przygotujcie się do wypróbowania nowego MM

W zeszłym miesiącu omówiliśmy nasze plany odnośnie mechanizmu losującego na 2019 rok. Nieustannie pracujemy nad tym, by gra w World of Tanks była jak najbardziej przyjemna. W niedalekiej przyszłości przetestujemy nowy mechanizm losujący na serwerze europejskim. Aby zapewnić naturalną rozgrywkę i zebrać rzetelne statystyki, dzień rozpoczęcia testów i czas ich trwania nie będą jawne.

Jak to będzie wyglądało?

Cel tych zmian jest prosty: ma za zadanie zmniejszyć liczbę bitew, w których gracze muszą walczyć z pojazdami wyższych poziomów. Dlatego na przykład bitwy tego samego poziomu będą znacznie częściej spotykane, jak możecie zobaczyć poniżej.

MM Aktualny

MM Nowy

*Mechanika doboru drużyn bazująca na bitwach rozegranych 11 grudnia 2018 roku.

Dlaczego wprowadzamy te zmiany?

Na tą chwilę istnieją dwa problemy z obecnym systemem.

  • Czołgi często znajdują się na dole listy i muszą walczyć z przeciwnikami wyższych poziomów, co nie zawsze jest przyjemne. Dotyczy to w szczególności pojazdów VI i VIII poziomu.
  • Gracze posiadający preferencyjne pojazdy premium rozgrywają większość swoich bitew przeciwko pojazdom na poziomie o jeden wyższym, w szablonie 5-10  i rzadko trafiają w zestawienie z pojazdami swojego poziomu lub niższego o jeden . W rezultacie wszelkie zalety preferencyjnego doboru zostają wyeliminowane.

Aby rozwiązać te problemy, planujemy wprowadzić dynamiczne szablony, które pozwolą nam tworzyć następujące kompozycje zespołów:

  • Bitwy dwupoziomowe: 6-9, 7-8, 5-10 oraz 4-11
  • Bitwy trzypoziomowe: 3-5-7, 4-5-6, 3-6-6 oraz 4-4-7

Nowe wyzwania

Niemniej jednak w przeciągu ostatnich dwóch lat liczby pojazdów różnych typów znacząco się zmieniły. Teraz pojazdy X poziomu są ledwo dwukrotnie rzadsze niż VIII; liczba pojazdów IX poziomów również znacząco wzrosła.

Jednocześnie kolejka jest bardzo dynamiczna i zmienia się niemalże co sekundę. Nie jest to wyłącznie skutek naturalnej ewolucji naszej gry; kolejka jest obciążona dodatkowymi czynniki w grze, takimi jak:

  • bieżące wydarzenia,
  • wyzwania,
  • oferty specjalne

Naturalna ewolucja kolejki doprowadziła do pojawienia się dwóch nowych, poważnych problemów, z którymi próbujemy sobie poradzić.

  1. Czołgi często znajdują się na dole listy i muszą walczyć z przeciwnikami wyższych poziomów, co nie zawsze jest przyjemne. Dotyczy to w szczególności pojazdów VI i VIII poziomu.
  2. Gracze posiadający preferencyjne pojazdy premium rozgrywają większość swoich bitew przeciwko pojazdom na poziomie o jeden wyższym, w szablonie 5-10 i rzadko trafiają w zestawienie z pojazdami swojego poziomu lub niższego o jeden. W rezultacie wszelkie zalety preferencyjnego doboru zostają wyeliminowane.

Szablony w aktualnym systemie doboru są sztywne, więc nie mogą się szybko adaptować do rozbudowujących się kolejek, które są przyczyną tych problemów. W rezultacie wiele graczy dzisiaj trafia na dół listy, co jest najważniejszą rzeczą, którą chcemy zmienić.

Chcielibyśmy także zmniejszyć liczbę bitew z pojazdami wyższych poziomów i zwiększyć liczbę bitew z czołgami tego samego i o jeden niższego poziomu.

Jak chcemy to osiągnąć?

Aby osiągnąć te cele, mamy w planach wprowadzenie dynamicznych szablonów zarówno dla dwu-, jak i trzypoziomowych bitew. W przyszłości mogą pojawiać się następujące szablony:

  • 7-8, 6-9, 5-10 oraz 4-11 dla bitew dwupoziomowych,
  • 4-5-6, 4-4-7 a nawet 5-5-5 dla bitew trzypoziomowych.
  • Możliwe są również inne szablony.

Uwaga: Format bitwy 5-5-5 może nie być optymalny dla tych, którzy znajdą się na dole listy. Niemniej jednak, dzięki wprowadzeniu tego szablonu wszyscy gracze będą mieli mniejszą szansę trafić na dół listy. Zmniejszy to również liczbę bitew, w których będzie można spotkać przeciwnika o dwa poziomy silniejszego.

