Załoga 2.0: wstępne informacje

Informacje, które otrzymała ekipa z WoT Express od wtajemniczonej osoby, która od wczoraj testuje Załogę 2.0 w zamkniętych testach.

Wstępnie rodzi się wiele pytań dotyczących sensu i działania nowego systemu załogi.

Słowo od źródła:

„Nie wiem, kto to wymyślił, ale jak słusznie wskazali gracze, jest to próba przerobienia systemu, który wciąż jest całkiem OK i działa, a ostatecznie to gracze będą cierpieć jak zawsze.

Podejmowana jest również ogromna próba wprowadzenia nowych rzeczy do gry, aby wyssać pieniądze/czas z graczy i narzucić nowe bezwartościowe i mylące interfejsy. Deweloperzy borykają się z wieloma problemami z powodu nowego systemu załogi, ponieważ wplata się on we wszystko w grze, a jest to złożony system.

Kiedy wyjdzie Piaskownica i tak będzie można się spodziewać morza błędów. Wszystko zostało już ustalone, niezależnie od opinii graczy. Nie będzie miało znaczenia co powiesz, wydadzą to na serwer live tak, jak chcą, a gracze nie będą mogli nic z tym zrobić.”

Oto pierwsze rzeczy, które wyciekły:

  • Obecna załoga nie zostanie automatycznie zmieniona na załogę 2.0. Trzeba to zrobić ręcznie, klikając przycisk „Convert Crew”, znajdujący się w menu załogi. Nie trzeba tego robić, ale wtedy wszystkie „stare” umiejętności i perki nie będą działać (nie licząc „żarówki”, która będzie domyślnie przypisana każdej załodze).

XfJo2NtGpAM

  • Podczas konwersji na załogę 2.0, w zależności od tego, ile perków/umiejętności ma każdy członek załogi, otrzyma się dowódcę z pewnym poziomem postępu. W sumie jest 75 poziomów i tyle samo punktów umiejętności, ale w jakim stosunku zostaną przeniesione – nie jest jeszcze znane. Deweloperzy podali, że wystarczy 5 atutów załogi, aby uzyskać maksymalny jej poziom.

BfP5vawPoXw

6fkwfNY8cSw

  • Dla dowódcy można wyszkolić zupełnie nowe umiejętności. Istnieje 5 gałęzi rozwoju, po 2 „superumiejętności” na każdą. Superumiejętność odblokuje się po uzyskaniu 30 punktów w wybranej gałęzi i do wyboru będzie jedna z dwóch dostępnych.
  • Każda umiejętność może być wyszkolona do maksymalnie 10 poziomu. Tak więc, przy pełnym wyszkoleniu załogi, może być wybadane 7 umiejętności z 10 punktami i 1 umiejętność z 5 punktami. Można też rozdzielić je wedle uznania, bez maksymalnego stopnia wyszkolenia danej umiejętności.

WsmiHxGjI-A

  • Umiejętności będzie można zmieniać lub resetować, nie wiadomo jednak, czy będzie można to zrobić za darmo i w dowolnym momencie, czy też za jakiś koszt.
  • Będzie można zmieniać dane dowódcy tak, jak w tej chwili można osobnemu członkowi załogi (imię, nazwisko, wygląd).
  • Za wolne doświadczenie będzie można podnieść poziom dowódcy (1 wolny PD = 5 PD dowódcy). Nie wiadomo też, ile doświadczenia będzie potrzebne, aby osiągnąć maksymalny poziom, ale prawdopodobnie będzie wymagane 238 140 wolnego doświadczenia lub 1 190 700 doświadczenia załogi.

XBfmQLjXhW4

  • Książeczki szkoleniowe zapewniają tyle samo doświadczenia co w tej chwili.
  • Dla każdego dowódcy można wybrać do 4 „instruktorów”. Nowego instruktora można dodać tylko z nowym poziomem dowódcy (15, 30, 45 i 65). Z reguły instruktorzy to unikalni członkowie załogi, tacy jak Buffon czy Śnieżynki. Instruktorzy dadzą bonus do umiejętności załogi, które są unikalne dla danego instruktora. Na przykład +2 punkty umiejętności do naprawy. Ponadto każdy instruktor da bonus do doświadczenia załogi.
  • Instruktorzy zostaną podzieleni na 3 klasy. Im wyższa klasa, tym da więcej do umiejętności i doświadczenia załogi. Na przykład klasa 3 daje +2 punkty umiejętności wybranej załodze i + 10% dla zdobywanego doświadczenia. 2 klasa daje już +3 punkty umiejętności i + 20% do doświadczenia. Nie podano wartości dla I klasy.

1W2gWxFiWbU

  • Instruktorów można rekrutować, ale nie będą oni mieli najlepszych parametrów. Rekrutując instruktora będzie można wybrać bonus umiejętności dla załogi.

FkHfgwukZUY

BIcndUvxtP0

  • Dowódca będzie mógł być wyszkolony do obsługi 3 czołgów tej samej nacji i klasy.
    Sloty na nowe czołgi otwierają się na 15 i 45 poziomie załogi. Można je otworzyć wcześniej za 750 sztuk złota za jeden. Szkolenie załogi na dodatkowy czołg wynosi: 750 sztuk złota bez strat; 500 000 kredytów przy -10% utracie zgromadzonego doświadczenia załogi; szkolenie za darmo z -30% utratą zgromadzonego doświadczenia załogi. W takim przypadku wszystkie umiejętności dowódcy również zostaną zresetowane i trzeba będzie je ponownie rozdzielić.

FiccLigfQ1M

  • Co jest dużym plusem, jedna dobrze przeszkolona załoga będzie mogła obsługiwać TOP 3 czołgów danej klasy i nacji np. Object 140, T-62A i K-91, jeśli wybrane umiejętności będą odpowiadały graczowi.
  • Ostatnia innowacja – w zależności od wybranych umiejętności i perków załogi, aktywne bonusy będą wyświetlane nad interfejsem pocisków w bitwie. Może to ułatwić zrozumienie, która umiejętność jest przydatna.

Isrg3F9ht3E

Słowo od WoT Express i ich źródła:

Przez wszystkie powyższe rzeczy rodzi się wiele pytań. Odpowiedzi na nie pojawią się nie wcześniej, niż Załoga 2.0 zostanie udostępniona do testów w „piaskownicy”.

