Test publiczny aktualizacji 1.24.1

Polskie niszczyciele czołgów, równoważenie pojazdów i nie tylko!

Dodajemy całą gałąź do polskiego drzewa technologicznego. Składa się na nią sześć niszczycieli czołgów do zbadania. Skorygowaliśmy też skuteczność czterech pojazdów X poziomu, ulepszyliśmy pięć map dla bitew losowych i wprowadziliśmy tryb pośmiertny. Ale to tylko początek – dołączcie do testu publicznego, wypróbujcie sami wszystkie zmiany i podzielcie się opiniami na temat tych nowości!

Planowane elementy aktualizacji 1.24.1 to:

  • Nowe polskie niszczyciele czołgów
  • Równoważenie pojazdów
  • Przerobione mapy
  • Aktualizacja załóg – 100% skuteczności
  • Tryb pośmiertny
  • Finałowy sezon Natarcia 2023–2024
  • Ulepszenia w Stalowym łowcy
  • Przeróbki Okresu służby

Wszystkie elementy i funkcje testu publicznego są cały czas aktywnie rozwijane. Wszystkie wartości, nagrody, charakterystyki techniczne i inne ustawienia funkcji, które mają znaczenie w teście publicznym, nie są ostateczne i mogą nie odpowiadać tym, które znajdą się w wersji wprowadzonej na serwer główny.

Nowe polskie niszczyciele czołgów

Nowa gałąź polskich niszczycieli czołgów składa się z sześciu pojazdów do zbadania na poziomach od V do X. Przejście do nowej gałęzi rozpocznie się od 14TP, czołgu lekkiego IV poziomu.

Pojazdy poziomów V–VII to klasyczne bezwieżowe niszczyciele czołgów z tradycyjną rozgrywką. Są mobilne, mają niezłą ochronę z przodu i są wyposażone w solidne działa o dobrych uszkodzeniach na strzał i parametrach penetracji. Pierwszym pojazdem w gałęzi jest SDP 40 Zadymka na poziomie V. Za nim idą SDP 44 Burza (poziom VI) i SDP 57 Gowika (poziom VII).

  • SDP 57 Gowika

  • SDP 44 Burza

  • SDP 40 Zadymka

Pojazdy wyższych poziomów to:

  • SDP 58 Kilana (poziom VIII)

  • SDP 60 Gonkiewicza (poziom IX)

  • NC 70 Błyskawica (poziom X)

Pojazdy poziomów VIII–X w tej gałęzi będą miały nową mechanikę pocisków umożliwiającą zadawanie maksymalnych uszkodzeń w starciach na bliskim dystansie. Mechanika składa się z dwóch elementów:

  • Pociski z dnem w kształcie gwiazdy: Są najskuteczniejsze w rażeniu celów z odległości do 50 metrów. Wraz ze wzrostem odległości strata energii kinetycznej prowadzi do stopniowego zmniejszenia zadawanych uszkodzeń.
  • Działa z głęboko gwintowanymi lufami: Pozwalają wystrzeliwać pociski z bardzo wysoką prędkością. W przypadku SDP 60 Gonkiewicza i NC 70 Błyskawica pocisk standardowy będzie miał prędkość 1700 m/s, a ich pociski specjalne polecą 2000 m/s — co jest największą wartością w grze.

Polskie niszczyciele czołgów wyższych poziomów zachęcają do gry na bliskim dystansie, gdzie będą zadawać maksymalne uszkodzenia.

Równoważenie pojazdów

O tych zmianach już mówiliśmy, gdy weszły do supertestu. W teście publicznym 1.24.1 dalej nad nimi pracujemy. Zidentyfikowaliśmy cztery pojazdy X poziomu, które wymagają aktualizacji ich parametrów bojowych:

Pierwsze dwa pojazdy otrzymają ulepszenia, a Super Conqueror i Controcarro 3 Minotauro zostaną trochę zmodyfikowane, by mniej dominowały na polu bitwy.

Aby zapewnić spójność w zmianach w najlepszych pojazdach zmieniamy też skuteczność francuskich i włoskich niszczycieli czołgów poziomów VIII–IX w odpowiednich gałęziach. Więcej o zmianach w równoważeniu dowiecie się z poświęconego mu artykułu!

Przeróbki map

Przerobiliśmy pięć map bitew losowych, by były jeszcze wygodniejsze. Przełęcz przeszła znaczące zmiany, a w innych miejscach wprowadziliśmy niewielkie poprawki w równoważeniu. Zobaczcie, co się zmieniło.

Przełęcz

  • Dolna baza została przeprojektowana, by wyeliminować poprzednią przewagę nad bazą dolną.
  • Zmieniono pozycję skały nieopodal głównego punktu bitwy.
  • Zablokowano miejsce w kwadracie E6 dające północnej bazie linie ostrzału w stronę lodowca.
  • Dopasowano wysokość wzgórz w kwadratach E3–G5, by dawały podobne możliwości obu drużynom.

