jak dobrać wyposażenie

Kwestia o tyle ważna, albowiem mamy tylko i wyłącznie 3 sloty, więc warto byłoby je jakoś rozsądnie zagospodarować.
Przy obecnej ilości modułów dodatkowych nie jest to jeszcze, aż tak wielki problem. Jednakże patch, który wprowadzi np. osłony boczne i inne moduły dodatkowe nieco skomplikuję sprawę.

Dobór odpowiednich modułów należy odpowiednio przemyśleć i wybrać takie, które będą pasować do stylu naszej gry.

#1 Grind only
Chcąc przeskoczyć jak najszybciej dany czołg, nie bawmy się w odkrywanie wszystkich modułów.
Podstawą jest tutaj zakup drążków skrętnych, które zaoszczędzą nam expienia zawieszenia i od razu dadzą możliwość założenia topowego sprzętu, jeśli takowy mamy już odkryty.
Po co wydawać 10k, 25k expa na gąski skoro czasami jest to 1/4 expa potrzebnego do odkrycia kolejnego czołgu?
I czymże jest koszt 100k, czy nawet 250k srebra w porównaniu do nabijania 25k expa?! Decyzja należy do Was.
Poza tym standardowy zestaw do czołgu przez który trzeba przejść: kamuflaż, lornetka, skrzynka narzędziowa. Jak kto woli. Sprzęt w pełni „zdejmowalny”.

#2 Scout, a rammer
Powiedzmy, że generalnie nie opłaca się wstawiać modułów, które dają nam minimalną korzyść na już i tak wyśrubowanych parametrach fabrycznych – bezsensu marnować slot.
Tak samo bezsensowne jest zakładanie siatki na Maus’a. Doh, jeżdżący dom na gąsienicach z siatką?! Co prawda ostatnio wiele się zmieniło w tej kwesti, ponieważ bonus siatki nie jest już mnożony wraz ze współczynnikiem kamo, a dodawany, ale i tak nie ukryjesz tej stodoły.
I tak np. nie zakładałem rammera (dosyłacza) na WZ-131, ponieważ jego działko już i tak jest na tyle szybkostrzelne, że po prostu wolałem slot wykorzystać na coś innego.
Będąc scoutem zakładałem na niego siatkę, optykę i lornetkę. Pamiętajcie, że optyka i lornetka nie sumują się, a zasięg widzenia w przypadku scouta to podstawa.

#3 Wentylacja
Wybaczcie, ale nie przekonacie mnie do zapchania slota wentylatorkiem ^^
Kiedyś zakładałem wente na każdym czołgu, bo jarałem się jak ruski termos na myśl o dodatkowych 5% do umiejętności załogantów. Oczami wyobraźni widziałem jak ten dodatkowy wentylatorek działa niczym klimatyzacja w tej puszce stali, a moja załoga odczuwa komfort przemierzając w zamknięciu bezkresne kilometry.
Błąd! Pocą się tak samo jak przedtem, śmierdzi niemiłosiernie, a z 5% zrobiło się rzeczywiste 2,2%.
Co z tego, że wenta dodaje te 2,2% do każdej umiejętności jak jest to dosłownie marginalna korzyść w porównaniu do innych modułów. Przypomina mi się tutaj pewne przysłowie: „Jak coś jest do wszystkiego, to jest do dupy.” Coś w tym jest 😉
Zamiast upychać ten moduł w czołgu, wolę zamiast niego dać bardziej wyspecjalizowany sprzęt – np. lornetkę, czy optykę, a brak „wentylacji” zrekompensować sobie umiejętnością Towarzysze Broni.
+25% zasięgu widzenia, nawet podczas postoju w krzakach, bardziej się przyda niż te 0,2s szybszego przeładowania, czy te dodatkowe 5m zasięgu widzenia.

