Q&A piątkowego Developer Talk z Circonem (15.05)

Zbiór najważniejszych informacji wyłapanych przez użytkownika Reddita – u/watsik227.

O samym wydarzeniu wspominaliśmy tutaj, zaś tu jest zapis całego stream’a. Oto najważniejsze rzeczy, które udało się wychwycić:

  • Pojazdy kołowe: w planach jest zrobienie ich łatwiejszymi do zatrzymania, na razie nic poza tym. Jeśli to nie zmniejszy wystarczająco ich efektywności, to nadejdą inne zmiany.
  • Indywidualny balans pojazdów ma teraz wysoki priorytet.
  • Rozważane są brytyjskie pojazdy kołowe.
  • Powodem dla którego znerfienie pojazdów trwa tak długo, jest oczekiwanie na ustabilizowanie zachowań graczy. Próbują oni dostosować się do nowych warunków i dopiero wtedy można uzyskać prawidłowe dane.
  • Chińskie czołgi średnie są na liście do rebalansu.
  • Duży rebalans jest „wciąż na stole, lecz na jego dalekim końcu”.
  • Rolą artylerii jest redukowanie efektywności silnych czołgów, na silnych pozycjach.
  • Andrey przyznał, że są problemy z artyleriami poziomów 5-6.
  • Rebalans pocisków specjalnych był dużym sukcesem, pocisków OB dużym „failem” – artylerii zaś średnim.
  • T6 Medium posiada działo OB, ponieważ jest to trafne historycznie.
  • Każda konfiguracja czołgów w grze, istniała przynajmniej jako specyfikacja techniczna lub specyfikacja o określonych cechach.
  • Działa OB nie będą zmieniane aż do rebalansu pocisków.
  • Mała pojemność magazynu amunicji w niektórych czołgach jest historyczna, tak długo jak WG twierdzi, że są grywalne, tak długo nie będzie im zwiększana ilość pocisków.
  • Mantricore ma najwyższe średnie obrażenia wśród wszystkich LT 10 poziomu. Nie dostanie buff’a, ponieważ statystycznie pojazd osiąga wysokie wyniki, a Andrey przyznaje, że dzieje się tak, ponieważ grają w nią tylko dobrzy gracze – najwyraźniej ma to sens dla WG.
  • Linia LT czołgów brytyjskich jest najmniej popularną linią wśród czołgów lekkich.
  • Brak możliwości zdobycia brakujących żetonów z Ekspecydcji wynika z tego, że łatwo je zdobyć i WG chce, żeby poświęcać na to regularnie trochę czasu (choć możliwość zdobycia brakujących jest „na radarze”).
  • Wzrost liczby czołgów – nagród 9 tieru wynika z tego, że WG stworzyło tyle czołgów premium 8 poziomu, że kończą się potencjalni kandydaci na nowe.
  • Jeśli chcesz MM +/-1 – graj czołgami z preferencyjnym MM – MM +/- 2 pozwala „zabłysnąć” czasem słabszym graczom.
  • MM +/-1 zabiera radość z trafiania na najkorzystniejsze losowania. Wprowadzenie go jest możliwe, ale wysoce nieprawdopodobne.
  • Największe znaczenie dla MM ma jak najkrótszy czas oczekiwania na rozgrywkę, cała reszta jest na dalszym planie.
  • MM posiada zdolności adaptacyjne (uczenie się?), by dopasowywać losowane składy coraz lepiej.
  • Celem Wielkich bitew jest ograniczenie ilości 10 tierów w MM dla bitew standardowych.
  • Chieftain i 279 (e) są w założeniu „OP” jako nagrody dla najlepszych z najlepszych i są uznawane jako tier 10,5.
  • Wykluczanie czołgów – nagród z bitew rankingowych może rozwiązać pewien problem, ale nie ma w planach zrobienia tego na tą chwilę, na razie są opracowywane inne rozwiązania.
  • Wykluczanie poszczególnych czołgów z pewnych trybów gry przyniosłoby ogromne konsekwencje.
  • Brak odpowiedzi na pytanie o nerf dla Chieftaina i 279 (e).
  • PvE są planowane tylko w roli wydarzeń – WG tworzy gry PvP, kiedy już zdobędą doświadczenie w PvE, może to zostać wprowadzone na stałe – z takim doświadczeniem równie dobrze mogliby stworzyć zupełnie nową grę opartą na narracji.
  • Śliskie skały są bardzo trudne do naprawienia, z uwagi na używanie dwóch silników fizyki – pracujących w tym samym czasie i komunikujących się między sobą. Oba silniki mają różne rozkłady danych – jeden powie, że możesz się wspinać, a drugi w tym samym momencie, że nie możesz.
  • Jeśli chcesz naprawy obiektów/tekstur, które zatrzymują pociski wbrew widocznej możliwości strzału  – wyślij raport do wsparcia, aby było wiadomo, które obiekty wymagają poprawek.
  • Od wersji 1.0 naprawiono 800 zbugowanych obiektów, a 100 kolejnych jest znanych.
  • Raportowanie bugów dotyczy też źle „działających” krzaków.
  • Gry są przyjemne kiedy są przewidywalne, gracze nienawidzą RNG za to, że właśnie tą przewidywalność odbiera.
  • Załoga 2.0 trafi najpierw na Piaskownicę, plany jej zmian sięgają 2017 roku.
  • Nie będzie możliwa „dzika” zmiana charakterystyk czołgów w określony sposób, np. poświęcając czas przeładowania na rzecz zasięgu widzenia.
  • Przeróbka wyposażenia pojawi się niedługo, a po niej zmiany w załodze.
  • Celem przeróbki wyposażenia jest dokonywanie bardziej dopasowanych wyborów, a nie tylko standardowych.
  • Andrey nie wyklucza żadnych map, nie używa anonimizera, gra w każdym trybie gry, ogląda dużo streamów/filmików z WoT’a.

