piaskownica: wyposażenie 2.0

Wyposażenie jest w World of Tanks od lat. Mimo że nasza gra nieustannie ewoluuje, wyposażenie przeszło dotychczas jedynie nieznaczne ulepszenia i zmiany.

Najwyższy czas odświeżyć naszą wizję tej podstawowej funkcjonalności i zaktualizować ją tak, aby stała się jeszcze ciekawsza, a jednocześnie prostsza i bardziej atrakcyjna, szczególnie dla nowych graczy. Od 2 czerwca będziecie mogli wypróbować przeprojektowany system Wyposażenia 2.0 podczas testów otwartych na serwerze Piaskownicy, zdobywając przy tym dni konta premium WoT w nagrodę za aktywne uczestnictwo. Klient testu będzie dostępny do wstępnego pobrania od 1 czerwca, 13:00 UTC. Dołączcie do testów już teraz i podzielcie się swoimi opiniami!

DOŁĄCZ DO TESTU

Wszyscy gracze, którzy zarejestrowali się do 19 maja, 20:59 UTC mogą uczestniczyć w teście.

Test Wyposażenia 2.0 w Piaskownicy

Od 2 czerwca, 14:00 UTC, do 9 czerwca, 14:00 UTC

Pamiętajcie, że koncept Wyposażenia 2.0, który znajdziecie na serwerze Piaskownicy jest jedynie eksperymentalną próbą naszych pomysłów. Wszelkie proponowane zmiany mogą nie zostać wprowadzone w ostatecznej iteracji lub też mogą być zaimplementowane w zupełnie innym kształcie. Chcemy podzielić się z Wami sugestiami i propozycjami ulepszeń, by otrzymać od Was informacje zwrotne.

Piaskownica została stworzona jako narzędzie do współpracy z naszymi graczami, a testowanie jakichkolwiek funkcjonalności na tej platformie nie oznacza, że zostaną one wprowadzone do gry.

Wyposażenie w World of Tanks: Obecny kształt

Aby wszystko było jasne, zacznijmy od wyjaśnienia, dlaczego przeprojektowaliśmy wyposażenie. Większość z Was przypuszczalnie doświadczyła problemów w obecnym systemie, takich jak:

  1. Brak różnorodności i ograniczony wybór. Większość graczy korzysta jedynie z kilku najpopularniejszych rodzajów wyposażenia, mianowicie: Siatka maskująca, Mechanizm dosyłający, Wentylacja, System naprowadzania, Powłoka antyrefleksyjna, Lorneta polowa i Stabilizator pionowy. Inne typy wyposażenia (Ulepszone zawieszenie, Dodatkowe ostrogi itd.) cieszą się mniejszym zainteresowaniem i nie są prawie w ogóle używane. Chcemy bardziej urozmaicić wybór wyposażenia, abyście mogli je precyzyjniej dopasować do swojego stylu gry.
  2. Istnieje kilka wersji tego samego typu wyposażenia — Ulepszone zawieszenie, Mechanizm dosyłający itd. Wszystkie one mają na celu ulepszenie tego samego parametru bojowego, a różnica w koszcie tych modyfikacji jest znaczna, co może zdezorientować niektórych graczy, szczególnie tych nowo przybyłych.
  3. Ograniczona różnorodność aranżacji wyposażenia, niezależnie od klasy pojazdu. Większość graczy montuje 3 podstawowe kombinacje, używając najpopularniejszych typów wyposażenia. Klasycznym przykładem jest kombinacja: Stabilizator pionowy, Wentylacja i Mechanizm dosyłający. Mimo że możliwe są inne aranżacje, niemal nikt z nich nie korzysta.
  4. Koszt wyposażenia nie jest zależny od poziomu pojazdu. Na przykład, większość typów wyposażenia jest dosyć droga w przypadku pojazdów niższego poziomu, a ich cena staje się bardziej przystępna dla wysokopoziomowych jednostek. W rezultacie, na niższych poziomach koszt zestawu wyposażenia zazwyczaj przekracza koszt samego czołgu.
  5. Istnieje wiele typów wyposażenia, które usprawnia siłę ognia, mniej zaś jest tych, które ulepszają inne charakterystyki, takie jak mobilność . W rezultacie, niektóre klasy pojazdów (lekkie i średnie) nie mają możliwości ulepszenia kluczowych parametrów bojowych.

Jakie są nasze cele?

Wszystkie omówione powyżej aspekty są ze sobą ściśle powiązane, zatem chcemy zaoferować Wam do przetestowania w Piaskownicy kompleksowy i szczegółowy koncept przeprojektowanego wyposażenia. Nasze priorytety to:

  • Uprościć wybór i wykorzystanie wyposażenia.
  • Zwiększyć jego różnorodność, z uwzględnieniem różnych modyfikacji używanych przez graczy.
  • Sprawić, aby ceny wyposażenia były bardziej przystępne dla niskich i średnich poziomów.

