Q&A 17.02.2015

– devsi ciężko pracują nad nową fizyką, a publiczny test powinien nadejść już niedługo. Będzie on podzielony na dwie wersje: pierwsza będzie bardziej realistyczna, a druga bardziej zręcznościowa z kilkoma poprawkami dla lepszych możliwości czołgów w terenie
– devsi pracują także nad MP – poprawiają opisy, zmienią niektóre wymagania, a nawet zmodyfikują interfejs. Najpilniejsze zmiany zostaną wprowadzone poprzez mikrołatkę, a reszta w przyszłych aktualizacjach
– po przeanalizowaniu danych ze zmiany celności w 9.6 devsi doszli do wniosku, że ilość trafień zadających dmg spadła od 0,5 do 2%. Najbardziej ucierpiała na tym arta
– wiele modeli HD zostało wycofanych z 9.7 – zaliczają się do nich m.in. AMX-50 100, IS-3 i Pershing, gdyż te czołgi są popularne w e-sporcie, a finały WGL pokrywają się z datą wydania 9.7 (na pewno coś się w nich pozmienia, więc szkoda denerwować uczestniczących z finałach graczy). Z tego powodu zostaną wydane patch później
– już niedługo powinniśmy dostać zasięg dynamicznego renderowania w formie okręgu. Promień tego okręgu będzie wynosić 564 m, aby pole koła miało ~1km2. W 9.7 BigWorld zostanie zaktualizowany, co stanowi furtkę do dalszych działań
– T34 HT nie zostanie zrebalansowany
– zmiana celności nie zmieniła zbytnio % przebijających trafień
– publiczny test nowej fizyki pojawi się na przełomie lutego i marca (tego roku)
– w 9.7 będzie mniej, niż 20 modeli HD. Wliczają się w to nowe francuskie czołgi
– devsi mają listę priorytetów w kwestii czołgów HD, ale i tak przeważnie są wypuszczane te, które są gotowe
– zmiany w MP będą obejmowały eliminację bugów oraz ich lepsze przystosowanie do randoma
– 9.7 nie opóźni się z powodu finałów WGL
– celność Leoparda I w 9.6 spadła o niecałe 0,5%
– póki co brak komentarza w kwestii nadchodzących zmian w zasięgu widzenia i systemie spotowania
– niektóre działa po 9.6 statystycznie zadają 2% mniej DMG (dotyczy głównie artylerii), ale Storm nie uważa tego za jakiś poważny problem
– devsi rozważają nad ogólnym konceptem artylerii w WoT, ale póki co brak komentarza
– nie będzie limitu dwóch SPG na drużynę
– aktualizacja BugWorlda w 9.7 jest czysto techniczna, ale devsi oczekują jakiejś poprawy wydajności, chociaż nie obiecują niczego
– aktualizacja BigWorlda nie oznacza, że ikony na minimapie przestaną poruszać się skokowo
– devsi zastanawiają się, czy spadek zadawanego DMG o 2% na pewno nie wymaga interwencji
– pociski HE nie dostaną realistycznego efektu fali uderzeniowej ze względu na wydajność
– komentarza Storma na temat faktu, że w Armored Warfare w modelach kolizyjnych czołgów istnieją strefy krytyczne (trafienie zadaje dodatkowy DMG) oraz strefy niekrytyczne (np. wizjery -trafienie tam zadaje o połowę mniej DMG): “na większych dystansach strzelanie w sylwetkę będzie zbyt losowe”
– możliwe, że po 0.9.9 będziemy mieć aktualizacje 0.9.11, 0.9.12 itp ;)
– Q: “TD z otwartym kadłubem są do bani – po oddaniu strzału szybko zostają wykryte, nie mają pancerza, a teraz mają gorszy zasięg widzenia, niż HT!” A: “Życie.”
– połowę czasu, który poświęcono na opracowanie nowej fizyki ruchu było zoptymalizowanie jej tak, aby działała dobrze na obecnych serwerach
– nowa fizyka ruchu wyeliminuje przypadki, kiedy to jadąc bardzo blisko ściany można zatrzymać się na wystającym pikselku, oraz gdy jadąc przy ścianie poruszamy się bardzo powoli, albo wręcz zatrzymujemy się
– MP nie uciekną, gdyż nie ma limitu czasowego na ich wypełnienie
– możliwe, że nowe MP nie pojawią się nawet w przyszłym roku
– RNG nie zostanie zmniejszone, nawet na potrzeby e-sportu
– lista zmian w MP w 9.7 nie jest jeszcze gotowa. Nie wiadomo, czy misja polegająca na zniszczeniu trzech czołgów jednym strzałem zostanie zmieniona/usunięta
– devsi jeszcze nie omawiali buffa do expa zdobywanego przez arty
– serwery są cały czas ulepszane
– Dicker Max nie dostanie nerfa do zasięgu widzenia
– nie ma szans, aby do maja wszystkie historyczne pojazdy z IIwś zostały przerobione na HD
– zarówno w teście realistycznej, jak i uproszczonej fizyki będzie można wykonać ciasny skręt
– w 9.7 nie będzie mechanizmu wielu wież/dział
– mechanizm taranowania niedługo zostanie ulepszony
– Object 263 nie dostanie buffa
– PvE to obecnie daleka przyszłość
– nowe dźwięki dział i silników, a także nowy render trawy i drzew to średnia przyszłość
– możliwe, że kiedyś tam chmury w WoT będą takie realistyczne, jak w WoWs
– jeszcze nie wiadomo, czy zmiany w zasięgu widzenia TD są ostateczne – devsi będą śledzić statystyki
– możliwe, że japońskie HT pojawią się w tym roku
– ostatnimi czasy w bitwach drużynowych pojawiły się składywykorzystujące bug, dzięki któremu mogą wystawić skład 7/55, zamiast 7/54 (Powtórka):

