supertest: rebalans czołgów ciężkich i średnich

Kontynuujemy prace nad implementacją zmian balansu dla pewnych pojazdów. Ostatnim razem wspominaliśmy o planowanych zmianach dla E 100, IS-4 oraz T110E5. Tym razem chcielibyśmy porozmawiać o zmianach dla dwóch linii czołgów średnich, które wejdą dziś na Supertest: Progetto 65 oraz Object 430U.

Trochę czasu już minęło od momentu, gdy te maszyny zostały wprowadzone i przez cały ten czas nie były zmieniane. Włoski pojazd z X poziomu przez wielu był uważany za maszynę ciężką do ogrania, która może być efektywna jedynie w rękach doświadczonych graczy, głównie ze względu na mechanikę automatycznego przeładowania. Co do sowieckiego czołgu, zawsze był i jest pojazdem, który można łatwo opanować, którego dobry pancerz oraz przyjemna charakterystyka działa sprawiły, że jest on hybrydą ciężkiego oraz średniego czołgu, które wraz z jego przeżywalnością oraz siłą ognia dawały mu dużą przewagę.

Z czasem stało się to dla nas oczywiste, że te maszyny były dobre na początku, a ich efektowność na polu bitwy rosła wraz z umiejętnościami graczy, którzy je posiadali. Te pojazdy są dostępne dla wszystkich, co za tym idzie ich zwiększająca się liczba zaczęła wpływać na balans gry, zarówno w Bitwach Losowych jak i specjalnych trybach. Dlatego też zdecydowaliśmy się na potencjalną zmianę ich charakterystyki, pełną listę zmian znajdziecie poniżej.

Miejcie na uwadze, że zaprezentowane zmiany nie są końcowe!

Progetto 65

Jest to wszechstronny czołg średni, będący w stanie zadać dużo obrażeń w krótkich seriach oraz mogący utrzymać normalny tryb cyklicznego strzelania.

Zmiana jego charakterystyki ma za zadanie zmniejszyć jego efektywność w strzelaniu na długie dystanse, z pośrednim zmniejszeniem jego potencjalnych obrażeń na minutę. Warto również wspomnieć, że główną funkcją tej linii jest mechanizm, który sam w sobie zostaje nienaruszony, jak również preferowany styl gry tym pojazdem. Czas przeładowania pocisków, jak i czas ładowania następnego pocisku po strzale, zostają takie same. Wraz ze zmianami tego pojazdu, również rozważamy usunięcie możliwości zamontowania dosyłacza na włoskich pojazdach IX-X poziomu.

Progetto 65:
• szybkość obrotu wieży: z 36 do 34
• czas celowania: z 2.1 na 2.5
• zwiększono rozrzut po wystrzale
• rozrzut na 100 m: z 0.33 na 0.35
• usunięto możliwość zamontowania dosyłacza

Standard B:
• szybkość obrotu wieży (stockowej): z 32 na 30
Działo Cannone da 90 Rh w stockowej wieży:
• czas celowania: z 2 na 2.1
• zwiększono rozrzut po wystrzale
Działo Cannone da 105 RH V1 w stockowej wieży:
• czas celowania: z 2.4 na 2.6
• rozrzut na 100 m: z 0.35 na 0.37
• zwiększono rozrzut po wystrzale

• szybkość obrotu wieży (wymaksowanej): z 34 na 32
Działo Cannone da 90 Rh w wymaksowanej wieży:
• czas celowania: z 2 do 2.1
• rozrzut na 100 m: z 0.32 na 0.33
• zwiększono rozrzut po wystrzale
Działo Cannone da 105 Rh V1 w wymaksowanej wieży:
• czas celowania: z 2.3 na 2.5
• zwiększono rozrzut po wystrzale

• maksymalna moc silnika: z 750 na 690
• usunięto możliwość zamontowania dosyłacza

Object 430U

Jest to czołg średni łączący w sobie funkcje zarówno ciężkich jak i średnich czołgów. Takowe hybrydy zazwyczaj cierpią przez wady obu tych typów, aczkolwiek 430U udało się zebrać najlepsze ich cechy. Zmiany tego czołgu obejmą zarówno rebalans jego przedniego pancerza jak i charakterystyki działa.