W związku z tym chcielibyśmy zaproponować następujące rozwiązania i potencjalne mechaniki.

Zmiana liczby dostępnych miejsc

Liczba dostępnych miejsc na wyposażenie będzie zależeć od poziomu pojazdu. Na przykład, pojazdy I poziomu nie posiadają żadnych miejsc na wyposażenie, materiały eksploatacyjne, czy dyrektywy.

Na poziomach II-IV liczba dostępnych miejsc będzie się stopniowo zwiększać, a na IV poziomie osiągnie maksymalną wartość: trzy miejsca na wyposażenie i materiały eksploatacyjne. Na V poziomie zostanie dodane jedno miejsce na dyrektywy. Liczba miejsc dostępnych dla pojazdów V poziomu i wyższych nie zmieni się.

Infographics Equipment Pl

Nowy system pomoże początkującym szybciej i łatwiej opanować tę mechanikę. Zwiększy też przyjemność z gry, jednocześnie zapobiegając sytuacjom, kiedy doświadczeni gracze posiadający wiele rożnych typów wyposażenia wchodzą do niskopoziomowych bitew z oczywistą przewagą.

Wprowadzenie kategorii miejsc i wyposażenia

W nowym systemie, który chcemy wprowadzić, wyposażenie podzielone jest wg specjalnych kategorii i może zostać zamontowane w dowolnym dostępnym miejscu. Zostaną wprowadzone cztery kategorie:

  1. Siła ognia
  2. Żywotność
  3. Mobilność
  4. Zwiad

Każdy typ wyposażenia zostanie przypisany do kategorii, na którą ma wpływ, co ułatwi sortowanie wszystkich rodzajów wyposażenia istniejących w grze. Na przykład, Mechanizm dosyłający skraca czas przeładowania, zatem należy on do kategorii Siła ognia. Jedyny wyjątek stanowi Wentylacja, która zostanie zaliczona jednocześnie do trzech kategorii, ponieważ poprawia wszystkie charakterystyki oprócz przeżywalności.

Podjęliśmy te kroki, aby łatwiej Wam było nawigować całą gamę różnych typów wyposażenia oraz wykorzystać nowe mechaniki przypisywania wyposażenia do miejsc. Wprowadzimy specjalne miejsca na panelu pojazdu, które będą służyć do montowania wyposażenia. Nowy system pozwoli Wam też dobierać mnóstwo kombinacji wyposażenia.

Według naszego konceptu, liczba dostępnych miejsc i kategorii zależeć będzie od poziomu pojazdu. Na przykład, pojazdy poziomów VIII–X będą mieć dwie kategorie (jedna dla pierwszego miejsca, druga dla drugiego), a czołgi poziomów VI–VII posiadać będą jedną kategorię dla pierwszego miejsca. Wszystkie pojazdy V poziomu i poniżej będą miały miejsca bez przypisanych kategorii.

Jeśli kategoria wyposażenia zgadza się z kategorią miejsca, w którym je zamontowano, wyposażenie to da pojazdowi zwiększona premię. Jeśli kategorie nie zgadzają się, lub miejsce nie posiada kategorii, wyposażenie nie otrzyma premii. Jednak jakiekolwiek wyposażenie zgodne z danym czołgiem może być zamontowane w dowolnym miejscu, niezależnie od kategorii. Od Was zależy, gdzie chcecie je umieścić. Możecie też przemieszczać wyposażenie pomiędzy miejscami bez ograniczeń czy kosztów.

Ulepszone wyposażenie i wyposażenie z nagród dadzą Wam statyczną premię, niezależnie od miejsca, do którego zostaną przypisane; nie będą one też powiązane z żadnymi kategoriami. Co więcej, ulepszone wyposażenie da Wam większe premie niż obecnie.

Typy ulepszonego wyposażenia Obecna premia Nowa premia
System wentylacyjny 7,5% 8,5%
System wyposażenia stabilizującego 25% 27,5%
Innowacyjny system ładowania 12,5% 13,5%
Wzmocniony ulepszony system naprowadzania 12,5% 13,5%
Eksperymentalna optyka 12,5% 13,5%
Rozszerzony zestaw części zamiennych 40% 45%

Nadal możecie zamontować klasyczna kombinację: Stabilizator pionowy, Wentylacja i Mechanizm dosyłający, a jeśli dopasujecie je z kategoriami miejsc w Waszym pojeździe, otrzymacie bardzo miłą premię! Jednak dzięki nowemu systemowi będziecie mogli wyposażyć swoje czołgi wedle indywidualnego stylu gry i roli pojazdu na polu walki, bez konieczności polegania na tej samej kombinacji przez cały czas.

