Stalowy Łowca 2020: szczegóły, cz.II

Zacięta walka o przetrwanie zaraz się rozpocznie, Dowódcy!

Stalowy łowca jeden z najbardziej ekscytujących trybów w grze w końcu powraca do World of Tanks w odmienionym formacie. Wydarzenie to będzie współdzielić postępy z Linią frontu 2020, zwaną Ekspedycją, i złożone będzie z czterech osobnych etapów, a pierwszy z nich rusza już 17 sierpnia. Czytajcie dalej, by poznać szczegółowe informacje o tym wciągającym trybie battle royale!

Etap 1. Stalowego łowcy

17 sierpnia 2020, 05:00 UTC – 24 sierpnia 2020, 02:00 UTC

*Każdy dzień bedzie miał okres zawieszenia broni. Prosimy o zapoznanie się z poniższą tabelką.

Ekspedycja nie ustaje!

Oprócz wielu nagród w grze (więcej o nich poniżej), podczas każdego z 4 etapów Stalowego łowcy będziecie mogli zdobyć do 3 żetonów, których w sumie możecie zebrać 12. Wykorzystajcie te żetony, aby zdobyć dowolny z trzech ekskluzywnych pojazdów IX poziomu wymienionych poniżej, każdy za 12 żetonów:

AE Phase I

Object 777 Variant II

Char Futur 4

Daty rozpoczęcia i zakończenia pozostałych nadchodzących etapów Steel Hunter zostaną dodane w późniejszym terminie, więc bądźcie czujni!

POCZĄTEK KONIEC ZAWIESZENIE BRONI
Etap 1 17 sierpnia 2020, 05:00 UTC 24 sierpnia 2020, 02:00 UTC Od wtorku do piatku, od 00.00, do 05.00 UTC

Od soboty do poniedziałku, od 01.00, do 05.00 UTC

Etap 2
Etap 3
Etap 4

Najważniejsze szczegóły trybu Stalowy łowca.

Jesteśmy pewni, że znane są Wam podstawowe zasady tego trybu, ale na wszelki wypadek przypominamy w skrócie najważniejsze kwestie:

  • Jesteście jednym z 20 graczy w walce o zwycięstwo. Każdy stalowy łowca zdany jest tylko na siebie.
  • Wybierzcie, czy walczycie solo, czy w jednym z dziesięciu plutonów trzyosobowych (w tym wypadku w sumie będzie 30 graczy).
  • Waszym celem jest przetrwanie za wszelką cenę. Zniszczcie wszystkich wrogów i zostań ostatnim stalowym łowcą na chodzie.
  • Zbierajcie specjalne przedmioty (łupy), które pojawiają się okresowo na mapie. Ich zawartość stanowi zasoby, PD bojowego i ulepszania pojazdów.
  • Bitwy będą się toczyć na dwóch dużych mapach które z biegiem czasu staną się coraz mniejsze. Uciekajcie ze stref zagrożenia, które zniszczą Wasz pojazd, gdy odliczanie dobiegnie końca, a Wasz pojazd będzie znajdował się w jej obrębie.
  • Całkowity czas bitwy to 15 minut. Przed jej rozpoczęciem, będziecie mogli wybrać spośród kilku punktów odrodzenia na mapie.

Jak uzyskać dostęp do Stalowego łowcy

Kierujcie się do garażu Stalowego łowcy poprzez sekcję Ekspedycja w rozwijanym menu na prawo od przycisku „Bitwa”, a następnie:

  1. kliknijcie przycisk „Bitwa”, by grać solo
  2. stwórzcie specjalny złożony z 3 graczy pluton

W czasie trwania Aktu V 10. jubileuszu World of Tanks, możecie uzyskać dostęp do Stalowego łowcy klikając na obiekt 3D w Waszym garażu.