  • Pierwsza rzecz, która nas wprawia w zakłopotanie: Co stanie się z resztą załogi, czyli wszystkimi innymi oprócz przekonwertowanego dowódcy? Szczególnie w przypadku, gdy załoga na danym czołgu składa się z samych załogantów z nagród (np. ze Śnieżynek z Operacji świątecznych).
  • Drugą rzeczą, która nie mniej nas dezorientuje jest to, co stanie się z unikalnymi dowódcami? Teoretycznie wszyscy powinni być instruktorami. Tym samym dowódcy będą po prostu zwykłymi załogantami danej nacji.
  • Nie jest w pełni znany wpływ instruktora na umiejętności dowódcy. Powiedzmy, że instruktor daje +2 do umiejętności naprawy, ale w przypadku, gdy dowódca posiada już 10 punktów tej umiejętności, to czy jeszcze zwiększy prędkość naprawy?
  • W oparciu o ujednolicenie wyszkolonej załogi dla różnych pojazdów, nie będzie potrzeby posiadania dużej liczby wyszkolonych załóg na różnych czołgach tej samej klasy, ale różniących się specjalizacjami.
  • Los skórek jest nieznany. Najprawdopodobniej będzie można ich użyć tylko na dowódcy lub nowo rekrutowanym instruktorze.
  • Osobisty podręcznik szkoleniowy obecnie zapewnia tylko jednemu członkowi załogi 850 000 doświadczenia. Nie jest jasne jak to będzie działać po zmianie załogi.

ź: WoT Express, TDB

97 Odpowiedzi do “Załoga 2.0: wstępne informacje

  1. Kiedyś była chyba mowa o tym, że jedna załoga (dowódca + instruktorzy) będzie przypisana do 4 czołgów, teraz jest mowa o 3. Skomplikowanie to wszystko wygląda, tym bardziej, że jest sporo niedomówień. Ale zamiast pisać o „wsadzaniu sobie w dupę” proponuję poczekać aż pojawi się serwer testowy. Najważniejsze są warunki konwersji i to, kto na tym zyska, a kto straci. Na pewno nie wugie :]

    1. skok na kasę są dużo bardziej naglące problemy w tej grze niż zalogi które mają parę bolączek ale w sumie wystarczyłoby tylko uporządkować że linie czołgów mają taką samą liczebność załogi i te same specjalizacje plus ogólnie uściślić że czołgi np średnie danej nacji mają tyle załogantów i by to hulało teraz 2-3 perki i można sensownie grać nowy system wydaje mi się że nie polepszy tego a jak już utrudni, plus coś czuję że te konwersje będą okropne dla graczy z 2-4 perkami plus co z załogami zbudowanymi z tylko kobitek, plus te z eventów jak np. z ostatniego i tego mirny 13. Nie widzę aby to miało coś dobrego do wota wprowadzić. Nadal 3 arty za darmo bijące na stronę (w tym jak grindujesz 4 5 6 7 8, upierdliwe m44, hummel su i lefh), kołowce nadal dingają strzały na kadlubie z 150mm dział i jagód, rng za duże, czołgi bez weakspotów na pancerzu i znikające pociski oraz dziwne bugi mechaniki spotowania czy to fake bush czy to spot na 3 sekundy i zniknięcie. Jest tyle do naprawienia i biorą się za to, planują skok na kasę i tyle.

    2. Zachowuj się trochę nie ma sensu obrażać młodego stule….. Mającego ledwo 1300 wn 😂

  2. Odkąd tylko usłyszałem o tym pomyśle, rok – dwa lata temu – pomyślałem co za bezsens, ale to WG. Po co zmieniać chyba jedyną rzecz w tej grze, która działa i nie ma z nią żadnych problemów? Nowe zasady są niejasne i zbyt mocno rozbudowane. Jaka jest szansa, że ogarną je 10-letnie kacperki (no dobra sam ich nie rozumiem:-) Co się stanie z obecną 7-perkową załogą? W jaki sposób zostanie przeliczone obecnie zdobyte doświadczenie? Mogliby dodać jakieś nowe perki (np. ostrzeganie przed arty), ale na cholerę przebudowywać cały system? Dramat

    1. Wiadomo jest że ludzi z dobrymi załogami okradną. Już widać że jak masz załogę 7 czy 8 perkową to te punkty będą zalegać miliardami byleby retard co zainstalował miał łatwiej. Ja nie mam żadnej załogi poniżej 5 perków nigdzie. Ma być tak jak w WOWS. Debilne buildy i co chwila rebalans skilli żebyś golda na przeperkowywanie wydawał. Stary gracz ma stracić na tym. A wszyscy mają finalnie tracić pieniądze. O to chodzi WG.

    2. Co do obecnej załogi nie do końca jest dobra, większość perków i umiejętności nic nie daje na niektórych czołgach wystarczy 3-4 perki. Reszta to zapchaj dziury, które nie dają przewagi. Dopóki nic nie wiadomo, to nie ma co się bulwersować. Otrzymaliśmy szczątkowe informacje, które tylko nakreślają, jak mogą wyglądać.

  3. Potrzebne są zmiany bo posiadanie więcej niż 3 perki to zbyt żmudna praca

    1. Chyba dla takich nierobów jak ty. Ja poświęciłem tysiące godzin na grid i mi to teraz ukradną żeby rozdać wszystkim. Złodzieje.

      1. Hah, Każdy ma inne priorytety, inni grindują załogi w giereczce, a inni ogarniają realne życie :]

        1. Piwo się warzy, nie wali, i to w browarze, a nie przed tv. I nie iks-de, bo nie ma z czego, cwe… „potrwelu”.

  4. Dodaja cos co gracza sie nie podoba wogole nie ogarniam tego bo jak ktos robi gre to z mysla o graczach spolecznosci ktora bedzie w nia grac a oni cos dodaja i tyle i nie licza sie ze slowem graczy

    1. 10 % graczy gdy cofa odwraca wieże do tyłu
      40 % nie ogarnia wsad-u
      80% nie umie spłacić swojego hp

      Ogólnie większość graczy nie ogarnia perków do konkretnego czołgu i wyposażenia.

      to jakby mieli liczyć się ze słowami graczy, gdzie większość graczy to debile to nie miało by sensu.
      Chyba, że pytali by graczy Tylko najlepszych 😀

        1. pisze o graczach, którzy grają na widoku z działa w czasie jazdy zamiast na widoku z ponad pojazdu. Więc żeby się cofnąć i zobaczyć gdzie jadą, to obracają wieżę do tyłu.
          Niestety wielu jest takich graczy, bo też wielu jest takich niedzielnych graczy co pykną sobie 2-4 bitewki dziennie i nie zadają sobie trudy lub nie mają czasu na naukę albo nie wiedzą gdzie zdobyć informacje jak grać.

      1. Wydaje mi sie, ze 75% pojazdow na randomach to najpewniej boty. Zawsze jak wlaczam „TAB” na początku, to widac golym okiem. Ktos kto ma nabite ponad 10k bitw w wocie i nie przekracza chocby tego 600 wn8, to niemozliwym jest zeby wciaz tak lamił.
        Jak widze typow po 30k bitw i wn8 400+ to juz wiem, ze to bedzie 1 frag i do garazu bo przewaznie tak to bywa…
        Ostatnio nawet byl gosc ktory mial dwie kampanie zrobione z wyroznieniem (emblemat widoczny przy nicku) 110k bitw i…. 450 wn8. Kupione konto czy bot? bo nie kumam tego totalnie jak….