#4 Zasięg widzenia
Jak wiecie WoT jest grą, oh cóż za odkrycie, i dosłownie wszystkim jest tutaj to czy ty kogoś widzisz (zasięg widzenia), a on Ciebie nie (kamuflaż). Jeśli widzisz przeciwnika, a on Ciebie nie to już masz ogromną przewagę.
Racja? Nie ma to jak bezkarne oklepywanie przeciwnika zza krzaka. I nie mówię tutaj o kamper party, tylko o grze z głową na karku. Niepotrzebne wystawianie się na ostrzał nie jest mile widziane, no chyba oprócz Maus’a, który niestety musi grać pancerzem.
Tak więc spokojnie siedzimy sobie w krzaczkach z kamo na 100%, zasięgiem widzenia 575m i radośnie klepiemy każdego wyspotowanego przeciwnika.
Podczas moich początków w WoT, gdy akurat w drużynie przeciwnej trafił się Patton – wiedziałem, że będzie kiepskawo. Z tego co pamiętam 450m zasięgu widzenia dawało mu ogromną przewagę i jakiekolwiek wystawienie kadłuba z ukrycia skutkowało spotem.
Druga sprawa – jak wiemy za spot i podświetlanie nabijamy sobie dodatkowego expa. Tak naprawdę możemy przesiedzieć sobie w krzakach całą bitwę podświetlając przeciwników i zgarnąć ogromne ilości expa.
Tym co wyzywają Was od botów i kamperów, bo „przeciesz nic nie robirz noobie!!11! rusz duspko z kżaków!!1” – kij w lufe. Po prostu nie rozumieją mechaniki tej gry.

Naprawdę polecam Wam inwestowanie w zasięg widzenia, opłaca się. Będziecie nabijać sobie mimowolnie exp po prostu świecąc przeciwników.
Tak więc zakładajmy na czołgi osłoniętą optykę, czy chociażby lornetkę.

Pod spodem parę moich dawnych wpisów, mających za zadanie porównanie działania niektórych modułów:
moduły dodatkowe + skille, część I
moduły dodatkowe + skille, część II
moduły dodatkowe + skille, część III
moduły dodatkowe + skille, część IV

Tyle wstępu, czas na konkrety.
Moim konikiem są medy. Gram też artą i czasami TD. HT raczej rzadko.

Polecane zestawy:

MT: stabilizator + rammer + optyka

To mój zestaw „DoM1N approved”.

Dlaczego tak?
Stabilizator – zmniejsza kółko celowania o 20%. Ogromna różnica i jakby czeka się przyjemniej na skupienie (czas skupiania nie ulega zmianie!).
Dosyłacz – skraca czas przeładowania o 10%, bo czasami te 0,2s może uratować Wam wirtualne życie. Wiem, wiem co pisałem w tekście o wentylacji. Jednakże 10% to nie to samo co 2,2%. Poza tym za wentylację powinno służyć BiA, o którym pisałem we wcześniejszym artykule.
Optyka – +10% do zasięgu widzenia. Dla aktywnego meda w sam raz. Pędzisz przez pole, spotujesz przeciwnika, hamulec, krzaki i oklepujesz. Generalnie z 400m w takich warunkach mało kto jest nas w stanie wyspotować.

Czasami, gdy nie zdążysz zrobić odpowiedniej ilości umiejętności, przydaje się także WAR, czyli Wet Ammo Rack. Zakładany jest najczęściej na T-44 i Type 59. Generalnie pojazdy, które specjalizują się w eksplozji ammo racka.

SPG: lornetka + rammer + skupianie

Lornetka – +25% do zasięgu widzenia – jakby nie patrzeć artą przeważnie stoimy w jednym miejscu, a jako że arta jest ślepa to te 25% naprawdę przydają się w podbramkowych sytuacjach.
Dosyłacz – bez komentarza
Skupianie – bez komentarza

Czasami zakładam także osłonę HE, przydaje się przy ostrzale wrogiej artylerii.
Mniejsze arty mogą również zakładać siatkę kamuflażową (zamiast lornetki), bo przy takich krowach jak GW Type (czy nawet Batchat) to raczej mało przydatna rzecz.

