Odprawa dotycząca nowego systemu atutów załogi

Dziękujemy wszystkim, którzy już wzięli udział w teście publicznym i podzielili się z nami swoimi spostrzeżeniami. 

Nowy system atutów załogi jest znaczącą aktualizacją, która wpłynie na wszystkich graczy. Staramy się, aby przejście do nowego systemu przeprowadzone zostało jak najsprawniej. Uważamy, że stary system wymagał uaktualnienia, aby zapewnić większą użyteczność dla wszystkich.

Celem nowego systemu jest:

  1. Zwiększenie konkurencyjności każdego atutu. Odchodzimy od obecnej sytuacji, w której wszyscy gracze wybierają te same atuty i chcemy stworzyć środowisko sprzyjające podejmowaniu różnorodnych i przemyślanych decyzji.
  2. Ugruntowanie systemu atutów. Jednakowe, łatwe do zrozumienia zasady przy wsparciu interfejsu gry mają zastosowanie do każdego gracza i załogi.
  3. Sprawiedliwy rozdział atutów. Dla wszystkich kwalifikacji powinna być dostępna podobna liczba atutów, a mechaniki powinny działać płynnie i bez faworyzowania żadnej z nich.
  4. Łatwe wdrażanie przyszłych ulepszeń. Stworzenie fundamentu, który w bezproblemowy sposób umożliwia wdrożenie przyszłych udoskonaleń, takich jak:
    • usuwanie członków załogi wyszkolonych w 50% i 75%,
    • umożliwienie jednej załodze obsługę wielu pojazdów,
    • wprowadzanie mechanik do transferu niewykorzystanego doświadczenia załogi z jednego załoganta na drugiego.

Monetyzacja nigdy nie stanowiła części tych celów. Mamy świadomość, że przywyknięcie do tych zmian może nie być łatwe, dlatego też wprowadzamy specjalną promocję, aby ułatwić Wam oswojenie się z nowym systemem, poeksperymentowanie z różnymi konfiguracjami i wybranie tej ulubionej. Od chwili publikacji aktualizacji 1.20.1 do końca 2023 roku pomoże Wam ona zresetować atuty załogi za darmo przez okres 30 dni. Logując się do gry po raz pierwszy po wprowadzeniu aktualizacji, będziecie mieli miesiąc na eksperymentowanie z atutami załogi bez żadnych kar. Dodatkowo wszystkim graczom przyznamy 12 rozkazów przekwalifikowania.

Darmowy reset atutu załogi otrzymacie od premiery aktualizacji 1.20.1 do końca roku. 30-dniowy okres zaczyna się natychmiastowo po pierwszym logowaniu w nowej aktualizacji.

FAQ

Kilka wątpliwości pojawiło się już podczas testu publicznego i chcielibyśmy się do nich bezpośrednio odnieść.

Skoro wszystkie atuty w nowym systemie są przydatne, to czy nie zmusza to graczy do zdobycia ich wszystkich?

Dodaliśmy do gry więcej atutów i zbalansowaliśmy je względem siebie, aby ich wartość odpowiadała Waszemu stylowi gry i pojazdom. Nie zmieniliśmy jednak systemu postępów doświadczenia, ponieważ jesteśmy pewni, że możliwość wyszkolenia wszystkich atutów nie powinna być osiągalna. Uważamy również, że ważne jest zapewnienie poczucia postępu i stopniowe poznawanie atutów. Dodatkowo zauważyliśmy, że po piątym lub szóstym atucie, zasoby wymagane do postępu przewyższają uzyskane korzyści. Przy większej ilości dostępnych obecnie atutów, gracze muszą zdecydować, które atuty wybrać i jakie konfiguracje ostateczne chcą uzyskać.

