supertest: Object 168G

Do Supertestu dołączył kolejny pojazd: Object 168G, radziecki czołg średni snajperski VIII poziomu.

Jest to swego rodzaju radziecka odpowiedź na Leoparda, do tego stopnia, że „G” w jego nazwie oznacza „niemiecki” („N”, „Nemetskiy” w rosyjskim oryginale).

Mimo wyboru litery, nadal jest to czołg sowiecki z mało imponującym maksymalnym kątem depresji lufy (-5°), ale z pewnym opancerzeniem przedniej wieży (150 mm). Reszta jego parametrów bardziej przypomina Leoparda. Obejmuje to podstawowy czas celowania działa wynoszący 2,2 sekundy i celność 0,35, szybkie (1 304 m/s) specjalne pociski APCR, a także maksymalną prędkość czołgu (50 km/h), moc właściwą (20 KM na tonę masy) i przyzwoite wartości maskowania. 340 obrażeń zadawanych jednym strzałem to dobry wynik dla czołgu średniego VIII poziomu, jednak czas przeładowania (10,5 sekundy) może nie pozwolić na pokonanie innych w walce jeden na jednego.  Same statystyki mogą dawać pewne wskazówki, jak grać Obiektem 168G: najlepiej jest snajpić i starać się nie zostać trafionym ogniem odwetowym przeciwnika.

Object 168G

Wstępna charakterystyka:
Tier: VIII, MT, ZSRR
DMG: 340/340/450 HP
Penetracja: 227/254/62 mm
Prędkość pocisków: 1043/1304/1043 m/s
Czas przeładowania pocisku: 10,5 s
Czas celowania: 2,2 s
Celność: 0,35
Wychył pionowy działa: -5/+20°
Obrót działa: 32°/s
Pojemność magazynu amunicji: 50 szt.
V-max: +50/-18 km/h
Moc silnika: 800 KM
Stosunek mocy do masy: 20 KM/t
Obrót kadłuba: 50°/s
Ilość HP: 1300
Pancerz kadłuba: 70/50/40 mm
Pancerz wieży: 150/80/45 mm
Zasięg widzenia: 370 m
Zasięg radia: 850 m
Liczba załogantów: 4

2.4 5 votes
Oceń wpis:
17 komentarzy
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
Rozkoszniaczek

„G” może stać od Giermanskij, a nie Niemieckij (gdzie byłaby litera „N”).

SkylinerPL

Pewnie im chodziło o coś w stylu „Немецкий”, ale co z tego jak to wygląda dosyć fejkowo – Obj. 165 to T-62A, 166 to T-62, 167 to też jakiś dalszy jego rozwój, ale 168 ? nigdy się z tym numerem nie spotkałem 😶

Rozkoszniaczek

Różne cuda są na świecie, a jeszcze większe w ruskich archiwach.

Tu na przykład jest czołg, który na reddicie nazywają Object 167M, a mi przypomina któryś z chińskich czołgów dodanych w ostatnich latach do WoT, którego teraz skojarzyć nie mogę.
https://www.reddit.com/r/TankPorn/comments/g74qy5/possible_mockup_of_object_167m/

Edytowany 1 miesiąc temu przez Rozkoszniaczek
Sinecode

Serio nie możesz tego skojarzyć z Obiektem 430U?

Rozkoszniaczek

No nie mogę go skojarzyć z Objectem 430U, bo chodziło mi o WZ-113-II.
https://www.dom1n.com/newsy/1-14-wz-113-ii-cz-v/

Marek

I znów ruski.

Lance

worgejming wystarczy nam już tych nowych prymek może warto było by zająć się serwerami które od jakiegoś czasu w godzinach wieczornych potrafią w randomowych momentach skakać z 50ms skakać do 500ms…

Sinecode

Kiedyś były takie czasy że każde drzewko miało swój zestaw unikalnych i niepowtarzalnych cech mających nadać im indywidualny charakter i niepowtarzalność. A teraz? Wszystko kopiuj wklej i oczywiście bolszewicy mają wszystko… i nawet ciut lepsze niż inni bo jak to? Przecież nie mogą być gorsi i trzeba też leczyć sobie kompleksy… Ja wiem że chodzi o kasę ale serio- więcej grze by pomogło jakby zajęli się mapami, czy to przerabianiem istniejących czy dodawaniem nowych…

SkylinerPL

Unikalne cechy ? przecież cały czas próbują na siłę wciskać „niepowtarzalne” (mocno historycznie naciągane) cechy których nikt grywalnie nie potrzebuje (mechanika gąsek, chłodzenie działa, rakietowe dopalacze, głęboko gwintowane działa itd.) – zbiornik to zbiornik i w końcu te ich „unikalne cechy” zostają wyczerpane więc trzeba robić kopiuj-wklej, a takich które mogłyby być kopiuj-wklej zostały setki mieszczących się w kategoriach WoTowskich tworów, ale prawdą jest to że mogliby się wziąć pierw za sprawy ogólnej grywalności aby chociaż zatrzymać graczy którzy wciąż w to pykają…

Sinecode

Nie wiem ile grasz ale przypomnij sobie jak wyglądała gra na początku i jak zmieniała się na przestrzeni lat. Tu nie chodzi o nowe mechaniki ale to że np. czołgi ruskie to były panerne bydlaki z rozrzutnikiem gnoju zamiast działa (a teraz patrz wyżej- ruski leopard który ma byc snajperem), francuskie miały magazynki (twierdze na 8 tierze gdzie full składy na AMX-ach 50-100 jechały na siebie…) a od niedawna ile masz ruskich magazynków? Fajna mechanika doładowania we włoskich czołgach? Hmmm, w ruskich zróbmy to samo a nawet lepiej bo pierwszy pocisk ładuje się najszybciej! Osobiście czekam jeszcze na kacapskie kołowce…… Czytaj więcej »