Siła Ognia

CENY

  • Ulepszona wentylacja
    • Klasa 1: 600 000
    • Klasa 2: 200 000
    • Klasa 3: 50 000
  • Mechanizm dosyłający
    • Klasa 1: 600 000
    • Klasa 2: 300 000
  • Ulepszony system naprowadzania
    • Klasa 1: 600 000
    • Klasa 2: 200 000
    • Klasa 3: 50 000
  • Stabilizator pionowy
    • Klasa 1: 600 000
    • Klasa 2: 200 000
  • Ulepszony system celowania
    • Klasa 1: 600 000
    • Klasa 2: 200 000
    • Klasa 3: 50 000
  • Wspomaganie obrotu działa
    • 600 000
  • Ulepszony mechanizm obracania
    • Klasa 1: 600 000
    • Klasa 2: 200 000

żywotność

CENY

  • Skrzynka z narzędziami
    • Klasa 1: 600 000
    • Klasa 2: 200 000
    • Klasa 3: 50 000
  • Osłona przeciwodłamkowa
    • Superciężki: 750 000
    • Ciężki: 500 000
    • Średni: 200 000
    • Lekki: 50 000
  • Ulepszone zawieszenie
    • Klasa 1: 600 000
    • Klasa 2: 200 000
    • Klasa 3: 40 000
  • „Mokry” magazyn amunicji
    • Klasa 1: 600 000
    • Klasa 2: 200 000
  • Napełnienie zbiorników CO2
    • 600 000
  • Ulepszone filtry
    • 600 000
  • Ulepszone materiały eksploatacyjne
    • Klasa 1: 600 000
    • Klasa 2: 200 000
  • Ulepszone hełmy czołgowe
    • Klasa 1: 600 000
    • Klasa 2: 200 000
  • Ulepszone wzmocnienie
    • 600 000
  • Ochrona modułu
    • 600 000

Mobilność

CENY

  • Dodatkowe ostrogi
    • Klasa 1: 500 000
    • Klasa 2: 250 000
    • Klasa 3: 50 000
  • Ulepszone skrzynie biegów
    • Klasa 1: 600 000
    • Klasa 2: 200 000
  • Ulepszone główne przeniesienie napędu
    • Klasa 1: 600 000
    • Klasa 2: 200 000
  • Dodatkowe przeniesienie napędu naprzód
    • 600 000
  • Dodatkowe przeniesienie napędu wstecz
    • 600 000
  • Turbosprężarka
    • Klasa 1: 600 000
    • Klasa 2: 200 000
    • Klasa 3: 50 000

Zwiad

CENY

  • Siatka maskująca
    • Klasa 2: 100 000
    • Klasa 3: 50 000
  • Lorneta polowa
    • Klasa 1: 600 000
    • Klasa 2: 200 000
    • Klasa 3: 50 000
  • Powłoka antyrefleksyjna
    • Klasa 1: 600 000
    • Klasa 2: 200 000
    • Klasa 3: 50 000
  • Cichy układ wydechowy
    • Klasa 1: 600 000
    • Klasa 2: 200 000
    • Klasa 3: 50 000
  • Ulepszone radio
    • 600 000
  • Urządzenie zagłuszające
    • 600 000
  • Eksperymentalny proch
    • Klasa 1: 600 000
    • Klasa 2: 200 00

Dodatkowe premie dla istniejącego wyposażenia

Wybrane istniejące już typy wyposażenia otrzymają nowe premie, aby podnieść ich skuteczność w bitwie. Przyjrzyjmy się temu z bliska.

Ikonka Typ wyposażenia Dodatkowa premia
„Mokry” magazyn amunicji Kiedy magazyn amunicji dochodzi do poziomu 0 PW, automatycznie odzyskuje 1 PW, co chroni go przed eksplozją (raz na bitwę). Zwiększa również obecną premię i zmniejsza negatywny efekt uszkodzonego magazynu amunicji.
Napełnienie zbiorników CO2 Kiedy zbiornik paliwa dochodzi do poziomu 0 PW, automatycznie odzyskuje 1 PW, co chroni go przed zapaleniem się (raz na bitwę). Zwiększa też obecną premię.
Filtr cyklonowy Kiedy silnik dochodzi do poziomu 0 PW, automatycznie odzyskuje 1 PW, co chroni go przed uszkodzeniem (raz na bitwę). Zwiększa także obecną premię, zmniejsza ryzyko pożaru i zmniejsza negatywny efekt uszkodzonego silnika.
Ulepszone zawieszenie Ulepsza nośność i wytrzymałość zawieszenia, a także czas jego naprawy. Redukuje też uszkodzenia kadłuba spowodowane lądowaniem na zawieszeniu. W przypadku, kiedy Wasze zawieszenie zostanie naprawione po tym, jak zostało zniszczone, odzyskacie pełną pulę PW.
Dodatkowe ostrogi Przyspiesza obrót kadłuba o 7,5% (na każdym terenie).

Zwiększa przyspieszenie o 7,5% (na każdym terenie).

Ta premia będzie dostępna dla wszystkich pojazdów II poziomu i wyższych.