TD: lornetka/siatka + rammer + …

Grając TD trzeba obrać specyficzny styl gry. TDki są czołgami wsparcia i trzymają się generalnie z tyłu.

Lornetka – TD jest stworzony do kampienia. Tak więc lorneta + siata i możemy spokojnie rozpalać grilla w krzakach czekając na podjeżdżających przeciwników.
Co wybierzecie, zależy od Waszych indywidualnych preferencji.
Dla jeżdżących stodół polecam również założenie osłony HE zamiast np. siatki (Jgpz E-100, tak tak, chodzi m.in. o Ciebie).

HT: rammer + stabilizator + osłona HE/optyka

Rammer i stab, rzecz jasna. Problem jest z trzecim slotem, bo zależy to od typu czołgu, którym jest nam dane grać.
Na Maus’a założyłbym osłonę HE (redukcja 50% obrażeń, przy nieprzebijającym HE), z kolei na krecika KV-2 zakładam lornetkę. Ot, tak aby zniwelować jedną z jego największych wad.

To co wyżej napisane musicie oczywiście skonfrontować z własnymi upodobaniami i danym czołgiem.

Dodatkowe informacje:

Abstrahując od tego wszystkiego pamiętajmy, iż częściowo możemy zastąpić np. siatkę kamuflażową w inny sposób.
Nakładamy na swój zbiorniczek odpowiednie malowanie dające nam 5% do kamuflażu. Natomiast nieszczęsną wentylację zastępujemy BiA.

Polecam również jazdę bez gaśnicy, dla hardkorowców!
Raz na 100 bitew ktoś cię podpali (oczywiście są wyjątki!) i generalnie korzyść z posiadania gaśnicy jest tutaj marna. Tak więc zamiast gaśnicy wożę czasami duży zestaw naprawczy, który co bitwę daje mi 10% szybkości do naprawy.
Chyba częściej mamy zerwaną gąskę, niż palący się kufer, co nie?! I ta sekunda mniej spędzona na zakładaniu gąsek może uratować nam życie.
Więcej o doborze sprzętu eksploatacyjnego TUTAJ.

Jak dobrać skille na meda? Odpowiedź znajdziecie TUTAJ.

Poza tym warto zawsze wozić parę pestek golda, które przydadzą się w trudnych chwilach. W sytuacjach kiedy nie możemy ryzykować rykoszetu/braku penetracji.

Tekst wrzucam do F.A.Q., zaglądajcie tam czasami.
Make peace not war,

DoM1N (c)

0 0 votes
Oceń wpis:
18 komentarzy
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
Cortzas

„Będąc scoutem zakładałem na niego siatkę, optykę i lornetkę. Pamiętajcie, że optyka i lornetka nie sumują się, a zasięg widzenia w przypadku scouta to podstawa.”
Skoro się nie sumują to po co oba naraz?

DW

Po to żeby podczas aktywnego spotowania mieć lepszy zasięg widzenia niż podstawa. Nie na każdej mapie pograsz pasywnie.

Komandor Shepard

raczej si sumuja ;p

Cudi29

Bo zależnie od mapy i teamu raz się robi spota aktywnie, a innym razem pasywnie… 

Jedrek95

„Po co wydawać 10k, 25k expa na gąski skoro czasami jest to 1/4 expa potrzebnego do odkrycia kolejnego czołgu? I czymże jest koszt 100k, czy nawet 250k srebra w porównaniu do nabijania 25k expa?! Decyzja należy do Was.” 250k to dla mnie tydzień grania, nie każdy ma kase na czołg premium 8 tieru, a drążki zamontowałem tylko na Indienie, bo on ma tak, że z 1szymi gąskami nie da się zamontować środkowego działa, a gra z 88L/56 na tierze 8 to masochizm, poza tym uważam, że nie ma sensu lecenie na chama do dych, lepiej nauczyć sie grać takim dajmy na… Czytaj więcej »

Ivan

to co w końcu daje stabilizator? zwiększa celność podczas jazdy i obrocie turetu czy zmniejsza okrąg celownika? jęśli zmniejsza okrąg celownika to czy działo nie będzie przez to celni8ejsze?

iowa74

No właśnie zmniejsza wielkość maxymalnego okregu celownika. Co w konsekwencjii daje lepsza celność ( m,niejszy obszar padania pocisków) . I tak jak napisał Domin czas skupiania do minimal;nego okręgu sie nie zmienia.

