supertest: zwiększenie puli HP dla tierów I-VI

Za chwilę zaczniemy zamknięty test w którym podnosimy ilość punktów wytrzymałości (PW) wszystkich pojazdów poziomów I – IV.

Zakładamy, że zmiany w ilości PW pozwolą pojazdom średnich i niskich poziomów przetrwać dłużej w walce, co zwiększy komfort przechodzenia ich w drodze do najwyższych poziomów.
Supertest zweryfikuje, czy nasze założenia są poprawne.

Dlaczego planujemy zwiększyć pulę PW dla poziomów I – VI?
Każdy gracz, odkrywając kolejne pojazdy coraz wyższych poziomów może zauważyć i odczuć różnicę w statystykach swoich czołgów oraz w ich skuteczności bojowej. Jednym z kluczowych elementów wpływających na efektywność pojazdu jest jego ilość PW. Obecnie krzywa przyrostu PW jest bardzo stroma dla pojazdów z poziomów I – VI i bardziej wyrównana dla pojazdów od VII do X poziomu – rzućcie okiem na wykres poniżej.

Unnamed EN

To powoduje, że granie na niskich i średnich poziomach nie jest tak komfortowe, jak powinno. Gdy stykacie się w bitwie z pojazdami wyższego poziomu, możecie zauważyć dużą różnicą pomiędzy pulą wytrzymałości tych pojazdów i waszego. Z tego powodu bitwy na średnich i niskich poziomach trwają względnie krótko.

Co konkretnie zamierzamy zrobić?
Aby wyrównać tempo przyrostu PW zamierzamy zwiększyć zapas PW dla wszystkich pojazdów od I do VI poziomu. Wartość przyrostu PW będzie odmienna dla każdego z poziomów w czasie testu i zostanie wyznaczona za pomocą takiego samego ilorazu dla każdego pojazdu danego poziomu.

Tabela wartości znajduje się poniżej:

Tier I II III IV V VI VIII VIII IX X
Współczynnik korekty puli HP
2.14 1.99 1.78 1.53 1.31 1.12 1 1 1 1

*iloraz wynoszący 1 oznacza obecną wartość

Jak widać z tabeli, relatywnie najwięcej zyskają pojazdy I poziomu (na tym teście +114%). Powód jest prosty: obecnie różnice w ilości PW są tym większe, im niższy poziom.

Dla przykładu: MS-1 czyli radziecki potwór I poziomu będzie miał 215 PW, zamiast obecnych 100 – wynik zaokrągliliśmy w górę. T-45, czołg II poziomu, otrzyma 280 PW zamiast obecnych 140 – tutaj również zaokrągliliśmy.

Zmiany w puli PW pozwolą na:
• złagodzenie przejścia od niższego do wyższego poziomu gałęzi.
• wydłużenie średniego czasu przeżycia pojazdu w bitwach tych poziomów, co uczyni je bardziej komfortowymi zarówno dla zupełnie nowych graczy, jak i starych wyjadaczy odkrywających nowe gałęzie.

Należy podkreślić że mówimy tutaj jedynie o pierwszej fazie testów – tej, w której sprawdzimy jak zmiany puli PW wpłyną na statystyki bitew. Dokładna wartość przeliczników nie jest ostateczna dla żadnego z poziomów i może ulec zmianie. W przypadku, gdy zmiany okażą się korzystne zamieścimy osobną informację ogłaszającą naszą decyzję odnośnie wprowadzenia tych zmian do gry.

29 Odpowiedzi do “supertest: zwiększenie puli HP dla tierów I-VI

  1. Ej, no to jest bardzo, bardzo dobra wiadomość. Niskie tiery były niegrywalne choćby dlatego, że jeden magazynek mógł czasami wykończyć czołg do zera.

