supertest: Type 4 Heavy, Type 5 Heavy oraz FV4005

Już wkrótce, zmodyfikowane wersje trzech słynnych pojazdów: Type 4 Heavy, Type 5 Heavy oraz FV4005 – wjadą na Supertest. Zmiany w tych pojazdach są znaczące, dlatego przyjrzyjmy się dokładniej zmianom w każdej z tych maszyn.

Oba japońskie czołgi superciężkie doczekają się przeróbek w statystykach swoich topowych dział (zarówno 14 cm, jak i 15 cm). Pierwsze będzie miało lepszą penetrację (252 mm zamiast 249 mm dla standardowej i 290 mm zamiast 282 w przypadku amunicji specjalnej). Zmiany w przypadku działa 15 cm (trola) będą poważniejsze: uszkodzenia na standardowej amunicji OB zostaną zmniejszone z 1.100 do 900, natomiast amunicja specjalna zostanie zmieniona z OB na HESH, z penetracją podniesioną do 192 mm, ale za to uszkodzeniami zmniejszonymi z 1.400 do 750.

Nadto, topowe japońskie czołgi superciężkie staną się nieco bardziej mobilne, zyskując dodatkowe 4 km/h prędkości maksymalnej do przodu i 3 km/h w jeździe do tyłu, do tego prędkość obrotu kadłuba wzrośnie o 3 °/s. Moc właściwa również wzrośnie, do tego spadnie rozrzut działa w ruchu i przy obrocie wieży.

Te zmiany statystyk zmniejszą ogólne uszkodzenia pociskami OB w przypadku tych maszyn, bez kompletnego wywracania do góry nogami ich koncepcji. Opisane powyżej zmiany spowodują, że działo 15 cm stanie się mniej skuteczne, zwłaszcza przeciwko przeciwnikom najwyższych poziomów. W tym samym czasie, alternatywne działo będzie radzić sobie lepiej, po części z uwagi na ogólne zmiany w parametrach X poziomu, oferując graczom poważniejszy wybór między dwoma stylami gry.

Thumbnail 4

Wstępne statystyki, działo 14 cm:
Tier: IX, HT Japonia
Ilość HP: 2.050
Pancerz kadłuba: 250/140/150 mm
Pancerz wieży: 250/200/200 mm
Moc silnika: 1.100 KM
Obrót wieży: 17 °/s
Obrót kadłuba: 17 °/s
Zasięg widzenia: 390 m
V-max: +25/-15 km/h
Stosunek mocy do masy: 6,88
Penetracja: 249/282/70 252/290/70 mm
DMG: 600/600/770
Celność: 0,42
Czas celowania: 2,9 s
Czas przeładowania: 19,8 s
Wychył pionowy działa: +20/-10 °

Thumbnail 3

Wstępne statystyki, działo 15 cm:
Tier: IX, HT Japonia
Ilość HP: 2.050
Pancerz kadłuba: 250/140/150 mm
Pancerz wieży: 250/200/200 mm
Moc silnika: 1.100 KM
Obrót wieży: 17 °/s
Obrót kadłuba: 17 °/s
Zasięg widzenia: 390 m
V-max: +25/-15 km/h
Stosunek mocy do masy: 6,83
Penetracja: 75/75 75/192 mm
DMG: 1.100/1.400 900/750
Celność: 0,52
Czas celowania: 3,2 s
Czas przeładowania: 24,49 s
Wychył pionowy działa: +20/-10 °

Thumbnail 2

Wstępne statystyki, działo 14 cm:
Tier: X, HT Japonia
Ilość HP: 2.900
Pancerz kadłuba: 270/160/150 mm
Pancerz wieży: 280/210/200 mm
Moc silnika: 1.200 1.370 KM
Obrót wieży: 18 °/s
Obrót kadłuba: 17 20 °/s
Zasięg widzenia: 400 m
Rozrzut celownika przy obrocie kadłuba: 0,18 0,16
V-max: +25/-11 +25/-15 km/h
Stosunek mocy do masy: 8 9,13
Penetracja: 249/282/70 252/290/70 mm
DMG: 600/600/770
Celność: 0,4
Czas celowania: 2,5 s
Czas przeładowania: 17,09 s
Wychył pionowy działa: +20/-10 °
Rozrzut celownika przy obrocie wieży: 0,2 0,16

Thumbnail 1

Wstępne statystyki, działo 15 cm:
Tier: X, HT Japonia
Ilość HP: 2.900
Pancerz kadłuba: 270/160/150 mm
Pancerz wieży: 280/210/200 mm
Moc silnika: 1.200 1.370 KM
Obrót wieży: 18 °/s
Obrót kadłuba: 17 20 °/s
Zasięg widzenia: 400 m
Rozrzut celownika przy obrocie kadłuba: 0,18 0,16
V-max: +25/-11 +25/-15 km/h
Stosunek mocy do masy: 8 9,07
Penetracja: 75/75 75/192 mm
DMG: 1.100/1.400 900/750
Celność: 0,5
Czas celowania: 2,9 s
Czas przeładowania: 20 s
Wychył pionowy działa: +20/-10 °
Rozrzut celownika przy obrocie wieży: 0,2 0,16