Karelia

  • Dodano lub ulepszono pozycje niszczycieli czołgów niedaleko bazy górnej drużyny.
  • Skorygowano kluczowe pozycje w kwadratach B4 i C5.
  • Utrudniono prowadzenie ognia z pozycji niszczycieli czołgów nieopodal dolnej bazy.
  • Udoskonalono podejście dla dolnej drużyny do wzgórza od strony bagna.

Kopalnie

  • Usunięto większość roślinności w kwadracie C9, eliminując znaczącą przewagę dla dolnej bazy.

  • Ulepszono linie ognia dla górnej bazy z półki w kwadratach A4–A5.

El Halluf

  • Usunięto z kwadratu C2 krzak, który przeszkadzał pojazdom ciężkim w wymianie ognia

Posterunek

  • Podwyższono roślinność w obszarze G7, by poprawić teren gry dla pojazdów lekkich.
  • Dodano nowe kamienie i dopasowano teren w kwadratach G7–G8, tworząc bezpieczne pozycje.
  • Przesunięto roślinność, by poprawić rozgrywkę pojazdami lekkimi.

Aktualizacja załóg – 100% skuteczności

Cały czas ulepszamy system załóg w World of Tanks. Aby Wasze interakcje z systemem były łatwiejsze i wygodniejsze, wszystkie załogi zostaną ulepszone do 100%. Żadne działania ani kary nie zmniejszą skuteczności załogi poniżej tego poziomu.

W koszarach znajdziecie nowy przycisk, który pozwoli usunąć wszystkich czołgistów mających mniej niż 100% PD na pierwszy atut. Otrzymacie rekompensatę za ich PD w formie podręczników dla załogi.

Dodatkowo:

  • Zmieniamy pojęcie „poziom głównej kwalifikacji” na „skuteczność załogi”.
  • Wprowadzamy karę do skuteczności atutu za operacje przeszkalania darmowego lub opłacanego kredytami. Kara ta będzie się stopniowo zmniejszać w miarę zdobywania PD.
  • Udostępniamy bonusy na przeszkolenia dla nowych graczy.
  • Umożliwiamy zmianę kwalifikacji czołgisty przez przeszkolenie za kredyty.

Szczegółowe informacje o przeróbce systemu załóg przekażemy w specjalnym artykule poświęconym temu tematowi, więc bądźcie czujni!

Tryb pośmiertny

W aktualizacji 1.24.1 pojawi się tryb pośmiertny, ale bitwy na mapach ze zdarzeniami losowymi nie będą początkowo go wspierały. Wsparcie dla ostatniej chwili zostanie dodane niedługo.

Ta nowa funkcjonalność została zaprojektowana, by wzbogacić Wasze doświadczenia z gry – będzie pomagała Wam uczyć się i zdobywać umiejętności, nawet gdy Wasz pojazd został zniszczony.

Tryb pośmiertny składa się z dwóch niezależnych elementów:

  • Ostatnia chwila: Udostępnia szczegóły dotyczące strzału, który zniszczył Wasz pojazd.
  • Kamera obserwatora: Ulepszona wersja swobodnej kamery, którą znacie z Linii frontu. Będzie dostępna tylko w trybach bez współzawodnictwa, by nie zapewniać nieuzasadnionej przewagi.

Ostatnia chwila występuje w wersji szczegółowej i ogólnej; pozwala na dostosowanie ilości wyświetlanych informacji.

Dzięki mechanizmom ostatniej chwili i kamery obserwatora tryb pośmiertny stanie się bezcennym źródłem informacji. Staniecie się lepszymi czołgistami dzięki zrozumieniu, gdzie był przeciwnik, jaki pocisk został użyty, jaka była jego trajektoria i jak spenetrował Wasz pojazd.

Przygotujcie się na finałowy sezon Natarcia 2023–2024!

Natarcie rozpocznie się w dniu wprowadzenia aktualizacji 1.24.1.

Przygotujcie się na ostatnie chwile Roku Pegaza wraz z finałowym sezonem Natarcia 2023–2024! Po jego zakończeniu będziecie mogli odebrać swoje nagrody roczne, wśród których może znaleźć się ekskluzywny czołg średni X poziomu Hurricane – specjalna wersja CS-63 z unikalnym, spersonalizowanym wyglądem i ekskluzywną załogą.