Nowe rodzaje wyposażenia

Aby zdywersyfikować wyposażenie, chcemy dodać kilka nowych jego typów, ale także zrewidować premie związane z istniejącym wyposażeniem. Oto lista wybranego nowego wyposażenia, które chcielibyśmy wprowadzić do gry, jeśli pozytywnie przejdzie testy w Piaskownicy.

Typ wyposażenia Premia Dostępność
Ulepszony system celowania  Zmniejsza rozrzut działa o 5% Wszystkie pojazdy II poziomu i wyżej
Wspomaganie obrotu działa Zwiększa prędkość obrotu wieży (jeśli pojazd taką posiada) o 20% Wszystkie lekkie, średnie i ciężkie czołgi VIII poziomu i wyżej
Ulepszone materiały eksploatacyjne Skraca czas odnowienia materiału o 30 sekund Wszystkie pojazdy V poziomu i wyżej
Ulepszone hełmy czołgowe Skracają czas ogłuszenia o 25% oraz czas drugiego ogłuszenia o 30%; zmniejszają negatywny efekt od ogłuszenia o 25% Wszystkie pojazdy V poziomu i wyżej
Ulepszone wzmocnienie Zwiększa pulę PW czołgu o 5% Wszystkie niszczyciele czołgów oraz średnie i ciężkie czołgi VIII poziomu i wyżej
Ochrona modułu Zwiększa liczbę PW wszystkich modułów (wewnętrznych i zewnętrznych) o 30% Wszystkie niszczyciele czołgów oraz lekkie, średnie i ciężkie czołgi VIII poziomu i wyżej
Ulepszony mechanizm obracania Zmniejsza efekt rozrzutu działa o 15% podczas obrotu kadłuba Wszystkie niszczyciele czołgów i działa samobieżne V poziomu i wyżej
Ulepszone skrzynie biegów Zwiększa prędkość obrotu dla pojazdu w bezruchu o 5% Wszystkie niszczyciele czołgów i czołgi ciężkie V poziomu i wyżej
Ulepszone główne przeniesienie napędu Zwiększa prędkość obrotu dla pojazdu w ruchu o 12% Wszystkie lekkie i średnie czołgi V poziomu i wyżej
Dodatkowe przeniesienie napędu naprzód Zwiększa prędkość maksymalną jazdy naprzód o 5% Wszystkie pojazdy VIII poziomu i wyżej
Dodatkowe przeniesienie napędu na tył Zwiększa prędkość maksymalną jazdy do tyłu o 3% Wszystkie pojazdy VIII poziomu i wyżej
Turbosprężarka Zwiększa moc silnika o 10% Wszystkie pojazdy II poziomu i wyżej
Cichy układ wydechowy Ulepsza maskowanie pojazdu, zarówno w ruchu jak i stacjonarnego Wszystkie lekkie, średnie i ciężkie czołgi II poziomu i wyżej
Ulepszone radio Wydłuża czas trwania wykrycia przeciwnika o 2 sekundy Wszystkie lekkie i średnie czołgi VIII poziomu i wyżej
Urządzenie zagłuszające Skraca czas bycia wykrytym o 2 sekundy Wszystkie niszczyciele czołgów i czołgi lekkie VIII poziomu i wyżej
Eksperymentalny proch Zwiększa maskowanie czołgu po oddaniu strzału o 10% Wszystkie pojazdy V poziomu i wyżej
System obserwacji dowódcy Zmniejsza maskowanie pojazdu przeciwnika w zaroślach po wykryciu o 10% Wszystkie czołgi lekkie VIII poziomu i wyżej
Panoramiczny triplex Zmniejsza maskowanie poruszającego się nieprzyjacielskiego pojazdu po wykryciu o 7,5% Wszystkie lekkie i średnie czołgi VIII poziomu i wyżej

Ujednolicenie istniejącego wyposażenia

Obecnie niektóre typy wyposażenia maja kilka wersji, co może dezorientować niektórych graczy, którzy chcą wybrać jak najlepszy sprzęt dla siebie. Na przykład, w World of Tanks istnieje 21 rodzajów Ulepszonego zawieszenia. Wszystkie te wersje zostaną ujednolicone pod jako jedno Ulepszone zawieszenie dla wszystkich pojazdów w grze i rozdzielone na trzy klasy, zależnie od ceny (w sumie będą trzy Ulepszone zawieszenia). Chcemy też ujednolicić różne typy Mechanizmów dosyłających.

Podział wyposażenia na klasy

Na serwerze Piaskownicy, wszystkie elementy wyposażenia (z pewnymi wyjątkami wymienionymi poniżej) zostaną podzielone na trzy klasy, posiadające inne ceny i ograniczenia dla poziomów.

