supertest: NC 70 Błyskawica

Dzisiaj do supertestu wchodzi nowy pojazd: NC 70 Błyskawica, polski niszczyciel czołgów X poziomu.

To pierwszy polski niszczyciel czołgów, który pojawia się w grze i topowy pojazd w nowej gałęzi polskich niszczycieli czołgów, która zostanie wprowadzona wraz z jedną z nadchodzących aktualizacji.

Błyskawica ma nową mechanikę: uszkodzenia zadane jej pociskami zależą od odległości od celu (im dalej, tym są mniejsze). Ta mechanika działa dla pocisków standardowych i specjalnych, ale nie dla pocisków odłamkowo-burzących. Takie działanie skłania gracza, by pozostawał blisko przeciwnika podczas bitwy i sprawia, że gra NC 70 jest bardzo opłacalna – ale wymaga też pewnej świadomości taktycznej.

Ta mechanika będzie również dostępna w pojazdach VIII i IX poziomu z tej gałęzi. Przyjrzyjmy się bliżej temu, jak to działa.

Nowa mechanika pocisków

  • Działa z lufami głęboko bruzdowanymi. Polskie niszczyciele czołgów wyższych poziomów będą wyposażone w unikalne w World of Tanks działa z lufami głęboko bruzdowanymi. Ta cecha nadaje działom nie tylko wyjątkowy wygląd, ale również pozwala na strzelanie wyjątkowymi pociskami o bardzo dużej prędkości wylotowej.
  • Pociski z sabotem. Kluczowym elementem nowej mechaniki jest wprowadzenie pocisków APCR z sabotem. Są najskuteczniejsze przy strzelaniu do celów w odległości do 50 metrów. Jednak wraz ze zwiększaniem się odległości straty energii kinetycznej powodują stopniowe zmniejszanie się ilości zadawanych uszkodzeń.
  • Arsenał amunicyjny. W nowej mechanice pociski zadają duże uszkodzenia na krótkim dystansie, ale są mniej skuteczne na większe odległości. Trzecim pociskiem są standardowe pociski odłamkowo-burzące.
  • Zmiany w interfejsie. Używając w bitwie pocisków z nową mechaniką, zobaczycie specjalny widżet wyświetlający spodziewane średnie uszkodzenia wyliczane na podstawie odległości do przeciwnika, jeśli jest podświetlony. W miarę jak gracz zbliża się do celu, uszkodzenia podawane na wskaźniku będą rosnąć, natomiast przy oddalaniu się – maleć. Ta funkcjonalność pomaga podejmować lepsze decyzje i efektywniej używać obu rodzajów pocisków.

A teraz zajmijmy się szczegółami rozgrywki tym pojazdem i jego charakterystyką.

NC 70

Wstępna charakterystyka:
Tier: X, TD, Polska
DMG ≤50 m: 800/800/800 HP
DMG na 275 m: 550/550/800 HP
DMG ≥500 m: 300/300/800 HP
Penetracja: 290/320/85 mm
Prędkość pocisków: 1700/2000/1000 m/s
Czas przeładowania pocisku: 13,7 s
Czas celowania: 2,5 s
Celność: 0,35
Wychył pionowy działa: -7/+15°
Obrót działa: 26°/s
Pojemność magazynu amunicji: 60 szt.
V-max: +45/-15 km/h
Moc silnika: 900 KM
Stosunek mocy do masy: 16 KM/t
Obrót kadłuba: 30°/s
Ilość HP: 2000
Pancerz kadłuba: 200/70/60 mm
Zasięg widzenia: 370 m
Zasięg radia: 730 m
Liczba załogantów: 4

Jak grać NC 70 Błyskawica

Średnie uszkodzenia pocisków standardowych i specjalnych NC 70 wynoszą 800 PW przy dystansie 50 m lub mniej. Wraz z podstawowym czasem przeładowania 13,7 s daje to Błyskawicy powalające 3504 PW uszkodzeń na minutę, teoretycznie czyniąc z tego pojazdu mistrza uszkodzeń na minutę na całym poziomie X.

Ale w praktyce taki wynik trudno będzie osiągnąć. Z jednej strony Błyskawica jest dobrze wyposażona, by przetrwać na linii frontu (gdzie powinna działać, by zmaksymalizować zadawane uszkodzenia). Ma dobrą mobilność (z maksymalną prędkością w przód 45 km/h), nominalna grubość przedniego pancerza to 200 mm, jego efektywna grubość sięga 310 mm, a podatne miejsca – dolna płyta i kopuła na szczycie – są dość niewielkie. Z drugiej strony jednak, boki tego niszczyciela czołgów są dość cienkie (70 mm), prędkość obrotu kadłuba niewielka, a zakres obrotu działa to zaledwie 10°. Te słabości sprawiają, że NC 70 jest zależny od sojuszników i wymaga od gracza ciągłego kontrolowania sytuacji taktycznej.

Błyskawica to nie jest bynajmniej pojazd jednej roli. W miarę potrzeby może działać jak snajper z bazowym rozrzutem 0,35 m na 100 m i wyjątkowo szybkimi pociskami APCR: standardowy leci z prędkością 1700 m/s, a specjalny – 2000 m/s. Ta druga wartość jest aktualnie absolutnie najlepsza w grze, co uzasadnia nazwę pojazdu. Ale snajperka to „plan B”, bo uszkodzenia zarówno standardowym jak i specjalnym pociskiem powoli maleją wraz z odległością do celu (średnio aż do miernych 300 PW na dystansie 500 m), więc uszkodzenia na minutę w tym przypadku będą znacznie niższe.

4.5 15 votes
Oceń wpis:
4 komentarzy
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
FiveMen

WZ-113G-FT po roku w Polsce

Rozkoszniaczek

Tia… i z zamontowanym kradzionym podwoziem z Rajchu… 😉

Sinecode

Chiński TD X tieru jest równie zabójczy z bliska ale co z tego? Mało kto tym gra… A tu mamy efektywny pancerz 310 mm czyli bukakke goldowych pestek pewne jak piasek na pustyni. Poza tym: „wymaga też pewnej świadomości sytuacji taktycznej” Czyli pojazdy dla myślących a takich w grze coraz mniej. Jadźki, Yolowageny czy Minotauro kampiące pod czerwoną kreską obok arty i snajpiące z daleka (gdzie Minotauro podobnie jak Vipera to bydle do trzepania się na „close combat”) na takich mapach jak Lakeville, Zatoka Rybacka, Karelia, Malinówka vel. Kampinówka, Murowanka, Overlord, Pilzno czy Prochorówka są dość częstym widokiem a potem… Czytaj więcej »