Nie wiadomo dokładnie, na jakiej zasadzie to „działa”. Tak czy siak, devsi o tym wiedzą i naprawią to, a oszuści zostaną ukarani.

źródło: FTR

48 Odpowiedzi do “Q&A 17.02.2015

      1. próba zrobienie z WoT’a czegoś chociaż w małym stopniu tak realistycznego jak WT doprowadzi najprawdopodobniej do przegrzania serwerów i bugów tak wielkich, że wszystkie poprzednie mogą się schować, przecież dla WG realizm i historyczność to pojęcia względne, oni znają tylko „optymalizację”

        1. Wolę tą tragiczną fizykę niż czołgi jeżdżące jak plastikowe zabawki po dywanie.

        2. Oczywiście od razu jak ktoś krytykuje WT to „grał wieki temu” :D
          Ja grałem w grudniu, prawie dwa tygodnie: moim zdaniem w WoT jest lepiej, w końcu to gra a nie symulator.
          Jedynie (w WoT) mogliby poprawić przenoszenie napędu przez czołgi: żeby to były naprawdę gąsienice a nie 4 wirtualne koła…
          No i zająć się silnikiem graficznym, MM i balansem ;)
          Ps Nie „balansem” jak do tej pory.

        3. Mam obraz tego co jest teraz, odpalałem niedawno WT żeby zobaczyć murrikańskie maszyny.
          Nie wiem z czym masz problem w WoT, wiadomo może być lepiej, ale i tak gra się 100 razy przyjemniej niż tymi papierowymi maszynkami z WT.

        4. @No Name i czugista
          Ja gram w WT i WoT równocześnie, i powiem ci że zawsze zaczynam od WoTa, wytrzymuje dosłownie kilka bitew, po których szlag mnie trafia, i idę na papierowe czołgi w WT. Nie wiem czemu, ale bitwy, gdzie RNG w WoT pokazuje co potrafi aby doprowadzić do wygranej konkretnej drużyny (wczoraj miałem sytuację gdzie mogłem wykończyć na strzał jednego kolesia a potem spokojnie podobijać resztę low tierów, ale gra nie zaakceptowała SZEŚCIOKROTNIE WYDANEGO POLECENIA STRZAŁU, także przy użyciu klawisza potrójnego strzału-mój gryzoń ma coś takiego- kumpel który akurat grał ze mną w plutonie ale zginął wcześniej, a wpadł do mnie na lan party gapił się w mój monitor z niedowierzaniem, „czemu nie strzelam”, a ja mu przecież „klikam ten klawisz i nic”) doprowadzają mnie do sytuacji, gdzie mam ochotę wywalić to cholerstwo z dysku.

          A co do papierowych czołgów w WT… To prawda, że najniższe czołgi z pierwszej ery, zwłaszcza niemieckie, ale także rezerwy w ogóle, są opancerzone beznadziejnie, a potem jest tylko gorzej, Ruski szybko wprowadzają T-34, jego prototypy i pochodne, murikańce mają M4 Shermana, a niemcy aż do Pantery i Tygrysa mają papier, na dodatek kiepsko uzbrojony (wiem co mówię ostatnio dwóch moich kumpli z WoT postanowiło zacząć grać w WT, więc zamieniłem swoje Pz.Kpfw VI B King Tiger i PanzerJager Ferdinant na Pz IV C,D,E i Pz III J,L,N i grałem z nimi), ale pojawienie się pierwszych Dużych Kotów zmienia rozkład sił na korzyść niemiaszków. Z drugiej strony, pokaż mi opancerzony czołg w WoT, ale opancerzony naprawdę, tak, żeby czołgi z tego samego okresu czasowego czy też tieru, miały z nim poważny problem, taki jak T-34 czy Sherman miał z Panterą czy Tygrysem. A najlepiej zrób to wg schematu opisanego wcześniej u Domina na blogu w artykule https://www.dom1n.com/artykuly/twardy-pancerz-dziennikzbrojny-pl/, gdzie jest wyraźnie powiedziane, że w przypadku spotkania pocisku i pancerza z tej samej ery technologicznej to pancerz zazwyczaj wygrywa. Gdzie w WoT jest taka sytuacja? Swoją drogą taka ciekawostka, to co nam WG pokazuje odnośnie pocisków kumulacyjnych jest większą bajką niż wszystkie nasze papierowe czołgi-mam na myśli kosmiczne wartości penetracji.