Mapy i strefy zagrożenia

Oprócz Strefy 404, w Stalowym łowcy pojawi się nowa, złowieszcza mapa o nazwie Arzagir 4.04

Strefa 404

Arzagir 4.04

Jest tego samego rozmiaru co Dreamland, ale prezentuje niebezpieczne opuszczone miasto, które dostarczy nowej rozgrywki i wielu możliwości eksperymentowania z różnymi taktykami.

Pamiętajcie: obie mapy kurczą się w miarę upływu czasu, zostawiając coraz mniej przestrzeni na rozgrywkę i przetrwanie. Jeśli obszar w którym się znajdujecie zmieni kolor na pomarańczowy, będzie to oznaczało, że wkrótce stanie się strefą zagrożenia i musicie opuścić go jak najszybciej. Kiedy zmieni kolor na czerwony, pozostanie Wam niewiele czasu na ucieczkę. O ilości pozostałego czasu poinformuje odliczanie. Po upłynięciu wyznaczonego czasu, Wasze czołgi będą miarowo uszkadzane, dopóki nie zostaną zniszczone lub nie opuścicie strefy zagrożenia.

Grafika poglądowa, interaktywna wersja dostępna na oficjalnej stronie WoT.

Sh

Nowe pojazdy

W tym roku na łowy wybierze się pięć pojazdów. Trzy nacje z poprzedniego roku uległy zmianom, a dwie nowe wskakują do walki: brytyjski łowca i francuski zwiadowca. Każdy z dostępnych pięciu czołgów można ulepszać od poziomu I do VII.


Wareg (ZSRR)

Walküre (Niemcy)

Harbinger Mk. IV (Wielka Brytania)


Raven (USA)

Arlequin (Francja)

Dla tych pojazdów zakup amunicji, dodatkowego sprzętu lub elementów personalizacji nie jest możliwy.

Każdy pojazd będzie odgrywał inną rolę:

  • Weteran
  • Łowca czołgów
  • Zwiadowca

Radzieckie i niemieckie czołgi będą pełnić bardziej defensywne role, podczas gdy brytyjskie i amerykańskie pojazdy najlepiej sprawdzą się w ataku i łowach. Francuski czołg najlepiej sprawdzi się w roli zwiadowcy.

System ulepszania pojazdów

Możecie ulepszyć każdy z tych pięciu pojazdów z poziomów I–VII w trakcie bitwy. By zdobyć PD na te ulepszenia, musicie zbierać łupy i uszkadzać przeciwników. Dla każdego pojazdu dostępne są inne moduły. Na każdym poziomie możecie wybierać pośród dwóch opcji.

Drzewo technologiczne dla wszystkich pojazdów zostało przerobione, ale nadal zapewnia znaczny wybór stylów gry przy każdym ulepszeniu.

Grafika poglądowa, interaktywna wersja dostępna na oficjalnej stronie WoT.

Sh1

Namierzajcie moduły przeciwników, aby zwiększyć swoje szanse na zadawanie krytycznych uszkodzeń! Możecie odnieść się do schematu w garażu, by dowiedzieć się, gdzie się one znajdują. Na podstawie Waszych opinii zbiorniki paliwa zyskały niezniszczalność, by wykluczyć możliwość pożaru silnika lub zbiornika.

Umiejętności

Dla wszystkich czołgów wspólne są dwie umiejętności:

Regeneracja. Stopniowo odnawia określoną liczbę PW pojazdu, ale przestaje działać, gdy otrzymujcie uszkodzenia .

Zestaw naprawczy. Naprawia moduły pojazdu (podobnie do dużych zestawów naprawczych) i skraca czas ogłuszenia.

Efekty umiejętności odnawiających PW nie kumulują się. Jeśli użyjecie więcej niż jednego na raz, najpotężniejszy z nich wyprze pozostałe.

