Q&A EU #1

Co? Czekacie na patch?
W międzyczasie przedstawię Wam odpowiedzi na niektóre z zadanych przez Was pytań wprost od Obiriana i TuGali z biura WG EU!

Czy nowy system rykoszetów nie spowoduje przypadkowych odbić w sojuszników i czy będą naliczane za to kary?
Nie, nie będzie za to kar.

Czy uszkodzenie obcego czołgu po rykoszecie zaliczy się jako nasz damage?
Tak, będzie to liczone jako nasz damage.

Czy pociski będą mogły rykoszetować od ścian?
Nie, nie będą.

Pocisk może zrykoszetować raz, czy może lecieć przez pół mapy odbijając się 10 razy?
Pocisk może zrykoszetować tylko o pierwszy czołg; jeżeli miałoby się to zdarzyć przy kolejnym, pocisk po prostu zniknie. Stosowne wyliczenia dla drugiego czołgu będą jednak takie same, jak dla pierwszego.
(D: MECHANIKA RYKOSZETÓW)

Ile polygonów mają nowe amerykańskie LT (Chaffee, Bulldog i T49)?
Każdy model jest inny, ale na pewno ponad 40 000.

Czy woda daje bonusy do kamuflażu?
Nie.

Czy strzelając w czołg podwodą pocisk traci penetracje?
Nie.

Czy po wprowadzeniu KV-85 i przesunięciu KV-1S na V tier czy będzie rekompensata za doświadczenie? Czy będą ściągane moduły i nastąpi zwrot kamuflażu za złoto?
Jeżeli KV-1S jest w garażu:
Materiały eksploatacyjne, pociski oraz sprzęt zostaną przeniesione do magazynu.
Czołg KV-1S zostanie zastąpiony KV-85.
Załogi z KV-1S zostanie przeniesiona do KV-85, poza radiooperatorem (ten zostanie przeniesiony do koszar).
Kamuflaż, napisy oraz emblematy zostaną przeniesione z KV-1S na KV-85 przy zachowaniu terminów ważności (jeśli nie były kupione na stałe)
Jeżeli zostały wynalezione gąsienice KV-1S Bis, KV-85 będzie miał wynalezione gąsienice KV-122
Jeżeli na KV-1S zainstalowano silnik V-2IS, będzie on też zainstalowany na KV-85
Jeżeli na KV-1S zainstalowane było radio 10R, będzie ono dostępne na KV-85
Jeżeli na KV-1S zainstalowane było radio 10RK, będzie ono dostepne na KV-85
Jeżeli na KV-1S zainstalowana była wieża KV-1S mod 1942, będzie ona dostępna na KV-85
Jeżeli na KV-1S zainstalowana była wieża KV-85, na KV-85 dostępna będzie wieża KV-122 mod 1944
Jeżeli na KV-1S zainstalowane było działo ZIS-5 76 mm, na KV-85 dostępne będzie działo D-5T 85 mm
Jeżeli na KV-1S zainstalowane było działo S-54 76 mm, na KV-85 dostępne będzie działo D-5T 85 mm
Jeżeli na KV-1S zainstalowane było działo U-11 122 mm, na KV-85 dostępne będzie działo D-5T 85 mm
Jeżeli na KV-1S zainstalowane było działo D-5T 85 mm, na KV-85 dostępne będzie działo D-5T
Jeżeli na KV-1S zainstalowane było działo D2-5T 122 mm, na KV-85 dostępne będzie działo D2-5T 122 mm

Czy w związku z wprowadzeniem nowych lekkich czołgów planujecie rebalans „starszych” czołgów lekkich?
W nawiązaniu do wprowadzenia nowych amerykańskich czołgów lekkich, zrebalansowaliśmy M24 Chaffee. Są pewne plany dalszych modyfikacji w balansie, ale wprowadzenie czołgów lekkich 8 poziomu jest pierwszym krokiem.

Japońskie czołgi zostały wprowadzone jako maszyny z największym wychyłem działa w dół. Tymczasem średnio jest to -8, podczas gdy amerykańskie maszyny charakteryzują się wychyłem do -10. Czy planujecie zmianę tej wartości dla czołgów japońskich?
Obecnie w grze znajduje się dopiero pierwsza linia japońskich czołgów średnich, którą porównuje się do maszyn amerykańskich, niewłaściwym jest więc porównywanie tych dwóch gałęzi.