    1. MS-1 ma 100 PW i 972 PW/min (na drugim dziale), przy średnich uszkodzeniach na strzał 47 PW. To tak jak by Object 140 (1900PW) miał DPM na poziomie 18,5 tys. PW/min przy średnich uszkodzeniach na strzał w okolicach 900 PW 😀

      1. Prawdopodobnie to jednak przytną żeby nie przegiąć w drugą stronę. Z danych jakie podali wychodzi że taki Luchs będzie miał tylko o 5 HP mniej niż Leopard.

      1. Na razie są zapowiadane. I zamiast je robić to robią to. Bo pewnie im wyszło że ludzie za szybko opuszczają grę jak giną na niskich tierach. Kolejne wyzwanie, kolejna trudność usuwana z gry. Graj strzelaj i płać. Kiedyś przynajmniej były jakieś rocznice, może głupie losowania, błędy, ale satysfakcja jak się je pokonało. Teraz wygrywają Ci co narzekają że trudno jest. Oni i marketing.

        1. tylko to nie jest takie proste, bo zmieniasz całą ekonomię gry, za miast zrobić to hurtem to WG rozpisało to na kroki, stąd zmiana japońskich HT, teraz med które bardzo stracą na zmianach golda, podejrzewam, że zmiana golda to będzie zmiana przed swiętami, połączona z eventem świątecznym nie wpłynie tak bardzo na ruch i ludzie szybko się przyzwyczają a tak jak pykną ją w środku roku to może zawirować z poppularnością gry

  2. teraz to dopiero będzie nabijanie stat na pizdzikach, 2x HP, 2x DMG

    1. 2x więcej na dany pułap umiejętności…
      Wbicie „M” – 2x więcej trzeba zrobić.
      XVM – nawet nie komentuję bo twórcy niezwykle szybko adaptują parametry do stanu gry, więc piździkowi padziarze nie mają się z czego cieszyć.

      1. od jakiegoś czasu twórcy nie bawią się już w ręczne ustawianie wymagań, wynikają one bezpośrednio z wyników więc po tych setkach milionów rozegranych bitew szybko nie dostosuje się do nowej sytuacji. czołgami pokroju luchsa spokojnie mozna wyciagac 6 k wn to teraz bedzie 10k

    1. Też nie wiem, ale bardzo mi się podoba. Brawo WG.

      BTW podobną zmianę (nawet bardziej radykalnie, bo u nich wypłaszczenie puli HP było dużo mocniejsze) zrobiło AW i świat się nie zawalił.
      Wprawdzie tam rebalansowi HP towarzyszył rebalans dział, pancerzy i weakspotów – także wyszedł z tego niezły potworek – ale idea była słuszna.

      Ciekawe, co z zarobkami. Teoretycznie większe pule HP to więcej zarobków, tym bardziej że na niskich tierach „wychodzi się” do przodu ze względu na relatywnie tanie naprawy.

  3. W takim razie trzeba będzie zwiększyć ilość przewożonych pocisków w niektórych czołgach. Nie zliczę ile takim Stugiem czy Wolvo wystrzelałem się z ammo. Skoro będzie więcej hp do zbicia, to niech i będzie kilka pocisków więcej

  4. Generalnie to się zgadzam z pomysłem, ale w jaki sposób oni na tym diagramie wypatrzyli, że na tierach 1-6 wykres jest bardziej stromy niż 7-10 to nie mam pojęcia. Jakaś dalekowschodnia geometria….

      1. Ależ wszystko jest bardzo czytelne. Tyle tylko, że wykres jedno, a argumentacja developerów drugie.

        1. Tak, na wyższych tierach skok ilościowy jest większy ale skok procentowy na niższych tierach jest zdecydowanie większy co tutaj jest argumentem za zmianami.

  5. Ale potem będzie trzeba zwiększyć uszkodzenia i ilość amunicji.
    Niech łaskawie zrównają same czołgi bo narazie to Radzieckie przesadzone a inne niedorobione

  6. No i dobra, niech tam na niskich tierach się klepią. Więcej strzelania/dłuższe gry = więcej doświadczenia w grze.

Wyłączono możliwość dodawania komentarzy.