W najbliższe 10 dni w World of Tanks rozpoczną się wielkie testy nowego balansu. Do gry wejdą zmiany w pociskach, wśród których między innymi zobaczycie zmienione pociski dla artylerii i przerobione pociski HE. Zwiększyliśmy też wytrzymałość wszystkich pojazdów. Co nas czeka w grze w przyszłości? Jak wziąć udział w testach nowego balansu i zdobyć czas konta premium Wot?
Witajcie Dowódcy!
Zanim doszliśmy do nowego balansu, w 2019 roku przeprowadziliśmy cztery iteracje testów w Piaskownicy. Jesteśmy niezmiernie wdzięczni wszystkim aktywnym graczom, którzy wzięli udział w tym szeroko zakrojonym teście.
Nadszedł czas na ostateczny krok: runda najbardziej rozbudowanych i wszechstronnych testów nowego balansu startuje 10 lutego. Pociąga to za sobą wiele potencjalnych zmian, a aktywni uczestnicy zostaną w niej nagrodzeni dniami konta premium WoT. Każdy może wziąć udział w testach — wystarczy, że pobierzecie i zainstalujecie specjalnego klienta gry. Będziecie też mogli podzielić się swoimi uwagami na temat potencjalnych zmian za pośrednictwem specjalnego kwestionariusza.
Zatem czego możemy się spodziewać na serwerze testów nowego balansu? Przyjrzyjmy się temu z bliska.
Rewizja ustalonego systemu pocisków
Początkowo planowaliśmy zmiany w formie zrebalansowania systemu pocisków, w celu osiągnięcia równowagi pomiędzy skutecznością standardowych i specjalnych pocisków . Od zarania dziejów mieliśmy w grze trzy typy pocisków, ale jeden z nich nigdy nie opuścił szczytu listy popularności pod względem swojej skuteczności — specjalny (lub złoty) pocisk. Te pociski są dostępne dla każdego za kredyty; zadają uszkodzenia podobne jak standardowe, ale mają o wiele większe wartości przebicia. To oznacza, że są one bardziej skuteczne, ponieważ dają większe prawdopodobieństwo spowodowania uszkodzeń. Na polu bitwy ten typ pocisku nie posiada żadnych wad.
Pamiętając, że specjalne pociski dawały większą wartość przebicia, a ich pozostałe wartości pozostawały porównywalne, ich zwiększona skuteczność bojowa w każdej sytuacji była oczywista. Jedynym problemem była ich cena. Dlatego właśnie w nowym systemie skupiliśmy się na zmniejszeniu skuteczności specjalnych pocisków i zwiększeniu jej dla pocisków standardowych, aby oba typy miały swoje zalety w różnych sytuacjach na polu bitwy.
Czas pokazał, że potrzebne są nowe rozwiązania i zrównoważony system, który odnosi się także do innych aspektów gry, poza pociskami. To skłoniło nas do pracy nad omawianymi konceptami. W tym nowym systemie wszystkie pociski będą bardziej zbalansowane, a każdy z nich otrzyma określoną rolę.
Przy tym założeniu, standardowe pociski powodują największe uszkodzenia, posiadają dobrą siłę przebicia i korzystna cenę. Z kolei specjalne pociski mają najwyższą siłę przebicia, ale zadają mniejsze uszkodzenia od tych standardowych. Cena tych pocisków jet kilkukrotnie większa od ceny pocisków standardowych.
Zatem kiedy używać jakiego typu?
- Standardowe pociski najlepiej sprawdzają się w sytuacjach, kiedy jesteście w stanie precyzyjnie przebić pancerz przeciwnika i zadać maksimum uszkodzeń na strzał.
- Specjalne pociski są idealnym rozwiązaniem w sytuacjach, kiedy nie musicie skupiać się na wielkości uszkodzeń na minutę, ale chcecie zwiększyć prawdopodobieństwo przebicia pancerza.
- Pociski odłamkowo-burzące są użyteczne, kiedy chcecie zresetować postęp zajmowania bazy, wykończyć czołg z niskim poziomem PW, lub uszkodzić zewnętrzny moduł (np.gąsienice), a także, kiedy nie możecie zadać uszkodzeń innymi pociskami.