Jak działa rebalans czołgów? Czy osłabiacie parametry, które wydają się być zbyt mocne, czy też pogarszacie cechy, które już są słabymi punktami? Czy też odbywa się to losowo?
Zestaw parametrów czołgu, włączając w to statystyki zwycięstw na serwerze. Jeżeli między poszczególnymi czołgami występują zbyt duże różnice. Wszystkie te rzeczy się liczą, ale często rebalansowi poddajemy całą grupę cech, zamiast modyfikować je pojedynczo.

Jak bardzo popularny jest tryb Twierdz w skali globalnej?
Tryb ten jest o wiele popularniejszy od mapy globalnej. Twierdze przeznaczone są dla odbiorcy masowego.

O co chodzi, że drifty są zbyt realistyczne i nie zostaną wprowadzone… to chyba dobrze że realistyczne???
Nad fizyką ciągle pracujemy. Wypuścimy ją dopiero wtedy, kiedy przejdzie wszystkie wewnętrzne testy. Nie chcemy się śpieszyć. Dodamy realistyczne elementy do obecnej fizyki – hamulec ręczny, możliwość dachowania, drift.

Jak prezentuje się przyszłość graczy za słabymi komputerami???
Usiłujemy optymalizować klienta przy każdej aktualizacji. Po słabym patchu 9.0, w 9.2 próbowaliśmy wrócić do podobnych wskazań FPS, co w wersji 8.11. W 9.3 będzie kolejna porcja optymalizacji.
(D: „mniej więcej połowa społeczności WoT gra na kalkulatorach… reszta gra na pralkach…”)

Kiedy zostanie dodany wybór ściągania klienta HD/SD?
Nie za szybko, ale pracujemy nad tym. Planujemy wydzielić zawartość HD i pozwolić graczom pobrać ją oddzielnie.

Dlaczego w opcjach ustawień grafiki nie można wyłączyć np. animacji drzew i innych opcji poprawiających wydajność?
Skutek wyłączenia tych animacji jest pomijalny.

W grze funkcjonują modele czołgów, których gąsienice wyposażone są w gumowe nakładki. Takie rozwiązanie to współczesna ochrona ulic miast przed zniszczeniem nawierzchni podczas parad lub rekonstrukcji historycznych. Tak wygląda na przykład model czołgu M4 Sherman lub M3 Lee. Czy to przeoczenie spowodowane wzorowaniem modeli na muzealnych czołgach czy też celowa wizualizacja ciekawostki technicznej uzasadniająca obniżenie przyczepności na trudnym podłożu?
Zostało to zrobione w celu uzyskania zgodności historycznej dla tych pojazdów, które używały tego typu gąsienic.

Czy wprowadzony zostanie system pokazywania expa brakującego do skończenia perka, taki jak jest to w WoWp tzn. nie do kolejnego % ale właśnie ile zostało żeby dokończyć cały perk?
Nie w najbliższych aktualizacjach. Możecie jednak samodzielnie obliczyć ilość brakującego doświadczenia. Mamy na przykład tablicę, która wyjaśnia ile PD potrzebnych jest do pierwszego perka, drugiego itd.

Co z nieaktywnymi kontami, a tym samym zajętymi przez nich nickami?
Nie mamy żadnych planów.

Czy nowa symulacja ruchu gąsienic ma wpływa na poruszanie się czołgu czy tylko inaczej wygląda? Np. czołg przejeżdżający przez tory nie powinien się bujać tak jak jest to do tej pory.
To tylko efekt graficzny. Nie ma żadnego wpływu na rozgrywkę.

Ile czasu/bitew musi minąć, aby ilość warnów za topienie się/samobójstwo się skasowała?
To są informacje wewnętrzne, przy okazji: usunęliśmy tę funkcjonalność z wersji 9.3 w celu przerobienia.

Czy event „Hunt us down” kiedykolwiek wróci?
Nie ma takich planów. Mamy inne pomysły.

Dlaczego Ferdynand różni się kolorem od pozostałych pojazdów niemieckich?
Sprawdziliśmy to i nie zauważyliśmy żadnych różnic, być może to kwestia poziomu jasności w opcjach graficznych. Jeżeli to nie problem, prześlij nam screeny z porównaniem.

