równoważenie MT, cz.IV

Czyli część III, ale przetłumaczona.

Czołgiści!
Mamy za sobą pierwszą, ale nie ostatnią rundę rebalansu czołgów średnich X poziomu i czas, by podzielić się z Wami wynikami tych testów.

Nasze plany wywołały żywą dyskusję wśród społeczności. W pełni zgadzamy się, że mówimy tutaj o czymś bardzo istotnym dla wielu z Was, jako że proponowane zmiany dotyczą pojazdów X poziomu – cennej nagrody, której nie zdobywa się w dzień lub dwa, ot tak. Nawet pozytywne zmiany w pojazdach topowego poziomu mogą wpłynąć na chęć ich badania, dlatego staramy się jak możemy poinformować Was o każdej zmianie z odpowiednim wyprzedzeniem.

Czas na opisanie niektórych dodatkowych poprawek w medach ze szczegółami, chcemy także wyjaśnić co chcemy osiągnąć. Należy zwrócić uwagę, że spośród pięciu pojazdów wspomnianych wcześniej dwa czyli Obiekt 430 oraz 430 U NA RAZIE pozostaną bez zmian.

Weźcie również pod uwagę, że wszystkie zmiany są testowane na Superteście, co oznacza, że kolejne zmiany w czasie kolejnych iteracji są niewykluczone. Ostateczne statystyki pojazdów zostaną w pełni określone dopiero przed wprowadzeniem zmian do gry.

Leopard 1

Od momentu wprowadzenia do gry chcieliśmy, aby czołg ten pełnił rolę mobilnego snajpera, z możliwością szybkiego reagowania na zmianę sytuacji na polu bitwy i wspierania sojuszników, pozostając jednocześnie daleko od przeciwnika. Dobry snajper musi mieć dobre działo, więc nasze wysiłki skupiliśmy na uzbrojeniu. Po dwóch iteracjach testów wzmocniliśmy cały szereg jego parametrów, w tym celność, stabilizację, penetrację oraz prędkość pocisków.

Pociski APCR pozostaną podstawową amunicją Leoparda i będą mieć prędkość 1,480m/s. W czasie testów doszliśmy do wniosku, że ten rodzaj pocisków najlepiej pasuje do roli czołgu ( czyli snajpera ). Nowa amunicja specjalna również będzie należeć do typu APCR ( tak, jak zapowiadaliśmy wcześniej ), ale jej penetracja wzrośnie jeszcze bardziej, do 323mm. Przy prędkości 1,613m/s będzie to jeden z najszybszych pocisków w grze. Wzrost celności Leoparda do 0.29 uczyni go najcelniejszym czołgiem X poziomu.

Jeżeli testy wypadną pomyślnie to gracze Leopardów będą mieli wybór dwóch rodzajów pocisków APCR o dobrych statystykach. Nadto, penetracja tych pocisków pozostanie b. wysoka także na dalekim dystansie.

To jednak nie wszystko. Planujemy przetestowanie ulepszonej stabilizacji, która wyniesie 0.13 w ruchu i w czasie obrotu pojazdu ( to mniej więcej o 28% lepiej, niż w obecnej wersji gry ). Wraz z krótkim czasem celowania wynoszącym 1.7 sekundy pozwoli to Leopardowi na oddawanie strzałów dużo szybciej.

Te zmiany wprowadzamy w obecnej iteracji testu i jeśli okażą się zgodne z oczekiwaniami to Leopard 1 stanie się snajperem ostatecznym. Zwiększenie alfy, celności i stabilizacji pozwoli na komfortową grę w roli, którą przewidzieliśmy dla tego czołgu. Wysoka prędkość pocisków, wraz z penetracją pozwoli na skuteczne rażenie przeciwników na dystans. Oczywiście, nie zmieni się główna słabość czołgu: pancerz się nie zwiększy, wciąż w większości będzie miał skuteczność podwójnie złożonej dykty. Weźcie to pod uwagę: prawdziwy snajper musi działać ostrożnie!

STB-1

Obecnie STB-1 jest nie wyróżniającym się czołgiem, który radzi sobie na średnim dystansie, ale nic go tak naprawdę nie wyróżnia. To właśnie chcielibyśmy zmienić, poprzez wprowadzenie wyjątkowej funkcji dodatkowej oraz znaczące poprawienie statystyk, tak by zmienić go w groźnego przeciwnika w walce na bliski i średni dystans.

Funkcja, o której mowa to zawieszenie hydropneumatyczne, takie o które prosiliście – prawdziwy STB-1 je posiadał. Dzięki tej mechanice, japoński czołg będzie w stanie zmienić kąt kadłuba, poprawiając kąt opuszczenia działa.