Nowy system doboru będzie mógł wybierać różne szablony dla pojazdów różnych poziomów tak, by utrzymać równowagę w systemie. Jednocześnie system będzie mógł szybko adaptować się do aktualnej sytuacji w kolejce, biorąc pod uwagę wiele czynników. Wybór konkretnego szablonu będzie dokonany na podstawie liczby czołgów w kolejce oraz ich poziomów, zobaczcie sami!

Plany na bliską przyszłość

Techniczna część architektury przeszła testy. W nieodległej przyszłości, po pewnych dodatkowych poprawkach i ulepszeniach uruchomimy nowy system doboru na głównych serwerach.

Przede wszystkim sprawdzimy stabilność i odporność nowego systemu w rzeczywistych warunkach na serwerze oraz zbierzemy realne dane dotyczące dystrybucji czołgów w bitwach. Oczywiście wprowadzimy też ostateczne poprawki do ustawień szablonów.

Po zakończeniu testów dokładnie przeanalizujemy uzyskane rezultaty i Wasze opinie. Jeśli upewnimy się, że nowy system doboru poprawia jakość bitew, uruchomimy go na innych serwerach na całym świecie.

13 Odpowiedzi do “przygotujcie się do wypróbowania nowego MM

  1. Tyle tych premek VIII poziomu narobili, że nie powinno być problemu z jednopoziomowymi bitwami na ósemkach.

  2. Ale że po cichu wywalili zasadę, że po 5 bitwach muszę być na topce i rotację map to już tego nie napiszą…

  3. Biorąc pod uwagę statystyki serwera:
    tier VI – 60 163 (12.2%)
    tier VII – 34 988 (7.09%)
    tier VIII – 74 923 (15.19%)
    tier IX – 22 968 (4.66%)
    tier X – 18 310 (3.71%)

    to już teraz większość bitew na VIII powinno być z MM=0, a są one rzadkością w odróżnieniu od +1/+2.

    1. Powinny ale podobno problem jest w tym że gamonie nie chcą grać bitew 30×30 wyłączając tryb wielkich bitew. W teorii miał on odciążyć randomy z takich upierdliwych losowań z dychami, w praktyce gamonie wyłączają ten tryb przez co siłą rzeczy dalej jest to co było.

      1. Sam wyłączyłem ten tryb, bo pierdole dostawać od 4 jebanych art… Jakiś debil umieścił 4xspg w tym trybie, więc niech się nie dziwią, że ludzie nie chcą grać w to gówno.

      2. @Sinecode

        Sam jesteś gamoniem.
        Wystarczy, że na zwykłych randomach mam po 3 cancery i lekko po 10 małp na stronę,
        nie potrzebuje jeszcze tego mnożyć.

      3. Kolego, mam wyłączony ten tryb bo mogę. Co ci do tego nie mam pojęcia. Gamoniem to możesz nazwać kogoś z kolegów jak ci pozwolą. Za taki bluzg do obcego nie raz byś wyrwał w cymbał no ale w internecie każdy kozak.

    2. Kolego bo WG propaganda trwa gadają jedno a robią drugie jak dla mnie co grałe w WoT to jest chore bo kiedyś było ok potem coś Jebali a teraz próbują wmówić gracza że to przez to że dużo graczy gra na X tierach ha ha brawo WG zawsze mają wytłumaczenie

  4. Liczę na to, że im się sprawdza prognozy. Fajnie, że w końcu zaczęli coś działać w kierunku poprawy MM.

  5. Ja miałem wrażenie wczoraj grając na VII/VIII że dość często losowało mnie na ten sam tier lub max +1 i grało się przyjemnie. Bynajmniej nie grałem tankami z ograniczonym mm. Kiedy chcą to testować?

  6. VI i VIII powinny grac ze soba z szansa 70% a 30% na inne losowanie i bylo by po problemie. tak samo X

  7. czy ja dobrze rozumiem ?

    ktoś gra tylko dychami, powiedzmy 4 bitwy, więc ktoś inny będzie 4x na dole, w imię równości MM ?

    aktualnie robię linksa 6×6, kołowiec 8t, i pomału zacząłem leo, t7, no i jest porażka, 9 na 10 bitew gram na t10 w t8 i t8-9 na leo, a przy tunelowych mapach to porażka jakaś :{

    powinni na t8 zrobić MM 0, bo tyle tego jest, a na reszcie -1/+1 i może dało by się pograć :{

  8. Ja również wczoraj odniosłem takie wrażenie że MM był właśnie testowany. Sporo bitew mialem na swoich tierach oraz +1 a grałem głównie tierem 8 premium bez preferencyjnego MM-wcześniej na 10 bitew potrafiło rzucać 8 razy na dychy.

Wyłączono możliwość dodawania komentarzy.