Q&A 21.02.2015

– devsi zbierają statystyki dotyczące systemu raportowania i wygląda na to, że dzienna możliwa ilość skarg do złożenia zostanie zwiększona
– miesięcznie system raportowania odnotowuje miliony skarg
– przy składaniu skargi na gracza serwer zapisuje logi z czatu, bitwy, zadanego dmg i innych czynników. Wszystko po to, aby pracownik WG mógł to w razie potrzeby przeanalizować i podjąć decyzję
– raportowanie jednego gracza wielokrotnie nie ma najmniejszego sensu – skarga prędzej zostanie rozpatrzona, jeśli zostanie złożona tylko raz
– kiedyś można było składać maksymalnie 10 skarg dziennie
– jeśli ktoś został zraportowany przez większą graczy, to jego przypadek zostanie rozpatrzony wcześniej (im więcej, tym szybciej)
– devsi chcieliby wprowadzić coś w stylu „pozytywnego raportu”, czyli inaczej możliwości podziękowania innemu graczowi – ostateczna decyzja jeszcze nie zapadła
– nie będzie systemu głosowania za wyrzuceniem/zbanowaniem graczy
– normalni gracze NA PEWNO nie dostaną możliwości zatwierdzania/odrzucania skarg na innych graczy (tak jak w CS), gdyż to zbyt duża odpowiedzialność
– trollplutony przeważnie nie są karane, gdyż nie łamią reguł gry, ale sytuacje X tier + I tier są często indywidualnie rozpatrywane
– obecnie największym problemem są boty, gdyż bardzo szybko się rozwijają, więc ich wykrycie jest coraz trudniejsze. Rozpatrywanie skargi o AFK wymaga więcej czasu i zasobów
– podstawowe stawki banów za łamanie reguł gry: 1 godzina, 1 dzień, 3 dni, 7 dni, 14 dni i wieczność
– rozprawianie się z graczami używającymi nielegalne mody to ciężki kawałek chleba, ale admini mają swoje metody, na podstawie których mogą ustalić fakty
– nie będzie nowych opcji skargi
– devsi mają oko na największych „przestępców” w WoT – mają nawet czarną listę największych piratów :-)
– nie będzie pełnej rekompensaty za sojuszników oklepujących twój czołg
– skargi bez uzasadnienia nie prowadzą do banów
– devsi zalecają ignorowanie zaczepek, inaczej samemu można dostać niesłusznego bana
– admini zauważą fakt, że ktoś został zraportowany przez cały pluton, kompanię czy klan
– automatyczny system banowania za teamdamage bierze pod uwagę wiele czynników, jak np. pozycje czołgów, gdzie mają skieriwane działa i kto ile zadał dmg
– system banowania śledzi zadany przez gracza teamdmg, więc delikwent może dostać bana dopiero po zakończeniu bitwy
– skargi w czasie bitwy i po jej zakończeniu mają taki sam priorytet
– decyzja o przełożeniu kilku rzeczy z 9.7 do 9.8 (modele HD popularnych w e-sporcie czołgów) jest finalna
– jeśli w bitwie spotykasz po 7 TD na stronę co czwartą bitwę, to nie jest to żaden problem
– od kilku aktualizacji ilość TD w bitwie powoli spada
– model kolizyjny T34 HT nie odpowiada wizualnemu? „Naprawimy to przy konwersji na HD”
– publiczny test nowej fizyki pojawi się już niedługo, ale na superteście pojawiły się z uproszczoną wersją, wliczając w to problemy z wydajnością serwera. Dlatego też musi zostać przerobiona, więc na publicznym teście będzie tylko wariant realistyczny
– wiele opisów i warunków MP zostanie zmodyfikowanych
– devsi pracują też nad mapami w HD, będzie jak będzie
– Storm uważa, że T29 jest bardzo przyjemny w rozgrywce
– system kamuflażu nie był tykany od 8.6. Wyjątkiem jest patch 9.1, w którym znerfiono kamuflaż TD po wystrzale