HT straciły na znaczeniu, teraz medy są o wiele mobilniejsze, posiadają podobny pancerz i parametry działa. Czy nie zakłóca to rozgrywki?
Czołgi ciężkie mają dobry pancerz i więcej PW, mogą więc angażować się w bezpośrednie starcia i przetrwać dłużej, pozwalając na wsparcie drużyny nie tylko poprzez zadawanie im uszkodzeń. W aktualizacji 9.3 próbowaliśmy uatrakcyjnić ciężko opancerzone pojazdy, wprowadzając doświadczenie za tankowanie, ale podczas testów zdaliśmy sobie sprawę, że musimy to jeszcze poprawić.

Projektujecie czołgi w oparciu o dokumentacje techniczną, dlaczego w takim razie tak wiele razy przerabiacie modele?
Najpierw zbieramy rysunki i dokumentację dla każdego wprowadzonego czołgu. Jeżeli później udaje nam się znaleźć bardziej dokładne i szczegółowe informacje lub chcemy zmienić czołg ze względu na grywalność (po potwierdzeniu z rysunkami), wprowadzamy zmiany.

Czy pojazdom z otwartą więżą również odpada wieża?
Nie, ponieważ w otwartej wieży nie tworzy się ciśnienie, które jest powodem odpadania wieży po wybuchu w jej wnętrzu.

Gracze którego kraju Europy najczęściej grają w WoTa?
Niemcy i Polacy.
(D: Poland stronk, siema powah!)

Czy są jakieś plany rozbicia dominacji topowych klanów w CW?
Rozwój Twierdz pozwoli wybierać przeciwników o tym samym poziomie umiejętności.

Podajcie proszę kilka przykładów rzeczy nad którymi pracowaliście, ale w końcu okazało się, iż nie nadają się one do implementacji.
Takie rzeczy były nawet w poprzednich odpowiedziach (kara za samobójstwo oraz bonusy za tankowanie, które jednak nie zostały całkiem skasowane – zmienimy je i wprowadzimy ponownie). To samo tyczy się modeli czołgów, map, trybów, interfejsu i rozgrywki – w każdym z tych przypadków mieliśmy nieukończone i odrzucone funkcjonalności.

Macie jakiś pomysł dla graczy, którzy osiągnęli już dużo w grze, aby ich zatrzymać przy WoT?
Tak, planujemy zwiększyć ilość zawartości dla zaawansowanych graczy.

Jaki czołg jest najbardziej popularny spośród wszystkich pojazdów dostępnych w grze?
Na poziomie X jest to IS-7.

Zamiast pomniejszenia magazynku WT auf E-100 nie można było zwiększyć rozrzutu po wystrzale? Dlaczego akurat został odjęty jeden pocisk?
Zaszły także inne zmiany:
Rozrzut po ruchu przy zawieszeniu Waffenträger auf E 100 został zwiększony o 25%
Rozrzut po obrocie kadłuba przy zawieszeniu Waffenträger auf E 100 został zwiększony o 25%
Czas łasowania dla działa 12.8 cm Kanone L/61 dla wieży Waffenträger auf E 100 zmieniono na 60s z 58s
Ilość pocisków w magazynku dla działa 12.8 cm Kanone L/61 dla wieży Waffenträger auf E 100 zmieniono z 6 do 5.

Jakie parametry starają się być zgodne z historią, a które służą balansowaniu czołgu?
Za najzgodniejszy historycznie uważany jest pancerz.

W jaki sposób opory gruntu wpływają na mobilność czołgu (chodzi o sposób obliczania spadku mocy)?
Mniejszy opór oznacza większą mobilność.

Moglibyście podać statystyki SturmTigera, których to nie dało się w żaden sposób zbalansować?
Obrażenia oraz działo.

Czy zobaczymy jeszcze w grze bitwy narodowe?
Wkrótce, jak tylko je poprawimy.

Dlaczego bitwy historyczne i narodowe zostały wycofane?
Zostały wycofane w celu poprawy, ponieważ nie były zbyt popularne.

