Q&A 15.02.2015 cz.II

– dopiero w 2014 roku WG dojrzało do e-sportu i wprowadziło nowe rzeczy do swojej ligi
– największym sukcesem w kwestii e-sportu było dodanie trybu ataku/obrony, który jest owocem współpracy najlepszych graczy oraz projektantów WG. Dzięki temu trybowi bitwy w e-sporcie są bardziej dynamiczne
– w 2014 roku nie było porażek w kwestii e-sportu WG
– bitwy drużynowe będą dalej ulepszane – w planach jest możliwość założenia trwałej drużyny (tak jak np. ESL) oraz system jej oceniania, a także system lig
– statystyki pokazują, że gracze w bitwach drużynowych korzystają z wielu maszyn, a nie tylko tych popularnych w e-sporcie
– rola pancerza w e-sporcie nie zawsze jest pozytywna – czasem umniejsza ona elementy taktyczne
– RNG nie jest problemem w e-sporcie – np. DOTA 2 też ma wiele losowych elementów
– finały WGL 2015 WGL jak zawsze będą pełne niespodzianek
– gracz pytał, czy WG aby na pewno dobrze zbiera dane, skoro różnica po nerfie celności waha się na poziomie 1%. Storm zapewnił, że robi to dobrze, poza tym gdyby nie umieścił w patchnotach tej zmiany, gracze by pewnie nawet tego nie zauważyli
– póki co nie ma w planach dalszych zmian w celności
– niedługo devsi zaczną pracować nad wyszukiwarką plutonów
– nowy MM „3.0” nie będzie tworzyć identycznych składów czołgów
– od teraz (9.6) przestaje obowiązywać reguła, że pojazdy z otwartym kadłubem/wieżą mają lepszy zasięg widzenia
– model T-62 w HD nie został jeszcze wykonany. Nie wiadomo zatem, jak zmieni się pancerz jego wieży
– w 9.5 czasem występował błąd, przez który po wielu bitwach czołgi zaczynały mieć czarne „tekstury” zamiast zwykłych. Storm tłumaczył to brakiem pamięci, ale wszyscy wiemy, że to nie do końca musi być prawda
– nie ma w planach rebalansu T34
– mapy zawsze są balansowane tak, aby % zwycięstw obydwu stron był porównywalny

źródło: FTR

8 Odpowiedzi do “Q&A 15.02.2015 cz.II

  1. Celność spadła o 1%. Możliwe. Ale do celności wciąż wliczaja się strzały, które zeszły na bok, trafiły w nieprzebijalne albo w gąski. Niech prowadzą statystykę ilość strzałów z dmg/ilość strzałów trafionych a znajdą odpowiedź i więcej %.

    1. Jak strzelam z przycelowaniem to nie zauważyłem żeby pociski jakoś bardziej znosiło, natomiast na pewno znacznie pogorszyła się celność w ruchu. Według mnie to dobrze, bo czasem jak batchat popierdalający 60 km/h trafiał w punkt z 300 metrów to mnie krew zalewała.

        1. U mnie zarówno w statyczny, jak i w ruchomy cel pociski lecą nie tam gdzie trzeba…

    2. Nie można wrzucać celności do jednego worka, tak jak to robią, bo to jest manipulacja. Jeśli podaje się wynik w procentach to dobiera się bazę, tak aby procent wypadał najkorzystniej.
      Nie odczuwam nerfa celności kiedy akurat gram ruskimi wyrzutnikami ziemniaków o kalibrze 122mm. Ale wtedy i tak najczęściej walka jest prowadzona na bliski dystans. Wchodzi wszystko. Gorzej jest z pojazdami, które maiły robić za wsparcie z dystansu, bo wtedy okazuje się że pociski latają co najmniej dziwnie. Pojazdy ze słabym pancerzem, ale celnym dziale robią się coraz bardziej frustrujące, bo pancerza dalej nie mają i działo dziwnie nie chce trafiać. A dystans do strzelania akurat wyznaczają w ich przypadku mapy. Skrócenie dystansu oznacza obrzucanie kartoflami, i powrót do garażu na ich obieranie.
      1% bierze się ze wszystkich pojazdów. Największy wpływ mają serwery rosyjskie, a tam króluje, czy raczej caruje sowieckie 122mm i strzelanie się na dystans 50-100m.

      1. To jest komentarz ktory chcialem napisac. 1% sredniego dmg na leichtraktorze a na arcie tier 10, to jednak ‚pewna’ roznica. :D Dla mnie to jedna manipulacja, skoro WG wie co robi, to powinno byc w decyzjach transparentne. Co chcieli osiagnac, co osiagneli, co chca z tym dalej zrobic.

        Z calym szacunkiem do firmy ale to zdanie:

        „dopiero w 2014 roku WG dojrzało do e-sportu”

        To jest totalne mydlenie oczu. 1% sredniego dmg spadl, na wszystkich tierach i typach pojazdow? :-) Opory gruntu sa jawne dla wszystkich? Nope. Musisz instalowac mody, dociekac i analizowac. Dziwnym trafem w pilce noznej masa pilki jest z gory zdefiniowana. Nikt nie musi jej kupowac i dmuchac by wiedziec ze kamieni do srodka nie dosypali.

  2. „Storm zapewnił, że robi to dobrze, poza tym gdyby nie umieścił w patchnotach tej zmiany, gracze by pewnie nawet tego nie zauważyli”
    skurwysyny ciągle coś nerfią i się nie przyznają a oto właśnie przykład! nerfią i nic nie piszą bo nikt się nie kapnie!

Dodaj komentarz