supertest: rebalans pojazdów

Wznawiamy przywracanie balansu i wysyłamy pierwszą partię pojazdów różnych poziomów i typów do supertestu.

Dowódcy!

Nieustannie pracujemy nad balansem w grze, a teraz chcemy pokazać Wam kolejne zmiany. W najbliższych dniach zaczniemy testować dużą partię pojazdów, które zostaną podzielone na grupy. Niektóre pojazdy zostaną pogrupowane według gałęzi i poziomów, podczas gdy inne nie będą należeć do żadnej grupy, ale nadal będą wymagać aktualizacji swoich charakterystyk.

Po zakończeniu supertestu pojazdy o zmienionych parametrach technicznych zostaną udostępnione jako część przyszłej aktualizacji pod koniec sierpnia lub na początku września. W pierwszej partii pojazdów znajdą się dwa pojazdy X poziomu: Kranvagn oraz AMX M4 mle. 54. Od dawna domagaliście się o ponowne przyjrzenie się efektywności tych pojazdów i zbalansowanie ich charakterystyk. Pozostałe pojazdy z tej listy będą również testowane w kolejnych iteracjach. Nie spuszczajcie naszego portalu z oka!

WAŻNE    

Lista pojazdów skierowanych do rebalansu oraz ich charakterystyki w superteście mogą ulec zmianie. Niektóre pojazdy mogą być wysyłane do testów, a inne z niego usuwane.

 

Lista pojazdów poddanych rebalansowi

  • Kranvagn, X poz.
  • Emil II, IX poz.
  • AMX M4 mle. 54, X poz.
  • AMX M4 mle. 51, IX poz.
  • AMX 65 t, VIII poz.
  • AMX M4 mle. 45, VII poz.
  • M103, IX poz.
  • T32, VIII poz.
  • M6, VI poz.
  • T1 Heavy Tank, V poz.
  • T6 Medium, IV poz.
  • M3 Stuart, III poz.
  • M44, VI poz.
  • TVP VTU, czechosłowacki czołg średni VIII poz.
  • AMX AC mle. 48, francuski niszczyciel czołgów VIII poz.
  • AMX AC mle. 46, francuski niszczyciel czołgów VII poz.
  • KV-1S, VI poz.
  • M4A3E8 Sherman, VI poz.
  • Type 58, VI poz.
  • Škoda T 25, VI poz.
  • B.U.G.I., polski czołg VI poz.
  • CS-44, polski czołg VII poz.
  • BDR G1 B, V poz
  • T67, amerykański czołg V poz.
  • T40, amerykański czołg IV poz.
  • SU-76G FT, chiński czołg IV poz.
  • SU-85B, radziecki czołg IV poz.

Zawartość

  • Szwedzkie czołgi ciężkie wysokiego poziomu
  • Francuskie czołgi ciężkie z działem cyklicznym
  • Amerykańskie czołgi ciężkie głównej gałęzi
  • Zmiany dla indywidualnych pojazdów

Szwedzkie czołgi ciężkie wysokiego poziomu

Kranvagn oraz Emil II są dominującymi czołgami ciężkimi na swoich poziomach. Zapewniają one bardzo wysoką skuteczność bojową, co wyjaśnia, dlaczego „Szwedzi” są bardzo popularni w bitwach losowych i rankingowych. Pod względem swoich charakterystyk oba pojazdy nieco górują nad pozostałymi czołgami ciężkimi tego samego poziomu, co oznacza, że mogą stać się groźnymi przeciwnikami, jeśli znajdą się w odpowiednich rękach. Chcemy zmniejszyć skuteczność Kranvagna i Emila II na kilka sposobów. Zacznijmy od Kranvagn.