        1. Zdarzyło mi się grać w teamie z kolesiem z bardzo słabym pomarańczowym wuenem, który grał podejrzanie mądrze – w dużym stopniu przyczynił się do wygranej. To był prawdopodobnie moment, gdy kolo odłączył bota i zaczął sam grać. Ma pewnie w depie staty, botem robi sobie kredyty na niskich tierach i szkoli załogę, a jak ma wenę, przejmuje „stery”.
          Myślę, że opisany przez Ciebie przypadek to tego typu sytuacja.

      1. Gdybyś miał normalną robotę (wszystko jedno – korpo czy jako spawacz albo sprzedawca), dowiedziałbyś się, że pracownicy często dostają premię od wypracowanego zysku. Niestety przygłupie dzieci w dzisiajszych czasach myslą, że pieniądze są po prostu w bankomacie i czekają na wyciągnięcie, a zysk przedsiębiorcy to kara nałożona na konsumentów.

        I co byś zrobiło,Wild_Butter, z takimi mądralami? Jak nauczyć idiotę, że bez zysków biznes idzie w diabły ? Poradź coś…

        1. grubasie ja mu tylko odpowiedziałem jak wyglądają realia dzisiejszego świata odczep się i bzyknij coś w końcu

        2. Powtórzę dobitnie jeszcze raz, debilu z „portwelem” — skończ szkołę, potem uczciwa robota przez kilka lat, a jak już zgłębisz tajniki ortografii, zrozumiesz znaczenie słowa „zysk” i sam zarobisz na klawiaturę którą kaleczysz polski język, możesz nieśmiało spróbować sił na forach. Na razie soczyste „wyp…laj”.

  5. podobnie jest w AW gdzie nie ma arty może i w wocie sie doczekamy braku jebanej arty

    1. Myślałam że boty 1400 nie łapią tak focusa od arty co ludzie 2k+ wn8 kekw

      1. artą strzelam do tych czołgów które w danym momencie są najgroźniejsze i jednocześnie są łatwe do trafienia, więc różnie bywa. Chcę najlepiej pomóc drużynie w zwycięstwie, zadać najwięcej DMG lub ustrzelić najwięcej fragów – więc spoko, może ciebie kiedyś też ustrzelę 😉

    2. nie ma szans xD Predzej zrobia arte premium, ale… WG dobrze wie, ze jakby zrobilo arte premium to w pierwszym odruchu zarobi miliony, ale po chwili odejdzie wiekszosc ludzi 😀

    3. WG już wyraźnie powiedział, że mogą usunąć jakiś pojazd ale nigdy w życiu nie usuną żadnej lini. Jedni chcą usunięcia arty a innym przeszkadzają kołowce a mnie wkurzają niszczyciele… To co ma WG zrobić ? Zostawić tylko ciężkie ? Jak sobie to wyobrażasz ?

  6. Zawsze można zastrajkować…. najpierw ostrzegawczo jeden dzień nie grać, jak nic nie da, dwa dni itd…. muszą się liczyć z opiniami graczy!!!!

    1. starzy gracze to dla nich niechciana elita która morduję młodych z pełnymi portwelami i tyle, przysługie im zrobisz

      1. Poprawnie pisze się: „portfelami”. Najpierw szkoła, potem jakakolwiek praca, na koniec zapraszamy na forum – nie odwrotnie !

        1. pikawka ty to stary serio musisz miec nudne zycie. Przychodzisz poprawiasz kazdego, plujesz na ludzi…

        2. @ Sebastian
          Poprawiam: nie „ludzie” , tylko 1 człowiek i nie „pluję”, tylko plenię analfabetyzm. A co do nudy… chyba Ty też nudzisz się podobnie, skoro coś napisałeś.

  7. Oczywiście jest wiele wątpliwości (np. co z załogantami z zerowym bia), ale ogólna koncepcja nie wydaje się taka głupia. W tym momencie załogi są dość nudne, powyżej 3 perków rzadko jakiś przydatny jest (chyba że akurat załoga 3 osobowa jak we francuskich LT), wiele perków bezsensownych. Teraz jak rozumiem będzie można sobie elastyczniej dostosować załogę. Trochę RPG, ale nie udawajmy, że to symulator był. Skończą się te wkurzające momenty jak wchodząc na IX tier nagle potrzebowałeś radiooperatora z BiA. Jedna załoga na 3 pojazdy oznacza że będzie można wracać do dawno nie granych czołgów drzewkowych bez ciągłego przetrenowania. Samo to jest ogromnym plusem.

    1. dokładnie – zmiany w załodze są potrzebne właśnie z tego powodu co napisałeś. Nie mogę się doczekać, kiedy odkurzę parę fajnych czołgów z 9 i 8 tieru.
      Poza tym ruskie czołgi miały przewagę na francuskimi i szwedzkimi, bo mają 4-6 załogantów zamiast 3 więc taki dowódca nie musi mieć 9 perków, żeby był porównywalny z 4-perkami w tych drugich.

    2. Wiesz, przypomina mi się coś durnego- w dawnym klanie maiłem gościa, niegłupiego bo chłop przy 25 tysiącach bitew miał niebieskie statystyki. Uparcie twierdził że jemu do szczęścia wystarczą zaledwie 3, może 4 perki a reszta nie bo jest bezużyteczna. Czyli BiA, naprawa i jeden perk indywidualny na załoganta (żarówka dla dowódcy, i tak dalej). I wiesz co? Zawsze na CW pierwszy był do bicia piany bo wyjeżdżała jakaś ogarnięta ekipa i był kolokwialnie mówiąc wpierdol, więc „muszą na czitach jeździć bo za szybko nas porobili”. Dupa nie czity… W obecnym klanie rok temu przed CW nasz rozstawiający wziął nas na warsztat i każdemu indywidualnie mówił jakie perki na załodze ma mieć. I uwierz lub nie ale niby tak głupie perki jak hamowanie sprzęgłem dają już bonus do obracania na artach i TD-kach bezwieżowych. Jada terenowa, turbosprężarka i nagle Super Conqueror który nie jest demonem prędkości ma mobilność podchodzącą pod pożądanego Chieftaina przy podobnych możliwościach tłuczenia przeciwnika. I nagle okazuje się że 140-tką, Super Koniem czy 277 gra się zupełnie inaczej- lepiej jeżdżą, strzelają, zasięg widzenia też na plus…

      Owszem, zgodzę się że robienie perków jest żmudne, długotrwałe ale nie gadaj że więcej niż 3 perki nie ma sensu. Bo to tak jakbyś porównał grę załóżmy Obiektem 140 na załodze 80% bez perków jakichkolwiek, z małymi zestawami i bez modułów, vs. 140 z modułami, dużymi zestawami i zwykłymi modułami vs. 140 z koksami 6 perkowymi, modułami fioletowymi, dużymi zestawami + racje bojowe zamiast gaśnicy + dyrektywy. Gra takimi pojazdami to jest przepaść… Dlatego też nie ruszałbym obecnego systemu. Dodałbym możliwość używania jednej załogi na kilku czołgach bez strat i przeszkalania tak jak to chcą wprowadzić bo to jest dobry pomysł.