          A co do fizyki ruchu, czołg prowadzić uczyłem się w „T72: Bałkany w Ogniu” więc to co prezentuje WoT i nazywa modelem jazdy pojazdów gąsienicowych o masie od 2 do 188 ton przyprawia mnie o torsje.

        1. Nie… wnioskuję, że jesteś jednym wielkim babokiem… skoro tak Ci zależy na RNG jak wiadomo… baboki skilla totalnie nie wymagają jedyne co wymagają to RNG … nie obchodzi mnie jakie masz WN8 … jeżeli robiłeś je na babokach to nie mamy o czym gadać. Nie wracaj! Nie potrzebujemy Cię tu…

        2. Arta to jeden z większych powodów dlaczego przestałem grać, więc to oczywiste że jej nie lubię :) grałem medami, poza tym nick prawdziwy mam tutaj i wszystko możesz sprawdzić

  1. „– po przeanalizowaniu danych ze zmiany celności w 9.6 devsi doszli do wniosku, że ilość trafień zadających dmg spadła od 0,5 do 2%. Najbardziej ucierpiała na tym arta”

    Ehhh i tak do tej pory ponad polowa pociskow fruwala jak chce…. :poop:

    „– devsi jeszcze nie omawiali buffa do expa zdobywanego przez arty”

    taaa, bo po co dawac dotakowy exp czolgom ktore i tak wymagaja zdobycia najwiekszych ilosci expa ze wszystkich dostepnych pojazdow, no i trzeba pamietac o tym ze arta ciezko dostac expa za spota itp
    Sa ludki takie jak ja co lubia grac na arcie, a jakby bylo wiecej expa to by sie szybcie tiery przeskakiwalo :cool:

    1. Zgadzam się z przedmówcą.Dodatkowo arta dostała najbardziej po d***e od czasu kiedy ja gram.A to nerf 50% zarobków, a to nerf celności, mobilności, następinie dali niby buffa arcie niby 33% więcej kredek ale nie expa :facepalm: teraz znowu nerf celności
      – T34 HT nie zostanie zrebalansowany bo i po co dać chociaż małego buffa do np. mobilności. Po co? nie dość że dostał nerfa do działa swego czasu tojeszcze jeźzi najwolniej z czołgów HT VIII i IX tieru. Rozumiem że czołg premium ma być gorszy od odpowiednika z drzewka, ale porównując działo T34 nawet nie z T32 ale z drugim działem T30. T30 ładuje ok.3- 4!!!! sekundy szybciej to samo działo. Dodatkowo niby ma wieżę a tak naprawę to i tak w jarzmo!!! wbijają się już od VIII tieru. Logika made by WG

      1. Dłużej skupiajcie.
        Albo włączcie celownik serwerowy.
        Coś im się spierdzieliło i o ile w większości czołgów jest w miarę OK to na arcie potrafi być nawet KILKUSEKUNDOWE (!) opóźnienie celownika serwerowego w porównaniu do tego z klienta.
        Oznacza to, że w momencie pełnego skupienie i strzału w rzeczywistości jeszcze skupiałeś ;)

        PS Ale nerf był i to IMO zauważalny…

        1. Większe opóźnienie serwerowe na arcie wiąże się z mniejszą częstotliwością odświeżania na dużych dystansach pisało o tym kiedyś i tak przykładowo jeśli na 100 m odświeża co 0.1 s to na 300 np. co 2 s

        1. taaaa bo „bug” to rodowite polskie słowo i TRZEBA do niego stosować ogólnie przyjęte zasady pisowni….
          ahahahahaha :lol:
          weź się chłopie ogarnij :fuck_off2:

          Siedzi chłopak i szuka aż znajdzie coś, do czego będzie w stanie coś napisać…
          Specjalnie dla Ciebie użyłem polskich znaków diakrytycznych.

