WoWs – bitwy rankingowe Q&A

Pilotażowy sezon bitew rankingowych rozpocznie się o 9:00 w dniu 17 września i będzie trwać 6 tygodni do 29 października.

Reguły sezonu pilotażowego

  • Bitwy rankingowe są dostępne dla graczy, którzy osiągnęli 9. poziom konta
  • W bitwach rankingowych mogą brać udział wyłącznie okręty VI i VII poziomu
  • Gracze będą walczyć między sobą w trzech grupach: będą to rangi 25-21, 20-11 i 10-1 (im niższy numer rangi, tym wyższy poziom umiejętności gracza)

 

Przed uruchomieniem pilotażowego sezonu bitew rankingowych chcielibyśmy uzupełnić dotychczas opublikowane informacje na temat nowego trybu gry. Aby przedstawić wszystko w sposób jak najbardziej przejrzysty i obszerny, wybraliśmy format pytań i odpowiedzi. Informacje pochodzą prosto od deweloperów! Jeśli chcecie zadać dodatkowe pytania, nie krępujcie się — wystarczy opublikować je w odpowiednim wątku na forum.

Dlaczego nie mogę grać w tym trybie gry z moim klanem lub zespołem? Jaki jest powód tego ograniczenia?

Od samego początku bitwy rankingowe miały odbywać się z udziałem możliwie największej liczby graczy, a także miały być konkurencyjnym i dynamicznym trybem gry. Chcieliśmy, aby każdy uczestnik mógł dać z siebie wszystko. Tryb został przygotowany głównie dla indywidualnych graczy, którzy nie mogą uczestniczyć w turniejach oraz innych wydarzeniach drużynowych. Udział całych drużyn lub oddziałów w tych bitwach zakłóciłby równowagę gry, ponieważ zorganizowani gracze mieliby ogromną przewagę nad innymi. Rozumiemy, że klany oraz drużyny też potrzebują nowych wyzwań, które pozwolą im się rozwijać. Wprowadzenie bitew rankingowych nie zakłóci naszych prac nad oddzielnym trybem gry dla drużyn.

Dlaczego wybraliście pojazdy VI i VII poziomu na ten sezon? Czy tryb bitew drużynowych będzie dostępny dla wyższych lub niższych poziomów?

Uznaliśmy, że te poziomy będą najodpowiedniejsze dla sezonu pilotażowego. Przede wszystkim odblokowanie pojazdów z tych poziomów wymaga spędzenia pewnej ilości czasu w grze – to gwarancja, że uczestnicy bitew rankingowych będą mieli przynajmniej trochę doświadczenia z grą. Z drugiej strony ich odblokowanie jest względnie łatwe, w przeciwieństwie do okrętów z poziomów VIII, XI i X – co ma szczególne znaczenie z uwagi na niedawne rozpoczęcie testów otwartej wersji beta. Jeśli chodzi o nasze plany na przyszłość, jedno jest pewne: jeśli ten tryb gry spodoba się graczom, będziemy go rozwijać i zorganizujemy sezony dla innych poziomów. Obecnie nie planujemy wprowadzenia bitew rankingowych dla pojazdów z niższych poziomów.

Dlaczego wybraliście akurat ten format, zamiast formatu 7/42 znanego z World of Tanks?

Zdefiniowaliśmy ograniczenia dotyczące liczby graczy oraz klas w oparciu o własne pomysły oraz wyniki analiz wykonanych podczas wszystkich turniejów World of Warships. Chcieliśmy stworzyć format, który zagwarantowałby fascynującą, dynamiczną i interesującą rozgrywkę, jednocześnie mając na uwadze specyfikę rozgrywki w World of Warships. Ograniczenie liczby lotniskowców do jednego oraz liczby pancerników do dwóch ma zapobiec powolnym i nużącym bitwom w tym trybie. Pierwszy sezon udowodni, czy osiągnęliśmy ten cel.

Co z nagrodami? Czy dostaniemy po prostu flagi sygnałowe i drobne przedmioty?

W sezonie pilotażowym – tak. Niemniej jednak jesteśmy zainteresowani przyznaniem naszym graczom bardziej wyjątkowych nagród w przyszłości. Jeśli ten tryb gry spotka się z zainteresowaniem, zaczniemy prace nad bardziej interesującymi – a być może nawet i unikatowymi – nagrodami. Zapraszamy do śledzenia wiadomości na portalu.

O co chodzi z grupami mechanizmu losującego? Dlaczego są tylko trzy? Czy to wystarczy, aby zagwarantować sprawiedliwy dobór przeciwników?