Zawieszenie będzie się aktywować automatycznie, tak jak na nowych szwedzkich czołgach średnich. Całkowite opuszczenie działa zwiększy się z 10 do 12 stopni. Z uwagi na wprowadzenie nowej mechaniki, zawieszenie będzie odpowiadać za połowę tej wartości: działo można opuścić o 6 stopni, a pochylenie kadłuba da dodatkowe 6. Jeśli wyniki testów będą pozytywne to nowy STB-1 będzie mógł w pełni wykorzystać wszelkie nierówności terenu, bijąc przeciwników pod ostrym kątem i uderzając z niespodziewanych kierunków.
Przetestujemy również drugą, istotną zmianę: ulepszoną ochronę wieży. Chcemy by STB-1 był dobry w zwarciu, więc wprowadzimy następujące zmiany:

  • pozbędziemy się słabego opancerzenia w okolicy jarzma
  • pogrubimy jarzmo
  • wzmocnimy opancerzenie całego przodu wieży

Po tak złożonym wzmocnieniu opancerzenia wieży, STB-1 będzie sobie dużo lepiej radzić z ciosami przeciwnika. Wraz z nowym zawieszeniem, czołg będzie lepszy w wykorzystaniu terenu. Japoński med w ten sposób będzie w stanie zadawać uszkodzenia, jednocześnie wytrzymując liczne ciosy.

„Godne zaufania” to chyba najlepsze określenie na zdolność STB-1 do zadawania uszkodzeń, jako że trzecia istotna zmiana jaką wprowadzamy to zwiększone uszkodzenia na minutę. O ile alfa zostanie zmniejszona, o tyle DPM wzrośnie jeszcze bardziej w porównaniu do pierwszej iteracji Supertestu. Spadek czasu przeładowania z 7.3 do 7.1 sekundy oznacza, że DPM przekroczy barierę 3,000 punktów, osiągając 3,042 punkty – co jest drugim najlepszym wynikiem wśród medów X poziomu. Oprócz tego, STB-1 zachowa ulepszoną stabilizację działa którą otrzymał w pierwszej fazie testów. Kombinacja tych trzech czynników: podniesiony DPM, lepsza stabilizacja oraz wprowadzenie pocisków AP oznacza, że czołg będzie w stanie strzelać częściej przy zachowaniu korzyści z wysokich uszkodzeń na minutę.

Zmiany prędkości pocisków lepiej omówić oddzielnie. W czasie Supertestu amunicja APCR została zastąpiona pociskami AP. Oznacza to spadek prędkości pocisków, ale po pierwszej iteracji zdecydowaliśmy, że nie powinien być on drastyczny: z obecnych 1478 do 1185m/s. W ten sposób, oba typy pocisków tj. zwykły i specjalny staną się nieco wolniejsze. Niemniej, z racji określenia roli taktycznej STB-1 ten spadek prędkości pocisków nie będzie miał wielkiego znaczenia. Czołg będzie radzić sobie najlepiej w walce na krótkim i średnim dystansie dzięki nowemu zawieszeniu, pancerzowi wieży, stabilizacji i uszkodzeniom. Pociski AP mają lepszą normalizację, co trochę zwiększa szansę przebicia wrogiego pancerza.

AMX 30B

Zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie jeszcze jednej rundy testów z takimi samymi statystykami jak w pierwszej iteracji, więc na razie pojazd nie ulegnie żadnym kolejnym zmianom.

Podsumowanie

Rebalans X poziomów nie jest łatwy i dlatego etap zamkniętych testów składa się z wielu faz. Nie wszystkie zmiany zostaną od razu wprowadzone w wersji finalnej; najpierw poddamy je jeszcze testowi w ramach Testu Publicznego, byście sami mogli je ocenić. Naszym celem jest sprawienie, by te czołgi miały bardziej wyróżniający się styl rozgrywki i jednocześnie były skuteczniejsze w przypisanych im rolach. Chcielibyśmy, by każdy gracz był w stanie znaleźć czołg, który najlepiej mu odpowiada i by mógł czerpać radość z grania nim, wykorzystując jego potencjał do maksimum.

Pamiętajcie: zmiany o których mówimy znajdują się w fazie zamkniętych testów, więc statystyki pojazdów mogą zmienić się ponownie przy kolejnej iteracji. Ostateczne parametry zostaną potwierdzone dopiero przed wypuszczeniem nowej wersji pojazdów na serwer.

Powodzenia w bitwach i nie regulujcie odbiorników!


7 Odpowiedzi do “równoważenie MT, cz.IV

  1. Leopard dostanie jedne z najszybszych pocisków w grze, STB-1 będzie miał drugi najlepszy DPM na medzie X tieru. Hmm ciekawe jaki pojazd ma lepsze te wartości? Oczywiście jest to RUSKIE K-91 mający najszybsze pociski w grze (1700m/s) i najlepszy DPM z medów X tieru (3048).

    1. nie zesraj się bo ma większy dpm ale kosztem wieży z tyłu która nie obraca się o 360 stopni oraz małej depresji działa

      1. 1. Co za różnica czy wieża jest z przodu czy z tyłu i czy ma pełny obrót czy nie, jak stoisz z tyłu.
        2. Dziewięć stopni depresji to mało?

  2. może jednak idzie to w dobrym kierunku z tym Leo, z 323mm peny może da się coś na dystansie przebić.
    PS po co ten filmik jest pod kolejnym postem wrzucany, każdy zainteresowany już pewnie obejrzał? jakby nie było mało bólu dupska o 430U to jeszcze dolewa oliwy do ognia…

  3. po co ten filmik ?
    obstawiam że tylko po to aby cię wqrwić … 😛
    no cóż, widzę że się udało !
    a ja zapodam ci coś na rozluźnienie !
    https://youtu.be/Aj_p34gS6ZU
    miłego oglądania !
    Pozdro 😀

Wyłączono możliwość dodawania komentarzy.