źródło: FTR

36 Odpowiedzi do “Q&A 21.02.2015

        1. Dobra wolę walczyć z ob. 268 i powiedzmy dostać raz za 800 czy 900 niż być klepanym przez Wt auf. E100 co 2s po 650-700 (co jest nienormalne, bo e75 z tym samym kalibrem i tierem działa również X strzela po ok. 500). Akurat dzisiaj miałem sytuacje, gdzie wt auf E100 tak do mnie strzelał, z ok. 300m, bedąc niewykrytym. Na miły Bóg, czy czołg wielki jak stodoła i strzelający non stop nie byłby widoczny z 300m zza krzaka, który jest 3x mniejszy do niego? :neutral:

          P.S. To nie jest ból dupy. Chociaż tak wygląda to rzeczywistość.

        2. Wiele czołgów ma różny DMG dla danego kalibru: 7,5cm L/48 110 DMG, 7,5cm L/70 135DMG, działo z IS (topowe) 122mm 390 DMG, działo z IS-4 (topowe) 122mm 440 DMG, działo Pz IV H 10,5cm L/28 350/410 DMG, Tiger II 10,5cm L/68 320/420 DMG itp więc to nie jest żaden argument. Poza tym to co piszesz rzeczywiście było dziwne – WT E-100 ma ponoć gorszy kamuflaż niż Maus.

        3. Przewaga WT auf E100 polega na tym, że ma magazynek, któy skroi każdy czołg X tieru prócz Mausa (choć i tak zależy od RNG co wylosuje, bo i ten padnie, gdy będzie niekorzystny). Powie ktoś… Foch 155 też ma magazynek i też większość czołgów ma na niego. Racja! Ale przeładowanie między pociskami to 6 sekund co pozwoli uciec spod ostrzału. WT w tym czasie wpakuje co najmniej 2 pociski, a to już strata na poziomie 1200 HP (medy X tieru zostają praktycznie ogryzkiem). Więc niech nikt nie mówi, że WT E100 nie jest OP. Ponadto gdyby nie był, to by WG go nie tykało. Mają wgląd do statystyk tego pojazdu więc nie dziwię się, że go nerfy spotykają. Ba! Nawet jestem za kolejnymi nerfami. Największym i najlepszym byłoby albo zwiększenie czasu między pociskami do 6 sekund, albo całkowite wywalenie magazynka.

        4. Ile razy można powtarzać, że WTF nie jest teraz OP. Może się taki wydawać jeśli trafi w ręce naprawdę dobrego gracza, mającego go świetnie ogranego, ale to dotyczy KAŻDEGO czołgu w grze (nawet Chi Ri czy AMX40).
          OP ten czołg był w pierwszej turze testu/pierwszym patchu. Teraz obstawiam, że 90% graczy nie robi nawet pełnego magazynka – to jest dopiero OP tenk… Warto też wspomnieć o sytuacjach kiedy taka maszyna dostanie spota, co nie jest trudne. Co się wtedy dzieje? Ile sekund taki delikwent żyje?
          Trzeba być skończonym idiotą, żeby wyjeżdżać na przeładowanego WT. Na co wy liczycie? Na FV albo Jagodę też wyjeżdżacie tak ochoczo? :idea:

        5. tak frajerze ,jesli mam full hp na medzie jestem w stanie bez problemu wyjechać na jadzie i sprzątnąć ją zbierając tego jednego hita ,z wt nie da się tego zrobić bo:
          ma wieżę
          ma masakryczną celność i czas skupiania
          ma 5 pocisków w magazynku dającym około 2800 dmg
          pociski wylatują mu z lufy co 2 sekundy ,czyli po 10 sekundach jestem martwy
          dziwne jest to że ten czołg ma tyle + i w zasadzie jeden (dość duzy) – jakim jest jego papierowatość,jednak jeśli nie ma arty to ten minus znacznie traci na mocy
          dlatego mam nadzieje na jak najszybsze wywalnie tego ścierwa z gry