Zmiany dla pocisków OB
Pociski OB to nieodłączny element obecnego systemu pocisków w World of Tanks. Główną cechą, która odróżnia je od reszty pocisków, to ich unikalna mechanika zadawania uszkodzeń. Podczas rebalansowania standardowych i specjalnych pocisków musieliśmy także przeprojektować pociski OB. Naszym zamierzeniem było, aby sprawdzały się w konkretnych taktycznych sytuacjach opisanych powyżej.
W nowym systemie te pociski stały się efektywniejsze dla dział kalibrów poniżej 120 mm i straciły na skuteczności dla kalibrów powyżej 150 mm. Ważne jest także, że mechanika zadawania uszkodzeń od eksplozji została ulepszona, co znaczy, że jest teraz bardziej przewidywalna dla zarówno pojazdu strzelającego jak i trafionego.
Dla czołgów głównie polegających na pociskach OB, staraliśmy się dopasować charakterystykę ich pocisków w nowym systemie, aby zachowały swoją zwyczajową skuteczność. W nowym systemie niemal żadne pociski odłamkowo-burzące i HESH nie są w stanie przebić pancerza. Pociski OB, które w starym systemie różniły się od innych swoją siłą przebicia, obecnie zadają wyższe uszkodzenia, w ramach rekompensaty. Jedynymi wyjątkami są KV-2 and KV-2 (R), które nadal zachowają zdolność penetracji pociskami OB.
Artyleria jako zasadniczy element World of Tanks
Artyleria jest silnie powiązana z innymi elementami w naszej grze, ale z powodu skrajnie innej rozgrywki, jakiej wymaga, wszystkie zmiany w działach samobieżnych mają inny charakter. Nie chcemy zmieniać skuteczności artylerii pod względem uszkodzeń, ale zamiast tego zmienić podejście do ich rozgrywki, używając podobnej logiki, jaką opisaliśmy powyżej dla rebalansu pocisków.
W celu zachowania spójności z innymi zmianami, nowy typ pocisków zostanie dodany do arsenału dział samobieżnych. W rezultacie:
- wniosą one większą różnorodność do artylerii,
- sprawią, że wybór konkretnych pocisków w określonych sytuacjach będzie miał większy wpływ na skuteczność jednostki,
- zmniejszą ogólne uszkodzenia zadawane przez pociski OB,
- zmniejszą ogólną wartość zadawanego ogłuszenia.
Zatem grając artylerią, będziecie mogli teraz wybierać między następującymi pociskami:
- Standardowe OB. Nadal mogą ogłuszyć przeciwnika i pozostają niezmienione.
- Specjalne OB. Zadają zwiększone uszkodzenia, ale nie mają zdolności ogłuszenia i dają duży promień eksplozji.
- Pociski przeciwpancerne i kumulacyjne. Charakteryzują się wysoką siłą przebicia i przewidywalnymi, ale niskimi, uszkodzeniami.
W celu uproszczenia gałęzi pojazdów dostępnych do badania, przenieśliśmy z nich 92 jednostki.
Czołgi z poziomów I–V zostaną dodane do osobnej zakładki „Pojazdy kolekcjonerskie” w sklepie w grze. Te czołgi nie zostaną usunięte z gry, ale jedynie pogrupowane według narodowości i przeniesione do innej zakładki. Możecie do niej dotrzeć w dwojaki sposób: przez sklep w grze lub z drzewa badań. Aby uzyskać dostęp do kolekcjonerskich pojazdów wybranego narodu, będziecie musieli zbadać przynajmniej jeden z jego czołgów na poziomie VI.
Aby badać kolekcjonerskie pojazdy potrzebujecie kredytów; PD nie są wymagane. Dostępne będą podstawowe wersje wszystkich czołgów, więc po ich zakupie możecie zacząć ulepszać ich moduły, tak to ma miejsce ze standardowymi pojazdami. Pojazdy kolekcjonerskie nie będą się różnić od ich poprzednich wersji; jedyną różnicą będzie fakt, że będą sprzedawane w sklepie.
Pojazdy z poziomów VI–X nie opuszczą gry – nadal będziecie w stanie je zdobyć. Więcej informacji podamy później. Jeśli posiadacie jakikolwiek z tych pojazdów w swoim garażu, pozostaną one w tym samym miejscu. Co więcej, przejdą one do kategorii promocyjnej, więc będziecie mogli uzyskać czołg w najbardziej zaawansowanej konfiguracji, nawet jeśli nie zbadaliście ani jednego modułu.