Dodatkowo w sezonie Jadeitowego Pegaza znajdą się:

  • Nowy element ulepszonego wyposażenia – innowacyjne celowanie. Będzie można je kupić po raz pierwszy w grze po osiągnięciu stopnia brązowego.
  • Pokoje treningowe z mapami Natarcia do szlifowania taktyki na turnieje Natarcia.
  • Nowe nagrody w postaci personalizacji, a wśród nich nowe, fajne kamuflaże i napisy.

Mając stopień żelazny, będziecie też zdobywać więcej bazowych punktów rankingowych za swoją skuteczność. Co więcej, bazowa liczba punktów rankingowych traconych przy stopniach żelaznym i brązowym uległa zmniejszeniu, co sprawiło, że postępy na nich są mniej wymagające.

Ulepszenia w Stalowym łowcy

W tej iteracji poprawi się funkcjonalność plutonów: będzie łatwiej znaleźć towarzysza do plutonu. Wystarczy zwykłe naciśnięcie przycisku, a ktoś inny poszukujący plutonu zostanie przedstawiony jako potencjalny towarzysz do bitwy. Dodatkowo w trybie pojawi się funkcjonalność komunikacji uruchamianej głosowo, co ułatwi komunikację i wspólne wejście do bitwy. Będziecie też mogli dodać swojego przypadkowego partnera z plutonu do plutonu stałego.

Przeróbki Okresu służby

Nasza aktywność klanowa Okres służby przechodzi znaczące zmiany. Oto czego możecie się spodziewać:

  • Wypełniajcie dzienne misje klanowe: Teraz noszą one nazwę „misje okresu służby”.
    • Trzy misje totalne: To trzy misje do zrealizowania codziennie.
    • Wypełnianie sekwencyjne: Misje muszą być wypełniane jedna po drugiej.
    • Na dwie ostatnie misje potrzeba drużyny: Dwie finałowe misje trzeba wypełnić w plutonie lub oddziale z kolegą z klanu.
    • Ręczny odbiór nagród: Nagrody za wypełnione misje trzeba odebrać własnoręcznie.

Nagrody:

  • Surowce przemysłowe dla klanu.
  • Punkty okresu służby – nowa waluta klanowa.

Używając punktów okresu służby, odblokowujecie regiony na mapie i odbieracie nagrodę za każdy region. Pod koniec szlaku bojowego czeka ostateczna nagroda: XCarro da Combattimento 45 t , włoski czołg średni X poziomu ze stylem 3D Prozerpina.

Test powszechny: dlaczego warto brać udział?

Test powszechny to rzut oka na nadchodzącą wersję gry przed jej oficjalnym opublikowaniem. Bardzo zależy nam na Waszych wstępnych opiniach na temat nadchodzących funkcjonalności, nowych trybów gry, zmian w grze i innych. W ten sposób możemy zrozumieć nastroje społeczności dotyczące kolejnej aktualizacji i wyłapać problemy, zanim się naprawdę pojawią.

Jak wziąć udział w teście publicznym
  • W teście publicznym nadchodzącej aktualizacji wziąć może każdy gracz World of Tanks!
  • Potrzebny jest Wargaming.net Game Center (WGC), klient najnowszego testu publicznego i aktywne konto World of Tanks.
  • Konta testu publicznego mają znacząco większe zasoby, by umożliwić wypróbowywanie zmian i funkcjonalności bez ograniczeń.
  • Wasze postępy na koncie serwera testu publicznego są zrównane z serwerem głównym i skopiowane przed rozpoczęciem testu. Dnia 11 marca 2024 o 21:00 (CET) Wasze konto z serwera głównego zostało skopiowane na serwer testu publicznego i nie zawiera żadnych zmian, które zaszły na nim po tej dacie.
Pobierzcie i zainstalujcie klienta gry

INSTALATOR KLIENTA TESTU PUBLICZNEGO

  • Uruchomcie instalator klienta.
  • Wybierzcie inny folder dla instalacji niż ten, w którym znajdują się pliki związane ze standardową grą World of Tanks.
  • Wybierzcie nowo zainstalowanego klienta testu z rozwijanego menu w górnej części WGC.
  • Ruszajcie do bitwy i pamiętajcie, by podzielić się wrażeniami!

Więcej szczegółów o WGC znajdziecie w poświęconym Wargaming.net Game Center przewodniku.

Podzielcie się swoimi opiniami

Wasz głos ma znaczenie! Podzielcie się przemyśleniami i opiniami na temat najnowszej iteracji testu powszechnego i wprowadzanych funkcjonalności na naszym poświęconym temu tematowi kanałowi na Discordzie.

DISCORD

Wasze opinie bezpośrednio wpływają na proces tworzenia gry i pomagają nam ją kształtować i ulepszać dla całej społeczności. Dołączcie do rozmowy już dziś i stańcie się przyszłością World of Tanks!

Pierwszy raz w testach?