Podczas gdy atuty mogą wpływać na przebieg bitwy, należy pamiętać, że czynniki takie jak znajomość mapy, umiejętności jazdy i podejmowanie taktycznych decyzji również są istotne. Zdecydowaliśmy się zachować system doświadczenia w obecnej postaci, aby zagwarantować nowym graczom, że nie będą błyskawicznie pokonani przez znakomicie wyszkolonych przeciwników. Ważne jest dla nas, aby zachować podstawy szkolenia załogi, jednocześnie zachęcając graczy do głębszego namysłu nad podejmowanymi wyborami.

Dlaczego liczba dostępnych atutów na załogę nie na limitu?

Stworzenie kilku ulubionych załóg jest ważnym elementem tej zmiany i przyszłych poprawek. Zapowiedzieliśmy już, że będzie można wyszkolić jedną załogę dla wielu pojazdów. Ponadto, umożliwimy Wam transfer doświadczenia z nieużywanych czołgistów do załóg, których używacie – nie chcemy nakładać żadnych ograniczeń na ten system. Przeprowadziliśmy doświadczenia z ograniczeniami atutów w Załodze 2.0 w testach w Piaskownicy i te zmiany, między innymi, otrzymały negatywne opinie. Zniechęciło to nas od wdrożenia ich do gry. W konsekwencji skoncentrowaliśmy się na bardziej spójnym podejściu ku ulepszeniu obecnego systemu. Wprowadzenie takich ograniczeń wiązałoby się również z pewnymi problemami, które trudno byłoby rozwiązać, zwłaszcza dla załóg z liczniejszymi atutami niż planowany limit, które nie miałyby szans na dalsze postępy, a może nawet musiałyby zostać przeskalowane w dół.

Czy nowy system atutów załogi potencjalnie może stworzyć niezbalansowane lub nadmiernie silne załogi?

Aby uniknąć braku balansu, włożyliśmy wiele wysiłku w symulacje różnych możliwych scenariuszy, w tym zastosowanie maksymalnych możliwych premii do określonych charakterystyk i uwzględnienie wszystkich materiałów eksploatacyjnych, atutów, wyposażenia i innych. Przeprowadziliśmy również testy praktyczne. Pomimo tego, będziemy uważnie monitorować sytuację po premierze, aby szybko zaradzić wszelkim nieprawidłowościom, w przypadku gdy takie się ujawnią.


Jeszcze raz chcemy wyrazić naszą wdzięczność za Wasze uwagi, opinie i zastrzeżenia. Wierzymy, że nowy system przyniesie korzyści wszystkim graczom, dodając grze różnorodności i głębi. Załoga jest istotnym mechanizmem naszej gry i zapewniamy, że wciąż będziemy ją ulepszać.

ź: WoT

1 1 vote
Oceń wpis:
15 komentarzy
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
Tommy_Gun

Wargaming nie rozumie jednej rzeczy (lub diskonale rozumie i wciska kit). Jeżeli chcą dać graczowi wybór perków i tak aby faktycznie załoga dawała możliwość costumizacji stylu gry i każdy czołg mógł mieć inne załogi z innymi perkami i aby w całym systemie wszystkie perki były istotne… to niestety muszą dać jakiś CAP na to ile perków maksymalnie może mieć załoga. Obecnie z tego co mi się wydaje takiego czegoś nie ma i w momencie w którym dodadzą np. 2,5% szybsze celowanie, to będzie to nie perk opcjonalny, ale taki które należy wybrać dodatkowo. Czyli jak teraz mamy np. 5 perków… Czytaj więcej »

Szymon

Przeczytaj to FAQ jeszcze raz. Przecież napisali, że nie chcą ograniczać, bo ludzie tego nie chcą + właśnie chodzi o to, żeby mieć jedną załogę na kilka czołgów, a nie expić pierdyliard załóg nie wiadomo po co…

Grzegorz

Dodatkowo tłumaczą, że specjalnie nie zmieniają ilości expa do osiągnięcia większej ilości perków właśnie po to, by gracze mieli 6-7 max 8 perków a nie więcej. W ten sposób niejako wymuszają na nas wybór między tym a innym perkiem.

bino1980

Skoro mam circa 300 tenków, po kilku załogantów każdy, to ile czasu zajmie mi zerowanie ich wszystkich????
Może wzorem WoWs dodano by na stronie Wot guziczek do zresetowania ich wszystkich naraz??

