Przewodnik po mapie: Kopalnie

Obejrzyjcie wideo Przewodnik po mapie, by poznać użyteczne wskazówki i strategie dla każdej klasy, nauczyć się kilku tricków i nie tylko.

Kopalnie to małe, letnie pole bitwy dostępne dla wszystkich poziomów od I do X. Jest podzielone na trzy kluczowe obszary: wyspy i bród na zachodzie, płaski pagórek w centrum i wioskę na wschodzie. Zdominowanie centrum zapewniającego doskonałe pozycje strzeleckie jest kluczowe, ale wsparcie ze skrzydeł może odwrócić losy bitwy.

Duże wzgórze w centrum mapy stanowi doskonały przyczółek do wyprowadzania ataków. Wioska na północny wschód od wzgórza i wyspa na zachodzie oferują szeroki wachlarz przewag taktycznych, ale są wystawione na ostrzał z centrum.

Przekrój mapy

Interaktywny obraz na oficjalnej stronie WoT

1

Sprawdźcie powyższą mapę, by zobaczyć najkorzystniejsze pozycje dla każdej klasy i ważne lokacje dające przewagę.

  • Król wzgórza, król meczu: Wzgórze w centrum (wokół E6) oferuje fantastyczne pozycje zwiadowcze i strzeleckie dla szybkich pojazdów.
  • Pozostańcie z tyłu i pozwólcie bitwie się rozwinąć: Snajperzy i słabiej opancerzone pojazdy nie powinni zbyt pochopnie ruszać naprzód. Niech szybcy sojusznicy wykryją przeciwników, a Wy zdejmijcie ich z dystansu.
  • Zabezpieczcie podjazd: Ciężko opancerzone pojazdy powinny zająć pozycję u stóp wzgórza, aby wesprzeć zdobywanie tego krytycznego obszaru.
  • Otwórzcie drugie skrzydło: Wykorzystajcie trasy przez wioskę (D9 i E9) lub przez wyspy (E1 i H1/ 2), aby wywrzeć dodatkowy nacisk.

Strategie dla klas

Czołgi lekkie

  • Wzgórze w centrum mapy (wokół E6) jest bardzo ważne, szczególnie we wczesnej fazie bitwy. Szybkie czołgi lekkie powinny natychmiast spróbować zająć ten obszar dla swojej drużyny i wykrywać przeciwników z podwyższonego terenu.

  • Wolniejsze czołgi lekkie mogą również pojechać do centrum, aby wjechać na wzgórze, ale powinny mieć wsparcie czołgów średnich lub ciężkich.
  • Pozycje na wyspie (E1 i H1/ 2) są dobre do wykrywania, ale mogą zostać opanowane przez mocniejsze niszczyciele czołgów.

Czołgi średnie

  • Szybkie czołgi średnie powinny wesprzeć atak drużyny w centrum. Albo zajmijcie wzgórze razem z sojuszniczymi czołgami lekkimi, albo wspierajcie atak z niecek w D4 i G4.

  • Dobrze opancerzone oraz dysponujące dużą siłą ognia czołgi średnie mogą otworzyć drugie skrzydło, jadąc przez wioskę na zachodzie (D9 i E9), kiedy sojusznicy obejmą kontrolę nad obszarem wzgórza.

Czołgi ciężkie

  • Jedźcie do obszaru za podnóżem wzgórza (D5 do 7 i G5 do 7). Pozwala on wykrywać przeciwników na wzgórzu, a jednocześnie walczyć w zwarciu z przeciwnikami wzdłuż kolumn 5 i 7.

  • Jeśli Wasza drużyna nie kontroluje wzgórza, wspierajcie natarcie wolniejszych czołgów lekkich i średnich i zajmijcie pozycję w nieckach wokół D4 i G4.

Niszczyciele czołgów

  • Mocni snajperzy i niszczyciele czołgów ze słabym pancerzem powinni się trzymać blisko swojej bazy (wokół A4, J7 i K5), aby zapewnić wsparcie ogniowe na centrum.

  • Zajęcie pozycji na wyspach w E1 i H1/ 2 pozwala na dalsze wsparcie centrum, szczególnie w końcowej fazie gry.

Działa samobieżne

  • Zajmijcie pozycję w A1 i K9, aby zapewnić ogień osłonowy dla sojuszników walczących o ścieżkę prowadzącą na wzgórze w E5.


Obierzcie trasę do zwycięstwa i do boju!

ź: WoT

3.7 3 votes
Oceń wpis:
2 komentarzy
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
Jisaburo Ozawa

Wspaniały poradnik dla jełopów których jedynym sposobem na grę jest najbliższy kamienny krzak w bazie.

Sinecode

Na tej mapie nie ma mądrej strategii. Powinna być, podobnie jak Prowincja, ograniczona do max 6 tierów z racji swojej wielkości i niedorobienia. Ensk to samo… Wywalili fajne mapy które dawały pole do popisu a zostawili korytarzowe klatki żeby mniej myślący mieli łatwiej tłuc się po pysku goldem.