      Dodatkowym problemem jest to że np. w czechosłowackiej linii wszystkie medy mają czterech załogantów. Tylko ten T-34-100 na 7 tierze ma 5. Na co skoro to wóz do przejścia i ten jeden załogant będzie niepotrzebny? Ujednolicenie liczby załogantów by się też przydało a nie jak w angielskich LT-kach gdzie X tier ma 2 załogantów a niższe tiery 3-4…

      1. Jak ktoś mówi, że powyżej 3 perków nie ma znaczenia na parametry, to jest zwierzęciem.

      2. Miło posłuchać mądrej wypowiedzi. Większości graczy nie chce się szkolić załóg i tyle. Chcieliby jednego dowódcę z wszystkimi perkami. Obecne załogi stwarzają jeden problem. Wymaksowany LT potrafi wyswiecić przeciwną drużynę i są wtedy mięsem armatnim. Zmiany powinny dotyczyć doboru poziomu graczy.

  8. Zarówno na forum angielskim, jak i polskim nie widzę ogólnej ekscytacji tymi niby wspaniałymi zmianami.

    De facto usuwają załogi będące najlogiczniejszym rozwiązaniem w grze o czołgach, aby w zamian dać dowódce jak w WoWs. Zadaje sobie tylko pytanie czemu inspirują się grą z marginalną popularnością? W prawdziwych okrętach mamy załogi liczone często w tysiącach, więc kapitan ma sens, ale w czołgach?

    Kolejne pytanie czy oddadzą golda za zmienianie wyglądu oraz danych załogantów, za przeszkalanie załóg (200 golda sztuka), czy też kredyty za książki szkoleniowe. Dalsza sprawa co ze skórkami dla załogantów? Czy moja załoga od Typa 59 którą posiadam jeszcze sprzed wprowadzenia perków po prostu zniknie i otrzymam 1 za 4?

    Często sprzedawali czołgi premium z dopiskiem iż posiadają załogę wyszkoloną w 100%, lub czasem z dodatkowym perkiem, czy w takim wypadku nastąpi zwrot, gdyż zabierają lub znacząco modyfikują oferowany produkt za realną walutę? Czy sumaryczna wartość bonusów (np kamuflaż, naprawa) będzie taka sama przy konwersji tych załogantów? Czy będzie możliwe wybranie kluczowych perków (recon, naprawa, kamuflaż, snap shot, smooth ride, situational awereness), czy wprowadzenie drzewek zmusi do pójścia w jedną, dwie „gałązki” kosztem wszechstronności?

    Jak zawsze wschodnim sposobem reklamują to jak dawniej przykładowo plan 5 letni, „Do walki o lepszą załogę 2.0, razem wyleczymy największą bolączkę wszystkich graczy!”. Problem w tym, że nikt o to nie prosił, co najwyżej chciano dodania bardziej użytecznych perków i usunięcia innych typu większy zasięg radia. Kto kiedykolwiek prosił o te arbitralne zmiany.

    Również widać iż WG podąża za częstym obecnie trendem, to jest czynieniem gry atrakcyjniejszej dla wszelkiego rodzaju kalek umysłowych. Upraszczanie drzewka technologicznego bo niektórzy gracze mogli w nim zbłądzić, nerf celności bo dobrzy gracze posiadający dobrą koordynację zbytnio słabszych bili, wszelkiego rodzaju boostery i bonusy do badań aby taki Jasiek dotarł jak najszybciej do wymarzonego X tieru nawet robiąc strzał na bitwę, a następnie tam się zorientuje o ekonomii tej gry i a nuż kupi czołg premium. A że grind szybki to się do gry nie zniechęci.

    Istnieją produkcje nastawione na zysk połączony z przyjemnością z gry i istnieją tytuły nastawione na wyzysk i wyciśnięcie jak najwięcej wszelkim kosztem, aż przysłowiowe ostatnie soki wypłyną. Do której kategorii WoT należy pozostawiam do oceny.

    1. A mi się podoba ta zmiana, choć też zastanawiam się jak przejdą do konwersji załogi z bonusami, choćby ostatniego Chucka. No i co z tymi załogantami z bonusami, którzy nie są dowódcami?
      Zmiana wyposażenia 2.0 okazała się dobra, więc może tutaj też większość będzie zadowolona.
      Akurat wybranie określonej gałęzi rozwoju dowódcy wcale nie musi być złe. Gra powinna być OK nie tylko dla graczy z wieloletnim doświadczeniem, ale także dla początkujących.
      To co jest fajne to:
      1. załogi będzie można używać jednocześnie na kilku czołgach – w tej chwili na 3 i mam nadzieję że nie zmniejszą tej liczby
      2. będzie tylko dowódca, więc odpada problem ze zmianą załogantów w trakcie pięcia się w górę po drzewku technologicznym
      3. odpada problem z niekompatybilną załogą w czołgach premium i drzewkowych
      4. czołgi z małą liczbą załogantów (2 jak Manticore, ELC; 3 jak szwedzkie i francuskie) nie będą miały 'pod górkę’ – teraz gracz ma podobną szansę na załogę z takimi samymi perkami jak w czołgach, gdzie tych załogantów jest 6
      5. rozwiązują problem z perkami dla ładowniczych i radiowców, którzy mieli tylko 1-2 pożyteczne perki – no bo jakie perki można dla nich wymyśleć?

      1. Niestosowne porównanie, wyposażenie 2.0 po prostu dodało nowe opcje plus zmodyfikowało te nieużywane pozostawiając najpopularniejsze opcje niezmienionymi, nic nie usunięto a jedynie dodano, bądź wzmocniono.

        W przypadku załogi 2.0 właśnie powinni iść tym samym torem który okazał się skuteczny, a więc jak wspomniałem modyfikację bezużytecznych perków plus dodanie kilku ciekawszych i tyle. Okaże się jeszcze zapewne, iż po konwersji super mocni załoganci z perkami zerowymi staną się albo instruktorami albo będą mogli osiągnąć ilość punktów identyczną do zwykłego załoganta, niwelując ich jakikolwiek sens. Teraz ponownie nachodzi pytanie czy zamierzają wystawić do wiatru wszystkich tych co kupili załogi z perkami zerowymi, tych co robili misje oraz eventy na przeróżnych dowódców i załogantów. Czy ich ostatecznym celem jest zniwelowanie wszelkiej progresji starszych graczy kosztem zadowolenia botów?