  1. Wyposażenie 3. klasy będzie kosztować do 50 000 kredytów. Można je zamontować na wszystkich czołgach poziomów II-IV i niektórych pojazdach V poziomu i wyżej.
  2. Wyposażenie 2. klasy będzie kosztować do 300 000 kredytów. Można je zamontować na czołgach poziomów V-VII oraz niektórych pojazdach VIII poziomu i wyżej.
  3. Wyposażenie 1. klasy będzie kosztować do 600 000 kredytów. Można je zamontować na czołgach poziomów VIII-X. Koszt nowego wyposażenia będzie mieścił się, w przybliżeniu, w obecnej skali cenowej.

Wyjątkiem są Siatka maskująca i Stabilizator pionowy. Te będą miały tylko dwie klasy w różnych cenach.

  • Siatka maskująca będzie kosztować 50 000 kredytów dla pojazdów z poziomów II-IV i 100 000 kredytów dla pojazdów z V poziomu i wyżej.
  • Stabilizator pionowy 2. klasy będzie kosztował 200 000 kredytów i będzie go można zamontować na pojazdach poziomów V-VII.
  • Stabilizator pionowy 1. klasy będzie kosztował 600 000 kredytów i będzie go można zamontować na pojazdach poziomów VIII-X.

Jedynie typ wyposażenia Osłona przeciwodłamkowa nie będzie podzielony na klasy. Będzie on dostępny w czterech różnych wersjach, z których każda pasować będzie do określonych pojazdów.

  • Małą osłonę przeciwodłamkową można zamontować na czołgach lekkich i niszczycielach czołgów poziomów VIII-X.
  • Średnią osłonę przeciwodłamkową można zamontować na czołgach ciężkich poziomów V-VII, a także na czołgach średnich i niszczycielach czołgów poziomów VIII-X.
  • Dużą osłonę przeciwodłamkową można zamontować na czołgach ciężkich i niszczycielach czołgów ważących poniżej 75 ton z poziomów VIII-X.
  • Bardzo dużą osłonę przeciwodłamkową można zamontować na czołgach ciężkich i niszczycielach czołgów ważących powyżej 75 ton z poziomów VIII-X.
Nie można zmienić klasy wyposażenia po jego zakupie. Możecie nadal kupować i sprzedawać wyposażenie, a także demontować je z czołgu za 10 szt. złota lub z pomocą zestawu demontażowego. Wyposażenie, które przedtem można było demontować za darmo, teraz będzie wymagało złota lub zestawu demontażowego. Zasady demontowania ulepszonego wyposażenia nie zmienią się.

Ujednoliciliśmy cały system tak, że teraz istnieje tylko jeden sposób na usuwanie wyposażenia. Pragniemy uniknąć przypadków, kiedy element wyposażenia nie pasuje do wyznaczonej roli pojazdu (np. Siatka maskująca do czołgów ciężkich), ale jest zamontowany, ponieważ można go zdjąć za darmo. Chcemy, by gracze wybierali wyposażenie pod kątem premii i korzyści, które oferuje ono konkretnym czołgom. Co więcej, damy Wam wiele zestawów demontażowych, abyście usuwali stare wyposażenie za darmo dzięki specjalnej misji bitewnej (misje Piaskownicy stworzone zostały wyłącznie w celach testowania i ich zasady mogą się różnić zależnie od różnych wersji).

Powiązanie wyposażenia z typami pojazdów

Niektóre elementy wyposażenia mogą być montowane jedynie na wybranych typach pojazdów. Na przykład, Siatkę maskującą możecie zamontować jedynie na niszczycielach czołgów i działach samobieżnych. Postanowiliśmy podjąć te kroki, aby bardziej dopasować wyposażenie do roli pojazdu na polu walki.

Czołgi lekkie otrzymają moduł z ulepszonym maskowaniem, co nie znaczy, że będziecie musieli grać pasywnie i wykrywać przeciwników z określonych pozycji. Nowe wyposażenie pozwoli Wam wybrać konkretną premię do maskowania, która najlepiej pasuje do Waszego stylu gry. Na przykład, będziecie mogli wybrać premię do maskowania podczas ruchu i ostrzału.

Zatem skojarzenie pewnych elementów wyposażenia z danym typem pojazdu pomoże Wam wybierać moduły w zgodzie z rolą danego czołgu w bitwie, a także podniesie jego skuteczność bojową.

Oto lista wyposażenia i powiązanych typów pojazdów, które pojawią się w grze, jeśli przejdą testy Piaskownicy.