        6. Jak se perki na kamo wyszkolił, a pewnie niewidzialne medy i lighty ci nie przeszkadzają. :idea: WT od paru update’ów dostał tak w dupe że z OP tenku zrobiło się Duże G… i mój czas i kredki na dojście do niego zostały zmarnowane. A t 29 z mojego doświadczenia, 3 mój wynik wn8 po m103 i vk b jest op i na nerfa zasługuje

        7. A ja się pytam jeszcze raz kto ci do chuja pana każe wyjeżdżać na przeładowanego WTF? Jak ty grasz na medach skoro wolisz pozbawić siebie ponad połowy HP kosztem wątpliwego pojedynku z Jadźką trwającego około 40 sekund, podczas których dowolny MT/HT przeciwnika może się wrócić i w 2-3 strzałach dokończyć to co zaczęli inni?
          Po 2 nawet jeśli spotkasz go przypadkiem, to potrzebuje on 4 pocisków żeby cię zniszczyć. Jak jeździsz jak paź próbując go objechać to zginiesz, ale jak się skleisz do jego boku i ruszasz się, to WTF nie ma szans.
          Po 3 „WTF ma tylko jedną wadę jednak jeśli nie ma arty to ten minus znacznie traci na mocy” – OH RLY? Wiesz co robią HE/HESH z tą maszyną? Wiesz, że TD X tieru na HE mają po 1400dmg (półtora strzału na WTF, czyli niewiele mniej niż arta)? Wiesz jak bardzo świeci się ten czołg? Wiesz, że jak ładujesz to przez minutę jesteś tylko dawcą dmg? Wiesz, że każdy strzał w ową papierową wieżę kończy się uszkodzonym działem i martwym załogantem? Wiesz, że jest tak wielki, że nawet T49 w pełnym biegu, z 400m strzela zabierając mu połowę HP?
          Tak, jak napisał @warrior „z OP tenku zrobiło się Duże G…”

        8. Frajer i inne płaczki, że czołg słaby… Zobacz sobie to: https://www.youtube.com/watch?v=Y81lINZTUQc

          W pierwszej bitwie Maus na pewno wyjechał pod WT… Jak miał uciec? Ponadto wlicz w koszt zdjęcie gąski, czy pad silnika. A jak padnie jedno i drugie? Pech. Drużyna nie zdąży utłuc Wafla, a on zdąży ciebie i może jeszcze kogoś.
          Po drugie… Sklej się z Wafelkiem… Często nawet nie zdążysz podjechać, a jesteś wrakiem.
          Po trzecie… Argument z HE i HESH jest słaby. M103 łapie od arty za full, medy ruskie od Conquerora GC łapią za full. W grze jest więcej papierków niż tylko sama linia do WT E100. Świetnie to widać na trolltankach typu KW-2. Tak. Mój Cromwell ma wielkie szanse przetrwania choć jednego strzału (ironia dla niekumatych).

          Narzekający, że ten czołg jest słaby świadczy o graczu i braku w jego skillu. Sam to multi stwierdził i w tej kwestii się zgadzam z Nim w pełni. Ale pewnie co niektórzy nie chcą kolejnych nerfów, bo im się tak ten OP czołg spodobał, to niszczenie każdego pojazdu na magazynek. Ja ogólnie czekam z niecierpliwością na zamianę Wafla na coś bardziej zbalansowanego.

        9. @Czafik Gdzie widzisz ten mój płacz, że czołg jest słaby? Pokazałeś dwie przyzwoite bitwy, a gdzie pozostałe kilkanaście/dziesiąt bitew, które trzeba było wykonać, aby zrobić taki materiał.
          1. Jakby tego Mausa złapał BC 25t, Bat-arta, T57, 50B to byłoby ok? Tak samo nie mógły by uciec, ba spadłby nawet szybciej ze względu na reload wyżej wymienionych pojazdów. Czym się różni WTF od innego magazynka?
          2. Miałem na myśli sytuację, kiedy wyjeżdżasz sobie zza rogu, a tam przeładowany WTF mierzy w ciebie. Jak masz większy dystans, to nie podjeżdżasz i kombinujesz jak delikwenta zaskoczyć. Logiczne?
          3. Nawet Mausa można zdjąć na hita z arty. Miałem na myśli sytuację, kiedy strzelają do niego normalne tenki. Tutaj też Maus, czy wspomniany M103 wyłapie za 1400 z burzaka od TD?
          Na koniec, żeby nie było. Nie twierdzę, że WTF posysa, ale też nie twierdzę, że jest OP. (Bardzo) dobry gracz (wspomniany Multi) będzie czołg ogarniał i coś w nim zrobi. Natomiast gracz słabszy jest tylko darmową pulą 2000 HP. Nie można żądać nerfa, kiedy 3/4 graczy nie może nim nic zrobić, ale też nie można oczekiwać buffa, kiedy pozostałe 25% będzie zamiatać randomy.
          Dlatego też: „czekam z niecierpliwością na zamianę Wafla na coś bardziej zbalansowanego”.