        1. Nie załogi a dowódcy, co oznacza że osoby z załogami na większości czołgów po prostu będą miały po konwersji pełno bezużytecznych walających się dowódców. Dodatkowo ci co kupili miejsca w koszarach zostaną oszukani na golda. Cała zabawa polegała na modyfikacji i customizacji załogi pod naszą potrzebę, włączając w to jej wygląd i dane osobowe. Jeden dowódca do całego czołgu to rozwiązanie godne Battlefielda.

        2. Jedyne co by mogli zrobić to usunąć przeszkalanie za złoto w przypadku tej samej klasy pojazdu, do tego nie potrzeba rozwalania całego systemu. A znając WG i tak zapewne jak już te 3 pojazdy wybierzemy to zamiana będzie kosztować.

        3. Również można to zmienić w kilkanaście minut pracy bez tych wszystkich niepotrzebnych zmian.

        4. Do Manticore można wsadzić Chucka plus książeczka darmowa co roku dawana na 850 000 doświadczenia i po problemie. Manticore to jedyny pojazd z 2 załogantami. Wcześniej odpowiednie ustawienie załogi wynagradzało myślenie oraz planowanie, obecnie kolejna zmiana dla sprawnych inaczej.

        5. Napisałem o tym już w poprzednim poscie, nikt nie chciał usunięcia załóg a jedynie modyfikacji niektórych perków i dodania kilku użyteczniejszych. Po raz kolejny nie wymaga to w żadnym stopniu pojedynczego dowódcy.

        To, co WG robi to przysłowiowe zniszczenie Porshe wymagającego naprawy, zamianę na Priusa i nazwanie tego naprawą pierwszego.

        2.

        1. „Manticore to jedyny pojazd z 2 załogantami” – chyba jednak nie.
          PzIc, MS-1 :-), T-45, T70, Renault R35, FCM 36, AMR35, Hotchkis H35, Type 97 TeKe, TKS, AMX ELC Bis itd…. Nie chce mi się więcej pisać ale zgaduje, że chodziło raczej POWAŻNE czołgi a nie LOLki.

        2. Problem w tym, że nikogo nie obchodzą te niskotierowe samochodziki. Zgadza się, mówię tutaj o poważnych pojazdach w które inwestujemy perki. Te-Ke sam posiadam i jestem świadomy ilości załogantów, gdyż raz nawet przez wyeliminowanie załogi zostałem wyłączony z bitwy, jednakże jaki jest sens robić perki na II i III tierach, 2-3 bitwy i jesteśmy na następnym tierze, no chyba że ktoś jest sealclubberem. Dlatego właśnie wymieniłem Mantykorę, gdyż jest idealnym pojazdem pod Chucka. Potem z wysokotierowych pojazdów mamy najczęściej Francuzów z 3 załogantami co już zwykle wystarczy do odpowiedniego zainwestowania perków.

  9. Szczerze mówiąc to coraz mniej mi się podoba ta „załoga 2.0”. Za dużo zmieniają. Przy obecnej ilości bonusów i książek szkoleniowych wbicie 1 perka na 100% jest dość łatwe.

    WG po prostu powinno dodać więcej perków do wyboru, a niektóre pozmieniać. Tak aby gracz 10 razy się zastanowił co wybrać i co mu najbardziej pasuje do jego stylu gry.

    Ładowniczy np. w zasadzie nie ma nic użytecznego (chyba tylko bezpieczne magazynowanie ale to tylko w niektórych pojazdach) – tak więc często bierze się naprawę czy gaszenie pożaru zamiast czegoś unikatowego dla ładowniczego.

    1. właśnie wyrzucenie załogantów i zrobienie tylko dowódcy jest IMHO jedynym sensownym rozwiązaniem dla tych problemów (no bo jakie pożyteczne perki można wymyśleć dla radiowców i ładowniczych?)
      poza tym, to rozwiązuje problemy z niekompatybilną załogą w czołgach drzewkowych (gdy się pnie po tierach i np. zamiast radiowca pojawia się ładowniczy) oraz pomiędzy drzewkowym a premium
      No i możliwość przeszkolenia załogi na 2 dodatkowe czołgi drzewkowe – super – nie masz rozterki czy grać na 8, 9 czy 10 tierze.

      1. Radiowiec: Rozeznanie w sytuacji, jest bardzo użyteczną umiejętnością, można tutaj również przenieść zwiad dowódcy, a dodatkowo zmodyfikować umiejętności związane z siłą sygnału i zamienić przykładowo na o ileś % dalszy zasięg widzenia w kierunku w którym patrzymy. Inną umiejętnością może być przykładowo kontr zwiad gdzie otrzymujemy powiadomienie jeżeli w zasięgu powiedzmy 75-100 metrów znajduje się pojazd przeciwnika. Pozwalało by to na uniknięcie proxy spota i natychmiastowej śmierci na przykładowo Pilźnie, Prochorówce etc. Ostatnią umiejętnością mogła by być zmodyfikowana zemsta. Stary bonus zostaje plus po naszej śmierci pojazd który nas zniszczył zostaje wyspotowany na 10 sekund, a w przypadku bycia w ukryciu podświetlony.

        Ładowniczy: zmodyfikowana adrenalina, za każdy 1% brakującego HP otrzymujemy 0.10% szybsze przeładowanie, czyli maksymalnie 10% na 1% hp, a na 50% hp 5% szybsze przeładowanie. Dalej intuicja, zamiana pocisków pozostanie, jednakże zamiast szansy powinna być pewność, kosztem powiedzmy 25% czasu naszego przeładowania. A więc załadowany pocisk PP w dziale przeładowującym 20 sekund zajmie 5 sekund aby przeładować na HEAT bądź HE. Bezpieczne magazynowanie powinno całkowicie uodparniać magazyn amunicyjny. Ostatnim perkiem może być coś ala „First stage ammo stowage” z War Thunder. Bliskie magazynowanie amunicji w wieży pozwalałoby na zwiększenie szybkostrzelności o powiedzmy 5%, a dodatkowo uszkodzony magazyn amunicyjny bądź martwy ładowniczy zmniejszałyby szybkość przeładowania o jedynie 25%. Ostatni perk wydaje się dosyć logiczny, a więc pomocna dłoń w przypadku gdy działo jest załadowane ładowniczy asystuje reszcie załogi zwiększając jej atuty o 5% (darmowa wentylacja). W przypadku przeładowywania zwiększa on jedynie swój atut o 10%.