Wyposażenie Dostępność
Lorneta polowa Wszystkie niszczyciele czołgów II poziomu i wyżej
Powłoka antyrefleksyjna Wszystkie lekkie, średnie i ciężkie czołgi II poziomu i wyżej
Siatka maskująca Wszystkie niszczyciele czołgów i działa samobieżne II poziomu i wyżej
„Mokry” magazyn amunicji Wszystkie niszczyciele czołgów oraz lekkie, średnie i ciężkie czołgi V poziomu i wyżej
Napełnienie zbiorników CO2 Wszystkie niszczyciele czołgów oraz lekkie, średnie i ciężkie czołgi VIII poziomu i wyżej
Filtr cyklonowy Wszystkie niszczyciele czołgów oraz lekkie, średnie i ciężkie czołgi VIII poziomu i wyżej
Dodatkowe ostrogi Wszystkie czołgi II poziomu i wyżej

Warunki zamiany

Kiedy te zmiany wejdą na serwery zwykłe, Wasze wyposażenie na wszystkich czołgach zostanie przekonwertowane, aby zgrać się z nowym systemem wg następujących zasad:

  • Stare wyposażenie zostanie zastąpione nowym, z uwzględnieniem specyfikacji przeprojektowanego systemu. Na przykład, Mechanizm dosyłający do dział średniego kalibru dla czołgów i dział samobieżnych stanie się Mechanizmem dosyłającym 2. klasy, zatem możecie zamontować go na pojazdach poziomów V-VII oraz czołgach poziomów VIII-X, z którymi był uprzednio kompatybilny. Mechanizm dosyłający do dział dużego kalibru dla czołgów i dział samobieżnych stanie się Mechanizmem dosyłającym 1. klasy, kompatybilnym z czołgami poziomów VIII-X.
  • Jeśli jakiekolwiek wyposażenie było już zamontowane na pojeździe, nie będzie brany pod uwagę poziom danego czołgu. Na przykład, pojazd II poziomu z Powłoką antyrefleksyjną w cenie 500 000 kredytów po zmianie będzie posiadał Powłokę antyrefleksyjną 1. klasy, zaprojektowana dla czołgów poziomów VIII-X. Jednak wyposażenie to pozostanie na czołgu II poziomu i będziecie mogli nadal bez przeszkód wejść nim do bitwy. Jeśli zdejmiecie to wyposażenie, będziecie mogli je zamontować na jakimkolwiek pojeździe, który może używać wyposażenia tej klasy. Jednak nie będziecie mogli zamontować go na innych pojazdach, które wymagają innej klasy wyposażenia.
  • Jeśli jakiekolwiek wyposażenie było zamontowane na czołgu, na którym nie będzie już mogło być wykorzystane w nowym systemie (np. z powodu niedopasowanego typu pojazdu), zostanie ono automatycznie przeniesione do magazynu i przekonwertowane.
  • Przenoszenie wyposażenia z miejsca na miejsce w tym samym pojeździe nie kwalifikuje się jako demontaż i dlatego nie wymaga wydawania złota, czy wykorzystania zestawu demontażowego.
  • Każde ulepszone wyposażenie zastosowane na Waszych pojazdach zostanie automatycznie przeniesione do magazynu.
  • W niektórych przypadkach koszt wyposażenia wzrośnie. Z jednej strony, chcemy wziąć pod uwagę dobro graczy, którzy kupią nowe wyposażenie. Z drugiej strony, musimy uwzględnić dobro dowódców, którzy już posiadają to wyposażenie i mogą chcieć je sprzedać. Zatem nowe ceny pozostaną przystępne dla jak najszerszego grona dowódców.
  • Dla pojazdów, które będą posiadać mniej miejsc na wyposażenie w nowym systemie, na serwerze Piaskownicy, całe wyposażenie z nieistniejących miejsc zostanie przeniesione do magazynu.
  • Po wprowadzeniu tej funkcjonalności, każdy gracz otrzyma kilka darmowych zestawów demontażowych. Będziecie też mogli zdobyć więcej zestawów demontażowych, wypełniając specjalne dzienne misje w ograniczonym czasie.

Pomocna dłoń dla nowicjuszy

Aby nowi gracze mogli bardziej cieszyć się grą, zmniejszymy koszt wyposażenia względem kosztu pojazdów na niskich poziomach, co pozwoli nowicjuszom na szybkie opanowanie tej nowej funkcjonalności. Zamierzamy wprowadzić szereg zmian dla pojazdów poziomów I–IV, które nie pojawią się na serwerze Piaskownicy:

  • Poziom I nie będzie miał wyposażenia, materiałów eksploatacyjnych, ani dyrektyw, ale nie będzie też otrzymywał uszkodzeń modułów ani załogi. Na tym poziomie uszkodzeniu mogą ulec jedynie gąsienice, ale szybko zostaną naprawione.
  • Poziom II będzie miał jedno miejsce na wyposażenie i materiały eksploatacyjne, ale nie będzie posiadał dyrektyw. Podobnie jak na poziomie I, załoganci nie mogą zostać zranieni ani zabici. Ostrzał da niskie uszkodzenia i może uszkodzić moduły.
  • Poziom III zaoferuje dwa miejsca na wyposażenie i materiały eksploatacyjne, ale bez dyrektyw. Podobnie jak na poziomie II, ostrzał spowoduje małe uszkodzenia. Moduły mogą zostać uszkodzone, a załoganci zranieni.
  • Poziom IV nie będzie miał dyrektyw, ale, ogólnie, nie zmieni się zbytnio w porównaniu do swojego obecnego stanu.
  • Poziom V i wyższe pozostaną takie same, jak obecnie, pod względem modułów/ zranień załogi, uszkodzeń od ognia i dyrektyw.