Staty brytyjskiej królowej srogiej alfy czyli lodówki FV 4005 również bardzo się zmienią. Większość zmian dotyczy zawieszenia: topowa prędkość spadnie z 35 km/h do 32 km/h. Prędkość cofania spadnie z 12 km/h do 8 km/h. Zmniejszeniu ulegnie również moc silnika: z 950 do 850 koni. Spadnie prędkość obrotu kadłuba: z 30 do 26 stopni/s. Działo stanie się mniej celne (zmiana z 0.38 na 0.42) i będzie wymagało dłuższego celowania (z 3 na 3,7 s).

Po wprowadzeniu tych zmian, FV4005 zachowa swój główny atut, czyli potężne pociski HESH z gigantycznymi uszkodzeniami i wysoką penetracją – ale jednocześnie ogólna skuteczność pojazdu nieco spadnie. FV 4005 w dalszym ciągu będzie siać strach jako przeciwnik mogący posłać wroga do garażu jedną pestką – ale będzie potrzebować nieco więcej czasu, by oddać taki strzał.

Miniaturka

Wstępne statystyki:
Tier: X, TD UK
Ilość HP: 1.850
Pancerz kadłuba: 76/50/38 mm
Pancerz wieży: 14/14/14 mm
Moc silnika: 950 850 KM
Obrót wieży: 16 °/s
Obrót kadłuba: 30 26 °/s
Zasięg widzenia: 390 m
V-max: +35/-12 +32/-8 km/h
Stosunek mocy do masy: 18,62
Penetracja: 310/230/92 mm
DMG: 1.150/1.750/1.750
Celność: 0,38 0,42
Czas celowania: 3 3,7 s
Czas przeładowania: 30 s
Wychył pionowy działa: +8/-10 °

30 Odpowiedzi do “supertest: Type 4 Heavy, Type 5 Heavy oraz FV4005

  1. Ogólnie spoko, ale działo 14cm powinno mieć penetrację na goldzie zwiększoną tak do 305-315, bo nawet z tym buffem będzie miało one najgorszą penę na goldzie wśród wszystkich HT X tieru. No i zmiana z AP na APCR.

  2. To na co był buff dla lodówki, skoro teraz chcą go zrobić na jeszcze gorszego, niż stara dobra poczciwa gwiazda śmierci :/ ?

  3. I PO Lodowce 🙁 wielka papierowa buda misie byc celan i skupiac bo nie ma pancerza co ze wali za 1800 ale to trzeba troche skilla swiecie sie jak latarniai Haeki wchodza w nie jak w maslo i od art y tez obrywa NERF jest dlatego ze slabi gracze stekaja najbardziej bo schodza szybko dobry gracz wie jak grac lodowka bo nie jest latwa w grze. Wiekszosc Nerfow jest bo Pomidory placza – o stalem w miejscu i i mnie rozwalili bo nie znam weakspotow bo nie patrze na miniu mape uuuuu WG znerfcie too uuuuuuu.Stare arty tez znerfili bo byl placz red baronow bo stal jak kolek i dostal gonga mimo ze arty o wiele dluzej celowaly skupialy i jeszce rng musialo byc pomyslne a teraz nie nie trzeba umiec zeby trafic arta nawet latajacego lighta. i to czesto zdarza sie ze slaby gracz NA ARCIE BEZ PERKOW SKILA I SKUPIENIA TRAFIA Z VOLEYYA 🙁

    1. Właśnie pograłem pare bitewek na arcie w WOT Classic. Oprócz ogłuszenia i splasha, nic kvrwa, kompletnie nic, się nie zmieniło. Więc nie wiem o czym tam kwiczysz z tymi artami. Powalona mechanika, która nie ma prawa istnieć w grze.

      Co do lodówki, po co dotykają? Komu ona przeszkadza? Strzela co 20 sekund, świeci się jak psu jajca, wielka jak stodoła i do tego bez pancerza.

  4. japońskie HT potrzebuja buffa .. ciekawe , juz teraz są czołgami w stylu traf w obrys z dobrym pancerzem , juz prędzej Maus bo każdy go dziurawi po wierzy jak chce a tego japonskiego klocka ciężko czasem z golda przebić

  5. Dlaczego nerfią najmocniejsze pojazdy bazujące na burzakach?
    Bo najmocniej karają grających ruskimi ufokami.

    Pociski OB nie uwzględniają kątów więc wystarczy strzelać po przodzie kadłuba żeby zabolało.