Ograniczymy mobilność pojazdu, zmniejszając prędkość jazdy w przód z 60 do 45 km/h, a prędkość jazdy w tył z 18 do 12 km/h. Zmniejszy się również komfort strzelania. W tym celu zwiększymy rozrzut działa na 100 m z 0,36 do 0,4 m, a rozrzut podczas obrotu wieży z 0,1 do 0,18 m. Zmniejszy się także ilość zadawanych uszkodzeń, a czas przeładowania magazynka wzrośnie z 21,5 do 25 s. Zmniejszy to uszkodzenia na minutę z 2933 do 2596 PW/min.

Przejdźmy teraz do Emil II. Pod względem efektywności pojazd ten nie wyróżnia się tak bardzo, jak jego starszy odpowiednik. Jednak, aby zachować spójność zmian, zmniejszymy również prędkość jazdy do przodu i w tył odpowiednio do 40 i 12 km/h. W rezultacie prędkości Kranvagn i Emila II będą mniej więcej takie same. Zmniejszymy także siłę ognia jednego z jego dział (12 cm akan L/40), zwiększając jego rozrzut z 0,38 do 0,42 m, rozrzut podczas obrotu wieży z 0,12 do 0,18 m i czas przeładowania magazynku z 25 s do 30 s. Uszkodzenia na minutę zostaną zredukowane z 2554 do 2200 PW/min.

SW Tier IX-X

Podczas Supertestu dokładnie sprawdzimy nowe charakterystyki obu szwedzkich pojazdów, ocenimy ich ostateczną skuteczność i w razie potrzeby wprowadzimy odpowiednie korekty.

Francuskie czołgi ciężkie z działem cyklicznym

Od czasu wprowadzenia ich do gry, francuskie czołgi ciężkie z działem cyklicznym wykazują raczej niewystarczającą skuteczność w bitwach losowych. Wśród nich tylko AMX M4 mle. 51 wyróżniał się i mógł konkurować z czołgami ciężkimi tego samego poziomu. Z czasem popularność tej gałęzi zmalała jeszcze bardziej. Dlatego też postanowiliśmy znacznie zmodyfikować charakterystyki techniczne tych maszyn.

Zacznijmy od pojazdu znajdującego się na szczycie gałęzi: AMX M4 mle. 54. Pojazd ten jest obecnie poddawany kompleksowemu rebalansowi, który poprawi siłę ognia jego dwóch dział i zwiększy jego przeżywalność w bitwach.

Skrócimy czas przeładowania, aby jego siła ognia dorównywała tej u innych pojazdów. Ponadto działo 120 mm będzie miało większą wartość penetracji przy użyciu standardowego pocisku, a działo 130 mm będzie miało większe przebicie przy użyciu pocisku specjalnego. Poprawie ulegnie również szereg innych parametrów technicznych.

Żywotność AMX M4 mle. 54 nie odpowiadała zamierzonej roli czołgu. Aby gracze mogli w pełni wykorzystać potencjał pojazdu i poczuć się pewniej w walce w zwarciu, zwiększymy:

  • Grubość pancerza bocznego z 60 do 85 mm
  • Punkty wytrzymałości z 2200 do 2400 PW

Jednocześnie prędkość obrotu kadłuba zmniejszy się z 32 do 28 stopni na sekundę, a rozrzut podczas ruchu i obrotu kadłuba zmniejszy się z 0,18 do 0,12 m.

Poprzednik pojazdu X poziomu, AMX M4 mle. 51, osiąga dobre wyniki przy obecnym poziomie skuteczności. Aby jednak uczynić rozgrywkę nim nieco bardziej komfortową, zmniejszymy rozrzut działa podczas ruchu i obrotu kadłuba standardowego zawieszenia.

Pojazd VIII poziomu (AMX 65 t) otrzyma ulepszenia do wartości rozproszenia jego działa 120 mm. Ponadto nieznacznie zwiększymy wytrzymałość pojazdu (do 1600 PW) i poprawimy jego zdolność do pokonywania przeszkód.

Główny problem pojazdów VII poziomu francuskiej gałęzi (AMX M4 mle. 45) jest ich niska żywotność. Aby to poprawić, zwiększymy zarówno pancerz przedniej wieży, jak i punkty wytrzymałości.