Ulepszenie interfejsu

Zaktualizujemy interfejs panelu pojazdu, aby był przyjemniejszy w użyciu. Odzwierciedli on też powyższe zmiany.

W przeprojektowanym panelu nie będzie modułów czołgów. Większość graczy zmienia moduły swoich czołgów zaraz po ich zbadaniu, zatem będziecie mogli je kupić w specjalnym oknie w drzewie technologicznym. Gracze rzadko powracają do tych modułów, z wyjątkiem sytuacji, kiedy chcą zmienić działo na swoim pojeździe.

1 En Sdxrrvk

Zamiast przycisku Obsługa zostanie dodany przycisk Naprawa. Możecie naprawiać pojazdy ręcznie, lub zaznaczyć pole w specjalnym okienku auto-naprawy, aby korzystać z niej po każdej bitwie.

2 En Roruwfy

Uzupełnienie amunicji i sprzęt eksploatacyjny pojawią się w nowych oknach, które będą uproszczone, z większą i bardziej czytelną czcionką. Znajdziecie tam również dodatkowe, przydatne informacje (prędkość pocisku itd.). Okno wyboru wyposażenia i dyrektyw także ulegnie znacznym zmianom i stanie się bardziej obrazowe i przejrzyste.

3 En Wwy5rga

Nagrody za uczestnictwo w testach

Biorąc pod uwagę to, jak ważny jest test w Piaskownicy, chcielibyśmy wynagrodzić wszystkich aktywnych dowódców, którzy zaangażują się i wezmą udział w testach, aby wyrazić naszą wdzięczność za ich wkład.

Podczas testu Wyposażenia 2.0 będą dostępne specjalne misje w trybie bitew losowych, które dadzą Wam dni konta premium WoT. Aby otrzymać tę nagrodę, wypełnijcie poniższe warunki misji.

Misja 1
Warunki:
• Zalogować się do gry
Ograniczenia:
• Raz na konto
Nagrody na serwerze Piaskownicy
• 10 000 G
• 5 zestawów demontażowych

Każdy krok to zwycięstwo, cześć 1
Warunki:
• Rozegrać 5 bitew
• Znaleźć się w najlepszej 10 w swojej drużynie pod względem zdobytego doświadczenia
Ograniczenia:
• Raz na konto
Nagrody na serwerze Piaskownicy
• 5 000 G
• 2 zestawy demontażowe

Każdy krok to zwycięstwo, cześć 2
Warunki:
• Rozegrać 15 bitew
• Znaleźć się w najlepszej 10 w swojej drużynie pod względem zdobytego doświadczenia
Ograniczenia:
• Raz na konto
Nagrody na serwerze Piaskownicy:
• 5 000 G
• 3 zestawy demontażowe
Nagrody na serwerze głównym po zakończeniu testu w Piaskownicy
• 1 dzień konta premium WoT

Każdy krok to zwycięstwo, cześć 3
Warunki:
• Rozegrać 30 bitew
• Znaleźć się w najlepszej 10 w swojej drużynie pod względem zdobytego doświadczenia
Ograniczenia:
• Raz na konto
Nagrody na serwerze Piaskownicy:
• 5 000 G
Nagrody na serwerze głównym po zakończeniu testu w Piaskownicy:
• 3 dni konta premium WoT

Wasze nagrody za wypełnienie misji zostaną przyznane na Wasze główne konta w ciągu 14 dni od ukończenia testów w Piaskownicy.

Nie podjęliśmy jeszcze ostatecznej decyzji o wprowadzeniu tej mechaniki! Chcielibyśmy przeanalizować Wasze opinie o zaproponowanych zmianach, zatem dzielcie się swoimi spostrzeżeniami na forum i w specjalnym kwestionariuszu, który roześlemy, używając klienta gry, po 8 czerwca.

Dołączcie do testu Wyposażenia 2.0 i podzielcie się Waszymi opiniami, Dowódcy! Razem sprawimy, że World of Tanks będzie jeszcze ciekawszy!

33 Odpowiedzi do “piaskownica: wyposażenie 2.0

    1. Rzeczywiście jak napisali: Uprościć wybór i wykorzystanie wyposażenia ………? a dalej Zwiększyć jego różnorodność, z uwzględnieniem różnych modyfikacji używanych przez graczy ……? dwa przeciwstawne stwierdzenia ! Nonsens tak jak Uprościli drzewka: wcześniej cała linia w jednym oknie teraz : okno z dodatkowym suwakiem i zakładka do kolekcjonerskich

  1. kołowiec z turbosprężarką i dodatkowym przeniesieniem napędu hehe
    Ja bym tak na serio potrzebował do swobodnej gry 2 rzeczy, zmniejszenie okręgu celowania o jakieś 50%, i jakieś nie kartoflowe pociski z peną 400.