  6. ruskie homo debile nerfia lodowke bo co? nie rozumiem. 80% czolgow w grze ssie a oni nerfia jeden ktory jest w miare. niech sie zajma durna arta i bufem dla niemcow lepiej. konto do „zyda” jesli znerfia mi lodowke

  7. brak slow. wg nigdy nie nauczy sie sluchac comunity. szkoda bo mogla by to byc naprawde superowa gra

  8. Dla niezadowolonych z nerfa dla fv 4005 – sugeruję pisać tickety do supportu bo jeśli nie będzie płaczu to nerf murowany.

  9. Nerf dla fv raczej kosmetyczny. Tym czołgiem i tak się kampi w krzaku w pobliżu bazy, więc ani prędkość, ani czas celowania (przy ponad 20 sek. ładowania) nie są nerfem w pełnym tego słowa znaczeniu. Jedynie rozrzut może trochę zaboleć.

  10. Nie kumam, rozumiem że to zmiany po nerfie golda?
    Czyli Fv4005 jako pojazd bijący za największą wartość, nie dostanie nerfa do obrażeń? ryl?

  11. Nie każdy Lodówką kampi na końcu mapy. Na mapach miejskich dość często się widuje Lodówki na przepychaczach gdy się na chwilę wychylają i strzelają. Ze zmniejszoną mobilnością, celnością i czasem celowania dostają mocno po 4 literach.

  12. Jeśli kampisz fv4005 w krzaki w pobliżu bazy to bardzo ci współczuję. To nie jest czołg do kampy. Nie po to na mobilność żeby stać jak debil w krzaku. Gra już dawno spadła na psy . A myślałem że gorzej już być nie może

    1. Powiedział pomidor. Niszczycielem czołgów się kampi, jak chcesz żeby miał inną rolę to napisz do WG o zmianę klasy pojazdu

      1. @Czolg E100 – właśnie z graczami o takim podejściu jak Ty jest problem. „Bo WG napisało niszczyciel, więc muszę kampić”. Zero wyobraźni, zero analitycznego myślenia o pojeździe którym się gra. Później mamy bitwy gdzie pajace np. w E3, E4, T30, Jgpz E100 itd. siedzą w krzaczku pod bazą bo to w końcu niszczyciel i WG powiedziało, że MUSZĘ kampić! W tym samym czasie drużyna pada na przepychaczu bo zabrakło im topowej dyszki jako wsparcia na krótkim dystansie. Po chwili zostajesz sam na falę przeciwników, oddając jeden (może) celny strzał i tyle pożytku z Ciebie. W tej śmiesznej grze czołgi często różnią się tylko przypisaną im klasą, a w praktyce wiele czołgów ciężkich mogłoby być TDkami i odwrotnie. Pozostałych klas też to dotyczy. Trzeba umieć wykorzystać zalety pojazdu, a nie kurczowo trzymać się sztucznie przypisanej im klasy. 2011-2019 chyba wypada już posiadać jakaś wiedzę o grze w którą się gra, chyba że ślepo odbębniasz kolejne bitwy. Pozdrawiam.

      2. Którym? Okej jeśli to jest coś w pokroju Grille 15 że brak pancerza powoduje szybkie zejście po bohaterskiej szarży na pierwszą linię. Ale nie jeśli to jest Jadźka E100, E3, E3, 268 V4 czy choćby chińczyk. To są opancerzone wozy do tłuczenia po mordzie na przepychaczu i jak widzę debila który próbuje z okolic kapa snajpić przy kartoflanej celności działa to nie dziwi mnie że gra wygląda jak wygląda. Pół biedy jak to jest jeden poziom, ale znajdzie się taki yntelygent na topce a potem płacz i lament bo bitwa przedupcona i nikt mu nie świecił..

        1. pełna racja, żeby robić regularnie dobre wyniki trzeba grać jak najbliżej wroga jak się tylko da. Kampa to RNG i raz pyknie, a kolejnych dziesięć nie….

  13. No to teraz typki będą na 150mm jeździć tylko na goldzie…. Ale jednak będą strzelać za tyle co wszystkie inne pojazdy z działem 150mm

  14. Lodówka z taką celnością będzie mało grywalna, pancerza w ogóle nie ma, maskowania także, a więc musi bazować na mobilności, chociaż znakomitej nie ma. Japońce i tak „robią robotę” obekami waląc byle gdzie, mając ciężki do przebicia pancerz, to jeszcze dostają buffa. Brawo za inteligencję. Czyżby dzieciaczki się popłakali?

  15. Nerf totalnie z dupy. Ktoś o to wgl prosił?? Jest ciągły płacz, że niemieckie czołgi słabe, o buffa dla IS4, ale o FV nic nie słyszałem??? No chyba, że chodzi o tego 279. Za mocno w niego wchodzą burzaki i WG chce nerfem mobilności usunąć FV z mordowni…

  16. Wow, myślałem, że te działo po prostu sobie wymyśli, a to realne działo :O

Wyłączono możliwość dodawania komentarzy.