Każdy pojazd posiada również przypisaną do niego umiejętność ostateczną i standardową:

Sh2

Sh3

Sh4

Sh5

Sh6

Załoga

Członkowie załogi przypisani są do czołgu w którym ich otrzymacie i nie mogą być odesłani do koszar, zwolnieni lub zranieni. Nie zdobywają PD załogi, a każdy posiada Szósty zmysł jako atut zerowy. Ponadto dla dowódców każdego pojazdu zostaną przydzielone następujące atuty:


ZSRR

 Wyznaczony cel

Intuicja

Niemcy

 Wyznaczony cel

Intuicja

Brytania

 Gładka jazda

 Strzał z biodra


USA

 Gładka jazda

 Strzał z biodra

Francja

 Snajper

 Orle oko


Grabież

Aby ulepszyć swoje pojazdy, musicie szukać na mapie specjalnych punktów z łupami. Gdy już do nich dotrzecie, będziecie mogli zbierać łupy, które mogą zawierać PD, pociski i doładowania dla Waszych umiejętności.

Dostępne są cztery (4) rodzaje łupów:

Amunicja

Zawiera pociski oraz PD bojowego. Naprawia również uszkodzone moduły. Oznaczone są żółtym dymem

Materiały eksploatacyjne

Zawierają PD bojowego, ale w mniejszym wymiarze niż te, które znajdziecie w amunicji, oraz doładowanie umiejętności standardowej. Przywraca PW i naprawia uszkodzone moduły. Oznaczone są zielonym dymem.

Trofea wojenne

Zawierają wszystkie zasoby zniszczonego pojazdu jak i jedno doładowanie umiejętności ostatecznej. Naprawia uszkodzone moduły. Oznaczone są czerwonym dymem.

Zrzuty

To najcenniejszy typ łupów. Zawiera jedno doładowanie umiejętności ostatecznej, jedno doładowanie umiejętności standardowej i sporą sumę PD bojowego. Przywraca PW i naprawia uszkodzone moduły. Wielu graczy będzie chciało dorwać się do zrzutów, musicie dać z siebie wszystko by dotrzeć do nich przed konkurencją. Ponadto miejsce lądowania zrzutów będzie widoczne dla wszystkich na minimapach. Oznaczone są niebieskim dymem.

Mechanika widoczności/celowania

System obserwacji wykorzystuje stożki widzenia i stanowi to jeden z najważniejszych aspektów rozgrywki w Stalowym łowcy:

  • Pojazdy wroga stają się widoczne dopiero wtedy, gdy pojawią się wewnątrz, stożek widzenia, który widnieje na minimapie. Aktywacja atutu Szósty zmysł nie jest równoznaczna z ujrzeniem przeciwników. By tak się stało, muszą znajdować się w obrębie Waszego stożka widzenia.
  • Jeśli przeciwnicy znajdują się od Was w promieniu 50 metrów, automatycznie stają się widoczni.
  • Kiedy są w zasięgu wzroku, wyświetlane są ich znaczniki i PW.
  • Przy celowaniu w przeciwnika wyświetlana jest również sylwetka pojazdu.

Mechanika detekcji radiowej

Wszystkie pojazdy specjalne wyposażone są w detekcję radiową, która wyświetla punkty z łupami i czołgi przeciwnika na minimapie w swoim zasięgu działania. By ją aktywować wciśnijcie klawisz „X”. Pamiętajcie, że detekcja radiowa w momencie jej aktywacji ujawni Waszą aktualną pozycję na minimapie wszystkim graczom w zasięgu radia od Waszej pozycji.

Użycie detekcji radiowej nie jest równoznaczne z tym, że ​​Wasze położenie zostanie natychmiast ujawnione. Możecie zostać wykryci tylko wtedy, gdy znajdziecie się w obszarze detekcji radiowej innego gracza. Promień detekcji każdego z pojazdów zależy od właściwości zainstalowanych modułów.

Poprawiony system postępów

W Stalowym łowcy jest 15 poziomów, których nie utracicie za mało imponujące wyniki w bitwie. Możecie zdobyć specjalne punkty łowcy, które pozwolą Wam przejść przez poziomy, jeśli znajdziecie się w pierwszej piątce (solo) lub w pierwszej trójce (pluton) na koniec bitwy.