        Oczywiście podane wartości są jedynie placeholderami, jednakże w kilkanaście minut można zaoferować o wiele ciekawsze perki zamiast zwiększania sygnału, czy przeładowania będąc akurat na 10% hp. Pokazuje to tylko jak niekompetentny jest WG. Dodać i zmienić parę perków i problem z załogą nie istnieje.

        Co do komentarza Jasio, taki system sprzyja jedynie botom i leniom, które nie zainwestowały czasu ani środków (książki, kredyty, wolny exp, czasami gold) w ulepszanie i rekrutowanie kolejnych załóg. WG daje obecnie na I tierze załogi z 100% wyszkolenia, przy kupnie nowego czołgu drzewkowego również to powinno tak to wyglądać. A wbicie załogi z 90% na powrót do 100% to kwestia kilku, kilkunastu bitew, zwłaszcza z boosterami.

  10. Wild_Butter – gdybyś grał w AW , a jestem pewien, że nie grasz, albo grałeś dosyć dawno , to byś wiedział, że arty ponownie zostały wprowadzone do AW , ale na Globalne Operacje 😉

  11. Jedna zaloga na kilka czolgow zawsze na plus ale dlaczego tylko 3? Reszta meh

    1. a mi sie podoba i mam nadzieję, że bedzie tak samo dobrze jak z wyposażeniem 2.0

  12. Mało żeście zepsuli już w tej grze, kole a rzecz trzeba rozpierdolić żeby już całkiem nie można było grać zostawcie te załogi w spokoju pajece jebane!

  13. mnie martwi jedno, jak masz aktualnie 3 załogi na 140, K-91 i 430U z 5 6 perkami każda, to co się stanie przy załodze 2.0, czy będzie opcja połączenia tych 3 załóg w jedną, skoro nowa załoga jest na 3 czołgi danej klasy bo pewnie nie ma takiej opcji i WG jej nie wprowadzi a ludzie co mają tak porobione załogi na linie będą stratni xD

    1. tia – ty akurat zyskasz tylko to, że będziesz mógł te załogi przeszkolić na inne czołgi z innych tierów. Albo np. przeszkolić na czołgi innych klas, bo ruscy mają też 4 typy ciężkich.
      Najlepiej by było, gdyby dali wolną rękę – masz tylu dowódców co teraz i całe doświadczenie przez ciebie wypracowane na załogach przechodzi na pulę doświadczenia załogi i dowolnie sobie wybierasz czy chcesz mieć 1 załogę na poziomie 6 czy 3 załogi na poziomie 3. Anyway – będzie chyba jeszcze piaskownica i Common Test, więc będzie można sprawdzić i ewentualnie się przygotować

    2. Będziesz mieć 3 załogi. To czy wybierzesz aby jedna z nich była dla wszystkich czy tylko jednego to od ciebie będzie zależało. Pytanie się sprowadza czy będziesz chcieć za elastyczność płacić czy nie.

      Ja w zależności od przydatności perków zrobię dwie albo więcej załóg pod inne style grania.

  14. No i spoko zmiany. Żal mi tylko gosci co specjalnie kupowali zalogi z zerowymi perkami itp.
    Teraz wszystko jest robione pod nowych graczy, zeby troche wyrownac szanse, a nie nowy gracz 75% zaloga vs zwyrol z 6 perkami, racjami i walacy wylacznie z golda.

    1. Ale ten zwyrol tysiącami godzin grindu wypracował sobie przewagę nad takim zwierzęciem jak ty.

  15. Przypominam że jakiś czas temu można było kupić w sklepie za kasę unikalną czteroosobową załogę na bolszewickie Medy. Płaciło się za 4 zalogantów różnych specjalizacji już na starcie dość mocno wyszkolonych. Ja ich nie mam, ale ciekawi mnie co z nimi. Jest jeszcze ciekawostka z 8 personalizowanymi ( z filmu „Boys”) zalogantami dodanymi do amerykańskiego meda.

    1. Z ciekawości poszukałem w necie info o filmie „BOYS” i oto opis tego filmu:
      Poszukujący swojej tożsamości seksualnej Sieger (Gijs Blom) zaczyna żywić cieplejsze uczucia do Marca (Ko Zandvliet) – kolegi z drużyny lekkoatletycznej. Boi się jednak reakcji rodziny, więc ukrywa nową relację przed nimi i resztą znajomych. Z kolei bliscy Marca wiedzą, że jest gejem, dlatego otoczony wsparciem chłopak nie rozumie, dlaczego jest trzymany na dystans. Obaj biorą udział w zawodach, gdzie nie tylko walczą o medale, ale i o wolność bycia sobą.
      https://www.filmweb.pl/film/Boys-2014-709532
      LOL….. mam nadzieje, że nie o ten film chodziło………….

  16. Kompletnie niepotrzebne zmiany jedynego mechanizmu w tej grze, który działa poprawnie.

      1. Działa świetnie. Zmiany w dobrą stronę? Po 1. Historycznie w czołgu była załoga, a nie jakiś człowiek i instruktorzy, 2. Żeby przeszkolić z np. KV-1 na T-150 trzeba teraz będzie wydać 500 tys. kredytów (za darmo się nie opłaca bo zanim się przeszkolą z powrotem na 100 procent to trzeba będzie ich przesadzić na KV-3). Jak nie wiesz o czym mówisz to się nie wypowiadaj

      2. To może my przyjdziemy do jakiejś gry w którą grałeś więcej niż 2 razy i ci ukradniemy postępy i rozdamy wszystkim. Co wtedy amebo? Też bedziesz latał i się wypowiadał nieuprawniony?

    1. Mechanizm definitywnie był do poprawy – za mało perków przydatnych. Teraz przy limicie będzie to lepiej współgrać z wyposażeniem 2.0 o ile będzie rozsądny wybór i nie będzie jednego słusznego zestawu. Ogólnie zamysł może być dobry, pytanie czy nie wystarczyło po prostu dodać nowych perków do obecnego i ewentualnie pozmieniać wymagania expa, bo z tego co idzie zrozumieć, nowy system ma być szybszy, co z jednej strony jest dobre dla nowych a z drugiej przy obecnych premiach, książkach chyba dość szybko będzie można dość do końca.

      1. Nie był do poprawy, spójrz na ankietę zrobioną na tej stronie większość graczy ocenia to bardzo źle.

        1. Ankieta na podstawie przecieku i przy tylu nieodpowiedzianych pytaniach? Prawda jest taka, że większość ludzi boi się zmian i woli trwać z tym co znane.

          Zmiana jest potrzebna tylko pewnie większość widziała by ewolucje a nie rewolucję.

