest to baaardzo odczuwalne, zwłaszcza jeśli zapieprzamy czymś pokroju KV-2 około 40km/h (z górki, spadamy itp.) to zatrzymanie się na spacji, to kwestia zgrania się celownika o jakieś 0.5s wcześniej. Wierzcie lub nie, ale to na prawdę jest przydatne :wink:

  4. Płaczki co srają a nawet nie spróbowały to zapraszam do testowania, bo ja sprawdziłem i wygląda to fajnie, ale będzie chwilowy kłopot z przestawieniem się. Bo puszczenie gazu nie skutkuje takim szybkim zatrzymaniem jak zawsze tylko lecimy i na razie ciężko się przestawić. No i jak na moje oko teraz czołgi jeżdżą chyba wolniej i w ogóle.

  5. „[…]pod specjalnym klawiszem będzie można aktywować coś, co działaniem przypomina hamulec ręczny[…]”
    Jeżeli chodzi o ścisłość, to są to tzw. PMS’y. Skrót oznacza Planetarny Mechanizm Skrętu (w starszych wersjach PMZ – Planetarny Mechanizm Zwrotniczy).
    W związku z powyższym, mamy tu do czynienia z rodzajem „skrzyni biegów” o dwòch przełożeniach – oddzielnie dla każdej gąsienicy, zwanym PMS’ami – a nie z hamulcem ręcznym.

Dodaj komentarz