ź: Reddit

 

25 Odpowiedzi do “Q&A piątkowego Developer Talk z Circonem (15.05)

  1. Co do bitew rankingowych i op czolgow – fajne byloby wprowadzenie możliwości blokowania czolgow, tak jak np blokuje sie postacie w lolu i przeciwnik nie moze ich wybrac. Wiem ze tu byłoby to trudniejsze do wprowadzenia ale to tylko luzna mysl

    1. może to być tylko moja opinia ale jakby wyeliminować spadanie w szewronach to człowiek nie czułby takiego bólu i zdenerwowania jak spada bo zrushowały go 3 269e czy chiefy zajęły hulldowny i nic im nie możesz zrobić tylko się wycofać, a one nie podjeżdżają tylko kampią bo boją się spaść w głupich szewronach… co do balansu to jak nie mogą ich znerfić bo ktoś się obrazi to niech zmienią im mm żeby te op czołgi nie widziały tierów 8 na 100% a 9 ty mógłby być elementem dyskusji ale skoro nie chcą ich nerfić to tego tieru też nie powinny widzieć jako rekompensatę dla wszystkich innych graczy. Prosta piłka albo nerf albo ograniczenie mm do samych 10 tierów.

      1. Ale zapominasz że wtedy i tak będzie płacz. Przecież w tym momencie zrobienie dowolnej dychy to tylko chwila moment (najlepiej przy udziale konta premium i czołgów premium) a nie jak kiedyś miesiące grania. I co wtedy taki Maciuś, co zrobił upragnione 430U po obejrzeniu „godziny zy” od VDR będzie miał jak wyjedzie na pluton Eboli albo Chieftainów? Płacz że go zjechały OP wozy a on biedny nic nie mógł… Nie ma idealnego wyjścia, a problem leży w samym zarodku że najpierw się tworzy przegięte pojazdy a potem próbuje udawać że problemu nie ma.

  2. – Rozważane są brytyjskie pojazdy kołowe.
    To jest aż niewiarygodne jak bardzo twórcy gry nie słyszą lub nie zwracają uwagi na głos graczy. Osobiście wolę grać przeciwko 5 klikaczom niż przeciwko 2 samochodzikom.