        10. Ja z kolei napiszę do wszystkich płaczących jaki to WT biedy bo po wyspotowaniu robi za cel priorytetowy i potrafi zejść zaraz na początku bitwy. Dziwicie się graczom? żywy WT to WT który rozwali minimum 2 inne pojazdy a często i więcej. jeśli w przeciwnej drużynie jest WT to priorytetem jest wyeliminowanie tego zagrożenia bo on stwarza największe zagrożenie, Co do pisania pana „Frajer” o nie wyjeżdżaniu na przeładowanego WT łatwo powiedzieć a o wiele łatwiej jest się na takiego WT wpakować przypadkiem jak tamta E100 miejsce gdzie nie ma zwykle WT kierowca HT X poziomu myśli sobie wyskoczę zobaczę jak ma się sytuacja a tu dupa trafi na takiego WT i może już wyjść do garażu bo o ile w przypadku każdego innego pojazdu jeszcze uda mu się wycofać choćby z resztką hp to w przypadku WT nie zrobi nic. To że WT często ginie w pierwszej kolejności świadczy o tym jak bardzo ludzie się go boją i że po wyspotowaniu staje się priorytetem dla każdego kto nie chce być rozstrzelany w kilka sekund. Taki powszechny strach przed pojazdem to największy wyznacznik OP takiego fear factora nie miała nawet słynna siemka

        11. 1. Maus miał 2500 HP. Jaki pojazd (prócz arty BatCzatowskiej) mógłby go zdjąć na jeden magazynek z tamtego miejsca? Żaden inny. Tylko Wafel. Fakt, że inne czołgi przeładowują szybciej i mają większy DPM, ale żaden nie zdjąłby Mausa. Przez te 20 sekund Maus mógłby się wycofać do lepszego miejsca do obrony.
          Czym się różni WTF od innego magazynka? Zadawanymi obrażeniami na magazynek. W drugiej bitwie spadł E100 na magazynek. Powiedz mi, który inny pojazd tego typu by to zrobił? No właśnie. Żaden. Aż mi się żal tego gościa w E100 zrobiło. W 10 sekund stracić całe 2700 HP…
          2. Z kombinowaniem logiczne, ale ile takich sytuacji możesz wykręcić? Mało. Większość tego trzyma się na dystans i w pobliżu innych pojazdów. Szanse na powodzenia takich manewrów jest raczej nikła.
          3. Nie wyłapią tego typu czołgi (Maus, M103), ale z burzaka może zejść wiele innych czołgów, nie tylko Waffel (Cromwell vs KW-2). Papier wieża jest swego rodzaju balansem, ale ile osób jedzie na pierwszą linię z myślą o Wafelku? Nikt, albo banda pomidorów co wieżą w siłę obrażeń, a nie penetracji. Powiedzmy, że E100 przywali WTF za 1400, a WTF w zamian przywali mu za 2700. Istny balans. Zakładam, że dochodzi do walki 1vs1, a nie grupowej (wtedy nawet i Maus dupa, gdy wrogów kupa).

