Zmiany w balansie w aktualizacji 1.20

W aktualizacji 1.18 skorygowaliśmy parametry techniczne wielu pojazdów. Podczas kolejnych kilku miesięcy, które upłynęły od momentu wprowadzenia tych zmian, z uwagą śledziliśmy ich rezultaty i jesteśmy gotowi do podjęcia następnego kroku.

W aktualizacji 1.20 zmienimy współczynniki bojowe 27 pojazdów brytyjskich, niemieckich, francuskich i z innych gałęzi. Te różnorodne poprawki balansu powinny dostosować efektywność tych maszyn i jednocześnie zachować kluczowe dla nich cechy rozgrywki. Niektóre z wybranych zmian wpłyną na maszyny sąsiadujące z pojazdami poddanymi korektom, więc ich parametry bojowe także zostały dostosowane, aby zachować równowagę zmian. Przyjrzyjmy się każdej z grup indywidualnie.

Pojazdy poziomów IX–X: subtelne, a zarazem efektywne udoskonalenia

Zmienią się parametry następujących wysokopoziomowych pojazdów w taki sposób, aby podnieść skuteczność bojową tych jednostek:

1

2

3

4

Pojazdy brytyjskie

Jak wynika z Waszych opinii i naszych danych XCenturion Action X nie stanowi równorzędnej konkurencji na polu bitwy i potrzebuje lekkiego wzmocnienia możliwości bojowych. Dlatego też skrócimy jego czas przeładowania (teraz wynosi on 8 s, w miejsce 8,6 s) i ulepszymy rozrzut podczas ruchu oraz obrotu kadłuba i wieży. Prędkość w przód również zostanie nieznacznie ulepszona z 53 do 55 km/h.

Aby zachować spójność zmian, dwa sąsiednie pojazdy gałęzi VIIICenturion Mk. I oraz IXCenturion Mk. 7/1 będą mieć zmniejszony rozrzut podczas ruchu oraz obrotu kadłuba.

Pojazdy niemieckie

XRheinmetall Panzerwagen również nie może pochwalić się tak dobrymi wynikami jak jego oponenci z tego samego poziomu, przez co nie cieszy się dużym zainteresowaniem wśród graczy. Ulepszone działo może sprawić, że maszyna będzie bardziej efektywna w bitwach. Równocześnie czas przeładowania i celowania pojazdu Panzerwagen zostanie skrócony odpowiednio z 9 do 8 s i z 1,6 do 1,4 s. Ulepszyliśmy także wartość rozrzutu na 100 m: z 0,36 do 0,33, jak i rozrzut podczas ruchu oraz obrotu kadłuba i wieży (z 0,14 do 0,10).

VIIIHWK 12 z VIII poziomu również zostanie podobnie udoskonalony – polepszy się rozrzut podczas ruchu oraz obrotu kadłuba, aby czołg mógł rywalizować na równych zasadach.

Gałąź amerykańska

Choć XT57 Heavy Tank jest dość mocny i bez kompleksów może rywalizować w bitwach losowych i w Natarciu, przyda mu się niewielka poprawa mobilności i komfortu strzelania. Prędkość maksymalna cofania zostanie zwiększona z 12 do 14 km/h, a czas celowania zostanie skrócony z 2,9 do 2,7 s. Zredukujemy także nieznacznie rozrzut podczas ruchu oraz obrotu kadłuba.

Gałąź włoska

Wasze opinie wskazują na to, że rola XRinoceronte podczas bitwy mogłaby być bardziej uwypuklona. Dlatego zamierzamy wzmocnić jego pancerz wieży i prędkość specjalnych pocisków kumulacyjnych. Zwiększymy także prędkość cofania z 12 do 15 km/h.

Pojazdy średnich poziomów: mocniejsze i bardzie niebezpieczne

Po analizie danych zorientowaliśmy się, że następujące pojazdy poziomów VI-VII, aby ich efektywność uległa poprawie wymagają ulepszeń w sektorach siły ognia, mobilności i żywotności. Każdy z tych pojazdów został poddany indywidualnej ocenie – jesteśmy przekonani, że wprowadzone zmiany zwiększą atrakcyjność tych maszyn.

5

6

7

8

9

10

11

ARL V39

Prędkość ruchu w przód zwiększy się z 42 do 45 km/h, a czas przeładowania działa 90 mm AC DCA 45 zostanie skrócony z 9 do 7,5 s.

Tiger (P)

Pancerz przedni górnej wieży zostanie wzmocniony. Ulepszymy stabilizacje, czas przeładowania i rozrzut podczas obrotu wieży dla działa 8,8 cm Kw.K. 43 L/71. Powiększymy też pulę PW.

Ikv 90 Typ B

Ulepszymy rozrzut na 100 m działa 9 cm kan m/F z 0,36 do 0,32 m. Czas celowania zostanie skrócony z 2,3 do 2 s.

Spähpanzer SP I C

Zostanie skrócony czas przeładowania dział 90 mm D921 F1 i 90 mm Mecar oraz rozrzut podczas obrotu wieży.

Т-43

Rozrzut działa 85 mm D5T-85BM podczas obrotu wieży zostanie ulepszony. Udoskonalimy także jego rozrzut podczas ruchu.

Comet

Zredukujemy rozrzut podczas ruchu i obrotu kadłuba.