        2. Bug – rzeka we wschodniej Polsce, zachodniej Ukrainie i południowo-zachodniej Białorusi. :lol: :lol:

          Ja właśnie jak już to bym się przyczepił o właśnie spolszczenie takiego słowa bo to samo w sobie jest nie poprawne, więc czemu by też nie odmieniać nie poprawnie nie poprawnego słowa :fuck_off2:

  2. „komentarza Storma na temat faktu, że w Armored Warfare w modelach kolizyjnych czołgów istnieją strefy krytyczne (trafienie zadaje dodatkowy DMG) oraz strefy niekrytyczne (np. wizjery -trafienie tam zadaje o połowę mniej DMG): “na większych dystansach strzelanie w sylwetkę będzie zbyt losowe””

    Rozumiem że u nas strzelanie na większym dystansie w sylwetkę nie jest losowe?

  3. cyt:”możliwe, że japońskie HT pojawią się w tym roku” = jesli czytam coś takiego to wiem na 100% ze tego nie bedzie w tym roku i najwczesniej w połowie nastepnego po prostu do takiej informacji dodajemy rok i juz :D
    To samo modele HD pershingow itd nie dodadza ich ….. ooohhh tak… i tak w kółko walenie w ch^%* . niech dadza beta WoWs i osram i WOT(w sumie juz go osrałem) i WT(w trakcie osrywania) :poop:

  4. WG początek roku 2014 – wszystkie czołgi HD zrobimy do końca roku. Nie będziemy robili nowych linii no maks jedna.
    WG początek roku 2015 – nie ma szans zrobić tylko historycznych czołgów do maja. Mamy nowe TD w UK , nowe lt w USA, ZSRR i Niemcach, szykuje się nowa linia Francuzów.

  5. zmiany w MP będą obejmowały eliminację bugów oraz ich lepsze przystosowanie do randoma

    jakbym był złośliwy to bym zrozumiał że defsi chcą bardziej zoptymalizować BUGI by pasowały do randoma

    no ale przecież w Wot nie ma błędów, jest FJUCZER* :{

    *błędy stylistyczne i gramatyce ZAMIERZONE

    a co do misji „osobistych” na wszystkich klasach prócz arty dociągnąłem do 10 czy 11 pod misji i dalej nie pójdę, granie w plutonach jakoś kłóci mi się z pojęciem „misja osobista” :{

  6. Do cholery niech zmienią grafikę, mam mocny sprzęt, bo z pieprzyli kolejny raz, na twierdzy jak wyjedzie na ciebie więcej czołgów niż 2 to gra zaczyna się ciąć, kolejny bug a support nic nie zgłasza o takich sytuacjach że mają miejsce.
    Faktycznie art-y w dupę dostały z celnością :poop: a doświadczenie na arcie to jakaś pomyłka.

      1. full HD chyba w bajkach na moim kompie gdzie mam:
        i5-4670 8GB ram-u i hd-7950 + monitor 27″ i gram na 1920-1200, są sytuacje że gra zaczyna klatkować i z 80fps spada na 14fps więc nie pierz głupot, i jeszcze dodam że mam na dysku SSD 840 PRO 512GB, inne gry jakoś idą bez problemu tylko na tym gównie po ostatniej aktualizacji tnie w sytuacjach na kilku mapach.

  7. „– już niedługo powinniśmy dostać zasięg dynamicznego renderowania w formie okręgu. Promień tego okręgu będzie wynosić 564 m, aby pole koła miało ~1km2. W 9.7 BigWorld zostanie zaktualizowany, co stanowi furtkę do dalszych działań”
    Ktoś ogarnięty mógłby mi wytłumaczyć o co chodzi?

    1. A w jakim celu jest Ci potrzebne tlumaczenie?Jeszcze nie pojales polityki WG?
      Kiedys byli mala firma,wiec zrobili gre na silniku Big World.Jak juz zarobili pierwsze 200 baniek z zestawow ,to zmienili Big World na Bug World by moc co miesiac wypuszczac patche balansujace wszystko i wszystkich,a z czasem wprowadzic zakupiona rownie przestarzala wersje silnika fizyki Havok(tak,tak to nie ten Havok z nowych gier,a stara generacja).Rownie istotnym jest Q&A w ktorym to dowiedziec sie mozesz jakie wizje przyszlosci maja tworcy,a takze co sie w nocy przysnilo by rozbudzic wyobraznie.Czytajac Q&A powinienes miec wzrok rownie wysoko w chmury skierowany jak tworcy by dobrze widziec w przestworzach te wspaniale wizje lepszego jutra.

  8. – wiele modeli HD zostało wycofanych z 9.7 – zaliczają się do nich m.in. AMX-50 100, IS-3 i Pershing, gdyż te czołgi są popularne w e-sporcie, a finały WGL pokrywają się z datą wydania 9.7 (na pewno coś się w nich pozmienia, więc szkoda denerwować uczestniczących z finałach graczy). Z tego powodu zostaną wydane patch później

    najbardziej parszywa wymówka tego roku. gratuluje.

Dodaj komentarz