Zakresy mechanizmu losującego to tak naprawdę zakresy rang, umożliwiające grupowanie graczy o podobnym stopniu umiejętności. Na początku będziecie walczyć wyłącznie z graczami z początkowych rang, a następnie z grupą środkową. Ci, którzy dowiodą swoich umiejętności w walce, będą mogli zmierzyć się z graczami, którzy również osiągnęli najwyższe rangi. Ogólnie rzecz biorąc, jest to mechanizm dobierania graczy według ich poziomu umiejętności.

Jeśli zwiększymy liczbę zakresów, proces losowania graczy będzie bardziej precyzyjny, a poziom umiejętności w bitwie bardziej zrównoważony. W tym przypadku wydłużyłoby to istotnie czas oczekiwania na bitwę, ponieważ mechanizm losujący musiałby zorganizować większą liczbę bitew dla każdego z tych zakresów. Poza tym bitwy rankingowe mają wzmacniać rywalizację i zachęcać do doskonalenia umiejętności. Dlatego obecność w rozgrywce graczy o nieco innym poziomie umiejętności jest do zaakceptowania. Sezon pilotażowy pokaże, czy musimy wprowadzić dodatkowe zakresy.

Dlaczego po uzyskaniu 1. rangi nie mogę już brać udziału w bitwach rankingowych?

Celem gry w bitwach rankingowych jest zdobycie 1. rangi. Gracz, który osiągnął 1. rangę, traci motywację do grania z pełnym zaangażowaniem, ponieważ zajmuje już najwyższe miejsce i nie może awansować wyżej. Ponieważ bitwy rankingowe są rozgrywkami sezonowymi, a w każdym sezonie zamierzamy udostępniać inne wyzwania, podjęliśmy decyzję o wykluczaniu z gry dowódców, którzy „zakończyli” bieżący sezon aż do następnego sezonu. Dzięki temu gra jest sprawiedliwa: jeśli osiągniecie 1. rangę, cieszcie się uzyskanym splendorem i czekajcie na następny zestaw wyzwań.

Udało mi się przedrzeć przez pierwsze kilka rang, ale nie mogę przejść dalej. Dlaczego to takie trudne?

A kto powiedział, że będzie łatwo? W bitwach rankingowych chodzi o rywalizację pomiędzy graczami. W pewnym momencie może się okazać, że osiągnęliście maksymalny pułap swoich bieżących umiejętności. Na tym etapie mamy dla Was dobrą radę: starajcie się wspierać swoją drużynę. Wasze postępy zależą wyłącznie od zwycięstw drużyny: liczba zniszczonych pojazdów, zadanych uszkodzeń, zdobytych wstęg lub odznaczeń nie mają tu znaczenia. Współpracujcie ze sobą, osłaniajcie sojuszników, obserwujcie sytuację na mapie, a być może częstotliwość Waszych zwycięstw – i liczba zdobywanych gwiazdek – zacznie się zwiększać.

Jak mam wspierać członków drużyny, skoro nie mogę się z nimi skutecznie komunikować?

Na tę chwilę zalecamy korzystanie z czatu, aczkolwiek rozumiemy, że nie jest to najskuteczniejsza metoda komunikacji podczas bitwy. Zamierzamy wprowadzić mechanizm szybkiego wydawania komend w jednej z kolejnych aktualizacji. Dzięki niemu gracze będą mogli wymieniać się taktycznymi komunikatami za pomocą kilku klawiszy. Mamy nadzieję, że poskutkuje to lepszym skoordynowaniem drużyn.

Udało mi się przebić przez wiele rang, ale teraz spędzam sporo czasu w kolejce. Co robić?

Nie poddawać się! Jak wspomnieliśmy, bitwy rankingowe są podzielone na trzy grupy rankingowe. Prawdopodobnie w Waszej grupie nie ma jeszcze zbyt wielu graczy. Jeśli znużyło Was czekanie, proponujemy przerwę lub grę w innym trybie. Im więcej graczy dołączy do Waszej rangi, czas oczekiwania ulegnie skróceniu i będziecie mogli szybciej rozpocząć bitwę.

Co z gwiazdkami? Czy planujecie przyznawać dodatkowe gwiazdki za osiągnięcie konkretnej liczby zwycięstw pod rząd albo podobne osiągnięcia?

Nie mamy jeszcze takich planów. Gracz zawsze otrzymuje dodatkową gwiazdkę po osiągnięciu następnej rangi, więc przypadkowa porażka nie skutkuje degradacją. Sądzimy, że obecny system rang zapewni odpowiednie rozmieszczenie graczy w bitwach. Ale tylko wyniki sezonu pilotażowego potwierdzą nasze założenia.

źródło: worldofwarships.eu

Jedna odpowiedź dla “WoWs – bitwy rankingowe Q&A”

Dodaj komentarz