    1. A ja wręcz odwrotnie… Wolę być objechany przez 2 kołowce niż dostać chociażby jeden strzał od je*anej arty

  3. Masakra co się dzieje z giereczką, w tym roku kilka razy odpalałem i zawsze po max kilku bitwach machnąłem łapą. Wot pierniczy się już od lat ale ostatnimi czasy to jest po prostu jak spadek z (k)urwiska… A ci rozważają nowe kółkowce i z uśmiechem na ryjcu mówią że Ciptejn i Ebola są OP zgodnie z planem lol

  4. acha, wiemy że są czołgi op, sami je takie zrobiliśmy i co ?
    i gówno, takie mają być

    i co ja mam im zrobić takimi czołgami prem t8 jak t5, t92, t44/100, czy mutsem od przodu ?

    chiva przynajmniej w kadłub można przebić, jak nie jest skitrany w dołku / za skałką
    a ebola ?

    przecież w to nawet burzaki z t8 nie wchodzą , tylko się odbijają :{

    dla mnie one właśnie powinny grać TYLKO w trybach dla klanów, a mieć zakaz wstępu na randomy

    parę razy już się zdarzyło że pluton 907, czy chivuw zrobił 2/3 dmg w drużynie i w sumie po 8-12 fragów, fajnie jak jest w twojej, gorzej jak są u przeciwnika, wtedy już przy odliczaniu można wyjść z gry, albo pojechać się utopić :{

    ale spoko, tak miało być, przecież właściciele gry tak mówią, prawda ? :{{

    masz op czołg to walcz z innymi jego posiadaczami, klanówki, rankingówki, tam jest jego miejsce, pozakładajcie sobie fioletowe moduły, żarcie, dodatkowe bosty i full gold i jazda, a nie psuć grę innym graczom na randomach którzy takim maszyną zagłady przy lasowaniu +2 nawet pancerza nie mogą zarysować :{

    1. Człowieku, jesteś po prostu słaby. Jeden Japończyk z tego forum obrabia Ebole hurtowo grając 8 tierem i wrzuca powtórki na wotreplays. Oglądaj i ucz się !

      PS. Niestety zgadzam się z wugie – pewne nagrody muszą być trochę op, inaczej nie byłyby nagrodami…

      1. 1 na 150 000 grających, to naprawdę reprezentatywna próbka, gratulacje

        jak znajdziesz takich jeszcze 15k to porozmawiamy, w szczególności że chivy i ebole z natury grają na full gold i z fioletowymi modułami, a ja gram maszyną nie dość że 2 tiery niżej to jeszcze na zwykłych modułach i na srebrze, bo wychodzę z założenia że czołg prem ma zarabiać, więc nie gram na złocie :{

        ja im nie ujmuje, niech będą op, ale niech graja ze sobą, albo max z 10t, bo nie oszukujmy się taka maszyna ma złocie robi KAŻDY t8 jak chce i gdzie chce, do tego ma go na max 4 strzały które oddaje w przeciągu czasu gdzie t8 strzeli 2 góra 3 razy, gdzie raz nie trafi, raz dignie, i jak ma szczęście raz trafi za 0, a częściej znowu dingnie, i to mają być wyrównane szanse ?

        gdzie ty przebijesz wieżę chiva, albo ebolę od przodu z penetracją 180-210 ? :{{{{

      2. Mówisz, że ktoś VIII tierem hurtowo kosi obj. 279e i wrzuca to na Wotreplays.
        Nie bądź gołosłowny i podaj z 10 linków do takich powtórek.

        1. myślę że to był sarkazm w stosunku do ozawy oshiburo (edit: czy bardziej coś jak Jisaburo ozawa, mniejsza z tym) czy jak mu tam 😉 , on tam tak pierdolił że rozwala 8 tierem co bitwę ebole

    1. Czemu wy w ta gre gracie? Nie macie ebolki ? Czy chifa? Ja nie mam i jakosnoe to noe boli ze przegram bitwe z powodu takich czołgów. Po za tym , nie wszystkie bitwy wygrasz wiec po co tak poerdolic?