Zapoznajcie się z tym przydatnym przewodnikiem, w którym znajdziecie wszystkie szczegóły dotyczące testów publicznych, Piaskownicy i supertestów.

PRZEWODNIK PO TESTACH

Więcej szczegółowych informacji przekażemy Wam w nadchodzących tygodniach w miarę zbliżania się daty wprowadzenia aktualizacji na serwery. Dowódcy, dołączcie do testu publicznego i podzielcie się opiniami na temat tych dodatków!

lista zmian

Główne zmiany

Nowy gałąź polskich niszczycieli czołgów

Dodano sześć nowych niszczycieli czołgów (od V do X poziomu):

  • Poziom V-SDP 40 Zadymka
  • Poziom VI – SDP 44 Burza
  • Poziom VII-SDP 57 Gowika
  • Poziom VIII – SDP 58 Kilana
  • Poziom IX-SDP 60 Gonkiewicza
  • Poziom Х-NC 70 Błyskawica

Tryb pośmiertny

Przedstawiamy „ostatni moment”: Po zniszczeniu pojazdu gra oferuje odtworzenie ostatniego strzału, który trafił gracza, aby uzyskać więcej informacji na temat pozycji i okoliczności, które doprowadziły do zniszczenia pojazdu. Informacje te są dostępne tylko w przypadku pocisków lub eksplozji spowodowanych przez pociski i nie zostaną załadowane, gdy bitwa już się kończy.

  • Kamera pokaże wrogi pojazd i trajektorię strzału (jeśli został zauważony), pojazd gracza oraz wszystkie okoliczne pojazdy i obiekty w momencie zniszczenia.
  • Dodatkowo gracz otrzyma cenne informacje o pocisku, penetracji, odległości, pancerzu i uszkodzeniach, a także o tym, jak zostały one obliczone dla konkretnego strzału. Gracz może nacisnąć SPACJĘ, aby wstrzymać scenę ostatniej chwili i uzyskać jeszcze więcej informacji.
  • Większość przypadków będzie obsługiwana w początkowej wersji: Wszystkie typy pocisków, nowoczesne i starsze eksplozje, rykoszety, pożary, rozstawiony pancerz i zniszczone gąsienice. Funkcja nie będzie dostępna w przypadku zniszczeń spowodowanych użyciem umiejętności, taranowaniem, ostrzałem sojuszniczym lub zderzeniami.
  • Kamera ostatniego momentu jest domyślnie włączona, ale można ją pominąć lub wyłączyć w ustawieniach.

Kamera obserwatora została wdrożona we wszystkich trybach gry innych niż rywalizacja i zaktualizowana o nowe funkcje i nowy interfejs użytkownika.

  • Gracz może teraz celować w znaczniki 3D przyjaznych pojazdów w terenie i obiektach oraz skakać bezpośrednio za nimi.
  • Gracz może teraz zmieniać wysokość i prędkość kamery.

Załoga

  • Wszyscy członkowie załogi są teraz wyszkoleni w 100% i mają domyślnie 0 PD, i mogą natychmiast rozpocząć szkolenie swojego pierwszego profitu.
  • Wszystkie PD członka załogi, którego poziom wyszkolenia wynosił od 50% do 100%, trafią do jego puli doświadczenia. Nie ma już załóg z poziomem wyszkolenia poniżej 100%.
    Poziom wyszkolenia jest teraz wspólnym dwucyfrowym wskaźnikiem dla całej załogi pojazdu, zwanym wydajnością załogi.
  • Nowych członków załogi można rekrutować za darmo, bez konieczności wyboru między operacjami za darmo, kredytami lub złotem.
  • W Koszarach nowy przycisk pozwala graczom usunąć wszystkich członków załogi z mniej niż 100% PD za ich pierwszy profit i otrzymać rekompensatę w postaci Ksiąg załogi. Tej jednorazowej operacji nie można cofnąć.
  • Kiedy gracz przekwalifikowuje członka załogi, może wybrać między operacją darmowego przekwalifikowania, za kredyty lub za złoto. Kara do PD z puli efektywności profitów jest stosowana w przypadku wybrania darmowego lub kredytowego przekwalifikowania. Pula doświadczenia wydajności profitów zawiera 100 000 PD.
  • Wszyscy członkowie załogi mają teraz domyślnie 100% skuteczności profitów. Jeśli zostanie ona zmniejszona w wyniku operacji przekwalifikowania, efekt ich atutów będzie zmniejszany do momentu zapełnienia puli doświadczenia.
  • Członkowie załogi w pojeździe, do którego obsługi nie zostali przeszkoleni, nie mogą korzystać ze swoich atutów.
  • Nie ma już osobnej operacji zmiany kwalifikacji członka załogi. Gracze mogą zmienić kwalifikacje członków załogi poprzez standardową operację przekwalifikowania (za kredyty lub złoto).
  • Nie ma dodatkowej kary PD, gdy gracz przekwalifikuje członka załogi z pojazdu innego typu. Zwiększona kara jest nakładana tylko wtedy, gdy gracz zmienia kwalifikacje członka załogi za kredyty.
  • Gracze mogą przenosić członków załogi do koszar nawet po przekroczeniu limitu koi. Jeśli limit koi zostanie przekroczony, nowi członkowie załogi nie będą mogli zostać zrekrutowani (ale nadal będzie można ich pozyskać za pomocą rekrutów lub kupując oferty specjalne).
  • Wprowadzono pewne ulepszenia interfejsu.
  • Dodano nowe ekrany z informacjami i nagrodami.