A-44

Czas celowania działa 107 mm ZIS-6 zostanie skrócony z 3,4 do 2,9 s. Rozrzut na 100 m i podczas obrotu wieży zostanie zredukowany odpowiednio z 0,45 do 0,43 i z 0,16 do 0,12.

Zbyt efektywne pojazdy wysokich poziomów: bardzo wyważone zmiany

Gałąź francuska

W aktualizacji 1.18 zbalansowaliśmy niektóre współczynniki pojazdu XAMX M4 mle. 54, aby wzmocnić go w roli pierwszoliniowego harcownika. Jednak analiza jego znacząco wzmocnionych statystyk bojowych ujawniła, że wymagają one lekkiej korekty w aktualizacji 1.18.1.

Przez kilka miesięcy monitorowaliśmy efektywność tego groźnego czołgu ciężkiego w bitwach losowych. Obserwacje jasno wykazały, że te zmiany nie były wystarczające. Postanowiliśmy kontynuować działania i nieznacznie zmieniliśmy następujące parametry działa 130 mm/45 Model 1935:

  • czas celowania: z 2,2 na 2,5 s
  • czas przeładowania: z 13,4 na 14 s
  • rozrzut działa na 100 m: z 0,33 na 0,36.

Rozrzut podczas ruchu i obrotu kadłuba oraz wieży również zostanie zmieniony. Te mocno wyważone poprawki pozwoliły nam na korektę jego efektywności w bitwach i dostosowanie parametrów do innych czołgów ciężkich.

Działa AMX M4 mle. 51 oraz AMX 65 t również będą stopniowo korygowane.

Pojazdy włoskie

Rozumiemy emocje, jakie pojawiły się wśród społeczności po nerfie efektywności XProgetto M40 mod. 65. Pojazd ten jest bardzo popularny, a gracze go lubią, więc pytacie po co zmniejszać jego skuteczność, skoro jego procent wygranych wynosi około 49%, co nie jest wysoką wartością. Ale w tym przypadku zwracamy uwagę na 2 inne bardzo ważne parametry:

  • Progetto M40 Mod. 65 to najpopularniejszy czołg średni X poziomu w grze w ciągu ostatnich sześciu miesięcy. A jego popularność wciąż wzrasta
  • Ten pojazd jest w pierwszej trójce pod względem średnich uszkodzeń zadawanych na bitwę wśród wszystkich czołgów średnich TX poziomu.

Śledząc te wszystkie trendy, chcemy nieznacznie zmniejszyć efektywność pojazdu i zahamować jego rosnącą popularność. Zdecydowaliśmy się lekko skorygować jego efektywność i zredukowaliśmy prędkość cofania z 23 do 20 km/h, jak również zwiększyliśmy rozrzut działa podczas ruchu i obrotu kadłuba. Zmniejszyliśmy też wytrzymałość przedniej górnej płyty, przez co ten włoski drapieżnik stał się podatniejszy na uszkodzenia z każdej odległości. W związku z tym działo IXPrototipo Standard B również zostanie stopniowo dopasowane.

Pojazdy amerykańskie

XT110E3 to wspaniały pojazd, który odstaje od innych niszczycieli czołgów X poziomu w grze. W pewnym stopniu stał się bezkonkurencyjny na polu bitwy. Głównym powodem obniżenia charakterystyki tego pojazdu jest jego pierwsza pozycja w czołówce pod względem średnich zadawanych uszkodzeń na bitwę wśród wszystkich niszczycieli czołgów X poziomu. Jest on również w pierwszej dwójce pod względem średnich zablokowanych uszkodzeń na bitwę wśród wszystkich niszczycieli czołgów X poziomu. Nawet biorąc pod uwagę, że pojazd ten nie jest zbyt popularny, to już teraz zainteresowanie nim zaczyna wpływać na bitwy losowe. Dlatego też podjęliśmy decyzję o zmianie jego współczynników:

  • pula PW: z 2050 na 1950 PW
  • zasięg widzenia: z 390 na 370 m
  • czas przeładowania: z 17 na 18 s
  • czas celowania: z 2,5 na 2,7 s.

Aby zachować spójność cech w tej gałęzi, zmniejszyliśmy również zasięg widzenia T95 (na 360 z 380 m). Czas przeładowania oraz celowania zostanie odpowiednio wydłużony z 18,3 do 19 s i z 2,5 do 2,7 s.

Dowódcy! Z niecierpliwością czekamy na Wasze opinie i komentarze na temat zmian w balansie pojazdów!

ź: WoT

5 Odpowiedzi do “Zmiany w balansie w aktualizacji 1.20

  1. tego nie można nazwać rebalansem czy buffem a buffem kosmetycznym, a dla rino zmiany są wręcz śmieszne, ten czołg cierpi na DPM za wolno przeładowuje aż za wolno, ma 2000 dpm najmniej ze wszystkich czołgów ciężkich, i te przeładowanie między pociskami jest śmieszne, teraz wszyscy zaczną jeździć tyłem bo dostanie buffa, lub śmieszna prędkość do pocisków, czołg będzie nadal tym samym szrotem jakim był na początku wprowadzania go, symulatorem ładowania.

  2. Zdecydowanie za mało zmian. To jest kropla w morzu. Za dużo maszyn, które kiedyś były bardzo przyjemne w graniu pozostaje szrotem do ominięcia za free exp.

Wyłączono możliwość dodawania komentarzy.