Rhodesian

1. stabilizatora, stabilizatora razem z systemu naprowadzania. Poniższy filmy (na przykładzie IS-7 oraz w szczególności T-54) wyjaśnia chyba wszytko.
http://www.youtube.com/watch?v=Ei16-rnMMLE

Miszczu

Dom1n – zwróć uwagę, że na testach (8.10) w momencie gdy masz powiedzmy 100% załogi, to po dodaniu wentylacji załoga zmienia się na 105%. Prawdopodobnie WG zorientowało się, że te 2.2% to kpina i teraz rzeczywiście można odczuć różnicę przy instalacji klimy. Poza tym, o ile mnie pamięć nie myli, to kiedyś w jednym z Q&A SerB stwierdził, że zamontowanie wentylacji powoduję szybszy podjazd czołgu pod górkę.

Rhodesian

Jest 2,2 % i to jest dobrze, gdyż +5% do umiejętności tylko załogi, która ma tylko 50 % wpływu na działanie czołgu (poszczególnego modułu w czołgu). Drugie 50% to wpływ modułu, części czołgu..
Np. jak masz uszkodzony silnik, to jakość (sprawności) spada o połowę wartości silnika, czyli spada Tobie tylko ok. 25 % całokształtu jego działania i wykorzystania. Inaczej może : jedziesz wówczas tylko na 75 % możliwości / 25 % silnik + 50 % jeśli wyszkolony kierowca na 100 %).

Kazek

Co do TD tu jest różnie ja w T95 mam na przykład zawieszenie osłonę i (nie wiem po co siatkę, przydało by się ją zamienić na rammer)

WiewiorNH

Od kiedy można na TDka załadować stabilizator, chyba że chodziło Ci o szybsze celowanie.

kjt

T-44 to moja pierwsza 8. Dzięki Domin za info. Jeszcze dzisiaj ściągam wentylator i zakładam optykę. Na T-34-85 jeździłem z optyką i się sprawdzało.

dobondobon

Co do zasięgu widzenia, to nie jest czasem tak że maks to 450 ?? i więcej nie da się osiągnąć ?  W takim razie dawanie optyki, czy lornetki na czołgu którym ma bazowy zasięg widzenia 400 i perki na widzenie mija się z celem.

Ziutek Kowalski

Mechanika gry ogranicza zasięg spotowania do 455m. Oczywiście wartość ta jest pomniejszana o wartość kamuflażu spotowanego czołgu. Zasięg widzenia zaś to inna sprawa i nie jest to w grze w żaden sposób ograniczone.

Hou3K

Hmmm… nie mogę się z Tobą zgodzić Dom1n w kilku kwestiach. Przede wszystkim przy montażu modułów (a także wyboru skilli), powinno się kierować zasadą uwypuklania najlepszych cech danego czołgu. Nie ma więc czegoś takiego jak uniwersalny zestaw, który powinno się montować na danym rodzaju czołgu. To jest wprowadzanie w błąd pomidorów, którzy czytają Twojego bloga i uważają Cię za autorytet. Twierdzisz, że zasięg widzenia jest jedną z najważniejszych cech. Zgadzam się w 100%. Ale są czołgi ślepe, takie jak właśnie wspomniany przez Ciebie KV-2, czy wiele innych radzieckich tanków i nie tylko. Ale weźmy takiego KV-2. Po co zakładać na… Czytaj więcej »