Jeśli pojazd, który już zbadaliście i kupiliście został usunięty z drzewa technologicznego, sąsiedni czołg lub ten umieszczony o stopień dalej w gałęzi zostanie automatycznie odblokowany.
Ja dobrze rozumiem ? Usuwają 92 czołgi drzewkowe bo… jest za dużo czołgów w grze ? To jest ich argument ? Premki by jakieś usunęli to by się miejsce znalazło… Usunąć drzewkowe czołgi… co za poroniony pomysł… 🙁
Są usunięte z głównego drzewka, wciąż będziesz mógł je zdobyć. Wiedziałem że czytanie jest trudne ale nie aż tak
Wiedziałem że w WoT gra dużo skromnych umysłowo ludzi, ale teraz jestem przerażony że aż tak dużo
właśnie zagrałem kilka bitew ,porażka z shermana zabrali działo i wierze ta z 152 mm pancerza ,wali sie po 9 -15 z he w takiego IS 3.mausem jebłem za 97 z he w bok leoparda a1,nieźle to wymyślili. to jest totalny nerf gry.
WG jak zwykle ma graczy za półgłówków. Wielka szkoda. Rezultatem takiego podejścia będzie usunięcie wielu czołgów. Ładnie opowiadają na prezentacji o tworzeniu bardziej przejrzystych drzewek technologicznych, ale to i tak nie zmienia faktu, że prawdopodobnie stracimy z naszych garaży wiele ulubionych zabawek. Idea ponownego zdobywania tych samych czołgów jest dla mnie zupełnie nie zrozumiał, tym bardziej, że pojazdy znikną z drzewka np. Hetzer, czy PzIC. Będą premkami, mamy to normalnie kupować, czy o co tu chodzi? Szanowne WG, tym razem nie pozdrawiam.
Nie przeczytałeś artykułu, prawda?
Wszystko jest wyjaśnione.
Teraz przeczytałem dokładnie i dalej jestem wkur…ny. Wygląda na to, że czołgi,. którymi się świetnie bawiłem, będę musiał sobie odkupić. Konkluzja więc pozostaje taka sama, po pierwsze WG ma nas za półgłówków, po drugie kradną nam czołgi z garaży, po trzecie chcą nas wydymać na kasę lub kredyty. W swojej łaskawości odblokują mi czołg tier wyższy, który i tak mam w głębokim poważaniu, bo trzymałem dla fanu właśnie te konkretne. Dlaczego przeszkadzają im te, które już są w naszym posiadaniu? To jak pieprzona umowa, która działa wstecz. Zrozumiałbym, gdyby to dotyczyło nowych graczy, nowych kont, ale nie, tu nie chodzi o nowych graczy. Dlaczego? Wygląda na to, że na nowych już nie będzie dużego zarobku, bo ich zwyczajnie nie przybywa w takim tempie jak w okresie świetności WOT-a, więc oskubią dotychczasowych. Podsumowując, dlaczego tak będzie jednak nic nie jest wyjaśnione…
Nie, nie przeczytałeś, film widać też olałeś, jeśli czołgi posiadasz to nie będziesz musiał ich odkupować. Odpali filmik na samej górze i przesuń na 7:20 i słuchaj naprawdę proszę Cię mega uważnie co mówi
Ufff, już mi lżej. Film wyjaśnia wszystko. THX. :))))
Miło mi że mogłem kogoś uspokoić 😁
W ogóle mi się nie podoba takie rozwiązanie. Co z tego że dadzą mi więcej HP jak VI tierem będę musiał gelda ładować żeby zrobić cokolwiek na VIII. Zadam teoretycznie mniej obrażeń wydam więcej kasy. Znikną niektóre fun tanki. Białoruskie rozumowanie odsadzone w głębokiej komunie. W duu…ie mają starych graczy. Coś mi się zdaje że to może się skończyć zakończeniem gry wielu graczy.
pierw pomyślałem dejta te premke, po szybkim namyśle.. od świąt nie grałem, o wocie zapomniałem ..:)
Wprowadzą to do życia i gra upadnie
Może czas się przesiąść na Armored Warfare hehehehehehe 😉