Możecie je również zdobywać wypełniając misje dzienne dostępne w Stalowym łowcy.

Nagrody

Za każdy osiągnięty poziom zyskacie wartościowe nagrody, a wśród nich będą:

Po dotarciu na 15 poziom, czekają na Was specjalne nagrody w postaci unikalnego stylu 2D* „Miecz Artemis” oraz żetonów ekspedycji. Z każdym etapem jeden dodatkowy styl 2D (Tarcza Artemis) będzie dostepny do kupienia w grze.

*Każdy poziom będzie miał inny styl 2D.
+3 zdjęcia

+3 zdjęcia

Misje bojowe

Aż do15 poziomu możecie zdobywać punkty łowcy, wypełniając codzienne misje w Stalowym łowcy.

Dewastacja!

Warunek

  • Zadać 3000 PW uszkodzeń w dowolnej liczbie bitew.

Ograniczenia

  • 5 razy na dzień

Nagrody

  • 200 punktów łowcy 

Zniszczenie!

Warunek

  • Zniszczyć 1 lub więcej nieprzyjacielskich pojazdów w dowolnej liczbie bitew.

Ograniczenia

  • Raz dziennie

Nagrody

  • 100 punktów łowcy 

Jeśli uda Wam się dotrzeć do ostatniego poziomu i będziecie mieli ochotę zdobyć więcej nagród, pewnie ucieszycie się na wiadomość, że dodatkowe specjalne misje codzienne z nawet większą ilością cennych nagród będą dostępne w tegorocznej edycji. Ich odblokowanie następuje po dotarciu na poziom 15.

Dominacja!

Warunek

  • Być najlepszym graczem lub bądź znajdować się w najlepszym plutonie.

Ograniczenia

  • Raz dziennie

Nagroda

  • 25
  •  w bitwach losowych

Dewastacja!

Warunek

  • Zadać 10 000 PW uszkodzeń w dowolnej liczbie bitew.

Ograniczenia

  • Raz dziennie

Nagroda

  • 25 obligacji

Zniszczenie!

Warunek

  • Zniszczyć 5 nieprzyjacielskich pojazdów w dowolnej liczbie bitew.

Ograniczenia

  • Raz dziennie

Nagroda

  • 25 obligacji
  •  w bitwach losowych

Dostosowania systemu dobierającego

W zeszłym roku niektórzy gracze informowali nas o problemach z tzw. ustawkami, ponieważ okazało się, że niektórzy stalowi łowcy woleli współpracować z wybranymi graczami solo lub plutonami, aby uzyskać nieuczciwą przewagę.

Teaming, czyli ustawki, jest uważany za niesportowe zachowanie, więc podjęliśmy środki przeciwko tym, którzy czynią ten tryb mniej przyjemnym dla odpowiedzialnych graczy. Za sprawą licznych dostosowań systemu dobierającego, zminimalizowaliśmy ryzyko tego zjawiska. Kolejnym krokiem, który uczyniliśmy, by maksymalnie zmniejszyć możliwość zaistnienia ustawek było wydłużenie trwania zawieszenia broni w dni robocze pozwalając jednocześnie na dłuższą rozgrywkę w weekendy.

Nowa ścieżka dźwiękowa

Nowa mapa Arzagir 4.04 stanowiła główną inspirację przy tworzeniu nowej ścieżki dźwiękowej, by przenieść Was w odludny krajobraz Azji Środkowej.

Te wpadające w ucho kompozycje odzwierciedlają zarówno muzykę etniczną Azji Środkowej, jak i dźwięki progresywnego rocka rodem z zachodniego wybrzeża Stanów Zjednoczonych połowy lat 90. Został on powołany do życia przez orkiestrę symfoniczną, bez której trudno sobie wyobrazić muzykę World of Tanks.

Tak jak w przypadku poprzednich sezonów Stalowego Łowcy, ciężkie riffy gitary elektrycznej naśladują typowe dla Azji Środkowej instrumenty (ghijak, rabaab oraz sherter), ale w nowoczesnym wydaniu. Usłyszycie również dźwięki armeńskiego duduka, pieczołowicie opracowane w serii przetworzeń w procesorach efektów dźwiękowych. Sprawdźcie sami!