Aktualizacja Tour of Duty

  • Dostępne będą teraz trzy misje dzienne.
  • Pierwszą misję można ukończyć solo lub w plutonie lub oddziale, podczas gdy dwie ostatnie misje można ukończyć tylko w plutonie lub oddziale z kolegą z klanu.
  • Nagrody za ukończone misje dzienne obejmują zasoby przemysłowe i punkty służby, które należy ręcznie zebrać, aby uzyskać dostęp do misji następnego dnia.
  • Sam Tour of Duty jest teraz mapą, na której regiony można odblokować za pomocą punktów służby, z nagrodami dla każdego regionu. Ostatnią nagrodą w Tour of Duty jest pojazd klanowy X poziomu.

Misje dzienne dla nowych graczy

Misje dzienne zostały zmienione dla nowych graczy.

Stalowy Łowca

Najważniejszym wydarzeniem premiery są nowe funkcje w bitwach plutonów:

  • Nowa funkcja losowych plutonów pozwala walczyć w plutonie z losowym graczem o podobnym poziomie umiejętności.
  • Na ekranie wyników bitwy możesz zaprosić tego gracza do dołączenia do zwykłego plutonu, aby kontynuować wspólną grę.
  • Czat głosowy jest teraz obsługiwany w trybie.
  • Do trybu dodano koło czatu i kilka innych funkcji komunikacji w bitwie z Bitew losowych.

Zmiany w umiejętnościach i wyglądzie:

  • Atak Powietrzny Arlekina zadaje teraz bardziej spójne obrażenia, które rosną w kierunku środka dotkniętego obszaru.
  • Dodano licznik czasu trwania zdolności Pułapka wrogiego Kruka.
  • Efekty wizualne zdolności otrzymały obszerne aktualizacje.
  • Kontury łupów otrzymały aktualizacje efektów wizualnych, a czerwone i żółte granice stref oraz efekty wizualne odradzania zostały zaktualizowane.
  • Dodano panel powiadomień o leczeniu.

Inne zmiany:

Zaktualizowano oprawę dźwiękową, w tym nowe głosy odrodzenia.

Powrót do gry

  • Zaktualizowano stronę „Co nowego”.
  • Dodano tryb rozgrzewki dla kilku kategorii graczy.
  • Zaktualizowano nagrody za progresję w Back in Action.

Natarcie

Główne zmiany
  • Dodano sezon Jadeitowego Pegaza.
  • Do sklepu Natarcia dodano nowy element ulepszonego wyposażenia, Innowacyjne celowanie.
  • Dodano polski czołg średni Hurricane X poziomu z unikalną załogą.
  • Natarcie jest teraz obsługiwany w salach treningowych.
  • Natarcie jest teraz obsługiwany w turniejach.
Nowa zawartość na sezon Jadeitowego Pegaza:
  • Progresywny styl „Heavenly Horse (Jade)” z nowym zestawem kalkomanii, emblematów, napisów i wzorów kamuflażu.
  • Tła nieśmiertelników: Żelazo, Brąz, Srebro, Złoto, Czempion i Legenda.
  • Naszywka z pseudonimem: Call of Astraeus.
  • Odznaki: Markab, Enif.
  • Medal: Catasterism.
  • Wypożyczone pojazdy: STB-1 7v7, Maus 7v7, Obiekt 268 Wersja 4 7v7.
System rankingowy:
  • Zwiększono bazową liczbę punktów rankingowych zdobywanych w randze Żelazo.
  • Zmniejszono bazową liczbę punktów rankingowych traconych na rangach żelaznej i brązowej.
System punktów prestiżu:
  • Wprowadzono zmiany w systemie zdobywania punktów prestiżu.
Umiejętności fabularne:
  • Jeden za wszystkich:
    • Zmniejszono premię do głównego poziomu kwalifikacji, a także do wszystkich umiejętności dla pojazdów sojuszniczych z 4/7,5/11% do 4/7/10%.
  • Prosto przed siebie:
    • Wydłużono czas działania umiejętności z 10/20/30 do 15/20/30 sekund.
    • Zwiększono premię do mocy silnika z 30% do 35%.
    • Zwiększono odporność na ogłuszenie z 25% do 40%.
    • Na początku bitwy poziom naładowania tej umiejętności fabularnej wynosi 1.
  • Celny strzał:
    • Zwiększono premię do obrażeń dla pojazdu, który nie został zauważony w momencie strzału, z 11/23/35% do 25/35/45%.
    • Na początku bitwy poziom naładowania tej umiejętności fabularnej wynosi 1.
  • Drugi Wiatr:
    • Czas działania elementu Przyspieszenia został wydłużony z 6 do 7 sek.
    • Ilość przywracanych punktów życia została zwiększona z 75 + 35/60/85% do 100 + 35/60/85%.
  • Lot zwiadowczy:
    • Czas odnowienia umiejętności został wydłużony z 3 do 10 sek.
  • Aktywny zwiad:
    • Zwiększono premię do zasięgu widzenia z 3/7.5/11.5% do 15/20/25%.
    • Naprawiono błąd, który powodował, że respotowanie pojazdu z tą umiejętnością fabularną nie aktualizowało zauważonego czasu.
Inne zmiany:
  • Dodano nową mapę: Linia Zygfryda.
  • Zmieniono niektóre obiekty na mapach Placówka i Lotnisko.
  • Mapa Redshire została przywrócona do listy.
  • Mapa Overlord została usunięta ze spisu.