Jaki czołg premium przynosi największe zarobki?
Średnie zarobki dla wszystkich czołgów poziomu VIII są mniej więcej takie same, wszystko inne zależy od Waszego poziomu gry.

Czy istnieje szansa, że do sklepu trafią czołgi takie, jak BT-SV czy MTLS?
Nie.

Dlaczego amerykański niszczyciel T28 posiada układ napędowy w przedniej części kadłuba, a T28 Prot i T95 w tylnej części?
Założenia projektowe.
(D: dla ciekawskich, czym różni się T95 od T28 >> LINK)

Jeśli wystrzelić pocisk pod kątem 90stopni to czy po jakimś czasie spadnie on w to samo miejsce?
Nie, pocisk zniknie po pokonaniu pewnej odległości. Nie możemy podać dokładnej wartości.

Kiedy zostanie wprowadzona obsługa wielu rdzeni?
Po wprowadzeniu Havoka.

Czy drzewko europejskie dalej jest rozwijane, czy projekt ten został już porzucony?
Pojawi się w 2015 r.

Ile % budynków będzie zniszczalnych po wprowadzeniu Havoka i jak to wpłynie na gameplay?
Każda z map zostanie dostosowana indywidualnie.

Kiedy i czy w ogóle będzie buff T-34-3?
Wkrótce.
(D: LINK)

Czy Karl lub T62a SPORT zostaną dodane do gry na zawsze?
Rozważamy dodanie tych trybów gry w przyszłości.

Czy będą zmniejszone wymagania dla Odznaki Biegłości? 95% wydaje się być arcytrudne nawet dla dobrych graczy.
To odznaczenie ma wyróżnić czołowe 5% graczy, pozostali mogą zdobyć inne rangi.

Czy wraz z dodaniem przekładni w przyszłości będzie można badać i montować lepsze moduły?
Nie, oddzielenie przekładni od silnika jest istotne tylko dla pojazdów z napędem umieszczonym z przodu, a zmiana została wprowadzona w celu zwiększenia komfortu rozgrywki na tych maszynach.

Kiedy planujecie usunąć artylerię z gry?
Nigdy.
(D: heHESHki )

spoiler

Czy planuje się wprowadzeniu dalszego limitu artylerii w bitwach?
Obecnie limit ten wynosi 5 pojazdów artylerii na każdą drużynę, nie planujemy tego zmieniać.

Havok. Czy zobaczymy go w 9.5?
Być może, spróbujemy dodać go już w 9.4.

Czy i jeżeli tak to kiedy będą powiększone mapy (np. 1500/1500)?
Na pewno nie w 2014 r., ale w przyszłości jest taka możliwość.

Kiedy zamierzacie zakończyć konwersję wszystkich czołgów na HD?
Będzie gotowe, jak skończymy.
(D: nieśmiertelne „jak będzie to będzie” )

Chciałbym się dowiedzieć czy po wprowadzeniu Havoka ostrzał artyleryjski niszczyłby niektóre budynki?
Tak, po wprowadzeniu Havoka artyleria oraz czołgi będą mogły niszczyć budynki i inne obiekty.

Na ile realistyczny będzie nowy model jazdy?
Wystarczająco, by bitwy były interesujące i dynamiczne.

Czy T-50-2 zostanie z powrotem wprowadzony do gry?
Nie.
(D: T-50-2 swoją charakterystyką był kompletnie oderwany od rzeczywistości, zresztą teraz wchodzi jego reinkarnacja LTTB!)

Czy planowany jest jakiś „single palyer” z botami, takimi jak w samouczku?
Tak, mamy to w planach.

Mało? To TUTAJ znajdziecie więcej ciekawostek 🙂

0 0 votes
Oceń wpis:
33 komentarzy
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
czouk

Postarali się :like:

warrior

jak zawsze zero konkretnych pytań tylko taki masło maślane :ass:
ale najlepsze jest :poop: 'W jaki sposób opory gruntu wpływają na mobilność czołgu (chodzi o sposób obliczania spadku mocy)?
Mniejszy opór oznacza większą mobilność.’ :poop: Nie spodziewałbym sie 🙄
ps dwa moje pytania na które jak na większość nie otrzymałem odpowiedzi

Zod

W aktualizacji 9.3 próbowaliśmy uatrakcyjnić ciężko opancerzone pojazdy, wprowadzając doświadczenie za tankowanie, ale podczas testów zdaliśmy sobie sprawę, że musimy to jeszcze poprawić.