          Obecne problemy jakie masz z obecną załogą to:
          1) niedopasowanie pomiędzy poziomami – raz ktoś odchodzi, raz dochodzi
          2) pojazdy z drzewka a premki – raz jest ok, innym razem nie wchodzi cała a czasem brakuje i trzeba kogoś dodawać
          3) z uwagi na różną liczbę później się okazuje, że dodatkowe role są u innych załogantów – zwłaszcza tam gdzie jest mało załogantów (2 czy 3)
          4) momentami dowódca robi za dużo i przydało by mu się o wiele więcej perków niż na reszcie
          5) niektóre perki to pewnie są wybierane jak tylko nie ma nic innego do badania (takie zwiększenie zasięgu radia…)

          Dlatego nie uwierzę, że obecny system jest dobry i nie potrzeba zmian.

        2. To co tam napisałeś o tych obecnych problemach to fakt. W nowej wersji też są problemy
          1. Jedna załoga na maks. 3 czołgi (teraz mogą jeździć ci sami na np. 8 czołgach tj. niemieckie czołgi ciężkie)
          2. Początkującego gracza nie będzie stać na przeszkolenie z 10 procentową stratą i na niskich tierach ten problem się wyolbrzymia bo szkoląc z 1 na 2 i z 2 na 3 za darmo to ten załogant będzie miał finalnie 50 procentową stratę po się nie zdąży przeszkolić.

        3. @Plocki tantus

          1. W nowym systemie nowa załoga do max 3 czołgów bez kar. Przeszkalać tak jak obecnie też będziesz mógł – jednym dowódcą będzie mógł grać przez kilka poziomów. Twój wybór będzie czy przeszkolisz czy doszkolisz. Pewie od VIII będzie lepiej doszkalać tak by mógł grać i na VIII i na IX i na X. Oczywiście wszystko zależy od nacji i typu i ulubionych pojazdów z drzewka.

          2. Początkujący potrzebuje dużo kasy – na moduły, wyposażenie teraz o wiele więcej na szkolenie. Te niskie to być może taniej będzie kupić nowego niż przeszkalać. Za mało detali na ten moment aby coś więcej powiedzieć. Po za tym to plus – dłużej posiedzi niżej to łatwiej będzie mu się uczyć. Początkujący nie powinni szybko iść w górę bo tylko sobie sami szkodzą.

  17. Ja się zastanawiam kiedy wg zajmie się Goldem
    Po arcie to jest druga najbardziej psójąca rozgrywkę rzecz w grze.
    Graczy wnerwia np. to że bitwy są za krótkie, że niektóre czołgi są za słabe (Type 5havy)
    I jeszcze wiele innych rzeczy i najgorsze jest to że nikt nie widzi że to przez Golda
    Wg powinno ograniczyć amunisje goldową do 20-25% na czołgi i dużo poważnych problemów które niszczą ci przyjemność z gry by zniknęła

    1. Na razie to zajmują się amunicją OB, HE i granie wyżej wspomnianym Type 5 Heavy na trollu będzie katorgą, ale WG już nas przyzwyczaiło do tego, że albo coś jest za mocne albo za słabe

    2. Jak gold jest winą szybkich bitew to ja jestem Grażyna XD Szybkie bitwy są spowodowane za dużym ułatwieniem wbijania X tieru przez co gracze się nic nie uczą. Kolejna sprawa to mm którego nie chcą wprowadzić by polegał na umiejętnościach… Więc wygląda to tak że ty dostajesz Januszka 300 wn8 na topke co wyjeżdża bokiem albo jedzie chuj wie gdzie a oni gracza 1500+ co przejeżdża po takim graczu jak chcę bo on wie gdzie strzelać. Gold z batonów nie robi zagrożenia ile razy się spotkałem że koleś mi nawet nie celuje oo czołgu ciężkim tylko nakurwia jak pojebany w wieżę i działo myśląc że przebije bo ma golda.. Jestem ciekaw jak gracze by płakali gdy zabrali by im golda i taki dobry gracz co wie jak się ustawić stanie się nie do przebicia dla nich :F Kolejna sprawa to mm +2 taką VIII z penetracją ~220 musisz walczyć z ciężką X która na podstawie ma ~250 czyli tyle ile większość czołgów VIII tieru na wieży 🙂 dodajmy fakt poprzedni że mm losuje jak chce składy Cxyl jedna drużyna dostaje dobrego gracza który jedzie i nic go nie przebija bo VIII nie pojedzie na przepychacz bo po co być chłopcem do bicia przez X Już teraz mnie irytuje jak chłop czołgiem ciężkim sobie jedzie na medy bo po co celować w czułe punkty i trzymać flanke. Niech jebnie bo X nie potrzebuje wsparcia sama porobi ich X i nie obsrane VIII

        1. Grazia? Przecież dobrze mówi, Złoto nie jest problemem, sporo jest takich ameb co im nawet to złoto nie pomaga xD Teraz często gram FV, ktoś tym gra bez złota? Jedyny plus tego czołgu to właśnie działo na złocie. Co do szybkich bitew to kolega wyżej ma rację. Za dużo jest graczy z poziomem inteligencji na poziomie parapetu, to jest jeden z problemów szybkich bitew, a nie złoto.

    3. To nie problem tylko golda tylko statystyk czołgów, penetracji, magazynków. Ja robię teraz kilka ostatnich starych linii – jak grałem ST-I to czas skupiania jest tak kosmiczny, że nim skupie to celu już nie ma. Dlaczego? Bo inne nowe czołgi skupiają o wiele szybciej, są celniejsze, więc szybciej dochodzi do eliminacji przeciwnika, łatwiej trafić.
      Magazynki – kiedyś miałeś ich mało i miały swoje wady – teraz masz wybór i niektóre są zbyt mocne, a przy dużej ilości bitwa potrafi szybko się skończyć. Próba poprawienia tego to np. nowe włoskie, które mają tak mały dpm, że aż boli.
      EBR też robi swoje bo o wiele łatwiej o wykrycie przeciwników, a co za tym o wytworzenie przewagi.
      Jedyny problem amunicji premium to penetracja na medach X – jest za duża. Med nie musi kombinować tylko wystarczy 2 i można walczyć F2F z czołgami ciężkimi. Tak nie jest na niższych poziomiach, no może nie licząc niektórych IX no i może VIII.

      Próbę odwrócenie widać w nowych pojazdach, ale to trochę za późno.

    4. Nie ma już goldowej amunicji. Każdy rodzaj amunicji jest już dostępny za kredyty w grze. To tak jakbyś mówił, że ktoś ma goldowe gąsienice albo goldową wieżę…

  18. Przeszkolenie załogi do 1 czołgu 500 tys kredek!!! Czyli na 3 czołgi 1.5kk a teraz za 100 tys masz załogę na 90% do jednego czołgu czyli do 3 za 300tys . Kolejny zamach na f20p..