          Dlatego mimo wszystko podtrzymuję swoje zdanie nt. zmiany WTF. Najlepszą na tą chwilę będzie balans na poziomie zabrania jednego/dwóch pocisku i skrócenie odpowiednio czasu przeładowania. Szkoda, by tylko jeden czołg w grze był w stanie przetrwać salwę…

    1. Frajer ma tutaj całkowitą rację. Tylko nooby z 48%wr myślą, że WTF jest op bo ich paziuje jak na niego wyjadą. Potem sami kupują WTF, są zbijani najpóźniej po wystrzeleniu jednego magazynku, z czego połowa strzałów idzie na pałe i są odbite. Zrobi taki 1500dmg w bitwie… i nadal myśli, że WTF jest op.

      1. Mam WTF w garażu i sam wiem jak zamiata wszystko z pola bitewnego. Nie jeżdżę nim tak agresywnie jak Multi, a staram trzymać się za HT. Wtedy tylko wychylenie się i zniszczenie wrogiego pojazdu w parę sekund. W parę sekund mam już to średnie 2800 obrażeń. Szybko jak na niecałe 1,5 minuty :P Ile czołgów w tym czasie może się pochwalić takim osiągnięciem? Żaden. Minutę trwa zwykle rozjazd i to spokojnie wystarczy, by znaleźć cel naszego magazynku.

  1. O mój Boże. Zabierajcie sie za system raportowania, ale tego negatywnego. Dajcie graczom możliwość zgłaszania niesportowych zachowań tak, aby miało to sens. Nie to co teraz. Przecież wiadomo, kiedy mamy do czynienia z botem, kiedy raportować kogoś za team kill albo team damage, lub za przekleństwa. A system pozytywnych raportów jest bez sensu. Przecież wystarczy, jak na chacie ujrzymy coś w stylu „thx mate” jako podziękowanie. :idea:

  2. „– obecnie największym problemem są boty, gdyż bardzo szybko się rozwijają, więc ich wykrycie jest coraz trudniejsze. Rozpatrywanie skargi o AFK wymaga więcej czasu i zasobów”

    to może wprowadzić prosty system – w ciągu 3 bitew „nie wykazałeś się” żeby zagrać w czwartej musisz wpisać kod z obrazka – captcha :grin: boty się skończą

  3. Hm. „rozprawianie się z graczami używającymi nielegalne mody to ciężki kawałek chleba”. Ciężki może też dlatego, że EU nie ma listy zakazanych modów :mrgreen: Nawet na forum jest informacja, że to od sumienia gracza zależy jakich modów używa :lol:

      1. Pieprzysz jak potłuczony , najlepsze klany z top 100 używają takich że jak wyjeżdżam is-7 lub -is4 to dostaje w przód czołgu i od razu Ammo Rack leci i po naprawie lecę w powietrze bo kolejny raz obrywam, najlepsze że się śmieją z innych a WG nic im nie robi, najlepszy klan dostał bana na 1 tydzień za używanie ale dopiero jak jeden z ich członków pokazał to na filmiku, chciał się pochwalić jacy oni są super dobrzy, myślisz że na twierdzach większość gra bez modów zakazanych to jesteś debilem, wystarczy usunąć katalog RES_MODS i po problemie, uwielbiam jak kolejny patch wchodzi i mody przestają działać i w tedy widać kto leci tylko na modach i nie zna czołgu którym gra :)

        1. Po 1. Mody nie mają wpływu na ogarnięcie czołgu, bo jednak to nie czity – nie pomagają w samym prowadzeniu pojazdu czyt. nie zwalniają z myślenia.
          2. Jesli wrogi team walczy np. w close combat na t110e5’kach i maja wgrane skórki np. od KoreanRandoms HitZones to przecież wiadomo, że będą walić albo w okolice ammoracka albo zbiorników z paliwem, po to, by zwiększyć swoje szanse, szczególnie, że działa amerykanów posiadaja złote sHEATy i mają dość duży dmg dla modułów. No ale jeśli to jest problem – wgraj sobie również skórki.

