piaskownica: podsumowanie na dziś

Na oficjalnym serwerze World of Tanks na Discord, pracownik WG – Eekeeboo, przekazał krótkie podsumowanie tej iteracji Piaskownicy.
Podobne wnioski mogliście już przeczytać w ostatnim Q&A.

„Zaktualizowaliśmy serwer Sandbox. Kolej na słowa dla graczy.

Kilka słów o wstępnych wynikach testu:

W miniony weekend przetestowaliśmy nową mechanikę, zebraliśmy statystyki i je przeanalizowaliśmy. Testy wykazały, że mechanika zadawania obrażeń działa poprawnie, bez problemów technicznych. Teraz możemy stopniowo zmieniać konfigurację pocisków HE.

Co dzieje się z pojazdami używającymi głównie HE?

Od początku testów jednym z najczęściej dyskutowanych punktów była przyszłość pojazdów, które opierają swoją rozgrywkę na użyciu pocisków HE. Na przykład KW-2, FV4005 Stage II, japońskie czołgi ciężkie, niektóre pojazdy premium itp.

Słuchamy Waszych opinii i zwracamy szczególną uwagę na dokładną rekonfigurację rozgrywki dla takich pojazdów. Jednak, bieżący test sprawdzi zmiany w skali systemowej w mechanice pocisków HE, bez ponownej konfiguracji poszczególnych pojazdów. Po zakończeniu tego etapu testów, zaczniemy dostosowywać niektóre pojazdy indywidualnie i dojdziemy do wspólnych wniosków.

Dodatkowo dokonamy zmian w pociskach HESH, w kolejnych iteracjach piaskownicy.

Co zmieni się wraz z wydaniem aktualizacji?

Charakterystyki, które zostały przetestowane od czwartku, do chwili obecnej, reprezentują minimalną wydajność pocisków HE. Następnie będziemy kontynuować ich rekonfigurację krok po kroku, w poszukiwaniu optymalnej wydajności i częstotliwości użycia w bitwie. W tej aktualizacji:

  1. Zwiększyliśmy wartość obrażeń na strzał dla wszystkich pocisków HE o 75%. Powinno to wpłynąć na wydajność i częstotliwość użytkowania wszystkich pocisków HE, zarówno małego, jak i dużego kalibru.
  2. Skorygowaliśmy spadek obrażeń w promieniu wybuchu, zostanie on zmieniony z 0,1 na 0,5 na jego krawędzi. Sprawiliśmy również, że spadek obrażeń, ze środka na krawędź, będzie bardziej liniowy. Ta zmiana pozwoli zadawać obrażenia, jeśli trafisz moduł zewnętrzny.
  3. Zwiększyliśmy prawdopodobieństwo krytycznych trafień w moduły pojazdu.
  4. Zwiększyliśmy kąt rozproszenia odłamków pancerza, jeśli moduł wewnętrzny zostanie trafiony – z 45 na 60 stopni.
  5. Zmieniliśmy konfigurację mechaniki fali uderzeniowej, aby zadawać większe obrażenia. Będzie to najbardziej widoczne w lekko opancerzonych pojazdach.
  6. Naprawiliśmy odchylenie w obrażeniach na strzał, dla niektórych pocisków HE, o wartości z aktualizacji 1.5 (techniczna część Piaskownicy).

Zmiany te powinny zwiększyć znaczenie pocisków HE w ich nowej roli i zwiększyć liczbę krytycznie uszkodzonych modułów w porównaniu z pierwszą iteracją testu.

Żadna z tych zmian nie jest związana z końcowymi wynikami testów i będziemy kontynuować konfigurację pocisków HE. Na razie chcemy zobaczyć, jak te zmiany wpłyną na częstotliwość użycia tych pocisków w bitwie i ich statystyki, a także porównać dane z wynikami pierwszej iteracji testu.

Następnie, krok po kroku, postaramy się osiągnąć optymalną równowagę między wydajnością pocisków HE i ich częstotliwością użycia w bitwie.

Na końcu, zaczniemy ponownie konfigurować indywidualnie pojazdy, w tym te, które są aktywnie omawiane w społeczności.”

Oryginał dla „discordowych”.