    1. O ile dobrze obliczyłem to 500 tys. kosztuje 1250 złota więc bardziej się opłaca za golda szkolić

    2. To za złoto to może być taniej (załoga 4+) lub drożej (załoga 3-) niż obecnie. Kredki drożej ale to trochę oddaje obecną ekonomie i ilości kredytów które się zbiera – to nie to samo co kilka lat temu.
      Darmowe większa kara ale przy mniejszym limicie i łatwości szkolenia to raczej nie będzie problem.

      Problem będzie tylko na początku jak ktoś będzie chciał zrobić porządki z dużą ilością załóg, bo będzie sytuacja podobna do nowego wyposażenia.

      1. Darmowe to będzie wielki problem, bo przesadzając załogę na niskich tierach np. Z A-20 na MT-25 to jeśli na MT z A-20 przesadzimy za darmo to nie zdąży się przeszkolić zanim zrobi się LTG i na LTG jeśli przeszkolimy za darmo to będzie kara nie to wytrzymania.

      2. Więcej się zarabia niż kiedyś to fakt (linia frontu eventy świąteczne) ale ilość golda latająca na tierze VIII-IX-X powoduje że ciężko 6kk uzbierać. Mam prawie wszystkie X zbadane a kupionych lekko ponad pół.

  19. Nie neguje potrzeby zmian, bo po 10 latach ten system jeszcze się trzyma jakoś, ale już powoli zaczyna odstawać. Nowy system da możliwości większej specjalizacji pod klasy pojazdów (mam nadzieje) ale mafią mnie poruszone tematy konwersji załóg. Cieszy fakt, że będzie można przypisać więcej jak jedną maszynę do „nowej załogi” ale w takim razie co z tymi obecnymi, które staną się zbędne – czy zwalniając takich załogantów dostaniemy jakiś freeexp dla załogi.
    Generalnie dla świeżego gracza system będzie ciekawy i lepszy niż obecny, ale dla graczy z kilkuletnim stażem i załogami z dużym doświadczeniem, może ta zmiana odbić się boleśnie na jakości ich załóg.
    Podsumowując. Ja rozumiem, że WG jak każda firma ma zarabiać, ale może czas pójść po doświadczenia innych i iść w stronę klienta, bo klient zadowolony wraca po produkt…

    1. też mam nadzieję, że konwersja będzie zrobiona nieco lepiej – bardziej elastycznie dla każdego gracza. Mam nadzieję, że również podejdą sprawnie pod graczy co mają załogi z darmmowymi perkami (np. Thundebolt i Rudy kupowałem przede wszystkim dla załogi z darmowym perkiem).
      Jak taka załoga zostanie przełożona na nową wersję? Będzie bonus dla dowódcy? A może właśnie dostanie się za nią tego trenera z odpowiednią pulą doświadczenia? Anyway – dowódca zamiast oddzielnych załogantów jest bardzo dobrą zmianą

  20. Ja do listy niewiadomych dodałbym:
    1) apteczka – czy zostanie i będzie tylko leczyć ogłuszenie czy będzie miała większe znaczenie – jaka będzie różnica między małą a dużą
    2) racje żywnościowe – bostuje wybrane cechy dowódcy? czy całościowo będzie poprawiać
    3) misje osobiste i warunki związane z ranieniem załogantów – czy jeżeli nie będzie załogi to zmienią się warunki
    4) koszary – generalnie mało kiedy były gratis, więc pewnie większość jak ja wydawała złoto na nie – czy będzie rekompensata? co się z nimi dalej stanie?
    5) skoro się konwertuje załogę ręcznie to co z całą masą będącą w koszarach? co z pojedynczymi załogantami, którzy zostali osieroceni bo nie było miejsca dla nich w pojazdach z innego poziomu – jak się tego będziemy pozbywać?
    6) co z wentylacją i osłoną przeciwodłamkową
    7) czy będzie coś takiego jak % wyszkolenia dowódcy – jaki będzie koszt zakupu nowego i czym będzie różnić się darmowy, za kredyty i za złoto

    1. Słuszne uwagi.
      Dodałbym jeszcze pytania…
      1. czy będzie „przymus” konwersji, aby władować nowego dowódcę do czołgu, czy też jednocześnie będzie można używać starych i nowych załogantów z zastrzeżeniem, że stara załoga np. nie zbiera doświadczenia (oczywiście z jakimś dedlajnem)
      2. czy dostaniemy coś w rodzaju zestawu deinstalacyjnego (jak dla wyposażenia), który pozwoli na wymianę załogantów między załogami (i tymi w koszarach) wedle potrzeb PRZED konwersją
      3. co z załogantami kupionymi za golda ? zwrot kasy ? A ci przyznani w ramach usługi typu Twich Prime ?
      4. jeśli Bufon, Śnieżynki i cała reszta nietypowych załogantów są teraz dowódcami , to jakich dowódców dostaniemy w zamian (i z jakimi parametrami), gdy „dziwolągi” staną się instruktorami ? Co z załogą w której jest 5 Śnieżynek, a instruktorów może być max 4 ?

      Pocieszam się, że niektóre głupie pomysły nie weszły w życie (nowe HE) i że wugielcy mimo wszystko obawiają się wprowadzenia czegoś, co spotka się z ogólnym niezadowoleniem. Z załogą 2.0 raczej sobie poradzą, bo tu można zapanować nad liczbami, ale już majstrowanie przy dmg na premammo może zaburzyć balans bitew.

  21. Około 66.66 % posiadanej wyszkolonej załogi na czołgach nie premium idzie w kibel. Super zmarnowany czas…

  22. Jedna załoga na 3 drzewkowe czołgi tej samej klasy i nacji? Świetnie ale to powinno być wprowadzone dobrych kilka lat temu do obecnego systemu załogi. Ale nie, WG teraz zrobi nam łaskę i po tym jak zaczęło rozdawać lub sprzedawać (z eventów, paczek, misji osobistych, twitch prime itp.) załogantów z kilkoma perkami, wprowadzili rezerwy z bonusami do szkolenia załogi i dodali podręczniki do szkolenia w tym za kredki. Tylko, że teraz jak ktoś ma np. zostawione kilka drzewkowych medów radzieckich w garażu to raczej ma na nich załogi z kilkoma perkami.

  23. Problem jest taki, ze te przecieki są mocno nie kompletne. Jedyne co wiadomo, to że zmiana jest o wiele większa niż większość uważa za konieczną (proste dodanie nowych użyteczniejszych perków tak jak to miało w przeszłości). Za duża zmiana, za dużo otwartych pytań, stąd początkowa nie chęć. Osobiście chce poczekać na komplet informacji i wtedy będę oceniać. Póki co przez wielkość zmiany jestem sceptyczny co do możliwości wprowadzenia w rozsądnym czasie tego.

Wyłączono możliwość dodawania komentarzy.