kilka rzeczy których mogliście nie wiedzieć

… o World of Tanks.
– tak wyglądał hangar we wczesnej wersji alfa:

– każdy czołg podczas tworzenia przechodzi przez 21 etapów, zanim trafi do supertestu
– w WoT występuje łącznie około 37000 zmiennych (ilość hp, zadawany dmg, itp itd)
– w 2010 roku, jeszcze przed wydaniem gry, WG zrobiło prima aprilisowy żart: World of Belaz. Opublikowano nawet oficjalny trailer oraz stworzono fanpage. Całość miała być połączeniem shootera z wyścigami i kto wie co jeszcze. Ciekawostka: wyprodukowanie modelu pojazdu, który użyto do żartu, zajęło 16 godzin.


LINK

– AMX AC Mle.48 jest historyczny, został „złożony do kupy” na podstawie wielu szkiców i danych historycznych:

– Karl był najmniej złożonym graficznie pojazdem w WoT. Natomiast na końcu drugiej strony barykady stoi M12, którego model HD zostanie dodany w przyszłości. Będzie on mieć najwięcej polygonów ze wszystkich modeli.

– SPG na podwoziu Crusadera ma tak duży wychył działa w górę, że trzeba było obniżyć podłogę kadłuba, gdyż przy odrzucie działo przenikałoby przez podłogę:

– aż do czasu wydania WoT, w grze istniał „funkcjonalny”, walczący w bitwach traktor. Strzelał on z rury wydechowej. Jego istnienie może również wyjaśniać fakt pewnej ikonki:

Germany_Agrimotor. Czyżby kiedyś dawno temu planowano wprowadzenie takich cudaków do drzewka?

– w 2012 roku eksperymentowano z czołgiem Ratte. Supertesterom nawet udało się go raz zniszczyć. Później jednak devsi zorientowali się, iż ten potwór tak jakby nie mieścił w hangarze. Nie przeszkodziło im to jednak w użyciu go na potrzeby prima apriliss:


LINK

– populacja ptaków na wszystkich mapach WoT wynosi obecnie 670. Najwięcej ich lata nad Himmelsdorfem (29), a najmniej nad Przełęczą (raptem 2 orły)
– mapa CW na rosyjskim serwerze wystartowała 10 lutego 2011 roku i zawierała 178 prowincji. Dziś jest ich już 948.
– wszystkie prowincje na CW dają łączny dzienny dochód ponad 500k golda
– pierwsze spotkanie developerów i graczy miało miejsce w grudniu 2010 roku. Pojawił się również Viktor Kislyi, Od tamtej pory w takich spotkaniach brało udział 200 tysięcy graczy
– pierwszy mistrzostwa e-sportowe w WoT były w kwietniu 2010 roku i brały w nich udział 32 drużyny. W 2013 roku brało udział 41 tysięcy drużyn (czyli 6 razy więcej niż wszystkie angielskie kluby piłkarskie).
– pierwszym konkursem na portalu WG była „Parada Klanów” i odbyła się 23 lutego 2011 roku. Od tamtego czasu WG urządziło 456 konkursów.
– support często jest pytany o możliwość odzyskania przypadkowo sprzedanego czołgu premium – często pojawiają się historie w stylu „kot wszedł mi na klawiaturę i przypadkowo sprzedał mi czołg”.

Niektóre pojazdy mimo wymodelowania dość dawno temu, nadal nie znalazły się w grze i pewnie nie będą, gdyż np. devsi nie chcą wprowadzić mechanizmu wielu wież/dział:

Neubaufahrzeug – przypadkiem „zapowiedziany” w ASAP 8.9, miał być niemieckim HT III tieru. Nie ma miejsca w grze, dopóki devsi nie wprowadzą mechanizmu wielu dział (miał armaty 75 i 37 mm):
T-35 – nie znajdzie swojego miejsca w WoT, dopóki nie zostanie wprowadzony mechanizm wielu dział/wież
Sturmtiger – odłożony bezterminowo, gdyż jest niemożliwy do zbalansowania
Brummbär – w sumie to z tym czołgiem wszystko jest w porządku, ale jest częścią linii Sturmtigera, więc bez niego on też nie może zbytnio pojawić się w drzewku. Może WG coś wykmini – np. na tej samej zasadzie, co Jagdpantera II.
M1921 Christie – pokazany na którymś filmiku WG, pierwotnie miał być prezentem/nagrodą, ale został porzucony z niewiadomych powodów. Może przez ten niezbyt funkcjonalny kapelusz na wieży.
Char 2C Bis – pojawił się w filmiku WG nt. francuskich TD, ale z jakichś powodów został porzucony. Według mnie ze względu na jego pokraczność – zapewne by sobie nie poradził.
ACL 135 miał być w linii francuskich TD, ale również został porzucony z niewiadomych powodów.
E-10 „Hetzer” – mógłby być świetnym premium TD, ale nie ma miejsca w grze, dopóki devsi nie stworzą mechanizmu hydraulicznego zawieszenia. Więcej info o nim TUTAJ.
FCM F1 – wymodelowany dość dawno temu, jest kolejną ofiarą braku systemu wielu wież/dział.

Tak przy okazji – zaciekawiło Was, na jakiej mapie były robione foty z galerii (poza FCM F1, ACL 135 i E-10)? Otóż są to kadry z „Empire’s Border”, dostępna tylko na chińskim serwerze. Po więcej zapraszam TUTAJ.

Poza tym z supertestu od czasu do czasu wyciekały nowe ikonki czołgów (KLIK), a od dawien dawna w sieci (jeszcze przed wprowadzeniem czołgów brytyjskich) krąży ten zlepek ikonek:

Jeszcze więcej można znaleźć TUTAJ. Obecność ikony prawie na pewno świadczy o tym, iż istnieje model pojazdu. Kto wie, może pewnego dnia… 😉

0 0 votes
Oceń wpis:
17 komentarzy
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
SS

Czy tylko jo czekam nowe francuzy?

TomeK

Nie tylko ty : P

qdynek

Nad moim domem lata ufo i robi mi lagi w WOT 😕

Robert

A jakimi czołgami grasz?

Bardzo ciekawa lektura, GJ T_J :like:

Block3r

Jeśli ktoś ma film z tym strzelającym traktorem to stawiam mu piwo :beer:

SGCat

nie sprzedadzą ci 🙂

Cycu121

Ten ostatni francuz na skrinach wyglada jak jakaś kuchnia polowa. 🙂

Antenil

A zauważyliście że ratte ma obsługiwane wszystkie wieże i strzela z wielu dział, a więc co nie da się? „da się, tylko nam się nie chce”..

ktostam

No da się. Ale tutaj było przedstawione najprostsze rozwiązanie, czyli wszystkie działa i wieże za celownikiem. Chociaż jak dla mnie takie wystarczy, to jednak devsom się zachciało robić wersje bardziej skomplikowane aż im się odechciało.

iBlackLagoon

M1921 Christie
Coś mi się zdaje, że porzucili go z powodu prędkości albo, że więcej z niego kołowy niżeli gąsienicowy „czołg”.

mat123321

Fajna lektura.Mam nadzieje ze bedzie wiecej takich materialow
Dzieki Dom1n :like:

lubiś

Glupie ku*wy BelAza jakoś zrobiły, ale kołowych pojazdów to nie dodadzą, bo się nie da…
A co do francuzów i e-10
Pewno wprowadzą je w jakimś wielkim patchu lub jak zrobią wszystkie historyczne linie.
A mechanizm działania zawieszenia hydralicznego na pewno mają zrobiony, a przynajmniej tak myślę.

wieh

wiadomości stare, mocno przeterminowane w większości
jak chociażby to, ze dopiero co publikowaliście info, ze wielodziałowość została skasowana.
najwidoczniej jest zbyt skomplikowana dla dewsow jak wszystko zresztą.

osobiście najbardziej mi brakuje bud i wychodków z wczesnej bety 😉

[-JA-] Jedi Academy

Już wiem z jakiego filmiku jest miniaturka Olgi 😆

_TheXkubaX_

Ja czekam na nowe niemieckie TD z Sturmtiger’em na szczycie 😛