SkylinerPL

od kiedy gram ? niestety od praktycznie początku gry… wiem o co tobie chodzi ale myślisz że jakby pozostali przy tym że jedna nacja ma magazynki, inna pancerz a jeszcze inna jest snajperem to byłoby okej ? mechaniki w różnych nacjach były bardzo podobne i jedni wcześniej, a drudzy później testowali coś co pokrywało się z już dostępną gdzieś indziej technologią – a tego czy chcesz czy nie to jednak sowieci mieli tysiące „projektów” które nie tylko były ich rodzimym wytworem ale często też kopią więc u nich najłatwiej o „kopiuj-wklej” czegoś co już w grze posiada inna nacja –… Czytaj więcej »

Sinecode

Słuchaj, ja nie neguje że takie ruskie nie mieli podobnych pomysłów bo w ZSRR obywatele mogli jeść gruz z ulicy ale na zbrojenia i technikę wydawano fortuny. 🙂 Jednak jeśli też spojrzysz na drzewka to pomijając faktyczne ruskie osiągnięcia- niektóre pojazdy wydają się mocno naciągane i wciśnięte z dodaniem mechanik które już zaimplementowano w innych drzewkach innych nacji- patrz najpierw był Progetto a potem najpierw IS-3A a potem inne wynalazki z mechaniką doładowania. Tak jakby ktoś leczył ruskie kompleksy że na zachodzie coś mieli/mają a u nas nie i trzeba to nadrobić. Zażartowałbym ponuro że skoro teraz Leopardy, Abramsy i… Czytaj więcej »

Rozkoszniaczek

Kiedyś były takie czasy, bo i linii było mało, a co za tym idzie faktycznie się wyróżniały. Teraz po dodaniu kilkunastu nowych linii i kilku nowych nacji drzewka się „zrównały”, bo rozwój broni pancernej nie stoi w miejscu, a i same państwa, które ją opracowują w mniejszym lub większym stopniu się sobą wzajemnie inspirują. Kiedyś na forum wrzucałem rysunki włoskich czołgów projektu FINABEL 1A5. Gdybyś na nie spojrzał, no to jest zrzynka/hybryda niemieckich, francuskich, amerykańskich i radzieckich rozwiązań. Czy to źle, że pojawiłyby się w grze? Dla mnie spoko. Tak samo propsowałbym dodawanie hybryd obecnych w grze czołgów w drzewkach… Czytaj więcej »

Sinecode

Słuchaj, ja nie neguje że w pewnym momencie nacje wzorowały się na rozwiązaniach od innych, kopiując je albo ulepszając i dostosowując do swoich możliwości. Choćby na tym tle masz AMX-a 50B i T-57 Heavy- amerykanie inspirowali się francuskimi rozwiązaniami i stąd efekt jest jaki jest. Rozwój był, jest i będzie. Jednak w pewnym momencie podejście i technika zmieniły się na tyle że w takim WOT naprawdę trudno to wcisnąć. Jak sobie wyobrażasz 2 wojenne wynalazki albo powstałe zaraz po pokroju IS-a 4 albo IS-a 7, AMX-a 50 albo amerykańskie a obok będzie upchany na siłę „wczesny prototyp czołgu Abrams albo… Czytaj więcej »

Rozkoszniaczek

Zgodzę się z Tobą, że WG dodaje dużo nowych maszyn bez jakiegokolwiek sensu, czy logiki. Ostatnio wypadł mi z paczek Gonsalo, czyli czołg, który wraz z Calibanem społeczność graczy widziała jako X tier w nowej linii Brytyjczyków. WG dało go na VIII tier i muszę przyznać, że jest to śmietnik. Co z tego, że ma jako taki pancerz i działo dużego kalibru o dobrej penetracji skoro nie da się nim nic trafić, bo skupia wieki i jest niecelne? Oczywiście w ramach balansu. W ten sam sposób WG zniszczyło potencjał na wiele nowych linii. Nawet taki francuski Alt Proto AMX-30, zamiast… Czytaj więcej »

Sinecode

Bez sens, brak logiki i idiotyzmy to jedno. Zauważ że wieloma czołgami, zwłaszcza tymi ostatnimi które pojawiły się w grze, nie da się sensownie i mądrze grać bez fioletowych modułów, używania złotej amunicji i racji bojowych. Taki najlepszy przykład to Chimera- nagroda za trudy 2 kampanii w połowie drogi do Eboli. Ktoś powie- no nie łatwo to mieć więc pewnie też jest adekwatnie dobry do starań… no właśnie nie jest. Działo kapryśne, długo ładuje, nawet jak jest całkowicie skupione to wali gdzieś w kosmos… Fioletowe moduły, żarcie i goldowe pestki tylko trochę poprawiają sytuację a szkoda bo potencjał wozu był… Czytaj więcej »

Rozkoszniaczek

Chimery się jeszcze nie dorobiłem, bo jakoś nie skupiałem się na misjach osobistych. A co do nowych czołgów… no nie wiem. Ja nigdzie montuje jakichś super hiper modułów i gra mi się normalnie. Co najwyżej styl gry może mi nie podpasować, ale to inna kwestia. Chociaż oczywiście znajdą się śmietniki jak wspomniane przeze mnie Gonsalo, a i 122 TM nie rozpieszcza (ale da się nim grać).