  2. yay następne niepotrzebne zmiany, dosłownie gracze mówią czego chcą nerfu op i zepsutych czołgów, usunięcia artylerii z pvp, usunięcie bugów śliskich kamieni czy niezgodności modelu zderzeniowego z graficznym obiektów, nerf amunicji goldowej aka „specjalnej” czy to przez zmniejszenie uszkodzeń goldowej czy zwiększenie czasu przeładowania. Wg: dosłownie każda inna zmiana nerf lini włoskiej, śmieszny brak nerfu dla 430u (to co zrobili to nie jest nerf to delikatne szczypanie tego czołgu), załogi 2.0, wyposażenie 2.0…

    1. To ja Ci powróżę: grasz dużo ciężkimi i męczy Cię to, że ci przebijają z golda nieprzebijalny pancyrz. Nie grasz Włochami, nie masz 430U i nie robisz tej linii. Nie masz też defekatora, eboli i innego szajsu tego typu. Wozisz po kilka goldowych pestek max i grasz oszczędnie. Nie masz stałego konta premium. Masz kołowca (może premkę 8t), może kilka, grasz nimi na LF i zamęczasz innych burzakami strzelanymi z biodra (wchodzi wszystko, wiadomo).

      Aha, zapomniałem: 5 zł poproszę.

      1. wróżbita maciuś się znalazł xd jednak jeśli chodzi o golda to to nie jest takie oczywiste. Ja lubię, a właściwie lubiłem grać ciężkimi, wszystko dzięki ciągłemu buffowaniu pancerza i bezużyteczności golda…

      2. grałem ciężkimi jak zaczynałem grę w 2013 i to był bardzo zły wybór od 2 lat gram tylko medami td i lightami bardzo lubię linię włoską i nie jest op jest zwyczajnie dobra :D mam 430u nawet z jakieś 3 miesiące temu wbity i widzę jaka to przegięta maszyna to co uchodzi na sucho w tym czołgu a w innych maszynach nie, jest zwyczajnie żałosne to samo się tyczy eboli i chiefa choć ich nie mam widzę co to za maszyny po statach, jak wygląda pancerz i gameplayach innych. Nie mam premki kołowca. LF używam do grindowania dział na 8 tierach oraz 9 tierów ostatnio charioteer i cierpienia nudy tego trybu, mam czar futra od 2 dni. Nie mam eboli bo nie gram artami od około roku (ciekawostka kupiłem lefh na bm i do teraz nie zagrałem nim bitwy) także stoję na misjach an chimerę, klanowych czołgów nie mam bo od jakiegoś czasu(około 2-3 lata) nie tracę czasu na klany. A i tak nie mam stale konta premium… . To by było na tyle twoich przewidywań, miałeś rację tylko w dwóch na pierdyliard… A 5 złotych to możesz dostać w stalowej rękawicy prosto w anus

        1. to szkoda, bo proggeto jest najlepszym czołgiem drzewkowym, oczywiście w dobrych rękach, a 430U w dobrych rękach nadal jest wolną, ciągle palącą się, papierową dla golda, kupą bez depresji i z zezowatym działem. Bo w końcu jak ktoś ogarnia to nic mu nie musi uchodzić na sucho, tak a propos rzekomego źródła OPewatości tego czołgu.

        2. „Stalowa rękawica prosto w anus” to nie moja bajka, chociaż toleruję wszystkie waginosceptyczne orientacje erotyczne. Przyjmuję Twoją reklamację, daję rabat 50%, zatem 2,5 zeta.

      1. Właśnie to jest przykre że już tak rzadko stara banda gra w plutonie, Apolloniusz powiedział nie dla karmienia siebie kałem wot’a i pewnie mi przyjdzie się pogodzić że zamiast naprawić to co jest złe, frustrujące w gierce, zmienią to co było od lat akceptowalne i moim zdaniem ok. Takim działaniem dla mnie ostatecznie zerwą ostatnie więzy łączące mnie z nią. Już teraz gram dużo mniej…

        1. I dlatego ta gra umiera bo jak ktoś był od samego początku to albo dał sobie spokój i poszedł do konkurencji albo gra praktycznie z doskoku bo ma już wszystkie linie czołgów a i sama gra nie oferuje nic ekstra dla takich graczy poza nowymi czołgami premium w sklepie i kolejnymi nerwami.

        1. Jak to miliardy ludzi grają w wota? Przecież na całej Ziemi jest nas 7 milionów ( ͡° ͜ʖ ͡°)

        2. Jeśli nie grasz to po kiego skurwysyna wchodzisz na to forum i interesujesz się nadal WoTem? Nie gra, ale hejtuje i dupę zawraca. Typowy Janusz.

Dodaj komentarz