        2. Wiem doskonale, a WG mógłby to zrobić i były spokój i nie byłoby HEJTU NA WOCIE. :P

  4. Co tu dużo pisać . Te gnoje z wg KŁAMIĄ JAK Z NUT:
    „– automatyczny system banowania za teamdamage bierze pod uwagę wiele czynników, jak np. pozycje czołgów, gdzie mają skieriwane działa i kto ile zadał dmg
    – system banowania śledzi zadany przez gracza teamdmg, więc delikwent może dostać bana dopiero po zakończeniu bitwy”
    Zaczęła się bitwa ruszyłem do przodu i zacząłem od tyłu dostawać strzały z dmg od swojego . HP ubywało w tempie wystrzałów . odwróciłem działo chwilę to trwało jak zidentyfikowałem gracza od którego obrywałem i strzeliłem w gąskę do gnoja bez zadawania dmg i patrzę a tu wywaliło mnie z gry od razu po strzale dostałem bana na 1 godzinę i stałem się niebieski a z tym gnojem nic nie zrobili . Więc takie pierdolenie o uczciwości wg mogą sobie w dupę wsadzić . Wywalają kiedy im pasuje a nie po zakończeniu i ilość zadanego dmg też nie ma znaczenia i kto pierwszy zaczął też jest nie istotna . MM i wg decydują kto ma wygrać i do tego wszystko dopasowują nawet bany .
    Ja też tym skurwysynom dałem bana na moją kasę do końca mojej gry w to gówno . I żeby nikt nie pisał że gram za darmochę kupiłem od tych oszustów czołgi premium i mam ich 21 w garażu .
    Non stop mnie okradają nerwiąc te czołgi . Bez nich nie ma szans zarobić na utrzymanie , kupowanie nowych 9 i 10 tierów . A mam już prawie wszystkie i tylko ponad 45 000 bitew na koncie i prawie no life na co dzień .
    I co wy na to powiecie ?

    Ps.: dlaczego nie ma skargi czarno na białym team damage tylko takie bez sensu niesportowe zachowanie ? Może te niesportowe zachowanie łatwo zbyć a team damage musieli się jakoś zająć pod publikę . Jeszcze jest taka możliwość że u nich też pracują same booty :)

  5. Witam ciekawy jestem dlaczego parę razy dostałem bana na czat zaznaczam że nic nie pisałem.
    Rozumiem jak ktoś wyzywa lub spamuje ale bana dają też nie aktywnym użytkownikom czatu gdzie tu sens ?
    Jeśli ktoś by to sprawdzał to nie biorąc udziału w czacie nie można by było dostać bana

  6. – nie będzie pełnej rekompensaty za sojuszników oklepujących twój czołg
    To może chociaż system by wykrywał takie sytuacje… Ostatnio Red Baron w swoim E75 sprzedał mojemu JgPz E100 trzy pestki w dupę i nawet się nie zaświecił na niebiesko, a kiedy ja postanowiłem rozwiązać ten problem już po pierwszym strzale stałem się „teamkillerem”, pomimo braku tego typu aktywności wcześniej…

    – wiele opisów i warunków MP zostanie zmodyfikowanych
    Mam nadzieję, że wywalą te idiotyczne misje z podpaleniem, czy capowaniem. Jaki to ma realny wpływ na bitwę? Jaki jest w tym pierwiastek skilla? Od miesiąca męczę się z podpaleniem pojazdu o tier wyżej i MM szaleje. Nagle mam same losowania na topie, nagle w magiczny sposób zajechane od tyłu zapalniczki typu Protek, czy T95 nie chcą się podpalić pomimo snajpera na załodze i fajnej szybkostrzelności…

    – od kilku aktualizacji ilość TD w bitwie powoli spada
    Nie dziwię się, skoro większość maszyn przestała być grywalna. Teraz TD nie mają ŻADNYCH atutów w stosunku do innych klas więc jakim cudem ich ilość ma wzrastać? Obecnie TD nie mają ani szczególnie dobrego camo, ani dobrych dział (każdy med czy nawet HT rozwala ich na DPM), są praktycznie pozbawione wieży (nawet jeśli jest to prędkość jej obrotu jest tragiczna), w erze golda pancerza też w praktyce nie ma (nawet E3 może być przebijane wszędzie poza jarzmem)

Dodaj komentarz