Zmiany na mapach

Przełęcz

Wprowadzono zmiany w balansie mapy i naprawiono przewagi, które faworyzowały południową bazę.

  • Przeprojektowano część mapy w pobliżu południowej bazy. Usunięto krzaki, które utrudniały atak. Rzeka została również spłaszczona i przedłużona w pobliżu wzgórza, aby przenieść odrodzenia w tym obszarze i poprawić czasy na mapie. Ulepszono możliwości ataku na bazę z obszaru lodowca, a zbocze prowadzące do bazy zapewnia teraz bardziej zróżnicowane opcje taktyczne.
  • Zmieniono położenie skały w pobliżu głównego punktu bitwy w C7-D8, aby otworzyć widok i linie ostrzału dla drużyny południowej.
  • Zablokowano miejsce w E6, które zapewniało północnej bazie kilka linii ognia do obszaru lodowca, ponieważ południowa baza nie ma takiego miejsca i w niektórych przypadkach działało ono jak pułapka.
  • Wysokość wzgórz w E3 i G5 została nieznacznie zmieniona, aby zapewnić podobne możliwości obu drużynom.

Karelia

Wprowadzono zmiany w balansie, aby nieco poprawić szanse drużyny północnej.

  • Dodano i ulepszono punkty SPG w pobliżu bazy drużyny północnej w B7 i C7.
  • Podejście do kamiennego punktu w B4 stało się bezpieczniejsze, a sama pozycja została nieco ulepszona. Wzmocniono również narożną pozycję na zboczu w C5.
  • Pozycje kilku kamieni w H6 i H7 zostały nieznacznie zmienione, aby utrudnić ostrzał wzgórza z miejsc SPG w pobliżu dolnej podstawy.
  • Podejście do wzgórza w G5 od strony bagien zostało wypolerowane dla dolnej drużyny.

Kopalnie

Wprowadzono zmiany w balansie, aby nieco poprawić możliwości drużyny północnej.

  • Usunięto większość roślinności z C9, ponieważ ta pozycja dawała dolnej bazie znaczną przewagę.
  • Poprawiono linię ognia dla górnej bazy z półki w A4-A5.

Posterunek

Rozgrywka stała się wygodniejsza dzięki rozszerzonym możliwościom dla czołgów lekkich.

  • Roślinność w obszarze G7 została podniesiona, aby zapewnić wygodniejszą powierzchnię do gry dla LT.
  • Dodano nowe kamienie i więcej terenu, aby uczynić pozycje w G7-G8 bezpieczniejszymi. Roślinność została również przeniesiona na ten obszar, aby poprawić warunki gry dla lekkich pojazdów.

El Halluf

  • Rozgrywka stała się wygodniejsza.
  • Usunięto krzak w C2, który przeszkadzał w prowadzeniu ognia między ciężkimi pojazdami.

Rozszerzone rezerwy osobiste

Wprowadzono nowy rodzaj rezerw osobistych: Expirable Personal Reserves.

Wycofana rezerwa osobista działa jak zwykła rezerwa osobista, ale zostanie usunięta z konta gracza, jeśli nie zostanie wykorzystana w ciągu określonej liczby dni. Należy pamiętać, że ta funkcja nie będzie na razie dostępna.