Szymon

Naprawdę masz załogę 3+ perkową na każdym z 300 czołgów?

bino1980

sprawdziłem, czołgów ok 270, załogantów ok 750, ok. 85-90% z nich posiada 3 perki i więcej. Konto od 11-12 lat, 61k bitew.
Btw. Zakładam że jest spore grono graczy, którzy moje cyferki mocno przebiją, więc pytanie też chyba ich dotyczy i chcieliby pewnie to wiedzieć.
Aha, i nie kapuję za co ten minus?? Że grzecznie spytałem?? Minusodawca chyba jakiś nie tego ..

Grzegorz

Dzisiaj jeden ze streamerów mówił, że gość od lepszego celownika pracuje nad modem który ściągnie wszystkie perki z załóg. A jeśli się nie uda to pomalutku wszystkie się zresetuje. Trzeba będzie poświęcić na to kupe czasu ale wyjścia nie będzie. Trudno.

Dodek913

„Jednakowe, łatwe do zrozumienia zasady”
„wszyscy gracze wybierają te same atuty”
„podejmowaniu różnorodnych i przemyślanych decyzji”
xD

3 osobowa załoga płakała jak widziała że 15 perków ma do zrobienia.
A 5-6 osobowa załoga się śmieje bo oni po 5 perkach mają wszystko co najlepsze.
logika WG

Grzegorz

Czy naprawdę uważasz, że kołowiec lub inne lighty powinny mieć możliwość badać po milion perków ? Nie dość że będą niewidzialne, spotować robić dmg najszybciej się poruszać, flankować to jeszcze będą odbijać od kółek jak dotychczas. Starczy im te 5 perków na 2-3 załogantach, mają jeździć spotować i od czasu do czasu coś postrzelać.

Ciężkie czołgi które są upośledzone bo każdy jak widzi mausa to od razu gold i w pysk, przynajmniej teraz trochę buffa dostaną większe maszyny.

Edytowany 11 miesięcy temu przez Grzegorz
Jisaburo Ozawa

Strv 103B ma trzyosobową załogę która obecnie się szkoli milion lat.

bino1980

milion mówisz?? kup kilka kążeczek lub wykup wot+ (pasywne szkolenie załogi)
btw, to pasywne szkolenie dla wot+ to nieżle wymyślili .. wincyj kasy, wincyj (8euro razy ok 300-400 tys ludzia razy 12 m-cy = duuuużo euro, chyba planują cały Cypr wykupić)

Jisaburo Ozawa

Załoga kończy 5 perk i ma ponad 700 bitew, książeczki gówno dają bo tylko pożerają srebro. W dawnych czasach gdy Frontline był 10 razy do roku to załoga z dychy szkoliła się na premce VIII tieru i się wyszkoliła a dodatkowo zarobiła srebro i free eksp.

Dodek913

Kołowce, E 25 mają po 4 załogantów więc to im nic nie robi. 🤣 Mocarny T-100LT ma 3 załogantów. 🤣
Ta zmiana załogi to nic innego jak, na oślep nerfienie czołgów.
Przy okazji nerfiom czołgi premium. 🤦‍♂️

Wybór dodatkowych parków, gdy załogant pełni więcej ról zlikwidowałoby niekompatybilność załóg, co byłoby na plus.

Edytowany 11 miesięcy temu przez Dodek913
Tommy_Gun

„Monetyzacja nigdy nie stanowiła części tych celów.” XD
No bo jak nie monetzyacja jest powodem tych zmian… to co niby jest ? 😀

bino1980

Jak to co, napewno dobro graczy a nie portfela wg, przecież oni zawsze wszystko robili dla graczy, wsłuchiwali się w ich opinie, gracz i jego potrzeby były zawsze na 1 miejscu….
Eeeee, zaraz zaraz, chyba pomyliłem gry… haha