FR Tier VII-VIII

FR Tiert IX-X

Amerykańskie czołgi ciężkie głównej gałęzi

Amerykańskie czołgi ciężkie z głównej gałęzi badawczej zostaną wysłane do supertestu w następnej iteracji. Szczegółowe charakterystyki techniczne ujawnimy w późniejszym terminie, przed rozpoczęciem testów. W szczególności skoncentrujemy się na pojazdach średnich poziomów wprowadzając zmiany mające na celu zrównoważenie ich skuteczności.

 Wykaz pojazdów, których charakterystyki techniczne zostaną poddane weryfikacji:

  • M103, IX poz.
  • T32, VIII poz.
  • T29, VII poz.
  • M6, VI poz.
  • T1 Heavy Tank, V poz.
  • T6 Medium, IV poz.
  • M3 Stuart, III poz.
  • M44, VI poz.

Żadne zmiany nie są planowane w stosunku do T110E5. Po ostatnich zmianach parametrów technicznych, pojazd ten zyskał na skuteczności w bitwach losowych. Z drugiej strony T29 zazwyczaj osiąga zbyt wysokie wyniki, co ma wpływ na inne pojazdy tego poziomu. Obniżymy jego charakterystyki techniczne, aby odpowiadały parametrom innych pojazdów tej gałęzi.

Należy również wspomnieć o M44. Jest to dość skuteczny pojazd jak na poziom VI, więc cieszy się sporą popularnością. Aby ograniczyć jego oddziaływanie na inne pojazdy w bitwach, zmniejszymy także jego charakterystyki.

Zmiany dla indywidualnych pojazdów 

Dostosujemy również parametry techniczne kilku innych pojazdów. Chociaż nie można ich pogrupować według wspólnych cech, wszystkie wymagają aktualizacji w zależności od tego, czy osiągają wyniki wykraczające poza wskazania dla ich poziomu.

Ulepszone charakterystyki

  • KV-1S, radziecki czołg ciężki VI poz.
  • M4A3E8 Sherman, amerykański czołg średni VI poz.
  • Type 58 chiński czołg średni VI poz.
  • TVP VTU, czechosłowacki czołg średni VIII poz.
  • AMX AC mle. 48, francuski niszczyciel czołgów VIII poz.
  • AMX AC mle. 46, francuski niszczyciel czołgów VII poz.

Osłabione charakterystyki

  • Škoda T 25, czechosłowacki czołg średni VI poz.
  • B.U.G.I., polski czołg średni VI poz.
  • CS-44, polski czołg średni VII poz.
  • BDR G1 B, francuski czołg ciężki V poz.
  • T67, amerykański niszczyciel czołgów V poz.
  • T40, amerykański niszczyciel czołgów IV poz.
  • SU-76G FT, chiński niszczyciel czołgów IV poz.
  • SU-85B, radziecki niszczyciel czołgów IV poz.

Wymienione pojazdy będą stopniowo wysyłane do supertestu, a ich specyfikacja techniczna może ulec zmianie. Po zakończeniu testów przedstawimy ostateczną listę pojazdów, które zostaną dodane w tej wersji, a także ich parametry techniczne. Nie spuszczajcie naszego portalu z oka!

2 4 votes
Oceń wpis:
10 komentarzy
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
Marcin Włodarczyk

To chyba kara za wejście Szwecji do NATO. Jak patrząc po statystykach taki s.qonq też potrzebuje nerfa, vz55 tym bardziej, amx 50b też ma całkiem dobre staty. Jak już poprawiają linię USA, to może e5 i t57ht też by poprawili. Czy moze 46% wn8 jest dla nich w normie?

greg2408

co każdy rebalans to gra podnosi się z dna przez 2 lata, weźcie się za MM, żeby gry nie trwały po 5 min, a po 3 wszystko jest wiadome jaki będzie wynik. Ale to uderzy was po kieszeni, tym nie jesteście zainteresowani. jak ktoś już kupił jakiś czołg, czy to za pieniądze czy za kredyty to on już jest wasz, możecie zrobić co chcecie. Przewija się taka myśl, że jakiś czołg stał się za silny, to może paczcie co wypuszczacie do gry, po co te wszystkie testy, supertesty i nie wiadomo co jeszcze.