Zmiany w charakterystyce technicznej pojazdów

Zmiany we francuskich pojazdach:

AMX AC mle. 48

  • Dyspersja podczas ruchu zawieszenia AMX AC mle. 48 zostało zmniejszone o 14%
  • Rozproszenie podczas ruchu AMX M4 mle. 49 zawieszenie zostało zmniejszone o 15%
  • Rozproszenie podczas ruchu kadłuba z AMX AC mle. 48 zawieszenie zostało zmniejszone o 14%
  • Rozproszenie podczas ruchu kadłuba z AMX M4 mle. 49 zawieszenie zostało zmniejszone o 15%
  • Dyspersja działa 120 mm AC SA46 została zmieniona z 0,37 na 0,36 m.
  • Zmniejszono dyspersję na trawersie działa 90 mm AC DCA 45 o 17%.
  • Dyspersja na trawersie działa 100 mm AC SA47 została zmniejszona o 38%.
  • Dyspersja na trawersie działa 120 mm AC SA46 została zmniejszona o 29%.
  • Dyspersja po odpaleniu działa 90 mm AC DCA 45 została zmniejszona o 25%.
  • Dyspersja po odpaleniu działa 100 mm AC SA47 została zmniejszona o 25%.
  • Rozproszenie po odpaleniu działa 120 mm AC SA46 zostało zmniejszone o 25%.
  • Czas celowania działa 120 mm AC SA46 został zmieniony z 2,5 na 2,3 s.
  • Prędkość wsteczna została zmieniona z 13 do 17 km/h.

AMX AC mle. 48 FL

  • Rozproszenie podczas ruchu zawieszenia AMX M4 mle. 49 została zmniejszona o 15%.
  • Rozproszenie podczas ruchu kadłuba z AMX M4 mle. 49 zawieszenie zostało zmniejszone o 15%
  • Zmieniono dyspersję działa 120 mm AC SA46 z 0,37 do 0,36 m.
  • Dyspersja na trawersie działa 120 mm AC SA46 została zmniejszona o 29%.
  • Dyspersja po wystrzale działa 120 mm AC SA46 została zmniejszona o 25%.
  • Czas celowania działa 120 mm AC SA46 został zmieniony z 2,5 do 2,3 s.
  • Prędkość wsteczna została zmieniona z 13 do 17 km/h.

AMX 50 Foch

  • Zmniejszono rozrzut podczas ruchu zawieszenia AMX 50 Foch o 15%.
  • Dyspersja podczas ruchu zawieszenia AMX 50 Foch bis zmniejszyła się o 17%.
  • Dyspersja na trawersie kadłuba z zawieszeniem AMX 50 Foch zmniejszyła się o 15%.
  • Dyspersja podczas ruchu kadłuba z zawieszeniem AMX 50 Foch bis zmniejszyła się o 17%.
  • Dyspersja na trawersie działa 120 mm AC SA46 zmniejszyła się o 29%.
  • Dyspersja po wystrzale działa 120 mm AC SA46 zmniejszyła się o 25%.
  • Czas celowania działa 120 mm AC SA46 zmienił się z 2,5 do 2,3 s.
  • Prędkość cofania zmieniona z 13 do 17 km/h

AMX 50 Foch B

  • Dyspersja podczas ruchu zawieszenia AMX 50 Foch B zmniejszyła się o 19%.
  • Dyspersja podczas ruchu kadłuba z zawieszeniem AMX 50 Foch B zmniejszyła się o 19%.
  • Dyspersja podczas ruchu działa 120 mm AC SA46 zmniejszyła się o 29%.
  • Dyspersja po wystrzale działa 120 mm AC SA46 zmniejszyła się o 25%.
  • Czas celowania działa 120 mm AC SA46 zmienił się z 2,3 do 2,1 s.
  • Prędkość wsteczna zmieniła się z 13 do 17 km/h
  • Moc silnika Saurer 1000 zmieniono z 1000 na 1250 KM.

AMX 50 Foch B 7v7

  • Dyspersja podczas ruchu zawieszenia AMX 50 Foch B zmniejszyła się o 19%.
  • Dyspersja podczas ruchu kadłuba z zawieszeniem AMX 50 Foch B zmniejszyła się o 19%.
  • Dyspersja podczas ruchu działa 120 mm AC SA46 zmniejszyła się o 29%.
  • Dyspersja po wystrzale działa 120 mm AC SA46 zmniejszyła się o 25%.
  • Czas celowania działa 120 mm AC SA46 zmienił się z 2,3 do 2,1 s.
  • Prędkość wsteczna zmieniła się z 13 do 17 km/h
  • Moc silnika Saurer 1000 zmieniono z 1000 na 1250 KM.