„doświadczenie za tankowanie” – chyba chodziło o odbijanie pocisków… ale może to jakieś nowe określenie tej umiejętności :p

Mateo912

za nonsensopedią:
„Tank – gatunek gracza odpowiedzialny za trzymanie na sobie jak największej ilości stworków i potworków, które chciałoby zjeść resztę jego grupy. Spotykany zazwyczaj w grach typu MMORPG. Potocznie zwany mięskiem armatnim, tym, który stoi lub idiotą, Zazwyczaj za jego plecami stoi healer, który leczy jego dupsko. Najczęściej uzbrojony w tarczę, aby mieć czym osłaniać się przed ciosami wrogów.”

napisane z jajem ale sens jest, określenie „tank” wzięło się z mmorpg gdzie 1 z drużyny trzymał na odległość większość mobków gdzie reszta drużyny spokojnie klepała ich z odległości.

Brath

Tankowanie i samo określenie Tank pochodzi od gier MMORPG. Wiadomo przecież że tank ma za zadanie przyjmować na siebie obrażenia aby reszta drużyny mogła spokojnie atakować.

Edit:
Błąd, nie od MMO RPG tylko od zwykłych RPG.

Mateo912

w ilu systemach grałem nigdy nie słyszałem „tank” w papierowych rpg 🙂
ale może i masz rację kłócić się nie będę 😉

Arc

W takich ciężko opancerzonych pojazdach będzie można uzupełniać paliwo. Na części plansz już są beki z paliwem a na innych zostaną wprowadzone. No i właśnie np takie t95 trzeba będzie tankować po drodze żeby dojechało na capa z drugiej strony mapy.

Dom3n

Nigdy nie śpi Dom3N.

Arek

Nie wiem, czy ta odpowiedź o ludziach najczęściej grających w WoT-a nie jest trochę myląca – Niemców jest osiemdziesiąt milionów, Polaków połowę mniej – w pierwszym przypadku to zwykła statystyka, w drugim to, że lubimy pograć 😉 Natomiast powiedziałbym, że bardziej poprawnym byłoby powiedzenie, jaki procent graczy w danej nacji, gra w WoTa – ciekawi mnie to zwłaszcza w kontekcie Czechów, Słowaków czy Węgrów. Zresztą, Turków też widać sporo.

ludendorf

hahaha „Za najzgodniejszy historycznie uważany jest pancerz.” ciekawe więc dlaczego co patch jest on wszędzie zmieniany, pierdoły jak zwykle. Poza nazwami czołgów nie ma nigdzie historyczności.

Coke

Otóż to.
VK45.02P i E-75 pozdrawiają :beer: :like:

Czafik

Wyobraź sobie, że historycznie jarzmo T29, T30, czy T34 nie jest takie super. Miast tych 279 mm mamy w większości 200 mm.

ludendorf

Więc? To niech nie wciskają kitu robiąc wielce historyczne czołgi i wspominając o tym na każdym kroku

Gracz

Nawet niektóra nazwy nie są poprawne 😉 Np. Jagdpanther 2 tak naprawde nazywa się : panzerjäger panther mit 12,8 cm L/55 ( a i miał on być na podwoziu zwykłej panthery a nie panther 2 🙂

JanuszBiznesuu

Arty nie będą usunięte z gry, czyli trzeba bądzie wymierzyć sprawiedliwość na własną rękę. Małpy w artach dalej będą robić top obrażenia na randomach( nie mam na myśli skilla tylko błogosławieństwo Serba).

Szczęśliwy

Jeeee!!!!

Dwa moje pytania zostały umieszczone!!!! I oba olane…………

W jaki sposób opory gruntu wpływają na mobilność czołgu (chodzi o sposób obliczania spadku mocy)?
Mniejszy opór oznacza większą mobilność.

Moglibyście podać statystyki SturmTigera, których to nie dało się w żaden sposób zbalansować?
Obrażenia oraz działo.