Sinecode

Już po pierwszym strzale jest wszystko w bitwie wiadome. Jeśli stojący bokiem FV4005 przyjmuje za ZERO od VZ55 gdzie powinien za te minimum 500 wyrwać, a drugi się dinga od niewiadomo czego, to coś jest nie tak. A w kolejnej bitwie jadąc na pełnej odwrócisz wieżę i w pełnym biegu wysadzasz magazyn amunicji w 277 który wyświetlił się gdzieś na skraju zasięgu widzenia…

Marek

Ej ej, ale od Bugiego to wara 😭

Tommy_Gun

Klasyczny meta-shift, czyli znerfimy to co jest często używane, tak aby gracze wydali sreberko i freeexp i wymaksowali inne pojazdy które będą meta. Wystarczy odpowiedzieć sobie na pytanie: Które pojazdy są często używane i na jakim tierze, i będzie wiadomo. Taki np. T6 Medium, M3 Stuart, M44, T67 czy T40 to typowe „fun-tanki” i na pewno dostaną srogiego nerfa bo są to drzewkowe (lub kolekcjonerski) pojazdy które dominują na swoich tierach. Odnośnie B.U.G.I, to mam nadzieję że nerfa nie będzie, ale myśląc realistycznie to pewnie coś tam znerfią (pewnie jakieś parametry działa) bo widocznie za fajnie się tym gra 🙁… Czytaj więcej »

Edytowany 1 rok temu przez Tommy_Gun
Jisaburo Ozawa

Kwadrat premium V tieru srający po prawie 500 uszkodzeń na strzał dalej jest nietykalny (zajebał mi na Przedmieściach za 478hp w Su-85I).

tosiek19701

WG zajęlibyście się może lepiej inwestycjami w serwery (bo obecne to chyba w Biedronce w promocji kupiliście) , łataniem błedów w grze bo co patch to nowe dochodza , które niby naprawiacie -ale tylko niby., matchmaking poprawilibyście bo czasem to rzenada jest a gra 3-4 minuty trwa i kończy sie wynikami 15-3 albo 15-1. Podcvzas transmitowanych turnieji nawet nie potraficie zadbać by wszystkoi było chociażby na przyzwoitym poziomie-tzn mylicie drużyny , przerwy w transmisjach , pokazujecie nieatrakcyjne i ogólnie kiedys to było fajne ale od dłuższego czasu poniżej krytyki …ale po co jak głownym zadaniem jest orabianie graczy, zabijanie czólgów… Czytaj więcej »

Jisaburo Ozawa

Nie mogą poprawić MM bo go tak spierdolili że głowa mała. Za to nadgorliwie opiekują się takimi dziadkami jak ten:
ANGHELO1946 – Tomato.gg
Otóż gracz ten ma takie osiągnięcia w grze że powinien mieć WR na poziomie 0.00% ale dzięki pomocy MM i WG jedzie na poziomie 43% gnojąc innym graczom bitwy.

Dimachaerus

Gość musi odpalać jakiegoś bota, bo tak chujowo po 40k bitew grać sie nie da.

Sinecode

Był dobry wóz, idealny do karania ruskich szrotów bez opuszczania. To nie, trzeba znerfić bo za dobry (zwłaszcza na full ulepszeniach polowych). Może i faktycznie na rankedach był upierdliwy ale bez przesady, to nie jest samograj i trzeba było tym grać inteligentnie… Podobny płacz był że Czif OP. Pomidorki dostały go na ostatniej kampanii, niektórzy pograli kończąc na całych 1200 średnich przy 100 bitwach i nagle Czif nie jest OP. xD