Mamy nadzieje, że zdołaliśmy dostarczyć Wam takich samych silnych emocji, których doświadczyliśmy grając w Stalowego łowcę w fazie rozwojowej, a te dźwięki sprawią, że oddacie się rozgrywce z jeszcze większym zapałem!

Skuteczność w Stalowym łowcy

Stalowy łowca będzie wymagać większych zasobów, niż zwykłe bitwy losowe. Jest to spowodowane kilkoma kwestiami związanymi z charakterem rozgrywki w trybie Stalowego łowcy, takimi jak duże rozmiary map i ilość rozmieszczonych na nich obiektów. Gracze z 32-bitowymi systemami operacyjnymi i małą liczbą dostępnej pamięci RAM mogą mieć problemy z wydajnością podczas korzystania z tego trybu. By ich uniknąć i cieszyć się bezproblemową grą, zmieńcie ustawienia grafiki w kliencie gry zgodnie z możliwościami Waszych komputerów.

Dowódcy! Przygotujcie się na nowe poziomy ekscytacji i udowodnijcie, że w World of Tanks nie ma groźniejszego stalowego łowcy od Was!

16 Odpowiedzi do “Stalowy Łowca 2020: szczegóły, cz.II

      1. w punkt Kosa xD jak przyjdzie to i tak będzie pierdolił, problem jest taki, że jego nie trzeba podjudzać tylko trolluje na siłę w każdej wolnej chwili w której pomyśli o tej stronie, jedyne co można z tym zrobić to zbanować i tyle :)

        1. Nikt go nie zbanuje. Zwróć uwagę jak jeden błazen potrafi głupim pierdoleniem napędzić aktywność tego forum.

        2. liczbe komentarzy moze tak, ale nie przychodzi nagle wiecej osob zeby poogladac sobie małpę. wchodza tylko ci ktorzy i tak weszli poczytać info.

        3. ale jeśli chodzi o poprawę humoru to jesst on świetny ……………………………………………………………………………………

  1. Może Dom1n albo F4llen niech zrobią jakiś medal dla Troli.
    Potem dokonają szybko wyboru Zwycięzcy i uroczystej dekoracji Trola Portalu.
    Może to wystarczy że Trole zadowolone odpuszczą :D

    Co do poziomu nagród.
    Wargaming nasyca poszczególne poziomy pojazdami premium i specjalnymi.
    Poziom IX jest poziomem na którym nie było poza Pojazdami Nagrodami z Kampanii zbytniego nasycenia w odróżnieniu od VIII.
    Cały czas też trzeba pamiętać iż Wargaming ma jakieś plany co do mentyzacji swojej gry i IX poziom dalej jest do wykorzysatnia/ekspolatcji po nasyconym na maksa poziomie VIII.
    Niższe poziomy z różnych względów nie są tak interesujące dla Garczy – choćby z racji różnicy w stylu gry pojazdami z drzewka, wysposażeniem itd.
    X poziom zapewne czeka ten sam los. Ale do tego miną jeszcze cale lata

    1. mnie nic co jest związane z 9 tierami nie interesuje … 6-8 tiery dają premię do zarabiania oraz zbierają punkty do obligacji w przepustce … granie 10 tierami daje szansę zarobienia obligacji ……………………………. a granie 9 tierami nic nie daje a przynosi jedynie same straty … WIĘC ????????????????????????

      1. Gdybyś jak normalny człowiek miał myślenie przyczynowo-skutkowe to byś szybko połączył kropeczki i doszedł do wniosku że nagły wysryw IX tieru jako nagród (dość łatwych do zdobycia zresztą) musi mieć jakiś cel, którym prawdopodobnie będzie w przyszłości jakiś tryb specjalny dla tego tieru lub inna forma wykorzystania poza randomami.

Dodaj komentarz