Zmiany w niemieckich pojazdach:

Pz.Kpfw. VII

  • Rozrzut działa 12,8 cm Kw.K. 46 L/61 w wieży Pz.Kpfw. VII zmieniono z 0,37 na 0,33 m.
  • Czas celowania działa 12,8 cm Kw.K. 46 L/61 w wieży Pz.Kpfw. VII zmieniono z 2,6 na 2,3 s.
  • Zmieniono penetrację pocisku Pzgr 39 L dla działa 12,8 cm Kw.K. 46 L/61 z 258 na 276 mm.
    Penetracja pocisku Pzgr 43 dla działa 12,8 cm Kw.K. 46 L/61 została zmieniona z 315 na 325 mm.
  • Moc silnika MB 517 zmieniono z 1200 na 1350 KM.

Zmiany we włoskich pojazdach:

Controcarro 3 Minotauro

  • Zmniejszono rozrzut podczas ruchu zawieszenia CC 3 o 25%.
  • Rozproszenie podczas ruchu kadłuba z zawieszeniem CC 3 zwiększone o 50%.
  • Prędkość ruchu zawieszenia CC 3 zmieniona z 24 do 30 stopni/s
  • Zmniejszono opancerzenie wieży CC 3
  • Prędkość pocisku c.c. 130/45 Mk. 71 dla działa Cannone da 130/45 zmniejszona o 24%.
  • Moc silnika MTU MB Ba 500A zmieniono z 700 na 780 KM.
  • Wytrzymałość pojazdu z wieżą CC 3 zmieniono z 2100 na 2000 KM.

Controcarro 3 7×7

  • Dodano nową grupę opancerzenia wieży.
  • Zmniejszono rozrzut podczas ruchu zawieszenia CC 3 o 25%.
  • Rozproszenie podczas ruchu kadłuba z zawieszeniem CC 3 zwiększone o 50%.
  • Zmieniono prędkość ruchu zawieszenia CC 3 z 24 do 30 stopni/s.
  • Zmniejszono opancerzenie wieży CC 3
  • Prędkość pocisku c.c. 130/45 Mk. 71 dla Cannone da 130/45 zwiększona o 24%.
  • Moc silnika MTU MB Ba 500A zmieniono z 700 na 780 KM.
  • Wytrzymałość pojazdu z wieżyczką CC 3 zmieniono z 2100 na 2000 KM.

Controcarro 1 Mk. 2

  • Zmniejszono rozrzut podczas ruchu zawieszenia Controcarro 1 Mk. 2 tipo A o 25%.
  • Dyspersja podczas ruchu zawieszenia Controcarro 1 Mk. 2 tipo B zmniejszyła się o 27%.
  • Dyspersja podczas ruchu kadłuba z zawieszeniem Controcarro 1 Mk. 2 tipo A wzrosła o 80%.
  • Dyspersja na trawersie kadłuba z zawieszeniem Controcarro 1 Mk. 2 tipo B wzrosła o 60%.
  • Prędkość trawersowania zawieszenia Controcarro 1 Mk. 2 tipo A zmieniona z 20 do 26 stopni/s
  • Prędkość poprzeczna zawieszenia Controcarro 1 Mk. 2 tipo B zmieniła się z 22 do 28 stopni/s.
  • Zmniejszono opancerzenie kadłuba
  • Zmieniono wytrzymałość pojazdu z wieżą Controcarro 1 Mk. 2 tipo A z 1 840 na 1 740 KM.
  • Wytrzymałość pojazdu z wieżą Controcarro 1 Mk. 2 tipo B zmieniono z 1900 na 1800 KM.

SMV CC-67

  • Zmniejszono rozrzut podczas ruchu zawieszenia CC-67B tipo A o 24%.
  • Dyspersja podczas ruchu zawieszenia CC-67B tipo B zmniejszyła się o 26%.
  • Dyspersja podczas ruchu kadłuba z zawieszeniem CC-67B tipo A wzrosła o 90%.
  • Dyspersja podczas ruchu kadłuba z zawieszeniem CC-67B tipo B wzrosła o 70%.
  • Zmniejszono opancerzenie kadłuba

Zmiany w polskim drzewku technologicznym:

Dodano następujący pojazd: Huragan.

Zmiany w brytyjskim drzewku technologicznym:

Zmiany w charakterystykach technicznych następujących pojazdów:

Super Conqueror

  • Zmieniono czas przeładowania działa 120 mm L1A1 w „niekonwencjonalnej” wieży ABP Zdobywcy z 8,7 s na 9,6 s.
  • Wytrzymałość pojazdu z „nieortodoksyjną” wieżyczką ABP Conqueror została zmieniona z 2400 na 2300 KM.

Zmiany w drzewku technologicznym ZSRR:

Dodano następujące pojazdy do testowania przez graczy Supertestu:

  • SU-122V
  • Obiekt 168G

ź: WoT