Object 430U:
• rozrzut podczas ruchu oraz obrotu kadłuba: z 012 na 0.16
• rozrzut podczas obrotu wieży: z 0.1 na 0.12
• nerf przedniego pancerza: stworzono słabe punkty jak i zmniejszono ogólną grubość pancerza, tak aby E50 miał taki sam, bądź lepszy pancerz. Zrobiono tak, aby niemieckie medy powróciły do aktualnej mety. Przednia część włazu dowódcy oraz właz strzelca zostały osłabione do 270mm efektywnego pancerza.

Object430U

Jedynie charakterystyka działa zostania zmieniona w Obiekcie 430.

Object 430:
• rozrzut podczas ruchu oraz obrotu kadłuba: z 0.14 na 0.16
• rozrzut podczas obrotu wieży: z 0.1 na 0.12

Wniosek
Wraz z zaprezentowanymi zmianami, chcemy zmniejszyć efektowność wymienionych wyżej pojazdów, jak również aby ich główne funkcje mniej więcej zostały nienaruszone. Role tych pojazdów się nie zmienią. Co ważne, pokazane zmiany nie są końcowe i cały czas są testowane! Poinformujemy Was, gdy tylko zakończymy testy, bądźcie na bieżąco z newsami!

23 Odpowiedzi do “supertest: rebalans czołgów ciężkich i średnich

  1. „Włoski pojazd z X poziomu przez wielu był uważany za maszynę ciężką do ogrania, która może być efektywna jedynie w rękach doświadczonych graczy, głównie ze względu na mechanikę automatycznego przeładowania.”

    A może wystarczy myśleć i strzelać pojedynczo a nie wyjechać i wywalić się z całego magazynka żeby potem płakać że pierwsza pestka się ładuje wieczność i mnie boty robią… Jak zwykle problem tylko w pojeździe a nie inteligencji (lub jej braku) gracza.

  2. Ode mnie nigdy złotówki nie dostali i nie dostaną właśnie za tą całkowitą nieprzewidywalność zarówno zachowania pojazdów w grze jak i samych twórców. Jak nie wiem za co mam zapłacić to się wstrzymuję. Mogą nerfić i bufować co chcą choćby codziennie, mogą zamknąć serwery tej gry nawet w tej chwili, a w drugiej już o niej nie będę pamiętał, pomimo że gram od jej powstania.

      1. Nie bądź adwokatem WG. Oni tego nie potrzebują. W końcu sami reklamują WOT, jako grę za darmo. Wg potrzebuje solidnego kopa w dupę.
        Kolega napisał, co myśli i ma do tego prawo. To z Ciebie coś wyłazi. Myślisz, że jak Ty płacisz to niepłacący mają siedzieć cicho???

        1. Dokładnie.
          Potrzebują dostania po piź…e, bo dzięki łosiom kupującym nawet takie gówno tanki jak super pers im się we łbach popierdoliło

    1. Waldi, jesteś jak dziecko : ) Wystarczy, że zrobiłeś te 5k czy 20k bitew i już jest ok dla wugie, bo mięso armatnie jest potrzebne dla tych co płacą. Jak chcesz zrobić wg na złość, to przestań grać – to dopiero ich zaboli.

    2. Ja jedynie co kupiłem to 10% Progetto 46 bo resztę ugrałem . Warto było bo jest fajny. Przyjemny w grze i pięknie zarabia. Niczego więcej nie kupowałem ale jeżeli ktoś ma kasę i chce ją wydawać to jego wola. Potem często widać jak ktoś zasuwa Defenderem i pada jaki pierwszy. Po bitwie wchodzisz w jego staty a tu niespodzianka – „młody leszcz”

      1. Pochwal się sam jak grasz ;) Ja mam tylko 9 premek VIII. Co do progetto gratuluję. Ja kupiłem za pełną kwotę, na maraton nie zdążyłem (jeszcze nie grałem wtedy). Jak mówiłem. Pochwal się w grze jak Ci idzie. Pozdrawiam DuperSuper :)

        1. jelop falathi byl tylko pionkiem i mial mowic to co mu pozwalali i kazali, tyle. nie mial sam nic do gadania

Dodaj komentarz