0 0 votes
Oceń wpis:
8 komentarzy
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
DarthVader1k

Eekeeboo napisał że mechanika he działa poprawnie ? to jakieś żarty

Sanchezir

Na obecnej iteracji burzaki zadają bardzo często maksymalne obrażenia. SU-152 i KW-2 bardzo często walą po 500-600 obrażeń (według statystyk mają 580 średnich), nawet w pancerne kloce. Przykładowo w Conqueror (T9) grającym na wierzę, która ma spore ekrany, oberwałem za 460 i 630 w jednej z bitew na kopalniach.

W typa 4 HT najmniej mi weszło frontalnie za 380 z mojego SU-152. Pojazdy takie jak IS-M wchodzi po ~500.

Nawet działa 122mm z burzaka zadają po 200-300 obrażeń.

Dla mnie troche przesadzone.

Sanchezir

wieżę* 😮

Dodam jeszcze że obecny wariant piaskownicy to mega buff do obrażeń zadawanych w bardzo opancerzone cele (przynajmniej dla dział >=100 mm – niższymi kalibrami nie bawiłem się w burzaki).

W takiej konfiguracji nie jest problemem klepanie się z potworkami brylującymi w grze na wieże, bo zadaje im się regularnie całkiem spore obrażenia z głupich burzaków.

Czy to dobrze? Nie wiem, ale przynajmniej da się coś zrobić z delikwentem posiadającym wieżę bez weakspotów, choć ilość zadawanych obrażeń (również uszkadzanych modułów) jest raczej zbyt wysoka. Ale kierunek zmian jest interesujący.

Zryty Beret

Ludzie narzekają na golda bo pancerz jest niczym. Dadzą nam tanie he co biją dużo zawsze i uszkadzają załogę i moduły ^^ Cóż widać chcą zrobić by była typowo dla debili.. Nie wiesz gdzie celować? Miej same HE…Dla mnie to debilizm jak zmiana obrażeń na podstawowych pociskach bo wkoncu im wyższy tier tym więcej bije.. Trafisz VIII na X(zapomniałem że przy tym cudownym mm to niemożliwe trafić tak) i jeb za 1k od Polaka, jeb od Jadzi za 1200-1400(nie pamiętam dokładnie jak to powiększali) a VIII co? Bez golda praktycznie X nie przebija małe obrażenia.. A X co? Dziurawi nas… Czytaj więcej »

woo_zie

zmiana he to kompletnie bezużyteczna praca wg , HE działało dobrze miało penetrację i wtedy zadawało pełne obrażenia, a strzelanie w mausa ze 152 dawało 200 dmg czasem 139 czasem 300 a czasem za 0 i to było w porządku pojazdy z pancerzem miały swoje zalety(odporność na he) i wady (powolność) a słabo opancerzone miały przeciwności w zaletach i wadach. Podsumowując po jakiego grzyba zmieniać coś co działa dobrze ? Tak jak banki mają fajną stronę internetową wszystko można znaleźć ale nie po 5 latach zmieniają wygląd i rozmieszczenie wszystkiego żeby tylko zmienić żeby było nowe. To jest bez sensu… Czytaj więcej »

Sinecode

Z takimi zmianami czołgi których atutem była mocna wieża, staną się bezużyteczne- amerykańce, szwedzkie HT-ki, Conquerory i Caernaverony… Zryty Beret pisze o tym że X mają wyższe penetracje. No to zależy, bo polaczek X tieru to tak sobie bez golda, więc to zależy który czołg. Z resztą się kompletnie zgadzam. WoT idzie w stronę gry dla debili gdzie skill, myślenie i taktyka nie są ważne. Masz wejść do bitwy, 3xR, postrzelać trochę, najlepiej z OB-ków bo nie wymagają myślenia, może przetrwasz, może nie, jak nie to odpalasz kolejny czołg i dalej ognia. Do tego ukryte statystyki i można być Czerwonym… Czytaj więcej »

Zryty Beret

Na podstawie X mają ok 250 penetracji gdzie VIII z 218~(mowa o ht i nie chce mi się dokładnej średniej wyciągać). Ostatnio miałem sytuację gdzie strzelałem do t57heavy caernarvonem bez golda w dolną płytę i nie mogłem przebić.. Ba nawet z goldem nie wszystko wchodziło więc no przepaść między top tierem a low będzie jeszcze większa jak zwiększa to dmg na podstawie.. Choć nie, ma nam to rekompensować o połowę mniejszy dmg niż na podstawie ale 100% że wejdzie na HE. Nic tylko wam brawo bić WG, nic tylko brawo bić..