      1. Jak nie potrafisz czytać komentarzy to Twój problem.
        Nie odniosłem się do OP czołgów itd.
        Odniosłem się do padających w wywiadzie stwierdzeń które WG jak katarynka raczy nasze uszy od 10 lat.
        Ten korpo bełkot nic nie wnosi ani niczego nie mówi o rozwoju gry ani realizacji próśb Graczy.
        Paplanie dla samego paplania.
        Lanie wody.
        Nazwij to jak chcesz.
        Ktoś kto szanuje siebie i widzów powinien taki wywiad przerwać i przeprosić albo podsumować go celnie pod koniec w jakiej kolejnej szopce brał udział.

  5. Z ebolą może być problem, ale poprostu nie jedziesz tam gdzie ona, chifa można spokojnie przebić mutzem xD w kadłub bez golda.

  6. „Rolą artylerii jest redukowanie efektywności silnych czołgów, na silnych pozycjach.”

    AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, szkoda że realia są całkiem inne i arciarze zawsze biją tylko w tych co mają staty, albo jadą słabo opancerzonymi czołgami

  7. Zostawcie chifa i ebole w spokoju. Nie po to męczyłem się wbijając je, zeby teraz jakieś małpy chciały go znerfić, bo mają problemy z ich penetracją. Nauczcie się w końcu grać!

    1. Fakt, mało ludzi myśli, kombinuje w grze, ostatnio wyjechałem emilm 2 na ebole, moi w 2 ciężkich i 2 medach, panika i cofka, on miał wsparcie t 10, gdyby nie spie……., to byśmy ich porobili, a tak u mnie garaż. Za dużo nieogarniętych w grze.

    2. Moja ostanio ubita ebola pojazdem Standard B, bez golda bodajze 2 dni temu 🙂
      W boki, w tylek i po krzyku 😀

  8. „Powodem dla którego znerfienie pojazdów trwa tak długo, jest oczekiwanie na ustabilizowanie zachowań graczy. Próbują oni dostosować się do nowych warunków i dopiero wtedy można uzyskać prawidłowe dane.” – jak ktoś nie potrafi opanować podstaw tej gry które są kretyńskie proste to nadal będzie grał jak bot, nic tego nie zmieni. Gra nie zmienia się aż tak szybko żeby trzeba było czekać, patrz: 430 i 430U…
    „Linia LT czołgów brytyjskich jest najmniej popularną linią wśród czołgów lekkich.”- no kto by pomyślał że wstawiając coś praktycznie bez zalet, będzie chciał ktokolwiek robić. Ale ważne że jest nowa premka do tej linii! 😀
    „Każda konfiguracja czołgów w grze, istniała przynajmniej jako specyfikacja techniczna lub specyfikacja o określonych cechach.” – a pół Wiki WoT-a na dole ma dopisek że konfiguracja czołgu jest fikcyjna i wymyślona przez WG…
    „Od wersji 1.0 naprawiono 800 zbugowanych obiektów, a 100 kolejnych jest znanych.” – a hitboxy kamyczków od lat zepsute…
    „Gry są przyjemne kiedy są przewidywalne, gracze nienawidzą RNG za to, że właśnie tą przewidywalność odbiera.” – gracze nienawidzą RNG za to że w jednej bitwie robi się kozak wyniki, pociski lecą jak po sznurku a w kolejnej wali kalafiory na lewo i prawo, albo zostaje typ na dobiciu, celownik jest na zielono i albo wchodzi na zero albo ding…

    Zna ktoś sensowną alternatywę dla tej „produkcji”? Z takim podejściem twórców to się grać odechciewa…

    1. nie ma nic
      konkurencja to smiech na sali
      ja poprostu gram w inne gry -Diablo 3 itd.
      potem wracam….\

Wyłączono możliwość dodawania komentarzy.