Mateo912

naprawdę myślałeś że CmdLatina czy falathi będą znali dokładną mechanikę gry i CI ją wyjaśnią 😮 ?
przecież na te pytania nie odpowiadają „programiści” a osoby oddelegowane do odpowiadania na taki pytania 😉
Poza tym jakbyś dostał równanie z 10 zmiennymi to by Ci coś dało?:D

Szczęśliwy

To w takim razie można było napisać, że pytania odnośnie mechaniki nie będą brane pod uwagę.
A co do tego wzoru z 10 zmiennymi to mógłby nawet w takiej postaci wiele powiedzieć. Generalnie chciałem się tego dowiedzieć, aby mieć jakiekolwiek odniesienie do faktycznej mocy/tonę danego czołgu, a zwłaszcza lightów. Wydało mi się, że warto o to spytać w sytuacji, gdzie devsi pisali, że RU251 będzie najbardziej mobilnym LT, pomimo, ze LTTB ma 30 KM/t. Chciałem po prostu mieć jakieś odniesieienie jak prezentuje się rzeczywista moc czołgu na danej nawierzchni. No ale…. olano mnie 😕

synrolnika

Bedzie dzisiaj patch czy nie:(

Snoopek13

Ma ktoś link do tej tabeli PD do perków?

dawca

google nie boli

Slavio

Witam. A mnie tylko ciekawi, czemu jeszcze nie ma „funkcjonalnosci” dla dowodcy, rozstawiajacego na kompaniach,tierdzach i CW.

tom_fed

– Macie jakiś pomysł dla graczy, którzy osiągnęli już dużo w grze, aby ich zatrzymać przy WoT?
– Tak, planujemy zwiększyć ilość zawartości dla zaawansowanych graczy.

ilosc zawartosci ?
WTF!

fred

Gracze majacy ponad 30k bitew beda miec wiecej domkow na mapach 😆

ludendorf

albo pierwszy strzał od arty za 0 😛

HansVoralberg

Tabela wykonana przez @wader1974
http://whoisnext.pl/image/doswiadczenie1.JPG
i „tabelka” do obliczeń
https://docs.google.com/spreadsheet/lv?key=0Ak58Zk2t9LTHdGljLVVmck1uVHR1cG0wWXJXSlR1alE#gid=1
wykonana przez @mattoid1973

MiśPosuwak

Kiedy planujecie usunąć artylerię z gry?
Nigdy.
Co kacapy nie zrobią nic z :poop: :poop: :poop: z nieba jednorękim mastodontami po prostu żal mi cię serbie

ktostam

Żal.. bo ? To że ty masz wielki ból dupy to nie oznacza ze to czyjaś wina. Po prostu przejdź do War Thundera, do czołgów skoro cię ta artyleria tak boli… już wiele razy to było mówione, ale są nadal tacy co mają IQ 20 i nadal do nich to nie dociera, tylko dalej leją żarem z dupy :facepalm:

Inteuss

Po przeczytaniu wychodzi na to, że takie najciekawsze zmiany „może wejdą, pracujemy nad tym, na pewno nie w tym roku, może w 2015 roku” czyli standard.
Ale ja mam pytanie, czy będzie kolejna tura zadawania pytań do EU Q&A, czy to było tylko tak jednorazowo?

Juras

jedno pytane zadane i nawet odpowiedzieli 🙂 Szkoda tylko że nie wprowadzą pokazywania expa jak w WoWp.

Kupaz

Czy planowany jest jakiś „single palyer” z botami, takimi jak w samouczku?
Tak, mamy to w planach.

To może szybko, i niech uczą się tam nasze pomidorki 🙂

Noob#12904378

Havok. Czy zobaczymy go w 9.5?
Być może, spróbujemy dodać go już w 9.4.

No kurna wiedziałem i tera jestem pewny, że na pewno go nie będzie w 9.4 😥

ZimnyH1

Kiedy zostanie wprowadzony havok hmm… O ile dobrze wiem w grze jest już „cząstka havoka” odpowiada za to linijka:

{label} HAVOK_ENABLED {/label}
{activeOption} 1 {/activeOption}
{ oraz } celowe zamiast „znaków mniejszości i większości” edytor lubi wcinać napisy html 🙂

Która znajduje się w pliku preferences.xml 🙂 A obsługę wielu procesorów można wyłączyć niby poprzez WoT Tweaker PLUS.